abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71846810
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:55 schreef Poppejans het volgende:
He Pluphy, wat leuk!
Een aantal maanden geleden kreeg ik telefoon van Plan dat ''mijn'' meisje uit Peru in het gebied was gevallen waar het inmiddels zo goed ging, dat ze daar geen hulp meer nodig hadden. Echt super, maar vond het wel een beetje jammer.
De communicatie was echt goed en heel leuk, heel veel tekeningen,foto's gekregen en briefjes die haar zus namens haar schreef.
Daarna kreeg ik zomaar gegevens van een ander kind, heb het toen stopgezet.
Dat vind ik idd wel een beetje vreemd. Het is enerzijds een logische gedachte, maar anderszijds.... beetje onpersoonlijk ofzo, hé? 'Het ene product is uit het assortiment, maar we hebben nog wel voor u déze...'
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_71854415
De woorden van paradijsvogeltje hierboven zijn volgens mij behoorlijk raak. Dit soort organisaties zijn nu eenmaal heel groot geworden, zo groot dat het inderdaad misschien wel eens een beetje te 'zakelijk' wordt bekeken allemaal. Toen ik pas in Kenia woonde heb ik me ook behoorlijk geergerd aan alle 'uiterlijk vertoon' van dit soort grote organisaties, en ook aan hoeveel geld er bijvoorbeeld naar salarissen en onnodig grote auto's lijkt te gaan. Maar inmiddels heb ik ook wel gezien dat goedbedoelde kleinschalige particulieren initiatieven ook zeker niet heilig zijn, en uiteindelijk vaak meer geld 'verkwisten' dan de grote organisaties.

De woorden van Pluphy helpen me ook om mijn gevoelens een beetje te relativeren. Je hebt gelijk, , het doet er niet toe hoe of wát je doet, maar het is fijn om iets te kunnen doen. En ik vind het inderdaad ook heel fijn om direct te kunnen zien hier waar hulp volgens mij écht nodig is, waar het voor gebruikt wordt, en welke resultaten het heeft.
Ik twijfelde even om hier toch wat dingen neer te zetten die we lokaal zoal doen, omdat Phluphy zei dat ze blij werd van de gedachte aan elk kindje dat geholpen werd, en ik hoopte haar dus een dat goede gevoel te kunnen geven. Maar ik doe het toch liever niet, omdat ik bang ben dat het zo'n wedloop wordt, zo van wie helpt de meeste kindjes of zo. En daar gaat het hier dus helemaal niet om.

Wat ik héél graag ooit zou willen doen ( en het lijkt er op dat dat nu ook binnen een paar jaar zal gaan gebeuren) is een kindje écht adopteren. Grotendeels vanuit het gevoel: je kan niet de hele wereld helpen, maar misschien wel een kindje.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  donderdag 13 augustus 2009 @ 18:45:35 #28
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_71855187
Dat zou fantastisch zijn elvy!
En als je het echt zo rot vind om er in dit topic over te vertellen, dan stel ik voor dat je me je andere verhalen in een pm vertelt! (Tenzij je dat ook vervelend vindt, natuurlijk).

En morgen gaan we een datum proberen te prikken voor onze reis naar de Dom. Republiek! Volgens mij pa (die er woont) is februari de beste maand qua weer in die periode, nu alleen kijken of dit bij Compassion ook schikt.
... ♥ ik mis je ♥
pi_71856194
Je hebt Pm Phluphy!
En wat lijkt me dat spannend en leuk om zo'n reis te plannen!

Ja, een kindje écht adopteren zou ik heel graag willen, en we zijn nu de eerste stappen in die richting aan het zetten. Heel spannend maar ook leuk vind ik. Maar eer het écht zo ver is zijn er wel een paar jaar verstreken denk ik, al schijnt het wel sneller te gaan als je hier woont dan wanneer je het vanuit Nederland zou willen doen. Nou ja, spannend nog 'even' dus!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  donderdag 3 december 2009 @ 17:05:03 #30
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_75252295
Ik heb een groot dilemma. Alle input is derhalve welkom.

Wij gaan in februari naar de Dominicaanse Republiek om o.a. ons sponsorkind te bezoeken. Hij woont in een absolute uithoek van het land, tegen de grens met Haïti, en vanuit onze verblijfsplaats is het een dag reizen.
Voor het bezoek moeten we dus een dag of 3/4 uittrekken.
De reis is dus lang, moeilijk, en niet ongevaarlijk, mede daarom zal vanaf de hoofdstad iemand van de organisatie met ons meereizen. Zij regelen het vervoer, maaltijden en overnachtigen voor deze dagen (kosten wel voor onze rekening natuurlijk).

Nu hoorde ik vandaag dat het ook mogelijk is, dat het jochie ons treft in de hoofdstad. Voor ons dan nog maar een reis van 5 uurtjes.

