quote:Drummer Steve Wahrer combined two songs by the Rivingtons ("The Bird's the Word" and "Pa Pa Ooh Mow Mow"), added freakish vocal effects and a pounding rhythm to the mix, and, by early 1964, the group was in the Top Ten nationwide with "." Though the group continued to release great follow-up singles and an excellent album, their moment in the sun had come and gone;
quote:
van Surfing Birdquote:
Berkery +1quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:41 schreef Berkery het volgende:
Whoo-hoo
Dat je dat nog weetquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:47 schreef Berkery het volgende:
Die vraag heb je jaren geleden al eens omgekeerd gevraagd, anders had ik 'm ook niet geweten![]()
De Rock-a-Teens versie is wel een stuk bekender dan je het nu doet voorkomen, trouwens. Het had klaarblijkelijk positie #16 in de Billboard Hot 100 gehaald, toch niet verkeerd.quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:49 schreef ranja het volgende:
Welke single is van The Rock-a-teens zo'n 40 jaar nadat ze'm opnamen gecovered en alsnog bekend geworden?
quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:47 schreef Berkery het volgende:
Die vraag heb je jaren geleden al eens omgekeerd gevraagd, anders had ik 'm ook niet geweten![]()
In Engeland hebben de 5.6.7.8's in de top 40 gestaan. in Nederland weet ik het niet, hooguit Tipparade maar misschien dat niet eens. Maar wel bekend geworden en in reclame gebruikt enzoquote:Op vrijdag 20 april 2007 22:05 schreef Grobbel het volgende:
[..]
De Rock-a-Teens versie is wel een stuk bekender dan je het nu doet voorkomen, trouwens. Het had klaarblijkelijk positie #16 in de Billboard Hot 100 gehaald, toch niet verkeerd.
Is die 5 6 7 8's versie daadwerkelijk ergens een echte hit geweest, trouwens?
http://www.rockabillyeuro(...)ges/rock-a-teens.htm
Ur right!quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:13 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Midge Ure
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |