Onder de 150 gram heb je bijna niets.Ik stuur meestal dingen die hij met andere kan spelen.Je mag een bal sturen maar zonder pomp heeft hij er ook niks aan.Moet je eerst de bal en dan pomp sturen.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:43 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Pluphy, als ze terug zijn zou je dan een update willen geven hoe ze het hebben gevonden daar??
Wat toevallig zeg!
Ik heb geen idee of ze in die landen gebruik maken van computers, lijkt me toch wel dat die lokale contactpersonen over internet beschikken?
Er stond bij de wijkinformatie van waar Angela woont dat het dichtbijzijnde postkantoor wel behoorlijk wat kilometers verderop zat, en dat er 1x in de week ofzo post hun kant op kwam, er stond eigenlijk helemaal niks over gebruik van internet.
Ik krijg ook steeds van Plan te horen dat ik te zware kadootjes stuur(laatste keer een klein doosje kraaltjes met draad gestuurd en Anton Pieck sprookjes ansichtkaarten, omdat ze sprookjes leuk vindt. ), maarja alles wat boven die 150 gram uitkomt is al te zwaar en wordt vrijwillig 10 euro extra gevraagd.
Ik vind mijn kadootjes bescheiden genoeg, en behalve een kaart of een stickervel heb je eigenlijks niks onder die 150 gram![]()
Ze zijn terug, met veel positieve verhalen.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:43 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Pluphy, als ze terug zijn zou je dan een update willen geven hoe ze het hebben gevonden daar??
Wat toevallig zeg!
Ja, ik ben het met je eens. Het is echt onzin. Wij kunnen als leerkracht toch ook niet tegen de ouders zeggen dat ze hun kinderen niet zulk duur speelgoed mogen geven, omdat andere ouders het niet kunnen betalen? Er zijn natuurlijk grenzen, je kunt geen radiografisch bestuurbare auto sturen en elke maan nieuwe batterijen ervoor...quote:Op donderdag 19 april 2007 18:25 schreef tlepel het volgende:
Ik heb via plan een jongen in de filipijnen.Hij is verder gezond..Ik stuur kadoos naar hem en dan krijg ik telkens een brief van plan dat de kadoos te groot zijn.Ik stuur vaak een autootje en laatst een spellendoos met medere spelcombinaties..
Zeurt plan dat pakket te zwaar is en of ik extra wil betalen 15 euro en plan vind ook dat niet alle sponsorkinderen kadootjes krijgen van sponsorouder en dat er bij de kinderen jaloezie kan optreden.
Ik trek me niks aan omdat in alle lagen van bevolking jaloezie kan optreden en mijn sponserkind kan er niets aan doen dat andere kinderen geen kadootjes krijgen..
Zijn moeder bedankt me 1000 maal voor het kado en zegt dat god mij zegent..Ikzelf ben helemaal niet goddelijk maar vind het prettig dat mijn kadootjes altijd met plezier worden aangepakt door de familie in filipijnen
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:13 schreef phluphy het volgende:
Wij kregen vorige week zo'n schattige brief, dat wilde ik even met jullie delen!
Naast het maandelijkse sponsorbedrag, dat voornamelijk voor scholing en gezondheidszorg bestemd is, doneren wij per kind 2 x per jaar een extra'tje. Eén keer voor de verjaardag en één keer met Kerst.
Azeria, onze sponsordochter in Uganda, had vorige maand haar "verjaaragsgeld" ontvangen.
Ze vertelde ons dat ze voor dit geld een geit had gekocht. De geit was bijna zwanger () en ze hoopte dat het een tweeling zou worden, zodat ze er één aan ons kon geven.
![]()
Schattig hé, kinderlogica!![]()
Overigens zijn we heel tevreden over het aantal brieven dat we krijgen. Ook van Anderson uit de Dom. Rep. krijgen we regelmatig brieven. Heel fijn!
O, wat lief! KidsZ rule!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:13 schreef phluphy het volgende:
Wij kregen vorige week zo'n schattige brief, dat wilde ik even met jullie delen!
Naast het maandelijkse sponsorbedrag, dat voornamelijk voor scholing en gezondheidszorg bestemd is, doneren wij per kind 2 x per jaar een extra'tje. Eén keer voor de verjaardag en één keer met Kerst.
Azeria, onze sponsordochter in Uganda, had vorige maand haar "verjaaragsgeld" ontvangen.
Ze vertelde ons dat ze voor dit geld een geit had gekocht. De geit was bijna zwanger () en ze hoopte dat het een tweeling zou worden, zodat ze er één aan ons kon geven.
![]()
Schattig hé, kinderlogica!![]()
Overigens zijn we heel tevreden over het aantal brieven dat we krijgen. Ook van Anderson uit de Dom. Rep. krijgen we regelmatig brieven. Heel fijn!
Aan de ene kant netjes dat ze het uit zichzelf stopzetten zodra het niet meer nodig is, maar automatisch een ander kindje toewijzen is dan inderdaad weer minder. Overleg dit eerst, of zo.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:55 schreef Poppejans het volgende:
He Pluphy, wat leuk!
Een aantal maanden geleden kreeg ik telefoon van Plan dat ''mijn'' meisje uit Peru in het gebied was gevallen waar het inmiddels zo goed ging, dat ze daar geen hulp meer nodig hadden. Echt super, maar vond het wel een beetje jammer.
De communicatie was echt goed en heel leuk, heel veel tekeningen,foto's gekregen en briefjes die haar zus namens haar schreef.
Daarna kreeg ik zomaar gegevens van een ander kind, heb het toen stopgezet.
Rechtstreeks steunen is natuurlijk altijd beter, Elvy. Omdat je zelf kunt bepalen waar de hulp het meest nodig is.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:50 schreef elvy het volgende:
Wat een leuke en hartverwarmende verhalen hier!
Pfoe, ik probeer al een tijdje mijn verdere gedachten onder woorden te brengen, maar het lukt niet erg....
Omdat we zelf in Kenia wonen is de situatie voor ons natuurlijk anders, en is het makkelijker om kinderen rechtstreeks te ondersteunen dan om het via zo'n organisatie te doen. Op de een of andere manier heb ik het idee dat ik me moet 'verantwoorden' over wie wij steunen en hoe we dat doen omdat we hier wonen, maar als ik het probeer op te schrijven dan lijkt het aan de ene kant al snel: 'kijk eens hoe goed ik wel niet ben' of zo. Terwijl het aan de andere kant natuurlijk maar een druppel op een gloeiende plaat is.
Iets wat ik ook heel cru vind om op te schrijven, maar wat toch echt een beetje zo is, is dat je er ook wat 'harder' in wordt als je hier woont. Je kunt nu eenmaal niet de hele wereld redden.... en als je hier wilt wonen en (over)leven danmoet je jezelf dus ook een beetje afschermen.
Maar goed, ik vind het leuk om te lezen dat er zoveel mensen zijn in Nederland die op deze manier wel hun steentje bij willen dragen, en zo enthousiast zijn.
Dat vind ik idd wel een beetje vreemd. Het is enerzijds een logische gedachte, maar anderszijds.... beetje onpersoonlijk ofzo, hé? 'Het ene product is uit het assortiment, maar we hebben nog wel voor u déze...'quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:55 schreef Poppejans het volgende:
He Pluphy, wat leuk!
Een aantal maanden geleden kreeg ik telefoon van Plan dat ''mijn'' meisje uit Peru in het gebied was gevallen waar het inmiddels zo goed ging, dat ze daar geen hulp meer nodig hadden. Echt super, maar vond het wel een beetje jammer.
De communicatie was echt goed en heel leuk, heel veel tekeningen,foto's gekregen en briefjes die haar zus namens haar schreef.
Daarna kreeg ik zomaar gegevens van een ander kind, heb het toen stopgezet.
Nee, eigenlijk niet. Ik maak het misschien ook een beetje te moeilijk, aard van het beestje.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |