abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 april 2007 @ 22:24:19 #251
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_48439076
Neuk, het is echt helemaal anders. de tijd vliegt, ik was misselijk. Ik kom aan terwijl ik bij Luuke eerst alleen maar afviel. Bij Luuke 'voelde' ik dat ik een meisje kreeg, nu voel ik niks. Bij haar had ik ook het idee dat ik de wereld aankon, de hele tijd. Nu zijn dat maar momentjes. echt helemaal anders dus.
Nijna.... gaat hard he? en ja Yoni, ik stond er ook van te kijken....
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_48447729
vanmiddag mijn laastste spreekuur !!!!!!

morgenmiddag één uurtje overleg
en vrijdagochtend 3uurtjes overleg

en dan VRIJ

Gisteren controle bij de vk, alles weer prima!
bloeddruk inmiddels 104/77, geen klachten meer van zoals die 90/55 toen!
Kindje groeit goed, ligt met hoofje al dusdanig in het bekken dat ze de kans op alsnog draaien zéér klein inschat.
Mooi zo !

Over 2 weken weer

Daarbij hebben we zowaar gisteren een geboortekaartje kunnen uitkiezen!
we hebben hier zo'n 10boeken in huis gehad, en eigenlijk bleef de keus beperkt tot 2.
Ik vol overtuiging nr.1
en partner vol overtuiging nr.2

Vol trots kan ik zeggen dat het nr.1 gaat worden
gelukkig is hij daar ook erg blij mee.
(arme man, die zag de bui al hangen ... dit was laatste boek bij de drukker in het dorp... dus binnen 3sec. was hij opeens helamaal voor nr.1 )

Beaker, wat fijn (maar ook raar!?) dat de houding op het werk nu opeens zo is omgeslagen!
maargoed, dat geeft die laatste 7 dagen wel een beter gevoel denk ik zo.
  woensdag 18 april 2007 @ 09:50:54 #253
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_48449654
KP en Davinia, ik zou ook echt niet blij zijn met dat soort dingen hoor.. maar ik kan sowieso al om het kleinste dingetje uit m'n velletje springen, nu geef ik de hormonen gewoon de schuld

Goed om te horen Beaker (maar toch klinkt die baas van je mij niet als een van de meest stabiele/betrouwbare personen in de oren, dus ik zou toch nog een beetje op m'n hoede zijn als ik jou was)

En gefeliciteerd met je overwinning Marit Wij zijn hier nog steeds in conclaaf over de naam, we kunnen het echt niet eens worden tot nu toe Hopelijk gaat het kaartje iets soepeler
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_48451874
Vanochtend weer eens bij de VK geweest. Mijn bloeddruk was nog iets gedaald naar 110/65, dus dat was goed. En kleine frutsel was lekker actief daar. Toen de VK-stagair de doptone op mijn buik zette, schopte fruts er gelijk tegenaan. En met een verbaasde blik vroeg ze of dat een schop was. En vroeg aan vroeg aan _FlasH_ of hij het ook had gezien. Zolang die doptone op mijn buik stond heeft hij/zij er tegenaan lopen schoppen. En ze raakte hem ook af en toe kwijt. Dus qua activiteit is er helemaal niks mis

Maar we moeten nog wel een nieuwe echo laten maken. De buikomvang (gemeten bij de 20 weken echo) loopt nogal voor op de andere waardes. Dus voor de zekerheid over 4 weken nog een echo in het ziekenhuis. De VK maakte zich geen zorgen, maar ja, het is toch anders dan gemiddeld.

Toch gelijk daarna maar even de stad in voor wat kleding. Ik had nog een nieuwe broek nodig voor zwangerschapsgym, en op de babyafdeling van de C&A kon ik mijn portemonnee niet dichthouden.. Fruts is dus weer 2 shirts rijker..
pi_48452572
Ik moet altijd lachen als ik VK lees....ik denk iedere x dat het over de vee arts gaat..geen idee waarom....sorry dames

Ik betrap mezelf nu iedere x op het volgende. Ik pak een product uit de koelkast, check de houdbaarheidsdatum en denk : " Oei, dan is de tweeling er al!" Ik draai door, haha
pi_48459198
He KP, wat gaat de tijd snel he.. En jij smokkelt ook nog wat weekjes.. (Hoeveel eerder komt een tweeling meestal?)

Heb voor 16 mei de volgende echo staan. Deze keer in het ziekenhuis. Zolang frutsel beweegt geloof ik wel dat het goed gaat, maar toch is het ziekenhuis een stapje de verkeerde kant op..
  woensdag 18 april 2007 @ 14:19:03 #257
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_48461245
He KP, dat heb ik ook! Denk ik: oh, da's goed tot mijn uitgerekende datum!
Ik hier nog maar 4 dagen werken! Ik kijk nu echt zo enorm uit naar mijn verlof/

Ik heb na alle oproepdienst ellende van vorige week, afgelopen maandag mijn pieper aan een collega overgedragen. Mijn baas zag ook wel in dat het niet meer ging. En ja hoor: hij is vanacht zijn bed uit gepiept. Ik blij dat ik 'm niet meer had....

Nu lekker rustig op mijn werk. Ik vertrek nu meestal om een uurtje of drie, lekker naar huis, beetje rommelen. Ik heb de afgelopen weken meer dan genoeg overuren gedraaid.

Ook bij de vlos vrijdag was duidelijk dat ik het iets rustiger aan moest doen. 140/70 duidde toch op wat stress en die drie kilo die ik was afgevallen in twee weken (!!) was ook niet echt een goed teken.

Moet volgende week voor een groei echo. In verband met mijn - zoals ik het noem - reservelaagje spek op de buik... is het voor de vlos lastiger te voelen of het een groot kind is of niet. Dat wil ze even zeker weten, dus kan ik nog een keer naar mijn meissie kijken!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_48461476
Volgens mij komen ze gemiddeld gezien een week of 4 eerder, maar ja..ik heb genoeg verhalen gelezen en gehoord dat ze gewoon blijven zitten tot aan week 40. Zolang het goed gaat met moeder en baby's en er geen medische reden is om ze te "halen", dan blijven ze gewoon zitten waar ze zitten. Dus net als bij jullie is het afwachten geblazen.

Ziekenhuis hoeft geen stap de verkeerde kant op te zijn (of heb ik wat info gemist ?, misschien krijg je er wel 2, hahaha gezien je buikomvang hihi), je kunt er ook een hoop vertrouwen door krijgen omdat er gewoon goed naar gekeken wordt. Gewoon voor de zekerheid. No worries..in het zkh zijn ze ook heel lief..
pi_48461971
Niet helemaal duideljk getikt blijkbaar..

Het ging om de buikomvang van frutsel.. Die zit op 95, (0 = onderlijn, 50 gemiddeld, 100 bovenlijn) Terwijl de andere waardes 45, 55 en 75. Ze zouden alle 4 gelijk op moeten gaan, maar het buikje loopt dus nogal voor. Waarschijnlijk komt het gewoon omdat het via een echo toch een schatting blijft.

En het is ook wel leuk om frutsel nog eens te mogen bekijken. Maar dan liever zonder dit onzekere dingetje..
  woensdag 18 april 2007 @ 15:17:25 #260
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_48463761
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:34 schreef Deepfreeze het volgende:
Niet helemaal duideljk getikt blijkbaar..

Het ging om de buikomvang van frutsel.. Die zit op 95, (0 = onderlijn, 50 gemiddeld, 100 bovenlijn) Terwijl de andere waardes 45, 55 en 75. Ze zouden alle 4 gelijk op moeten gaan, maar het buikje loopt dus nogal voor. Waarschijnlijk komt het gewoon omdat het via een echo toch een schatting blijft.

En het is ook wel leuk om frutsel nog eens te mogen bekijken. Maar dan liever zonder dit onzekere dingetje..
Ah, ik had precies hetzelfde.. de buik/hoofd verhouding liep daardoor bij mij helemaal van de schaal af Toen ik het rapportje zag schrok ik best wel, maar het schijnt vrij vaak voor te komen - de interne organen zijn dan te hard ontwikkeld in vergelijking met de rest van het lichaam waardoor die buik zo opgeblazen lijkt, na een paar weken is de verhouding normaal gesproken weer bijgetrokken zeiden de echo mevrouw en gyn tegen mij. Succes ermee, komt vast goed!
Red de zeehond!
pi_48463862
Ah kijk, dat klinkt al een stuk beter.. Niet helemaal een raar geval dus.
Dat de kleine beweegt is ook een goed teken. Ik wacht wel af, wat er over 4 weekjes te zien is..
  woensdag 18 april 2007 @ 15:38:39 #262
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_48464502
Voor iedereen die het nog niet gelezen heeft op het topic Ni in de aanbieding: Van 19 tm 22 april is er weer een actie bij Prenatal. Je krijgt 20% korting op alles (behalve Bugaboo Stokke Medelea, Avent en alle boeken) Net nu we dus speciaal gewacht hadden met de aanschaf van de kinderwagen... Ik heb het mailtje van Vicky doorgstuurd gekregen maar heb 'm inmiddels ook zelf van Prenatal ontvangen! Wij gaan dus vrijdag lekker voordelig shoppen!

Nu ben ik dus meteen een enrome lijst aan het maken van zaken die we nog 'moeten' aanschaffen en waarbij we nu dus van de korting kunnen profiteren. Ik vraag me alleen wat dingen af

- Is een slaapzakje eigenlijk al meteen vanaf het begin nodig of kan je beter een iets grotere maat kopen en dus even wachten voordat je 'm gaat gebruiken?
- Ik moet eind juli bevallen. Heb je dan echt 2 kruiken nodig voor de baby?
- Hoeveel boxkleden heb je nodig?

Ik zie het nu ook op de site staan: http://www.prenatal.nl/Sp(...)tArticle.aspx?id=134

[ Bericht 8% gewijzigd door Stiemie op 18-04-2007 15:40:32 (Linkje erbij gezet) ]
  woensdag 18 april 2007 @ 15:45:38 #263
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_48464840
Goeie vraag over die slaapzak en kruiken Stiemie, ik vraag me een beetje hetzelfde af namelijk...
Red de zeehond!
pi_48465436
Nou heb ik verder nog geen ervaring, maar heb wat rondgelezen..

Over de slaapzakken heb ik gehoord dat je ze gelijk kan gebruiken. De baby is dan wat beperkter in zijn bewegingen, net zoals in de baarmoeder. Het kan ze rustiger maken (idee van inbakeren).
Wij hebben net 2 slaapzakjes gekocht, beide 70 cm. De ene is leker dun, 2 laagjes stof, meer niet. De andere heeft voering, dus die is voor de koude nachten... (En we halen nog wel meer, want een paar reserve kan geen kwaad)

Die kruiken staan op sommige baby-lijsten alleen voor de koude maanden. Maar kruiken kunnen later ook handig zijn. Dus die wil ik wel hebben.

En boxkleden zullen ook wel vies worden. Dus minstens 2. Bij een spugertje kun je er altijd nog een doek onderleggen, dan hoef je niet elke keer het hele boxkleed te wassen.
pi_48465572
Wat gaan jullie hard hier.

Stiemie, Bij mij stond in de folder van de VK dat je in de zomer maar 1 kruik nodig hebt.
Maar anders kan je er voor de zekerheid misschien een bij iemand lenen?
Ik gebruik bij Damian vanaf week 6 een slaapzakje, dus ik zou hem zelf wel aanraden in een wat kleinere maat.
Boxkleden ik heb er zelf 2 maar gebruik er maar 1. Misschien als de een vuil is en een keer in de was moet dat ik de ander ga gebruiken. 2 is wel zo handig.
  woensdag 18 april 2007 @ 16:04:15 #266
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48465691

Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_48465814
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 18 april 2007 @ 16:08:06 #268
65960 sanger
pi_48465865
quote:
Op woensdag 18 april 2007 16:06 schreef Spooky4u het volgende:
pi_48466272
Sanger gefeliciteerd!
Wanneer zijn jullie uitgerekend?
  woensdag 18 april 2007 @ 16:23:43 #270
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_48466527
Bedankt voor de antwoorden Deepfreeze en Appelsap!

En Sanger natuurlijk gefeliciteerd met je ieniemini-kindje! Hoe oud is hij/zij nu?
  woensdag 18 april 2007 @ 16:24:17 #271
65960 sanger
pi_48466550
quote:
Op woensdag 18 april 2007 16:17 schreef appelsap het volgende:
Sanger gefeliciteerd!
Wanneer zijn jullie uitgerekend?
Dank je!

Ze hebben nog geen datum genoemd omdat het nog zo klein is. Over twee weken weer, en dan gaan ze een datum uitrekenen. Maar als ik zelf ga rekenen kom ik op 8 december.
  woensdag 18 april 2007 @ 16:25:14 #272
65960 sanger
pi_48466593
quote:
Op woensdag 18 april 2007 16:23 schreef Stiemie het volgende:
Bedankt voor de antwoorden Deepfreeze en Appelsap!

En Sanger natuurlijk gefeliciteerd met je ieniemini-kindje! Hoe oud is hij/zij nu?
Staat onderaan de echo 6 weken en 4 dagen vandaag.
  woensdag 18 april 2007 @ 16:33:58 #273
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_48467037
Leuk hoor! Wat hebben jullie dan al een vroege echo gekregen zeg!
  woensdag 18 april 2007 @ 16:34:10 #274
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_48467052
Gefeliciteerd Sanger!
Red de zeehond!
pi_48467152
Gefeliciteerd Sanger
Wat een lief klein blobje, op zo'n vroege echo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties