Dan is dat dus niet jouw handtekening en moet Conrad het met Selektvracht uitvechten.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
Godverdegodver...ik heb meteen Selektvracht gebeld over hoe dit op te lossen. Ze ging achter de handtekening aan die gezet is bij ontvangst maar ja wat als het een kruisje is?
Wat moeten ze uitvechten dan?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:07 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dan is dat dus niet jouw handtekening en moet Conrad het met Selektvracht uitvechten.
Nee, TS moet het met Selektvracht uitvechten. Conrad heeft hier geen hol meer mee te maken.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:07 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dan is dat dus niet jouw handtekening en moet Conrad het met Selektvracht uitvechten.
Dat TS het pakket ontvangen zou hebben. Zijn handtekening staat er toch niet?quote:
Bullshit, Conrad is de aanbieder, die is verantwoordelijk voor de aflevering: geen product, geld terugvorderen.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, TS moet het met Selektvracht uitvechten. Conrad heeft hier geen hol meer mee te maken.
Dat is geen zaak van Conrad...quote:Op woensdag 18 april 2007 17:11 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat TS het pakket ontvangen zou hebben. Zijn handtekening staat er toch niet?
Nee..Selektvracht is verantwoordelijk voor het juist afleveren. Daar betaal je nl verzendkosten voor.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:11 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Bullshit, Conrad is de aanbieder, die is verantwoordelijk voor de aflevering: geen product, geld terugvoorderen.
Al 10x gezien zo'n topic.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:12 schreef crossover het volgende:
Zo'n topic heb ik al eens eerder gezien.. Ik ga wel ff zoeken, misschien heb je d'r wat aan.
Daat maakt niet uit. Je hebt een koopovereenkomst met Conrad en niet met selektvracht.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee..Selektvracht is verantwoordelijk voor het juist afleveren. Daar betaal je nl verzendkosten voor.
Als Conrad er nou een verkeerd adres op had gezet, dan wel. Maar dat is hier niet het geval.
Jawel, TS besteld iets, conrad moet dan zorgen dat ze het bij TS laten leveren.quote:
Onzin. Je sluit de overeenkomst met Conrad. Als Conrad daar vervolgens een tussenpersoon voor wil inschakelen, dan is dat de verantwoordelijkheid van Conrad. Als het dus misgaat, dan kan de koper Conrad aanspreken.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee..Selektvracht is verantwoordelijk voor het juist afleveren. Daar betaal je nl verzendkosten voor.
Als Conrad er nou een verkeerd adres op had gezet, dan wel. Maar dat is hier niet het geval.
Gelukkig woon jij in een buurt waar dat ook zo kanquote:Op woensdag 18 april 2007 17:33 schreef Steve_I. het volgende:
Ik heb een keer iets besteld via internet, 120E. Hebben ze het via TNT verstuurd als gewoon pakketje tot 10 kilo, handtekening etc. was kennelijk niet nodig. Kom ik thuis, was die dag de hele dag weg toevallig, stond 't gewoon buiten, voor m'n deur![]()
quote:Op woensdag 18 april 2007 17:35 schreef eriksd het volgende:
Ik bestel regelmatig wat bij webwinkels, en het zit als volgt;
Jij hebt verbintenis met Conrad dat je die spullen krijgt
Conrad heeft met Selektmail verbintenis over het vervoer.
Aangezien Conrad zijn verplichting met jou niet is nagkomen, moeten zij zonder kosten, het gewoon nog een keer versturen. Dit doen ze uiteindelijk ook, en intern gaat men de kosten verhalen op Selektmail.
Jij moet je dus tot Conrad wenden
Dan doe je de schuur toch op slot? Kan de postbode tenminste niet meer inbreken.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit ga ik ook even volgen.
Onze postbode heeft de vervelende gewoonte om pakketjes in de schuur achter te laten als wij niet thuis zijn. Ook als het om pakketjes gaat waar voor getekend moet worden. Ik heb hem daar al meerdere malen op aangesproken maar hij blijft het doen omdat 'dat wel kan in zo'n dorp'maar ik zie het nog wel een keer mis gaan.
Dat deed de postbode vroeger ook bij mijn ouders, nadat er verschillende pakketten aangegeven waren als vermist of niet afgeleverd, is hij daar toch maar mee gestopt.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Onze postbode heeft de vervelende gewoonte om pakketjes in de schuur achter te laten als wij niet thuis zijn. Ook als het om pakketjes gaat waar voor getekend moet worden. Ik heb hem daar al meerdere malen op aangesproken maar hij blijft het doen omdat 'dat wel kan in zo'n dorp'maar ik zie het nog wel een keer mis gaan.
Ik had geluk dat 't niet thuis-thuis gebeurde, zat toen tijdelijk even ergens anders. hier zou hij allang weg zijn geweest. kutpostquote:Op woensdag 18 april 2007 17:36 schreef kless het volgende:
[..]
Gelukkig woon jij in een buurt waar dat ook zo kan![]()
Grapjas. Met Selektvracht heb je juist geen zak te maken. Het aan jou verkopende bedrijf blijft verantwoordelijk voor de levering tot jij het pakketje ontvangen hebt. Conrad mag het voor de rest uitvechten met Selektvracht.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, TS moet het met Selektvracht uitvechten. Conrad heeft hier geen hol meer mee te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fout. TS heeft alleen maar met Conrad te maken. (BW 7:11)quote:Op woensdag 18 april 2007 17:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Consumentenkoop (zeker via internet) is zeer netjes geregeldquote:Op woensdag 18 april 2007 20:15 schreef JoeDank het volgende:
Er staat me iets van bij dat je bij Conrad een keuze hebt om het verzekerd te laten versturen. Dan zou er eventueel iets over de levering in de voorwaarden kunnen staan waar TS bij aankoop mee accoord is gegaan. Maar dat weet ik niet zeker.
En voordat er weer iemand slim denkt te zijn en zegt: ,,Maar het pakketje is toch bezorgd..."quote:Op woensdag 18 april 2007 20:09 schreef _-rally-_ het volgende:
Fout. TS heeft alleen maar met Conrad te maken. (BW 7:11)
quote:2.
Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper.
Vlak boven je:quote:Op woensdag 18 april 2007 20:15 schreef JoeDank het volgende:
Er staat me iets van bij dat je bij Conrad een keuze hebt om het verzekerd te laten versturen. Dan zou er eventueel iets over de levering in de voorwaarden kunnen staan waar TS bij aankoop mee accoord is gegaan. Maar dat weet ik niet zeker.
quote:Artikel 6 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 1
1.
Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel NIET ten nadele van de koper worden afgeweken
Is het een bepaling die (evt) nietig verklaard kan worden ? TS kan ook vanuit de gids hebben besteld of dat eerder zo gedaan hebben (als dat er wat toe doet).quote:Op woensdag 18 april 2007 20:17 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Consumentenkoop (zeker via internet) is zeer netjes geregeld![]()
Ik neem ook wel eens pakjes aan voor buren, maar een handtekening heb ik nooit hoeven zettenquote:Op woensdag 18 april 2007 17:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ze ging achter de handtekening aan die gezet is bij ontvangst maar ja wat als het een kruisje is?
quote:
Ja, en je had ook een taxi kunnen huren om het persoonlijk bij Conrad af te halen.quote:Op woensdag 18 april 2007 20:15 schreef JoeDank het volgende:
Dank je voor je uitleg mgerben. Één en ander had ik begrepen van Zelva (zie verdere post).quote:Op woensdag 18 april 2007 21:56 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ja, en je had ook een taxi kunnen huren om het persoonlijk bij Conrad af te halen.
Het feit dat er andere, DUURDERE opties zijn betekent niet dat je al je rechten verliest als je die optie niet neemt.
Voor zover TS het kan zien, is zijn pakketje niet afgeleverd.
Voor zover Conrad het kan zien, hebben zij geen afleverbriefje met de handtekening van TS erop.
Voorwaarden gaan nooit boven wet. Gelukkig neit zeg, dan zou ik alle leveringsvoorwaarden van alle bedrijven waar ik zaken mee doe moeten gaan kennen brrr.quote:Op woensdag 18 april 2007 20:15 schreef JoeDank het volgende:
Maar je heb dus ook nog niks van je buurman gehoord dat die die maat heeft gebelt voor het pakketje.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb met Conrad gebeld die zeiden: stuur maar een brief. Dus heb een ingebrekestelling brief en email gemaakt. Politie zei dat ik met Conrad contact op moest nemen maar ik kon geen aangifte doen want ik was niet de benadeelde.
Voorwaarden gaan wél boven regelend recht. Ze gaan alleen niet boven dwingend recht. Het is dus wel slim om de leveringsvoorwaarden altijd even snel langs te lopen. Zeker wanneer je zelf niet als consument maar als eenmanszaak handelt, dan is er bijna geen dwingend recht en zijn leveringsvoorwaarden zeer snel wél geldig!quote:Op donderdag 19 april 2007 09:22 schreef Brupje het volgende:
[..]
Voorwaarden gaan nooit boven wet. Gelukkig neit zeg, dan zou ik alle leveringsvoorwaarden van alle bedrijven waar ik zaken mee doe moeten gaan kennen brrr.
Is niet jouw probleem. Jouw naam staat er niet op, dus laat Selektvracht maar achter die buurman aangaan. Stuur gewoon die ingebrekestelling naar Conrad, dan is dat in elk geval gebeurd.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou het blijkt nu dat de buurman zelf heeft getekend. Tenminste zijn naam staat erop zei Selektvracht dus of hij staat keihard te liegen of iemand anders heeft voor hem getekend.
Staat het in het BW gewoon met geschied i.p.v. geschiedt?quote:Op donderdag 19 april 2007 08:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
Volgens Burgerlijkwetboek 3 artikel 90 lid 1:
Levering geschied op het moment dat het artikel in handen is van de verkrijger.
Ik heb geen artikel en dus is Conrad nog steeds verantwoordelijk hiervoor. Dat ze een derde inschakelen om het te leveren in niet mijn probleem.
Maar ik heb ook gehoord dat het NIET bij de buren mag worden afgegeven tenzij anders vermeld...en Selektvracht zegt het tegenovergestelde.
Kan nooit teveel over gesproken worden, want ook ik vind het verschrikkelijk dat mijn pakketjes steeds bij de buren worden afgeleverd. Weet ook niet hoe ik dat moet stop zetten.quote:
Vragen of ze (de versturende partij) er 'Alleen huisadres' op willen zetten. In principe hoort de bezorger daar naar te luisteren (TNT iig, rest weet ik niet).quote:Op donderdag 19 april 2007 10:35 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[..]
Kan nooit teveel over gesproken worden, want ook ik vind het verschrikkelijk dat mijn pakketjes steeds bij de buren worden afgeleverd. Weet ook niet hoe ik dat moet stop zetten.
Is bij mij wel altijd goed gegaan, maar toch![]()
elke keer als je een pakket verwacht en het wordt niet normaal geleverd, even bellen dat je het nooit ontvangen heb. Op den duur wordt die postbode als dief gekenmerkt.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Je had niet bij Selektvracht moeten klagen maar bij wie je het had besteld. Die is uiteindelijk klant van Selektvracht.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:50 schreef samara het volgende:
Selektvracht is tien keer niks. Ik heb het ook een keer gehad.
Digitale camera besteld van > 200 euro gaan die gasten het afleveren bij de buren. Ook géén briefje in de bus. Totdat buurjongetje kwam met pakket, ik stomverbaasd het pakketje aangenomen.
Later gebeld met Selektvracht te Amsterdam om mijn beklag te doen, maar die hork die daar werkt en zich "chef"noemt mogen ze van mij aan de hoogste boom ophangen. Zoooo onbeschoft!