Voordelen van deze optie:
- geen moeilijke, lange, gevaarlijke reis voor ons
- het bezoeken van de hoofstad is voor het jochie een geweldige (en waarschijnlijk once in a lifetime) ervaring
(ook voor hem wordt begeleiding, vervoer etc. geregeld, kosten voor onze rekening)

Nadelen van deze optie:
- we zien minder van het land
- we zien niet waar het jochie woont
- we kunnen zijn familie niet ontmoeten*

* heel misschien is het mogelijk dat zijn ouders meereizen, maar dit is niet zeker.

Ik vind het bijna een onmogelijke keuze.

Weet iemand nog meer punten te bedenken die ik mee zou moeten nemen in deze afweging?
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † donderdag 3 december 2009 @ 17:21:33 #31
37843 lady-wrb
kortaf
pi_75252801
grappig, ik wou al steeds vragen hoe het met je sponsorkinderen was

ik heb even teruggelezen maar ik denk zelf hetvolgende:

ik zou toch heel graag het kind in zijn eigen omgeving willen zien.
dan zie je hoe hij woont, je leert zijn familie kennen en zijn familie jullie.
ik vind het voor een 9(?) jarig jochie eerlijk gezegd een heel gedoe. zo'n reis naar een vreemde bestemming, naar vreemde mensen en misschien wel zonder ouders.
kortom ik zou zelf die reis ondernemen.
  donderdag 3 december 2009 @ 17:37:06 #32
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_75253287
Volgens de organisatie is zo'n uitstapje juist geweldig voor het kind. Ze spreken uit ervaring, blijkbaar wordt het wel vaker op deze manier gedaan. Persoonlijk vind ik het dan wel een voorwaarde dat het kind samen met zijn ouders kan reizen.

En nu vind ik het dus haast onmogelijk om het kind deze geweldige kans te ontnemen, snap je?
... ♥ ik mis je ♥
pi_75258037
Als de reis niet ongevaarlijk voor jullie is, is het dan niet ook gevaarlijk voor zo'n jongetje?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 3 december 2009 @ 20:05:46 #34
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_75258228
Het gevaar bestaat eruit dat wij, als toeristen, een doelwit zouden kunnen worden voor een overval, dan wel als slachtoffer betrokken worden bij een verkeers"ongeval", omdat in dat geval de toerist altijd aansprakelijk is. Bizar, maar helaas een feit. Corruptie viert hoogtij aldaar.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 3 december 2009 @ 20:49:00 #35
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_75259907
Vraag jezelf het volgende af: gaat het je om het contact met hem en om zijn welzijn te checken of wil je zelf zien hoe het reilt en zeilt im zijn dorp. Dat is je dilemma volgens mij.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 3 december 2009 @ 20:59:37 #36
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_75260333
Dat eerste vind ik wel belangrijker. Ik wil hem zien en ik wil dat hij ons gezien heeft, zodat het toekomstige (brief)contact wat persoonlijker wordt.

Heel toevallig zijn andere sponsorouders een paar maanden geleden naar hetzelfde dorp geweest.
Ik hoop hier binnenkort contact mee te kunnen leggen. Zij kunnen mij dan i.i.g. al iets vertellen over het reilen en zijlen in het dorp.

Goed punt Dutsj, ik neem 'm mee (Jeroen heeft natuurlijk ook wat te zeggen, maar zal ongetwijfeld hetzelfde dilemma hebben).
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 3 december 2009 @ 21:04:56 #37
24188 Belana
kloon van belana
pi_75260536
Ik zou denk ik ook even nadenken over waarom jullie er heen gaan. Voor hem? voor jullie? Ik neem aan dat hij jullie sponsorkind is omdat jullie hem willen helpen. Ik denk dat als ik hem een geweldig uitstapje zou kunnen geven, dat ik dat zou doen
stormy waters...
sailin'
  donderdag 3 december 2009 @ 21:16:13 #38
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_75260999
Nu ja, voor ons allemaal eigenlijk, Belana. Voor hem, voor zijn ouders, voor ons.
Ik begrijp wel wat je bedoelt; om welk, of liever om wiens, belang gaat het (dan het meest). En natuurlijk is dat het belang van het jochie!

Deze keuze heeft gevoelsmatig ook heel erg mijn voorkeur, maar ik ben een beetje bang dat ik het me aanpraat omdat ik toch ook best wel tegen die reis opzie.

