abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48493692
En hier weer verder...

Vervolg van: Zwangerschap en geboorte deel 286

As papa's en mama's :

13 mei: 2007: waterfly
15 mei 2007: Snowwww
25 mei 2007: Memmel
03 juni 2007: Marit1978
11 juni 2007: Conekiller
13 juni 2007: Beaker
17 juni 2007: kapitein_pannekoek
20 juni 2007: Karin
21 juni 2007: p_iglet
07 juli 2007: Kleintje
23 juli 2007: desiredbard
27 juli 2007: Freudie
28 juli 2007: jellyrose
31 juli 2007: Stiemie
02 augustus 2007: Deepfreeze en _Flash_
09 augustus 2007: marlieske
13 augustus 2007: Iksje
15 augustus 2007: B4CO (papa)
22 augustus 2007: DaviniaHR en PhysicsRules
25 agustus 2007: Razor21
28 augustus 2007: Gwennert
11 september 2007: Lishe en Xtracer
09 oktober 2007: Nijna
09 november 2007: amaranta en mex
02 december 2007: DeLiedje
08 december 2007: Faja-Lobi
Nog onbekend: S-A-I-N-T
*** 21 december 2007: Britghteyes en stinkie***

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby\'s
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 26-04-2007 22:10:50 ]
pi_48493761
En hiermee gooide ik de vorige dicht:

Hmm eigenlijk ligt het dus vooral aan de bewegelijkheid van je kindje of je al vrij snel een slaapzakje gaat gebruiken of niet. Ik heb gisteren eens flink gesnuffeld in alle spullen die we van iedereen gekregen hebben en we hebben al 5 (!) slaapzakken in verschillende maten, waaronder eentje in 70 cm lengte.

Een 2e boxkleed lijkt me ook wel erg handig. Niet alleen in verband met 'ongelukjes' van de baby maar ook omdat we 2 katten hebben waarvan de een best wel eens een tukje in de box zou kunnen gaan doen als de baby er niet inligt... Zo'n zacht kleedje blijft dan toch wel erg aantrekkelijk natuurlijk
  donderdag 19 april 2007 @ 10:28:06 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48494072
Nog even het linkje naar het vorige deel in de OP geplakt.

Het valt me trouwens nu pas op dat er op dit moment geen FOK! baby's in de lijst staan! Ik vroeg me nl. af waar de sterretjes gebleven waren.
pi_48494108
dat van die slaapzakjes,
ik heb bewust nog even niets aangeschaft omdat ik evt. ook zo'n inbaker-slaapzakje ga aanschaffen als het nodig blijkt.
Eerste tijd liggen ze toch nog wel stil genoeg om niet meteen slaapzakje te moeten hebben.

hier nu één boxkleed,
omdat je vaak hoort dat mensen dat als kraamkado krijgen...
pi_48494348
Ow BE kun je mij 1 plekkie naar onderen verschuiven? Mijn uitgerekende datum is al een hele tijd geleden verzet naar 21 juni, maar dat heb ik hier nooit laten veranderen zie ik nu.

Gisteren toen ik in bed lag kwam er een mini voetje half mijn buik uit, kon echt bijna zo het voetje vastpakken

Hier al 2 slaapzakjes van 70cm kado gehad. Ga er ook zelf echt niet meer aanschaffen. Boxkleden ga ik ook vast wel kado krijgen. Schoonmams had het er al over dat ze er wel speciaal 1 ging (ver)maken voor in onze box. We gaan de hele oude antieke hoekbox van mijn opa gebruiken namelijk . En dan is een standaard vierkant kleed toch iets minder handig.
pi_48494596
Zelf heb ik een boxkleed gekocht omdat ik 'm zo leuk vond maar de slaapzakjes heb ik allemaal gekregen. Eigenlijk hebben we zelf helemaal nog niet zoveel gekocht behalve dan wat rompertjes en een paar kleertjes en de commode maar die was via Marktplaats.

Wiegje heb ik zelf nog ingelegen en bedje en badje hebben we gekregen. Verder hadden we al veel spullen zoals kledingkast en boekenkast in die kamer staan dus hebben we in onze nieuwe kamer gewoon een nieuwe 2x zo grote kledingkast gekocht. Je moet er zelf natuurlijk ook wel wat op vooruitgaan he

O we hebben wel een prikdoek gekocht voor boven de commode. Die is echt erg leuk!
pi_48496068
Wat betreft de katten, kun je ze denk ik beter leren niet op het kleed te gaan liggen. Ze zoeken graag warme plekjes op en als je baby in de box ligt is dat niet zo handig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_48496128
Hee Stiemie, hier ook een kat in huis, maar ik zou je beessies wel afleren om in de box te gaan. Op een onbewaakt moment springen ze een keer bovenop je kleintje, want idd het is een heerlijk kleedje voor een kat, zo'n boxkleed! Wij hebben de box 2 weken vantevoren in de kamer gezet, en eigenlijk keek ze er weinig naar om, en als ze erop sprong dan joegen we haar er meteen weer af. We hadden de box ook vol liggen met ballonnen, zodat als ze toch een poging zou wagen ze enorm zou schrikken van het knappen van een ballon.

Nu Meike er is komt Baloe nooit in de box.
Je kunt katten nooit vertrouwen natuurlijk maar wel zoveel mogelijk eraan doen om het veilig te houden voor je baby.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 19 april 2007 @ 11:31:17 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48496155
p_iglet, done.
pi_48496316
Dank je!
pi_48496321
Ik had de box ook vol ballonnen. Ze zijn er nooit meer ingesprongen
Variety is the spice of life
pi_48496353
quote:
Op donderdag 19 april 2007 11:36 schreef nebelung het volgende:
Ik had de box ook vol ballonnen. Ze zijn er nooit meer ingesprongen
Wij hebben dat ook gedaan, 1 van de poezen zat uit angst drie dagen onder het bed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 19 april 2007 @ 11:44:21 #13
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_48496624
Onze woonkamer staat nog al vol en ik vraag me echt af of een box erbij wel gaat passen.. zijn er ook mensen die het zonder box doen, en zo ja.. hoe?
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_48496783
Volgens mijn vriend zou de baby ook prima kunnen ophangen aan een haak ofzoiets...box in de kamer ? Waar gaat de playstation dan naartoe ?

Box, ballonnen, katten= goed idee !
pi_48496829
quote:
Op woensdag 18 april 2007 16:04 schreef sanger het volgende:

[afbeelding]

Zie je wel
Gefeliciteerd!!!
pi_48496919
We hebben ook de box al staan omdat we 'm goedkoop via Marktplaats konden aanschaffen en er eigenlijk verder neit echt plek is om 'm neer te zetten. En zo kunnen de katten er alvast een beetje aan wennen.

Hier ligt er nu nog geen boxkleed in en wel een aantal balonnen maar dat schijnt de ene kat die graag overal in ligt niet veel te doen... Hij gaat er gewoon tussen liggen. Natuurlijk leer ik 'm zelf niet aan om erin te gaan liggen en zeker niet als de baby er is maar als ik straks de hele dag op pad ben en er ligt een boxkleed in.... ja dan gaat ie er toch echt wel in denk ik.

We hebben de box in de huiskamer staan en die kunnen we niet afsluiten dus ik zal eigenlijk niet weten hoe ik 'm eruit zou moeten houden. Iemand nog tips?
  donderdag 19 april 2007 @ 11:56:14 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48497076
quote:
Op donderdag 19 april 2007 11:50 schreef mrien het volgende:

[..]

Zie je wel
Gefeliciteerd!!!
Haha, idd ja!
Hij vroeg me toen zelfs een post editten in K&W, dus nu durf ik niet meer! Onze stoere klussert!
pi_48497189
Zilverfolie schijnen katten ook geen leuk geluid te vinden. Maar dan moet je weer een heel bouwwerk gaan maken. En die van mij sprinten ook weg bij het geluid van de deo. Verder weet ik het ook niet.

Ik heb zelf ook 2 katten, ben erg benieuwd hoe dat alles gaat werken...Als het niet werkt, ja..dan moeten toch de kinderen weg
pi_48497380
met water spuiten (plantenspuit) wil ook nog wel eens helpen
(niet bij die van mij trouwens, die zit nu steeds aan de plantenspuit te likken.....)

En leg je box helemaal vol met ballonnen, niet een paar. Echt zoveel dat hij er niet tussen kan gaan liggen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  † In Memoriam † donderdag 19 april 2007 @ 12:06:23 #20
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48497459
Wij hadden een klamboe aangeschaft voor over de box heen, maar onze kat vind die box totaal niet interessant. De klamboe hangt er dus niet overheen, maar die is misschien wel handig in de zomer (tegen de muggen).
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_48499452
Ja gisteren was hij ook al de babykamer ingeglipt en lag ie in de wieg te slapen. Nu ben ik niet bang dat ie de baby iets zal doen maar zoals hij/zij de kat niet zelf weg kan duwen vind ik het toch maar eng... Ik ga er dus maar eens wat ballonnen bijhalen of is dat wat te vroeg aangezien de baby pas eind juli verwacht wordt?

En plantenspuit heeft hier ook weinig effect. Hij gaat altijd de douchebak in als je wilt gaan douchen en dan jaag ik 'm er altijd uit. Laatst was ik alleen niet zo geduldig en heb ik gewoon het water aangezet zo van wie niet horen wil... Maar de volgende dag zat ie er gewoon weer te wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 19-04-2007 14:29:52 ]
pi_48499769
Ik zou zeggen, wat je kat nu heeft afgeleerd, hoef je dan niet meer te doen. Al heeft ie dan ook genoeg tijd om het weer aan te leren..

Hier staat de box ook al in de woonkamer, gelukkig geen katten. Dus daar hoeven we niet aan te denken. Het was wel makkelijk om de box gelijk neer te zetten. Anders moesten we hem nog eerst op zolder brengen. Nu staat hij gezellig met allemaal cadeautje midden in de woonkamer..
pi_48499910
Ja ik ben bang dat ie het dan misschien alweer vergeten is... Misschien anders een herhalingsoefening voor 'm van maken

Ik vond het ook het makkelijks om de box alvast neer te zetten. Nu kunnen we ook op ons gemak kijken waar die het handigst staat en waar het minste in de weg enzo
pi_48500754
Een maand te vroeg maar zeer welkom is onze dochter op 18 april geboren.

Ze heet Anne Lotte en weegt 2632 gram, helaas moet ze nog even ter observatie in het ziekenhuis blijven wegens de te vroege bevalling (mijn vriendin was pas over een maand uitgerekend) maar het lijkt allemaal helemaal goed te gaan met haar.

Een hele trotse papa!!!!
pi_48500842
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')