Ik had ook nog een klacht ingediend bij Selektvracht maar nog nooit wat van gehoord!
Sindsdien heb ik me voorgenomen om minder te bestellen maar ja.....![]()
Het toe laten faxen en naar de buurman toe. Lukt het niet dan Conrad aanschrijven.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou het blijkt nu dat de buurman zelf heeft getekend. Tenminste zijn naam staat erop zei Selektvracht dus of hij staat keihard te liegen of iemand anders heeft voor hem getekend.
Preciesquote:Op woensdag 18 april 2007 17:13 schreef freecell het volgende:
[..]
Jawel, TS besteld iets, conrad moet dan zorgen dat ze het bij TS laten leveren.
Dat hebben ze niet gedaan.
het zal ook uiteindelijk wel goedkomen maar dat duurt altijd zo lang! ik wil mijn helicoptertje!!quote:Op donderdag 19 april 2007 15:21 schreef Yoni het volgende:
Ik heb hetzelfde gehad. Ook met Selektvracht. Pakketje aangenomen door buren, pakketje pleite. Bedrijf waar de bestelling van was, wilde een aangifte. Politie kon geen aangifte doen, maar wel een melding van verduistering. Die opgestuurd + brief met uitleg erbij en ik heb een nieuw pakketje ontvangen.
Alhoewel ik vaak hoor dat de politie geen aangifte wil opnemen, terwijl er sprake is van een strafbaar feit (en ze dus verplicht zijn aangifte op te nemen), ben ik het in dit geval wel met ze eens.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb met Conrad gebeld die zeiden: stuur maar een brief. Dus heb een ingebrekestelling brief en email gemaakt. Politie zei dat ik met Conrad contact op moest nemen maar ik kon geen aangifte doen want ik was niet de benadeelde.
Tja... het is een bedrijf dat voor het grootste gedeelte draait op arbeidsongeschikten en dergelijke die een beetje willen bijklussen.quote:Op donderdag 19 april 2007 18:49 schreef MevrRustblusser het volgende:
Selektvracht is verschrikkelijk, heeeele slechte ervaring mee, NOOIT meer. Beweren dat ze geweest zijn (zonder briefje in de brievenbus??), of overdag komen (tot 3 keer aan toe) terwijl je 's avond hebt doorgegeven.
dat zijn bedrijven!!! geld geld geldquote:Op donderdag 19 april 2007 12:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Toch altijd zo lullig dat bedrijven het probleem bij de koper gaan leggen, zolang het hen maar geen geld kost...
Ook daar trekt Selektvracht zich geen hol van aan.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:51 schreef mel723 het volgende:
Vragen of ze (de versturende partij) er 'Alleen huisadres' op willen zetten. In principe hoort de bezorger daar naar te luisteren (TNT iig, rest weet ik niet).
Heel clevere zet van Conradquote:Op vrijdag 20 april 2007 23:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Uw buren echter zijn wel de verkrijger van uw bestelling. De factuur zal dan ook aan hen worden gericht.
Ja ik own zijn kont zwaar timequote:Op zaterdag 21 april 2007 00:59 schreef r_one het volgende:
Kunnen we binnenkort een radiografischbestuurbarehelicopterwedstrijdje verwachten bij TS op het veldje, TS tegen z'n buren?![]()
![]()
Last van geheugenverlies die buurman?quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
1 keer van de buurman terug( hij zei dat hij hem terug zou geven nadat gister bleek dat hij em aan zijn neefje had gegeven)
Nee die vent steelt waar je bijstaat..maar toen het woordje politie viel heeft hij zich bedacht blijkbaar.quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Last van geheugenverlies die buurman?
Ik zou alsnog aangifte doen van diefstal / verduistering.quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:30 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee die vent steelt waar je bijstaat..maar toen het woordje politie viel heeft hij zich bedacht blijkbaar.
Ja dat wilde ik al doen maar dat kon ik niet doen want ik was niet de benadeelde.quote:Op zaterdag 21 april 2007 13:30 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ik zou alsnog aangifte doen van diefstal / verduistering.