Het liefst zou ik de keuze aan het jochie laten, maar dat mag niet. Hier zijn blijkbaar ongeschreven regels voor, waarschijnlijk omdat ze bang zijn voor verwijten achteraf.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 3 december 2009 @ 21:19:39 #39
24188 Belana
kloon van belana
pi_75261146
maar joh, ik snap best dat je ook tegen zo'n reis op ziet! het is gevaarlijk en lang en voor hem zou dit een geweldig uitje zijn en als het even kan zien jullie dan toch hem EN zijn ouders, daar is dan toch niets mis mee?
Ik vind het al enorm dat jullie hem steunen en dat jullie er dan ook nog heen gaan vind ik helemaal wat! dus ga je nou niet schuldig voelen verder phluph!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 3 december 2009 @ 21:24:56 #40
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_75261369
Schuldig voelen is het ook niet echt, hooguit angst voor het nemen van een foute beslissing.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 3 december 2009 @ 21:27:58 #41
24188 Belana
kloon van belana
pi_75261497
kan niks fout aan zijn denk ik
stormy waters...
sailin'
  donderdag 3 december 2009 @ 21:30:09 #42
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_75261601
Fijn dat jullie allemaal meedenken. Het begint voor mezelf (hoe ik er in sta) al wat duidelijker te worden.
Het stomme is dat Jeroen nog niet weet van deze optie, ik hoorde het vanmiddag en hij is aan het werk tot vanavond laat.
Eigenlijk raar dat ik het niet eerst met hem bespreek. Maar voor mij is het overleggen wel wat makkelijk als ik in elk geval al weet wat mijn voorkeur is.

Oh en overigens, Icicle had ook al een goeie: nu de ene optie en over een paar jaar de andere!
Dat zou natuurlijk helemaal prachtig zijn.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 3 december 2009 @ 21:31:45 #43
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_75261664
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:27 schreef Belana het volgende:
kan niks fout aan zijn denk ik
Nee, eigenlijk niet. Ik maak het misschien ook een beetje te moeilijk, aard van het beestje.
... ♥ ik mis je ♥
pi_75261687
Wat leuk en goed om nog eens te lezen! Van jullie derde sponsorkindje wist ik nog niks, wat een prachtnaam inderdaad: Rose. Krijg je er nog steeds zo'n warm gevoel bij?

Ik vind je dilemma maar lastig, hoor! Kan me voorstellen dat je het even niet zo weet.
Kun je uit de brieven iets opmaken over hem, zou híj er inderdaad blij van worden, is het daar het jongetje voor? En ik zou net als jij de voorwaarde van meereizende ouders wel stellen, denk ik. Gek idee anders, vind ik.

Succes met beslissen!
  donderdag 3 december 2009 @ 21:45:38 #45
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_75262249
Ja, ik vind de naam Rose nog steeds prachtig. Gek hè, dat een naam je kan ontroeren, maar hij heeft ook zo'n lieflijke klank!
We kregen laatst een briefje van haar, een soort "vertel iets over jezelf formuliertje", waarbij ze de vraag "wat vind je de mooiste naam" had beantwoord met "Esther".
(dit kan natuurlijk ook een vriendinnetje of zusje van haar zijn, maar allé).

Anderson (jochie Dom. Rep.) heeft een keer verteld over een uitje buiten het dorp en was hier erg enthousiast over. Maar verder weet ik niet waar zijn voorkeur naar uit zou gaan, dit is natuurlijk niet zomaar een uitje, maar heeft voor zo'n joch best een hele lading, denk ik.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 3 december 2009 @ 21:52:47 #46
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_75262567
In zijn eigen dorp heeft hij naturlijk wel de dingen die hem maken wat hij is. Waardoor hij helemaal zichzelf is en zich op z'n gemak voelt. Hij kan bijv. ook met een vriendje spelen en hoeft niet 24/7 op jullie lip te zitten.. voor een kind is dat toch een hele opgave. Je ziet wat hij (graag) doet en hoe hij met dorpsgenoten omgaat.. Allemaal dingen die bijdragen in jullie beeld van hem en hele makkelijke aanknopingspunten voor kinderconversaties.

In een vreemde stad zal hij zich onwennig voelen en wellicht dat dit de conversatie nadelig kan beinvloeden.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 3 december 2009 @ 21:57:46 #47
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_75262850
Dat is inderdaad een goed punt ET. En het lijkt me ook echt leuk om hem -op zijn gemak- in zijn eigen dorp te zien. Misschien vindt hij het juist wel heel leuk om ons trots rond te leiden...

Icicle gaat gelijk krijgen. De beste oplossingen is om over een paar jaar nog een keer te gaan.
Nu de éne, straks de andere optie!
... ♥ ik mis je ♥
pi_75264002
Nou, probleem opgelost
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 3 december 2009 @ 22:38:04 #49
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_75264842
Ja. Slotje!

Grapke!
... ♥ ik mis je ♥
pi_75274227

Ik denk er nu nog eens over na..
Misschien is het fijn om nu naar hem thuis te gaan, in zijn eigen vertrouwde omgeving. Het is voor jullie allemaal heel erg spannend om nieuwe mensen te ontmoeten, misschien is het voor hem dan fijner om gewoon thuis te zijn.
Doen jullie over een paar jaar die stedentrip Als jullie elkaar al kennen. Dan is voor hem die extra spanning in elk geval weg, als hij een nog spannendere reis gaan ondernemen.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')