abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 april 2007 @ 11:00:20 #51
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_48532807
hoi,

Ik lees vanavond even bij sorry.
Zijn net terug van de echo en dat viel tegen ik ben zwanger alleen veel minder lang dan iedereen dacht. Pas 6 wk en 4 dagen. We hebben een prachtig hartje gezien maar ik kon er niet van genieten.
We stelde ons in op een uitwendige echo van een klein mini mensje toen daar niets op te zien was moest ik gaan plassen men wat is dat wachten slopend wat was ik bang en onzeker.

Inwendig zagen we een prachtig hartje knipperen en alles zag er verder goed uit. maar toch had ik hier absoluut geen rekening meegehouden dat het nog zo pril was. En als ik heel eerlijk ben heb ik het er ook erg moeilijk mee en hebben de traantjes al rijkelijk gevloeid. Zo stom vind ik het ik moet toch juist blij zijn dat alles er goed uit ziet en er een kloppend hartje was te zien. Maar toch weer die onzekerheid, weer 4 weken wachten voor de volgende echo.

Bij Mara precies het zelfde verhaal 10 weken bleken 5 te zijn heel raar was ook dat de test al positief was en ook al redelijk duidelijk zichtbaar.

Maar goed het ergste is al gezakt ik ga zo lekker Mara halen en naar mijn moeder waar we ook gaan eten.

Bedankt voor het lezen en tot snel.

liefs joyce
  vrijdag 20 april 2007 @ 11:25:41 #52
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_48533698
Kan me goed voorstellen Joyce. Hadden wij ook. Maar je hebt iig een hartje zien kloppen! Je bent gewoon echt zwanger!
pi_48533944
toch wel bizar joyce, dat 't de vorige keer ook al zo ging. hoeveel weken scheelt het dit keer met je eigen berekening? weer zoveel?
  vrijdag 20 april 2007 @ 12:07:00 #54
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48535194
Sanger gefeliciteerd met de zwangerschap

Erikh, van harte met jullie dochtertje, genieten!

Saint, probeer het positief te zien, nu heb je wel langer om te genieten!

Jullie hebben het over katten die in de box willen, daar hebben wij geen last van (want geen katten). Toen we pas echter de wandelwagen omgebouwd hadden, kregen we dit:

Laika, lees je nog mee? Hoe is het met je?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_48535617
Whahahha PM wat een leuke foto zo

Pffff hier net weer bezig geweest met ons kinderopvangdrama
De noodoplossing is er nu, maar het voelt gewoon niet prettig.

Als we voor september geen flexibele opvang of gastouder hier in de buurt gevonden hebben, dan kan mini naar een kinderdagverblijf van de SKSR vlakbij de geneeskundefaculteit.
Maar daar zitten wel zoveel nadelen aan dat ik hevig twijfel.
Mini zal dan met het openbaar vervoer mee naar rotterdam moeten reizen iedere keer.
Ze beweren flexibel te zijn maar in de praktijk koop je gewoon een voltijdplek voor 5 dagen en dan mag je je kind brengen wanneer je maar wilt (tjsa maar ook als je maar 3 dagdelen per week gebruikt betaal je dus voor 5 volle dagen).

Bah ff mega dip hier over alles wat nog onzeker is. En dat is veeeeeeeeeeeeel.
Mijn studie, vriendjes werk, kinderopvang, allemaal nog flinke vraagtekens....
Hallo!!! D'r komt hier over minder als 2 maanden een babietje en het is blijkbaar heel gek dat ik zekerheid wil
  vrijdag 20 april 2007 @ 13:17:26 #56
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48537568
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:13 schreef Stiemie het volgende:
Ja gisteren was hij ook al de babykamer ingeglipt en lag ie in de wieg te slapen. Nu ben ik niet bang dat ie de baby iets zal doen maar zoals hij/zij de kat niet zelf weg kan duwen vind ik het toch maar eng... Ik ga er dus maar eens wat ballonnen bijhalen of is dat wat te vroeg aangezien de baby pas eind juli verwacht wordt?
Gatverdamme, sorry hoor, maar dat is toch niet hygienisch voor een baby, om over de veiligheid maar niet te spreken, ik begrijp dat echt niet. En hoe weet je uberhaupt dat de kat de baby niets zal doen, heeft ie dat beloofd of zo? Het blijft een (onberekenbaar) dier hoor.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vivi op 20-04-2007 13:29:39 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_48538706
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 12:20 schreef p_iglet het volgende:
Whahahha PM wat een leuke foto zo

Pffff hier net weer bezig geweest met ons kinderopvangdrama
De noodoplossing is er nu, maar het voelt gewoon niet prettig.

Als we voor september geen flexibele opvang of gastouder hier in de buurt gevonden hebben, dan kan mini naar een kinderdagverblijf van de SKSR vlakbij de geneeskundefaculteit.
Maar daar zitten wel zoveel nadelen aan dat ik hevig twijfel.
Mini zal dan met het openbaar vervoer mee naar rotterdam moeten reizen iedere keer.
Ze beweren flexibel te zijn maar in de praktijk koop je gewoon een voltijdplek voor 5 dagen en dan mag je je kind brengen wanneer je maar wilt (tjsa maar ook als je maar 3 dagdelen per week gebruikt betaal je dus voor 5 volle dagen).

Bah ff mega dip hier over alles wat nog onzeker is. En dat is veeeeeeeeeeeeel.
Mijn studie, vriendjes werk, kinderopvang, allemaal nog flinke vraagtekens....
Hallo!!! D'r komt hier over minder als 2 maanden een babietje en het is blijkbaar heel gek dat ik zekerheid wil
hmmz dat is niet fijn! Kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt!
Maar moet je zelf een gastouder regelen? Want hier is het zo dat als je je kindje aanmeldt bij het gastouderbureau, zij dan een gastouder voor je gaan zoeken!

En dat je voor 5 dagen moet betalen is ook dikke larie! Ik werk op een kdv, bij ons betaal je voor een flexibel contract 10 % meer, maar dan wel voor het aantal dagdelen dat je afneemt.....Vreemd hoor.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_48539643
Het probleem is dat wij flexibele opvang zoeken, ook in de avonduren. En op ruime fietsafstand (geen auto)
Hier ingeschreven bij 1 groot gastouderbureau, die hebben niemand.
Een ander gastouderbureau gaat pas zoeken als mini geboren is. Daar gaan we ons dan dus nog zeker voor inschrijven.
Humanitas gastouderservice wil onze aanvraag niet eens in behandeling nemen omdat ze weinig kans achten dat ze iemand vinden in onze regio. Ze geven het minder als 10% slagingskans, maar kosten wel 180 inschrijfkosten, dus dat raden ze af.

Hier in den haag zitten erg weinig kdv waarbij een flexibel contract mogelijk is. En wij zitten dat ook met het probleem dat ik niet voor 18.00 vanaf rotterdam in den haag kan zijn om mini op te halen.

Het enige 24-uurs kinderdagverblijf in den haag staan we voor ingeschreven, die hebben op zijn vroegst in april 2008 plek.
pi_48539963
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:10 schreef p_iglet het volgende:
Het probleem is dat wij flexibele opvang zoeken, ook in de avonduren. En op ruime fietsafstand (geen auto)
Hier ingeschreven bij 1 groot gastouderbureau, die hebben niemand.
Een ander gastouderbureau gaat pas zoeken als mini geboren is. Daar gaan we ons dan dus nog zeker voor inschrijven.
Humanitas gastouderservice wil onze aanvraag niet eens in behandeling nemen omdat ze weinig kans achten dat ze iemand vinden in onze regio. Ze geven het minder als 10% slagingskans, maar kosten wel 180 inschrijfkosten, dus dat raden ze af.

Hier in den haag zitten erg weinig kdv waarbij een flexibel contract mogelijk is. En wij zitten dat ook met het probleem dat ik niet voor 18.00 vanaf rotterdam in den haag kan zijn om mini op te halen.

Het enige 24-uurs kinderdagverblijf in den haag staan we voor ingeschreven, die hebben op zijn vroegst in april 2008 plek.
Ken je Comme à la Maison? ZIt in Den Haag, bij de Duinweg. Ze bieden flexibel opvamg aan, maar hoe en wat weet ik niet precies
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_48540426
Thx voor het meedenken, maar vrees dat dat voor ons ook al te ver is. (is andere kant van den haag)
En ook die hebben in principe openingstijden van 8.00 tot 18.00. al geven ze wel aan ook daar buiten flexibel te zijn. Maar ik zal eens bellen. Wie weet?
pi_48540513

ik kom even héél egoistisch juichen
pi_48540572
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:32 schreef marit1978 het volgende:

ik kom even héél egoistisch juichen
Want

Maar tis vast wel leuk dus
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_48541189
het is héérlijk!

ik heb verlof

of, ik ben met verlof...whatever

ik heb alles afgehandeld en ga vanaf NU lekker niet meer aan werk denken !
pi_48541442
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:51 schreef marit1978 het volgende:
het is héérlijk!

ik heb verlof

of, ik ben met verlof...whatever

ik heb alles afgehandeld en ga vanaf NU lekker niet meer aan werk denken !
Oh das inderdaad heerlijk. Geniet ervan. Lekker leuke dingen doen en lekker veel uitrusten. Je moet echt nu alleen maar genietn, van het zwanger zijn, van je buikje, van je beeb, gewoon van alles. Straks, straks word alles anders. Straks word je mama
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 20 april 2007 @ 15:03:56 #65
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48541684
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 10:49 schreef bixister het volgende:
helemaal geen kruiken? da's ook gek. wat een verschil dan toch!

amaranta wat fijn! heb je trouwens veel last van misselijkheid of andere kwaaltjes? en je buik, gaat de jurk nog passen denk je? (ik zag dat 't niet lang meer duurt voor je gaat trouwen ).
ja de jurk paste, kleine bijkomstigheid was dat ik dan niet meer kon ademhalen
de jurk kan gelukkig worden ingenomen (75 euro ) dus dat probleem is ook opgelost
dinsdag nog 1 keer passen en dan moet het lukken...
pi_48541824
Zo vandaag de kinderarts gesproken, alles gaat goed met Anne Lotte, ze houden haar alleen nog even daar omdat ze wat oppervlakkig ademt als ze slaapt, zodra ze laat zien dat ze ook goed doorademt tijdens het slapen mag ze naar huis .

Ik kan niet wachten in ieder geval. Ik zal proberen even snel een mooie foto te posten
pi_48542087
Erikh gefeliciteerd met je dochter Anne Lotte!

Marit met verlof, wat vliegt de tijd.
Geniet er maar lekker van!
  vrijdag 20 april 2007 @ 15:21:20 #68
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48542434
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:03 schreef amaranta het volgende:

[..]

ja de jurk paste, kleine bijkomstigheid was dat ik dan niet meer kon ademhalen
de jurk kan gelukkig worden ingenomen (75 euro ) dus dat probleem is ook opgelost
dinsdag nog 1 keer passen en dan moet het lukken...
Zou je die jurk nou wel in laten nemen als je al niet kan ademen
(75 euro )

Marit
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_48542701
Marit, wat fijn dat je met verlof bent!! Geniet ervan!!

Erikh gefeliciteerd met je dochter!! Hopelijk mag ze snel naar huis!

Loezzie, dat kdv is echt voor veel te veel verdienende tweeverdieners. Standaard uurtarief wat al ver boven het gesubsidieerde tarief is. En verder zijn ze flexibel als je maar genoeg betaald . Niet echt een optie dus met ons 1,5 zorgsectorsalaris
pi_48544075
P_iglet, dat is wel erg prijzig dus!! hopelijk vinden jullie snel een andere oplossing!
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_48545124
Marit, lekker joh! En wat Menicole al zegt, geniet er nog even lekker van!
Zwanger zijn is zo speciaal.....

(en nu het nog kan.....ga lekker uitslapen enz)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_48545243
Lekker, Marit ! Eerst nog even "gewoon" weekend en dan begint maandag het grote genieten!

P_iglet en compa Nanny dan in Den Haag? Zij hebben volgens mij ook flexibele uren enzo..volgens mij heet het zoals geschreven..Dat zit naast het TNT gebouw aan de A12.

En Saint...hopelijk weer een beetje bijgekomen van de schrik ?

Mijn tranen lopen deze week ook aan 1 stuk door...hoort dat bij de laatste loodjes ??
pi_48545479
k_p, die kende ik nog niet (staan ook niet op de overzichtslijst van de gemeente den haag), en ik zie dat die in ieder geval flexibele opvang ook tot 20.00 verlengde opvang bieden!!
En op loopafstand van het centraal station!!

Ik ga maandag meteen even bellen!! Super thx!
pi_48545533
graag gedaan...ik PM je mijn rekeningnummer wel even
pi_48546059
hahaha als dit werkelijk de oplossing voor ons opvangprobleem betekend, dan zoek ik wel een leuk kadootje voor je flensjes.

Heb net al maar ff gebeld, en ze gaan informeren of er per 1 september een flexibele plek is, of per wanneer anders. En krijg info toegestuurd.
Klonk iig veeeeeeeeeel beter als die Stichting Kinderopvang Studenten in Rotterdam waar ik iedere keer 3x verkeerd doorverbonden wordt, om dan uiteindelijk een nauwelijks nederlands sprekende muts aan de telefoon te krijgen die vreemde antwoorden geeft!!

(en dan verbaas ik me er weer over waarom ik met behulp van google en de website van de gemeente dit kdv dus helemaal niet gevonden had)
pi_48547539
Saint, kan me wel voorstellen dat het tegenvalt als je gedacht had een stuk verder te zijn. Wel fijn dat het er goed uitzag op de echo!

KP wat zijn je flensjes weer netjes gegroeid .

p_iglet, wat een geregel, ik hoop dat je nu iets hebt gevonden waar je echt wat aan hebt.

marit, geniet van je verlof!
Fake it till you make it...
pi_48549100
p_iglet, ik hoop ook van harte dat dit de gouden tip blijkt te zijn !!

hier kwam vriend met een leuk/spannend bericht;
hij zou evt. bij een ex-collega kunnen gaan werken, wat inhoudt dat hij echt veel flexibeler is!
wel minder hoog salaris, maar daar staat tegenover dat hij indien gewenst thuis kan werken!
Scheelt dus 1dag ouderschaps-verlof en 2dagen kdv !

Daarbij kreeg ik vandaag te horen dat ik in principe per sept. een opleiding kan gaan doen
wat weer een hoger salaris zal inhouden.
Klinkt in mijn oren echt heel fijn!
Hij wil er nog niet te veel over doorpraten/dromen omdat het dan zo'n teleurstelling is als het niet blijkt te lukken. Maar toch
pi_48550551
p_iglet hopenlijk is dit de gouden tip!

marit spannend! klinkt zeker goed! flexibele baas is erg lekker!
pi_48559341
P_iglet: www.flexmoeders.nl is misschien ook wel iets
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 21 april 2007 @ 08:26:20 #80
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_48564315
@erich gefeliciteerd zeg iets eerder dan de bedoeling maar gelukkig gaat alles goed.

@bixister
Het is idd bizar dat het nu weer zo raar is. In principe was de test die ik deed al positief toen ik 1 week zwanger was dus in principe nog een week voor dat ik zou kunnen testen. Het is allemaal erg raar gelopen. Nu was het weer zo veel.
Vorige keer 10 wk en bleken er 5
nu 11 wk en 6 dagen en bleken er 6wk en 4 dagen.

@pmgril
die foto is erg leuk onze kat ging ook iedere keer in de wagen liggen. Dus die hebben we maar snel weggedaan.

@P_iglet,
wat vervelend zeg dat het zo moeizaam is om kinderopvang te zoeken. Die in den haag waar je staat ingeschreven is denk ik dientje die heeft idd hele lange wachttijden.
Die bij het centraal station ziet er van buiten uit super uit maar is wel een stukje lopen hoor vanaf centraal.
Je kan ook nog informeren naar de verlengde openingstijden want door de nieuwe regel dat scholen verplicht zijn om in september opvang voor tussen en na schooltijd te regelen. Geven ze het veel uithanden. Waardoor veel kdv's daar voor op draaien en dus langer open moeten blijven omdat dat opvang moet zijn van 7.00 s ochtend tot 19.00 s avonds misschien dat er iets in de buurt is wat voor jullie te doen is.
Bij het DAK gaan er ook een aantal mee met de langere tijden.
En heb je geen interesse in een oppas aan huis?

@vivi
dat het gevaarlijk is ben ik met je eens maar hygienisch zal denk ik wel meevallen. Want wat dweilt er aan haren enz door je huis als je huisdieren hebt dus daar komen ze toch wel mee in aanraking.
Wij hebben het nooit toegestaan hoor ze mogen niet in de kamer van Mara vanaf het begin zit daar een haak op. Maar of het echt heel erg vies is betwijfel ik.

@Marit
geniet lekker van je verlof heerlijk luieren en niets doen, kleertjes in en uitruimen en alles nog eens bekijiken en vasthouden. Geniet ze.

@Kapitein_pannekoek
Die hormonen fijn he. Overal om kunnen huilen bah dat vind ik het vervelendste van zwaner zijn. Dat je daar zo een last van hebt en met vlagen ook weer terug komt. En vooral op momenten dat je het niet wilt, of het niet uitkomt. Heerlijk even uithuilen gaat dan niet zo heel goed.
Maar als je dan thuis bent heerlijk even huilen en doen en dan weer vrolijk verder tot de volgende huilbui.

Hier alles weer rustig. Ik heb Mara van de psz gehaald en ben lekker met haar naar mijn moeder gegaan. Daar heeft ze lekker geslapen terwijl ik lekker met mijn moeder heb gekletst en me heb laten verwennen enz. Lekker uit gehuild. Daarna mezelf een schop onder mijn kont verkocht en gezegt dat het ff schrikken was maar dat alles goed is en dat het er allemaal goed uitziet dus ik moet niet klagen.
In die zes weken ben ik nu 9 kilo afgevallen als dat met de andere 6 weken ook zo is zit ik in iedergeval op mijn streef gewicht (hihi) toch positief he.

Nou allemaal een fijn weekend
liefs joyce
pi_48564332
die kende ik al vicky, thx

Daar heb ik me al een tijdje geleden in geschreven, ze hebben gastouders genoeg, maar helaas weinig mensen die aan flexibele opvang, en ook in de avonduren doen.

Tot 20.00 is toch echt wel het minimum wat we soms nodig hebben (als ik tot 18.00 in rotterdam moet studeren en vriendje heeft avonddienst). Dan zou ik mijn werk om dat van vriendje heen moeten plannen, maar dat moet op zich wel lukken.

En eerlijk gezegd ook een hoop mensen van buitenlandse komaf daarop die website, niet dat ik absoluut geen buitenlandse gastouder wil ofzo, maar ik vind het toch wel prettig als iemand zijn advertentie op zo'n website in begrijpelijk nederlands op kan stellen
pi_48564368
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 08:26 schreef S-A-I-N-T het volgende:

@P_iglet,
wat vervelend zeg dat het zo moeizaam is om kinderopvang te zoeken. Die in den haag waar je staat ingeschreven is denk ik dientje die heeft idd hele lange wachttijden.
Die bij het centraal station ziet er van buiten uit super uit maar is wel een stukje lopen hoor vanaf centraal.
Je kan ook nog informeren naar de verlengde openingstijden want door de nieuwe regel dat scholen verplicht zijn om in september opvang voor tussen en na schooltijd te regelen. Geven ze het veel uithanden. Waardoor veel kdv's daar voor op draaien en dus langer open moeten blijven omdat dat opvang moet zijn van 7.00 s ochtend tot 19.00 s avonds misschien dat er iets in de buurt is wat voor jullie te doen is.
Bij het DAK gaan er ook een aantal mee met de langere tijden.
Klopt we staan inderdaad bij dientje ingeschreven.
Ik had gezien dat die bij het centraal station op zich nog wel een stukje lopen is, maar er is daar een tram 2 halte voor de deur, en laat die nou ook hier een straat verderop stoppen .
Helaas heb ik niet zoveel aan de verlengde openingstijden van de meeste kdv's omdat die maar tot 18.30 of 19.00 gaan. En dat red ik niet als ik pas om 18.00 vanaf rotterdam kan vertrekken. Dan heb ik minimaal 19.30 en liefst 20.00 nodig, en nog in de buurt van openbaar vervoer ook.
En bij DAK heb ik inderdaad geinformeerd, maar hun centra met flexibele opvang zijn net de andere als degene met verlengde opvang , en dan ook nog eens volledig aan de andere kant van Den Haag, en niet in de buurt van openbaar vervoer vanaf hier. erg handig

Super Thx voor het meedenken iig
pi_48566625
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 13:17 schreef Vivi het volgende:

[..]

Gatverdamme, sorry hoor, maar dat is toch niet hygienisch voor een baby, om over de veiligheid maar niet te spreken, ik begrijp dat echt niet. En hoe weet je uberhaupt dat de kat de baby niets zal doen, heeft ie dat beloofd of zo? Het blijft een (onberekenbaar) dier hoor.
Nou op zich was er nog niks vies aan hoor dat ie in de wieg lag. We hebben gisterenavond namelijk pas een matrasje gekocht dus hij lag gewoon op de houten onderplank zeg maar. Straks gaan we het wiegje nog een keertje schoonmaken en daarna wiegje opmaken en dan is het echt verboden terrein. Denk dat ik de plastic hoes die om het matrasje zat maar op het opgemaakte wiegje leg, dan durft ie er ook niet meer in.

En onze kat is van waar hij vandaan komt kleine kinderen gewend en dat ging altijd goed. Niet dat ik 'm straks alleen met de baby zal laten maar als ik erbij ben zullen ze toch met elkaar om moeten gaan. We wonen hier tenslotte met zijn allen in een appartement... O en onze katten komen nooit buiten dus ik vind dat zelf al een stuk minder vies dan wanneer ze wel buiten overal doorheen zouden kunnen lopen enzo.
  zaterdag 21 april 2007 @ 14:27:41 #84
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48570959
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 11:37 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Nou op zich was er nog niks vies aan hoor dat ie in de wieg lag. We hebben gisterenavond namelijk pas een matrasje gekocht dus hij lag gewoon op de houten onderplank zeg maar. Straks gaan we het wiegje nog een keertje schoonmaken en daarna wiegje opmaken en dan is het echt verboden terrein. Denk dat ik de plastic hoes die om het matrasje zat maar op het opgemaakte wiegje leg, dan durft ie er ook niet meer in.

En onze kat is van waar hij vandaan komt kleine kinderen gewend en dat ging altijd goed. Niet dat ik 'm straks alleen met de baby zal laten maar als ik erbij ben zullen ze toch met elkaar om moeten gaan. We wonen hier tenslotte met zijn allen in een appartement... O en onze katten komen nooit buiten dus ik vind dat zelf al een stuk minder vies dan wanneer ze wel buiten overal doorheen zouden kunnen lopen enzo.
Ja maar toch, ze likken wél aan hun kont en graven in de kattenbak (=poep)
Kijk, ik ben de grootste rommelkont die er bestaat hoor, maar dát vind ik nu dus wel weer vies
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 21 april 2007 @ 14:48:18 #85
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_48571395
Zooo.. wij hebben net even de Prenatal leeggekocht Aankleedkussen, badcapes, kruik, luieremmer, beddengoed, badje en standaard en zelfs een bijpassende badthermomether

En alhoewel ik mezelf had voorgenomen geen kleertjes meer te kopen kon ik het toch niet laten om met nog een paar schoenen en verschillende setjes kleren thuis te komen, maar door die mamma-korting en extra afprijzing waren die schoenen maar 70 cent
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_48575756
Wij hebben vandaag een rondje langs diverse babyzaken gemaakt. Vooral gekeken naar kinderwagens. Tjonge wat een keuze... Gelukkig hoeven we nog niet te beslissen . Hahaha.
pi_48576573
hahaha Nijna
ik was zo blij toen we weer eens door zo'n babyzaak liepen en we de wagen al thuis hadden staan! Echt zo'n gevoel van "godzijdank, die keus hoeven we NIET meer te maken"

vandaag stad in geweest, lekker vroeg al dus nog rustig
voor vriend hoop kleding gekocht zodat er ook veel oude zooi weg kan!
Schrikbarend eigenlijk, er lagen nog sokken in de la met donald-duck-plaatje vanuit de puberjaren
Ook hoop onderbroeken vervangen voor nieuw; héérlijk!
Nu ook aantal leuke blouses, dus vééél oude t-shirts "met print" kunnen de vuilnisbak in!
Voel me blijer met zijn nieuwe garderobe dan ik me in tijden met mijn eigen gevoeld heb
pi_48579413
We hebben er eigenlijk 2 "over" zeg maar, de Bugaboo cameleon en de Quinny buzz. Maar die 2e lees ik veel klachten over en over de bugaboo vooral veel lovende reacties... Iemand hier ervaring (of is er een kinderwagentopic???) Edit: Al gevonden .
  zondag 22 april 2007 @ 01:37:58 #89
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_48588408
Jeetje, je kijkt een paar dagen niet en dan is er superveel gebeurd. PhysicsRules vertelde dat erikH een dochtertje had gekregen, maar dat had ik dus gemist. Dus bij deze alsnog VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!

En natuurlijk fijn om met verlof te zijn, Marit!

Wij hebben geen huisdieren, en daar ben ik erg blij om, gezien de discussie hier op het forum. Maar het lijkt me inderdaad wel handig om de katten/honden zo snel mogelijk te leren dat ze op bepaalde meubels niet mogen slapen. Liever nu dan wanneer de baby er is, want dan heb je wel andere dingen aan je hoofd, toch?

Enneh, Nijna, wij hebben een Bugaboo Cameleon gekocht/postuum gekregen van moeder. Dus voor ons was de keuze makkelijk, maar bij Prenatal zeiden ze idd dat de Bugaboo het minst terugkwam van alle wandelwagens. het hoge gadget-gehalte van de bugaboo hielp ook wel. Alles kan anders ingesteld worden, eraf gesloopt, anders opgezet, helemaal prima!
Alleen de bijbehorende dingen zijn wel redelijk aan de prijs, dus misschien is dat ook wel een overweging (om het makkelijker te maken ).

En we zijn bezig geweest met het inrichten van de babykamer!!! Afgelopenweek met een vriendinnetje e.e.a. opgezet, maar toen bleek er een doos te missen, dus we hebben een halve commode
Ach, over 10 dagen komt de laatste doos, en kunnen we helemaal wennen aan de nieuwe inrichting.

Zijn er trouwens richtlijnen/meningen/ervaringen over waar het bedje moet m.b.t. raam en/of verwarming? Kan het kwaad om het ledikantje met een kant naar het raam te zetten?

Zo, nu ga ik slapen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_48590077
wat leuk Davinia om met dat kamertje bezig te zijn he?!
Qua plek van bedje, kan het zijn dat je tzt merkt dat het op bepaalde manier naar het raam toe geplaatst moet worden omdat je kindje een voorkeurshouding heeft (wat hoofdje betreft)
Vaak kan je die voorkeur namelijk doorbreken door het licht van een andere kant te laten komen.
Maargoed; dat zie je dan wel weer!
Qua verwarming zou ik er al wel rekening mee houden (niet langs radiator zetten dus), maar in de zomer-periode zal je die toch niet echt gaan gebruiken denk ik.

Gisteravond lag ik om 21:30 al te maffen,
net als vrijdagavond. Voordeel is nu: ik was om 7uur weer klaarwakker!
Met zo'n mooie dag als vandaag alleen maar lekker.
Ook lekker dat ik dan vanmiddag in hangmat lekker even mijn ogen dicht kan doen
  zondag 22 april 2007 @ 10:01:56 #91
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_48590665
Hahah Marit wij hebben vrijdagavond ook flink ingeslagen bij Prenatal! We hebben de kinderwagen gekregen van mijn schoonouders (Bugaboo) en zelf hebben we een autostoeltje, aankleedkussen, mobiel, 2 matrasjes (voor wiegje en meteen voor bedje), magnetronsterilisator, kleertjes, lakentjes, dekens, kruikenzakjes, hangertjes, speentje, haarborsteltje en nog veel meer gekocht. Het matrasje (pocketvering) was nu zelfs 70 euro goedkoper en de rest allemaal 20%. We hebben echt bijna 200 euro korting gekregen in totaal! Gelukkig hadden we geld van de spaarrekening overgemaakt
  zondag 22 april 2007 @ 10:07:59 #92
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_48590723
Wij hebben ook de bugaboo dan ouder model gaat al 3 jaar mee en doet het nog prima. Dus we gaan hem ook voor nummer 2 gebruiken.

Met het kamertje bezig zijn is zooo leuk alles schuiven en doen. Kast inruimen en weer tig keer veranderen enz enz.
Het bedje kan wel voor het raam tenzij het erg tocht bij ons stond de wieg schuin in de hoek wel dicht bij het raam/klapdeuren die in die tijd nog enkel glas waren en dat ging prima.
Bij de kachel zou hier geen kwaad kunnen de kachel staat in de slaapkamers niet aan. Maar als je die in de winter aan zet zou ik het idd niet doen.

Marit ik ben jaloers op je heerlijk in een hangmat liggen dat lijkt me super geniet er van.

Hier valt weinig te genieten. Ons kleine meisje is ziek, diarree en overgeven. Zoooo zielig voor haar en och wat voelt ze zich rot. Pffff. We hebben vannacht maar een luier om gedaan na dat het 3x mis was gegaan en toen vond ze dat zelf ook wel een goed idee. nu ligt ze weer heerlijk in bedje heeft wat geknabbeld aan een beschuitje en de roosvicee zit er ook nog in. Dat is al meer dan de afgelopen dag en nacht dan kwam ieder slokje water er aan de boven en onderkant uit arm schaapje.

liefs joyce
pi_48591449
he bah..
vervelend is dat als ze zo ziek zijn!
maar; elk slokje dat nu binnen blijft is een stap in de goede richting ! succes ermee
pi_48592540
Leuk zeg Davinia, bezig zijn met de babykamer. Hier is het nog steeds voornamelijk de logeerkamer, maar alles wat met kindje te maken heeft gooi ik daar inmiddels ook maar neer, dus het lijkt meer een rommelhok dan iets anders .

Lekker op tijd naar bed marit, ik lag er ook al zo op tijd in. Maar idd ook weer op tijd eruit .

Stiemie, goed geshopt zo te lezen!

Saint, hoe vind je de buggy opzet van de bugaboo, qua voormaat? Kan jullie dametje er ook nog in? Ik hoop dat ze gauw weer opknapt .
  † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 12:00:50 #95
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_48592975
quote:
Op zondag 22 april 2007 01:37 schreef DaviniaHR het volgende:
Zijn er trouwens richtlijnen/meningen/ervaringen over waar het bedje moet m.b.t. raam en/of verwarming? Kan het kwaad om het ledikantje met een kant naar het raam te zetten?
Davinia, VeiligSlapen is een handige site. Ze hebben bij Veelgestelde vragen een stukje over temperatuur. Heb je wat te lezen tijdens je verlof
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 22 april 2007 @ 12:11:24 #96
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_48593244
nijna,
Mara past nog wel in de buggy maar gaat er bijna niet meer in ze is nu 3 jaar en bijna 6 maanden. Hij rijd nu wel wat zwaarder maar dat is niet zo heel raar.

Het schijnt ook dat de service van bugaboo heel goed is als er iets kapot is dan krijg je het vaak gratis toegestuurd. (heb ik alleen van horen zeggen.)

Liefs
pi_48593341
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:11 schreef S-A-I-N-T het volgende:
nijna,
Mara past nog wel in de buggy maar gaat er bijna niet meer in ze is nu 3 jaar en bijna 6 maanden. Hij rijd nu wel wat zwaarder maar dat is niet zo heel raar.

Het schijnt ook dat de service van bugaboo heel goed is als er iets kapot is dan krijg je het vaak gratis toegestuurd. (heb ik alleen van horen zeggen.)

Liefs
Bedankt voor je antwoord .
pi_48594476
Erikh van harte met jullie dochter fijn dat alles goed gaat

Marit verlof
Ik moet nog 6 dagen werken as dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdagochtend en dan alleen de dinsdag nog JIEHAAAA

Morgen naar de vk en longarts, 15 mei naar de gyn

Nu nog ff genieten van 2 dagen extra weekend!

en nou vergeet ik nog de helft volgens mij

Zie je wel, wat is Leika leuk!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 22 april 2007 @ 19:27:47 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48609325
Vraagje.
Als je al heel vroeg een hartje kan horen met een doptone (10 weken) is de kans dan groter dat je een tweeling hebt?
Ik had net mn schoonzus aan de lijn en die zei doodleuk...Ow 10 weken pas? Dikke kans dat je een tweeling hebt dan. Of zit ze me gewoon te stangen?
pi_48609555
Geen idee amaranta...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')