Correct. Jij hebt het pakket nooit verkregen, dus was/bent geen eigenaar, dus ook niet de benadeelde. En de buurman heeft niet jouw geld verduisterd, maar een pakket waar rechtens Conrad eigenaar van is/was.quote:Op zaterdag 21 april 2007 15:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja dat wilde ik al doen maar dat kon ik niet doen want ik was niet de benadeelde.
Toch raar dat zoiets automatisch bij de buren wordt afgeleverd. Wie zegt dat je iets ophebt met je buren? Het kunnen wel vreemden voor je zijn. Daarbij kunnen het ook nog eens criminelen zijn. Je gaat een waardeartikel op straat toch ook niet afgeven aan een vreemde? Hoogstmerkwaardig dat een bezorger daarmee wegkomt. Als ik een webwinkel zou hebben zou dat een reden voor me zijn om voor een andere vervoerder te kiezen. Een product moet afgeleverd worden aan de persoon die erom gevraagd heeft of het gaat maar retour.quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:30 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee die vent steelt waar je bijstaat..maar toen het woordje politie viel heeft hij zich bedacht blijkbaar.
Ik zal het voor je spellen:quote:Op zaterdag 21 april 2007 16:58 schreef Mister1977 het volgende:
Toch raar dat zoiets automatisch bij de buren wordt afgeleverd. Wie zegt dat je iets ophebt met je buren? Het kunnen wel vreemden voor je zijn. Daarbij kunnen het ook nog eens criminelen zijn. Je gaat een waardeartikel op straat toch ook niet afgeven aan een vreemde? Hoogstmerkwaardig dat een bezorger daarmee wegkomt.
Misschien kun je die van de buurman van TS wel (over)kopen voor een prikkiequote:Gaaf helicoptertje trouwens. Die wil ik ook!![]()
Ze zullen wel een stuk goedkoper zijn dan de concurrenten.quote:Op zaterdag 21 april 2007 17:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zal het voor je spellen:
S-E-L-E-K-T-V-R-A-C-H-T![]()
Iets zegt me dat ik dan financieel flink genaaid ga worden.quote:Misschien kun je die van de buurman van TS wel (over)kopen voor een prikkie![]()
Mee eens. Het is uitermate klantonvriendelijk en daarom doe ik alleen maar zaken met webwinkels die uitsluitend op het gegeven huisadres afleveren.quote:Op zaterdag 21 april 2007 16:58 schreef Mister1977 het volgende:
Toch raar dat zoiets automatisch bij de buren wordt afgeleverd. Wie zegt dat je iets ophebt met je buren? Het kunnen wel vreemden voor je zijn. Daarbij kunnen het ook nog eens criminelen zijn. Je gaat een waardeartikel op straat toch ook niet afgeven aan een vreemde?
Dan heb je een - overigens niet zeldzame - luie agent getroffen. Ze zijn namelijk verplicht om een aangifte op te nemen. En in dit geval kun jij namens Conrad aangifte doen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 15:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja dat wilde ik al doen maar dat kon ik niet doen want ik was niet de benadeelde.
Zijn die er dan?quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:31 schreef csar het volgende:
[..]
Mee eens. Het is uitermate klantonvriendelijk en daarom doe ik alleen maar zaken met webwinkels die uitsluitend op het gegeven huisadres afleveren.
Ik denk dat je buurman nu te laat is want hij heeft het nu "gekocht"quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
Misschien krijg ik em nu wel 3x :S
1 keer van de buurman terug( hij zei dat hij hem terug zou geven nadat gister bleek dat hij em aan zijn neefje had gegeven)
1 keer van conrad nieuw toegestuurd waar ik voor moest betalen
1 keer can conrad nieuw maar kosteloos...
Ik heb em gister dus opgehaald en ik denk dat dat die versie is waar ik eigenlijk nog voor moest betalen maar ze zoeken het maar uit. De buurman mag em houwe!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |