abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 april 2007 @ 21:31:08 #51
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48516954
quote:
Op donderdag 19 april 2007 12:02 schreef Slayage het volgende:
10 arrestaties tot nu toe
Maar hier weet men al wat de religie van de dader is. Hip man!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_48517826
quote:
Op donderdag 19 april 2007 21:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

quote:
Volgens inwoners van Malatya zijn de verdachten studenten en woonden zij in een studentenhuis dat eigendom is van een islamitische stichting. Vijf van de verdachten die woensdag al werden gearresteerd zijn vrienden van elkaar. Zij hadden allen een brief bij zich met als tekst: ,,Wij vijf zijn broers. Wij gaan onze dood tegemoet. We zullen vermoedelijk niet terugkeren.''

Dat meldde het persbureau Anatolia. Zij hebben tijdens het verhoor tegen de politie gezegd dat zij de drie christenen om het leven hebben gebracht om de islam te beschermen, meldde de krant Hurriyet donderdag. ,,We hebben dit niet voor onszelf gedaan, maar voor ons geloof. Ons geloof wordt verwoest. Laat dit een les zijn voor de vijanden van ons geloof'', zo werd de groep door Hurriyet geciteerd.
DS
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 19 april 2007 @ 22:02:14 #53
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48518856
Prima, al stond dat stond niet eerder in dit topic.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_48520343
quote:
Op donderdag 19 april 2007 21:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik durf er wel een duizendje op in te zetten. Jij ook?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48520578
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:44 schreef Xith het volgende:
Theo van gogh werdt ook door religieuze overwegingen gedood - moet nederland nu dan uit de EU?
Theo van Gogh was het slachtoffer de dader een moslim
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  donderdag 19 april 2007 @ 22:38:13 #56
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48520865
quote:
Op donderdag 19 april 2007 22:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik durf er wel een duizendje op in te zetten. Jij ook?
Een duizendje; lekker conservatief

[ Bericht 4% gewijzigd door Gabry op 19-04-2007 22:44:47 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_48521285
quote:
Op donderdag 19 april 2007 22:32 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Theo van Gogh was het slachtoffer de dader een moslim
In Turkije vermoorden moslimse mensen in de naam van allah, nu is het land te achterlijk voor de EU.
In Nederland vermoordde een moslimse man in de naam van allah, nu is het land te achterlijk voor de EU.
pi_48523133
quote:
Op donderdag 19 april 2007 22:45 schreef Xith het volgende:

[..]

In Turkije vermoorden moslimse mensen in de naam van allah, nu is het land te achterlijk voor de EU.
In Nederland vermoordde een moslimse man in de naam van allah, nu is het land te achterlijk voor de EU.
Tja, je discutabele redenering is zojuist in duigen gevallen. Het probleem van Turkije is is dat het als[seculier] moslimland gezien wordt met andere waarden en normen. Nederland is wel volkomen seculier en haar inwoners ook, afgezien van een moslimminderheid, maar dat wist jij ook wel...
Present.
pi_48523492
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:31 schreef Konlewicz het volgende:

[..]

Nederland is wel volkomen seculier en haar inwoners ook, afgezien van een moslimminderheid
Hoe krijg je het uit je toetstenbord
pi_48523552
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik weet dat je ouders een stelletje gelovige fuckers zijn en je daarom nogal de neiging hebt belachelijke geloofsregels te verdedigen, maar de meerderheid van NL is toch echt ongelovig.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48523585
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik weet dat je ouders een stelletje gelovige fuckers zijn en je daarom nogal de neiging hebt belachelijke geloofsregels te verdedigen, maar de meerderheid van NL is toch echt ongelovig.
Wie heeft het over een meerderheid van gelovigen dan ?
pi_48523594
quote:
Op donderdag 19 april 2007 22:45 schreef Xith het volgende:

[..]

In Nederland vermoordde een MAROKKAANSE moslimse man in de naam van allah, nu is het land te achterlijk voor de EU.
Maar kom, waar maken we ons druk om? Mohammed B. verdiende nog geen 3 ton per jaar, mijn goudvis verdient meer. Waar gaat het over?
pi_48523608
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Wie heeft het over een meerderheid van gelovigen dan ?
Wat wilde je dan zeggen?
pi_48523638
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk dat het volledig legitiem is die verglijking te bekritiseren. Al was het maar dat de bijna volledig islamitische samenleving een andere is dan de Nederlandse waar moslims slechts een minderheid vormen.
pi_48523650
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hij heeft helemaal gelijk hoor, wij worden gedwongen lange rokken te dragen, geen gel te gebruiken, platte zolen te hebben en een groot gezin te stichten. Daarnaast oefent de Kerk nog altijd veel macht uit op de Staat, de SGP heeft immers maar liefst 2 zetels de CU 7.

Present.
pi_48523724
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat wilde je dan zeggen?
Dat het nogal absurd is te stellen dat Nederland een volledig seculiere staat is met enkel moslims als gelovigen ? Turkije is een seculiere staat, misschien wel meer dan Nederland. Ik zie hier het leger nog niet ageren tegen een christelijke regering, daar waar het in Turkije wel gebeurt.
pi_48523760
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:46 schreef Konlewicz het volgende:

[..]

Hij heeft helemaal gelijk hoor, wij worden gedwongen lange rokken te dragen, geen gel te gebruiken, platte zolen te hebben en een groot gezin te stichten.
Er zijn delen in Nederland waar dat inderdaad gebruikelijk is. Dat jij nooit buiten de randstad komt kan ik niet helpen.
pi_48523770
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat het nogal absurd is te stellen dat Nederland een volledig seculiere staat is met enkel moslims als gelovigen ? Turkije is een seculiere staat, misschien wel meer dan Nederland. Ik zie hier het leger nog niet ageren tegen een christelijke regering, daar waar het in Turkije wel gebeurt.
Turkije is niet meer seculier als NL. Turkije heeft een seculiere regering en een gelovige bevolking. In NL is het andersom/
pi_48523815
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat het nogal absurd is te stellen dat Nederland een volledig seculiere staat is met enkel moslims als gelovigen ?
Ik vind t knap indien je dat kant lezen...
quote:
Turkije is een seculiere staat, misschien wel meer dan Nederland. Ik zie hier het leger nog niet ageren tegen een christelijke regering, daar waar het in Turkije wel gebeurt.
Jep, vandaar dat het moslimfundamentalisme toeneemt en Erdogan op het punt staat de scheiding tussen Kerk en Staat op te heffen. Deze post staat vol onwaarheden en fouten.
Present.
pi_48523849
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Er zijn delen in Nederland waar dat inderdaad gebruikelijk is. Dat jij nooit buiten de randstad komt kan ik niet helpen.
Kerel, ik woon in een gemeente waar de SGP de grootste is...
Present.
pi_48523879
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:49 schreef gelly het volgende:

[..]
Dat jij nooit buiten de randstad komt kan ik niet helpen.
pi_48523893
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Turkije is niet meer seculier als NL. Turkije heeft een seculiere regering en een gelovige bevolking. In NL is het andersom/
De regering is alles behalve seculier in Turkije.

http://nl.wikipedia.org/wiki/AK-partij

Weinig verschil met een CDA/CU in de regering.

Maar het leger zorgt ervoor dat gelovigen niet teveel macht krijgen. Gebeurt dat in Nederland ook ?
pi_48523909
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Albayrak en Aboutaleb uitgezonderd komen die PvdA'ers in de regering vrij heidens/atheïstisch over.
pi_48523914
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:52 schreef Konlewicz het volgende:

[..]

Kerel, ik woon in een gemeente waar de SGP de grootste is...
Urk ?

Dan snap ik al helemaal niet hoe je die onzin uit je toetsenbord krijgt.
pi_48523963
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:53 schreef gelly het volgende:

[..]

De regering is alles behalve seculier in Turkije.

http://nl.wikipedia.org/wiki/AK-partij

Weinig verschil met een CDA/CU in de regering.
De regering is meer dan de AKP-partij.
quote:
Maar het leger zorgt ervoor dat gelovigen niet teveel macht krijgen. Gebeurt dat in Nederland ook ?
Nee, dan zou jij om het hardst gaan bleren dat we tot een zelfde bedenkelijke staat afzinken
pi_48523991
Nee, Veere. Dit is overigens volkomen irrelevant aan het onderwerp.
Present.
pi_48524012
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Urk ?

Dan snap ik al helemaal niet hoe je die onzin uit je toetsenbord krijgt.
Hey Martin. Staphorst en Roden zijn echt uitzonderingen in NL hoor. Niet de maatstaf.
pi_48524061
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De regering is meer dan de AKP-partij.
Jij stelde dat de regering seculier is, dat is het dus niet. Niet de aandacht afleiden van het onderwerp.
[..]
quote:
Nee, dan zou jij om het hardst gaan bleren dat we tot een zelfde bedenkelijke staat afzinken
Als er ondemocratische machten hier het roer overnemen mag het leger best ingrijpen van mij.
pi_48524085
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hey Martin. Staphorst en Roden zijn echt uitzonderingen in NL hoor. Niet de maatstaf.
Lol, wat heeft roden met staphorst te maken ? Je bent er kennelijk nog nooit geweest.
pi_48524114
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Als er ondemocratische machten hier het roer overnemen mag het leger best ingrijpen van mij.
Yeah right je huilt al als iemand godverdomme schreeuwt man
pi_48524145
Maar goed, probeer eerst maar eens op een normale manier te posten, misschien dat ik je dan nog wat aandacht geef.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2007 00:01:55 ]
pi_48524149
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Lol, wat heeft roden met staphorst te maken ? Je bent er kennelijk nog nooit geweest.
Zeker wel een maatje van me woont er. Weet je nog? Zo kwam ik er uberhaupt achter dat je daar woonde.

pi_48524190
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 00:01 schreef gelly het volgende:
Maar goed, probeer eerst maar eens op een normale manier te posten, misschien dat ik je dan nog wat aandacht geeft.
Oh ja bedankt Martin. Ik zal helemaal vereerd zijn.
Jij, de enorm belangrijke en wijze Martin zal mij wat aandacht geven. Wie wil dat nou niet? Ik bedoel, alle vrouwtjes willen het immers ook.

Martin de Heilige
  vrijdag 20 april 2007 @ 00:48:14 #84
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 20 april 2007 @ 04:06:21 #85
46960 StefanP
polemicist
pi_48527354
Islam is een religie voor achterlijke idioten vrede!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  FOK!fotograaf vrijdag 20 april 2007 @ 10:26:24 #86
18921 freud
Who's John Galt?
pi_48531652
Mja, erg schrijnend natuurlijk, maar het is belangrijker om te kijken naar de manier waarop de overheid op dit incident reageert wat bepalend is voor het traject om 'erbij te horen', dan het incident zelf. In Nederland mogen terroristische groeperingen vrij vergaderen, en worden door Cohen zelfs gebaggetaliseerd. Daarnaast genieten ontsnapte gevangenen actieve bescherming van de overheid. Dat is ook niet echt wat je zou verwachten...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_48537552
lees zonet, dat de slachtoffers eerst gemarteld zijn voor hun dood
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_48539338
De drogredenaties in dit topic en pogingen om deze slachtpartij te bagatalliseren verbazen me ten zeerste.

Islam is een religie van vrede

Islam is een religie van je tegenstanders uit de weg ruimen als je in de meerderheid bent en in de slachtofferrol kruipen als je in de minderheid bent.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_48541375
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:49 schreef Super7fighter het volgende:
Je moet wel erg zwak of onwetend in het geloof zijn, wil je de verspreiding van de bijbel als bedreiging zien.
Je moet een wel erge zwakzinnige (moslim?)fundamentalist zijn om dit überhaupt in je hoofd te halen!!!
pi_48541396
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:01 schreef Overlast het volgende:
De drogredenaties in dit topic en pogingen om deze slachtpartij te bagatalliseren verbazen me ten zeerste.

Islam is een religie van vrede

Islam is een religie van je tegenstanders uit de weg ruimen als je in de meerderheid bent en in de slachtofferrol kruipen als je in de minderheid bent.
Zo is 't, en niet anders!
pi_48541596
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:56 schreef progrock het volgende:

[..]

Zo is 't, en niet anders!
Blijkbaar is mijn Islam dan een andere vergeleken met die van jou. Maar jij als 'christen' zal wel beter weten wat de Islam werkelijk inhoudt.

pi_48541730
De generalisaties en algemeniseringen in topics over zogenaamde moslims beginnen me echt de keel uit te hangen. Mensen die de Islam alleen van de TV kennen doen er allerlei uitspraken over.

Ik bedoel, omdat een priester de pedofiel heeft uitgehangen hou ik toch ook niet alle priesters/paters voor pedofiel?

De meeste moslims veroordelen deze 'terreurdaden' ook. Immers het doden van een mens, is in de Islam hetzelfde als het doden van alle mensen (Koran - 5 Al-Maidah 32).
  FOK!fotograaf vrijdag 20 april 2007 @ 15:14:58 #93
18921 freud
Who's John Galt?
pi_48542150
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:05 schreef TheMagnificent het volgende:
De generalisaties en algemeniseringen in topics over zogenaamde moslims beginnen me echt de keel uit te hangen. Mensen die de Islam alleen van de TV kennen doen er allerlei uitspraken over.

Ik bedoel, omdat een priester de pedofiel heeft uitgehangen hou ik toch ook niet alle priesters/paters voor pedofiel?

De meeste moslims veroordelen deze 'terreurdaden' ook. Immers het doden van een mens, is in de Islam hetzelfde als het doden van alle mensen (Koran - 5 Al-Maidah 32).
Het is inderdaad het beeld dat door de media geschetst wordt. Het is alleen zo dat er gezocht moet worden naar die pedofiele geestelijke, terwijl de moslims het vaak wel erg makkelijk maken om gruwelijke verhalen te vinden...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_48542631
quote:
Op het Zuid-Filipijnse eiland Jolo zijn zeven christenen onthoofd. De daders, moslimextremisten, dwongen burgers om de hoofden af te leveren op militaire steunpunten.

De islamisten hadden de slachtoffers, zes arbeiders en een visser, begin deze week ontvoerd. Zij eisten losgeld. Dat kregen ze niet waarna ze de zeven hebben onthoofd.

Volgens het leger is de onthoofding gedaan door moslimrebellen en een wraakactie voor de dood van verscheidene leiders van hun beweging Abu Sayyaf.

De Abu Sayyaf-beweging geldt als de kleinste, maar gewelddadigste groep moslimrebellen in het zuiden van de overwegend katholieke Filipijnen (moslims vormen daar een kleine minderheid). De beweging zou banden hebben met het terreurnetwerk al-Qaeda.
Grondrechten
Art. 6
1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

pi_48542727
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:14 schreef freud het volgende:

[..]

Het is inderdaad het beeld dat door de media geschetst wordt. Het is alleen zo dat er gezocht moet worden naar die pedofiele geestelijke, terwijl de moslims het vaak wel erg makkelijk maken om gruwelijke verhalen te vinden...
De priester doet dit ook niet uit naam van zijn geloof. En er is geen priesterorganisatie die verkrachtingen van kinderen organiseert. En als de verkrachtingen openbaar worden zijn er geen katholieken die dit proberen goed te praten door te wijzen op de moeilijke positie van de priester. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik las net dat er weer een zooi christenen zijn onthoofd op de Filipijnen(http://frontpage.fok.nl/nieuws/75808). Open je ogen over de islam.
pi_48542828
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Blijkbaar is mijn Islam dan een andere vergeleken met die van jou. Maar jij als 'christen' zal wel beter weten wat de Islam werkelijk inhoudt.

Vooralsnog kruip je regelmatig in de slachtofferpositie hoor. You fit the profile :p
pi_48542839
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:28 schreef Overlast het volgende:

[..]

De priester doet dit ook niet uit naam van zijn geloof. En er is geen priesterorganisatie die verkrachtingen van kinderen organiseert. En als de verkrachtingen openbaar worden zijn er geen katholieken die dit proberen goed te praten door te wijzen op de moeilijke positie van de priester. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik las net dat er weer een zooi christenen zijn onthoofd op de Filipijnen(http://frontpage.fok.nl/nieuws/75808). Open je ogen over de islam.
Goed advies

Nu mijn advies aan jou. Lees eens een boek, bijvoorbeeld de Koran, en ontdek zelf wat de Islam zegt. Of kies de makkelijke weg en staar je blind op dit soort individuele acties.
pi_48542923
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:31 schreef Overlast het volgende:

[..]

Vooralsnog kruip je regelmatig in de slachtofferpositie hoor. You fit the profile :p
Ik zie dat je nog niet toe bent aan een discussie tussen volwassenen. Misschien dat je rethoriek werkt voor je leeftijdsgenoten, maar grote mensen kijken dwars door je heen.

Vooralsnog kruip jij regelmatig in de positie van je grootouders. You fit that profile even better
pi_48543055
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Goed advies

Nu mijn advies aan jou. Lees eens een boek, bijvoorbeeld de Koran, en ontdek zelf wat de Islam zegt. Of kies de makkelijke weg en staar je blind op dit soort individuele acties.
Lol, je moest eens weten.
pi_48543206
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik zie dat je nog niet toe bent aan een discussie tussen volwassenen. Misschien dat je rethoriek werkt voor je leeftijdsgenoten, maar grote mensen kijken dwars door je heen.

Vooralsnog kruip jij regelmatig in de positie van je grootouders. You fit that profile even better
Dat mag ik hopen ja, ik hoop dat mijn kleinkinderen ook op mij zullen lijken. En dat ze geen dhimmi's zullen worden onder een schrikbewind van je geloofsbroeders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')