Er zijn in Turkije nogal wat mensen die het niet leuk vinden dat het Christendom steeds meer mensen trekt (al blijft het een heel kleine groep). Er zijn wel vaker van dit soort aanlsagen.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:27 schreef Enchanter het volgende:
[afbeelding]
sorry te lui om over te typen
bron : TT![]()
Gaat lekker daar en dat wil bij Europa![]()
Het komt vooral doordat christenen in Turkije langzaam wat meer vrijheid krijgen in de uitoefening van hun geloof, ze zijn dus meer zichtbaar en trekken wat meer bekeerlingen. Bepaalde uitermate conservative turken vinden dan niet tof en reageren zoals intollerante debielen dat wel vaker doen.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:49 schreef Super7fighter het volgende:
Je moet wel erg zwak in het geloof zijn, wil je de verspreiding van de bijbel als bedreiging zien.![]()
Nee, dat hoeft pas als wij hier moslims gaan vermoorden, omdat ze korans verspreiden.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:44 schreef Xith het volgende:
Theo van gogh werdt ook door religieuze overwegingen gedood - moet nederland nu dan uit de EU?
He en het geweld kwam ook al van een moslim.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:44 schreef Xith het volgende:
Theo van gogh werdt ook door religieuze overwegingen gedood - moet nederland nu dan uit de EU?
Al Qaeda?quote:Op woensdag 18 april 2007 16:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
He en het geweld kwam ook al van een moslim.
Zou er een verband zijn?
Zuid-Oost Turkije..Zegt genoeg...Koerden met PKK trekjesquote:Op woensdag 18 april 2007 15:27 schreef Enchanter het volgende:
[afbeelding]
sorry te lui om over te typen
bron : TT![]()
Gaat lekker daar en dat wil bij Europa![]()
Ja en in Turkije wordt dit helemaal toegejuichtquote:Op woensdag 18 april 2007 17:02 schreef Grimm het volgende:
Leuk! Moet je hier n's een moslim doodschieten, heb je de poppen aan het dansen
Het probleem is dat hier in Turkije het misschien niet wordt toegejuichd, maar dan alleen maar niet omdat het schadelijk is voor het imago van het land. Voor de rest kan het de overgrote meerderheid van de mensen hier geen reet schelen dat deze drie mensen zijn vermoord. Want het zijn immers maar christenen en daarnaast ook nog 'missionarissen' dus dan is het 'eigenlijk wel goed dat er iemand tegen ze is opgetreden'.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:04 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ja en in Turkije wordt dit helemaal toegejuicht
Je zegt alsof de mensen in Turkije het helemaal niet erg vinden en dat dit in NL veel erger isquote:
Mwah het was meer een reflectie naar Nederland toe.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:10 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Je zegt alsof de mensen in Turkije het helemaal niet erg vinden en dat dit in NL veel erger is
quote:
Inderdaad.quote:Op woensdag 18 april 2007 20:07 schreef rutger05 het volgende:
Bijzonder triest. Deze weerzinwekkende moordenaars en de demonstranten tegen deze christelijke uitgeverij zullen wel heel erg onzeker zijn over hun eigen religie.
Ik vraag me af waar het staat, of ik heb een ander teletekstschermpje in de OP.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:01 schreef gelly het volgende:
Het treurige is natuurlijk dat die christenen niemand wat boeien, maar ja, moslims he..
Sarcasme of zo...quote:Op woensdag 18 april 2007 15:43 schreef Originele_Naam het volgende:
Die 14.gif bij je openingspost is
Ach kom, het kan ons ook niet bijster veel schelen dat er 190 mensen vandaag in Iraq zijn afgemaakt.. :pquote:Op woensdag 18 april 2007 17:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor de rest kan het de overgrote meerderheid van de mensen hier geen reet schelen dat deze drie mensen zijn vermoord.
quote:Op woensdag 18 april 2007 22:58 schreef Xith het volgende:
[..]
Ach kom, het kan ons ook niet bijster veel schelen dat er 190 mensen vandaag in Iraq zijn afgemaakt.. :p
Maar dat waren geen christenen, duhquote:Op woensdag 18 april 2007 22:58 schreef Xith het volgende:
[..]
Ach kom, het kan ons ook niet bijster veel schelen dat er 190 mensen vandaag in Iraq zijn afgemaakt.. :p
Dat waren moslims die door moslims zijn afgemaakt. Hier betreft het christenen die door moslims zijn afgemaakt. Vandaar de verontwaardiging, temeer daar het weer een laffe moord betreft van een groep tegen een paar man.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Maar dat waren geen christenen, duh![]()
misschien moet dat volk dan toch maar een eigen land hebben .. krijg je dat soort aanklachten tenminste niet meer op je bord als gewone turk zijnde ?quote:Op woensdag 18 april 2007 16:58 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Zuid-Oost Turkije..Zegt genoeg...Koerden met PKK trekjes
Dat zeg ik, als de slachtoffers christenen zijn dan is het Westen o zo verontwaardigd, maar als het moslims zijn haalt men de schouders op.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:33 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat waren moslims die door moslims zijn afgemaakt. Hier betreft het christenen die door moslims zijn afgemaakt. Vandaar de verontwaardiging, temeer daar het weer een laffe moord betreft van een groep tegen een paar man.
Waar, maar je vergeet er ook bij te zeggen dat het hier een moord betreft op personen uit een minderheidsgroep.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat zeg ik, als de slachtoffers christenen zijn dan is het Westen o zo verontwaardigd, maar als het moslims zijn haalt men de schouders op.
Ik ben blij dat ook jij dat inziet![]()
Omdat het voor mij niet relevant is. Een moord is een moord is een moord. Een moord is niet meer een moord omdat het een minderheidsgroep is, een bepaalde religie is of een bepaalde kleur is.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:45 schreef buachaille het volgende:
[..]
Waar, maar je vergeet er ook bij te zeggen dat het hier een moord betreft op personen uit een minderheidsgroep.
Voor jou niet relevant maar wel voor de attentiewaarde van een bericht. Ieder uur wordt er wel minstens één moord gepleegd op deze planeet. Als in Nederland 3 leden van een gezin worden vermoord door de vader haalt dat nieuws Turkije ook niet. Als het gezin Turks is dan staat het daar wel in de krant. Als er hier 3 moslims worden afgeslacht door christenen terwijl ze de koranaan het drukken zijn (die kans is klein) dan staat het in Turkije op de voorpagina, zekers te weten.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Omdat het voor mij niet relevant is. Een moord is een moord is een moord. Een moord is niet meer een moord omdat het een minderheidsgroep is, een bepaalde religie is of een bepaalde kleur is.
Wat is je punt dan? Gaat het jou om de attentiewaarde van een bericht of om de personen die er waarde aan hechten? Wil je discussie over waarom media het een berichten en het ander niet? Ik begrijp even niet waar je naartoe wilt.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:57 schreef buachaille het volgende:
[..]
Voor jou niet relevant maar wel voor de attentiewaarde van een bericht. Ieder uur wordt er wel minstens één moord gepleegd op deze planeet. Als in Nederland 3 leden van een gezin worden vermoord door de vader haalt dat nieuws Turkije ook niet. Als het gezin Turks is dan staat het daar wel in de krant. Als er hier 3 moslims worden afgeslacht door christenen terwijl ze de koranaan het drukken zijn (die kans is klein) dan staat het in Turkije op de voorpagina, zekers te weten.
Niemand hier interesseert het of er 3 dooien vallen in Turkije, Irak, Australie, Rusland of waar dan ook. Het is lullig om te horen maar zo werkt dat gewoon, je kunt je nu eenmaal niet alle leed op de wereld aantrekken (veel mensen zullen nu verontwaardigd beginnen te huilen over deze opmerking).quote:Op donderdag 19 april 2007 12:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat is je punt dan? Gaat het jou om de attentiewaarde van een bericht of om de personen die er waarde aan hechten? Wil je discussie over waarom media het een berichten en het ander niet? Ik begrijp even niet waar je naartoe wilt.
Ontken ik dat media er andere normen en waarden op nahouden dan jij en ik?
Tot nu toe zeggen we dus exact het zelfde.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:06 schreef buachaille het volgende:
[..]
Niemand hier interesseert het of er 3 dooien vallen in Turkije, Irak, Australie, Rusland of waar dan ook. Het is lullig om te horen maar zo werkt dat gewoon, je kunt je nu eenmaal niet alle leed op de wereld aantrekken (veel mensen zullen nu verontwaardigd beginnen te huilen over deze opmerking).
Je kunt je pas iets aantrekken van dat soort dingen als het dicht bij je staat (als je op één of andere manier verbonden bent met de slachtoffers). Als er dooien vallen in Peru dan is dat heel jammer, als je daar ooit een keer op vakantie bent geweest dan vind je dat nog meer jammer. Die drie doden in Turkije wekken bij ons verontwaardiging vanwege de laffe moord en vanwege het feit dat we zelf christelijk zijn / christenen kennen en zijn opgegroeid in een christelijk land.
Nee, die intentie of verwachting heb ik niet. Net zoals jij die niet hebt om van Turken en moslims te verwachten dat ze verontwaardigd gaan doen als er christendooien vallen. Ook daarvoor wil jij geen christelijk charmeoffensief starten lijkt me.quote:Als je wilt dat we verontwaardigd gaan doen als er moslimdooien vallen dan start je maar een Islamitische charmeoffensief.
Die opmerking over de PKK is gelul (maar wel een trucje dat Turken vaker proberen toe te passen), de stad waar de moorden zijn gepleegd staat juist bekend als een bolwerk van Turks nationalisme, niks Koerden dus.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:33 schreef moussie het volgende:
[..]
misschien moet dat volk dan toch maar een eigen land hebben .. krijg je dat soort aanklachten tenminste niet meer op je bord als gewone turk zijnde ?
haha idd die opmerkingen zie je wel eens vaker langskomen, wel erg simpel is dat, maar hetzelfde doen veel autochtone nederlanders ook, als men het heeft over een goed opgeleide goed geintegreerde allochtoon, is het een nederlander, maar als men het heeft over tuig allochtonen is het opeens een turk of een mocroquote:Op donderdag 19 april 2007 13:47 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Die opmerking over de PKK is gelul (maar wel een trucje dat Turken vaker proberen toe te passen), de stad waar de moorden zijn gepleegd staat juist bekend als een bolwerk van Turks nationalisme, niks Koerden dus.![]()
![]()
Ik veronderstel dat er ook meerdere percepties mogelijk zijn, immers iedereen ziet/interpreteert zelfstandig en in meer of mindere mate autonoom?quote:Op donderdag 19 april 2007 14:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
haha idd die opmerkingen zie je wel eens vaker langskomen, wel erg simpel is dat, maar hetzelfde doen veel autochtone nederlanders ook
Aan het onderwerp uit de OP gerelateerd zie ik, dat er een aantal moorden zijn gepleegd, de reacties daarop binnen deze topic zowel een deel van de ontwikkelingen daarbuiten.quote:, als men het heeft over een goed opgeleide goed geintegreerde allochtoon, is het een nederlander, maar als men het heeft over tuig allochtonen is het opeens een turk of een mocro
Uit de stelling die jij poneert leid ik niet af, dat dit in meer of mindere mate voor jou geldt.quote:we zien altijd de dingen zoals we ze graag willen zien
Dat is alleraardigst, die locale problemen, maar volgens mij worden daardoor ook de profane issue's (die de tribale problemen overstijgen) uit afgeleid; bijvoorbeeld die van een element van de universele voorstelling die mensen over andere mensen, in dit geval tussen westerlingen en moslims van elkaar maken. Ik ben weleens binnen een van deze topics de opmerking 'het tijdperk van de moslimhaat' tegengekomen toen het ging over de wijze waarop autochtone Nederlanders aankeken tegen allochtonen van niet-westerse komaf.quote:neemt trouwens niet weg dat malatya een grote gemeenschap koerden kent (malatya zit trouwens ook in het geboied wat door veel mensen koerdistan wordt genoemd) maar deze koerden hebben zich het turks nationalisme eigen gemaakt en hebben niets met het koerdische nationalisme, itt andere oostelijk en zuid oostelijk gelegen provincies
quote:Op woensdag 18 april 2007 15:53 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
en idd als je je eigen geloof serieus neemt kan je de verspreiding van bijbels niet als een bedreiging zien.
uiteraardquote:Op donderdag 19 april 2007 16:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik veronderstel dat er ook meerdere percepties mogelijk zijn, immers iedereen ziet/interpreteert zelfstandig en in meer of mindere mate autonoom?
[..]
uiteraardquote:[quote]
Uit de stelling die jij poneert leid ik niet af, dat dit in meer of mindere mate voor jou geldt.
Anders denk meteen aan de voor de hand liggende vervolgvraag; waarom dan niet?
tja ik denk niet dat we in een specifiek bijzondere tijd in de geschiedenis van de menselijke soort zitten, dus zullen we mensen en culuren, die anders als de onze zijn, altijd wantrouwen en niet al te postief over denken, we zullen wat dat betreft ook nooit veranderenquote:Dat is alleraardigst, die locale problemen, maar volgens mij worden daardoor ook de profane issue's (die de tribale problemen overstijgen) uit afgeleid; bijvoorbeeld die van een element van de universele voorstelling die mensen over andere mensen, in dit geval tussen westerlingen en moslims van elkaar maken. Ik ben weleens binnen een van deze topics de opmerking 'het tijdperk van de moslimhaat' tegengekomen toen het ging over de wijze waarop autochtone Nederlanders aankeken tegen allochtonen van niet-westerse komaf.
Anders gezegd ontkom je niet aan het integratiedebat dat in Nederland gevoerd wordt op straat, in de media en deze topic (en diverse andere Fok!-topics).
Wat vind je trouwens van de omschrijving 'het tijdperk van de moslimhaat'? Zou een tegenhanger, bijvoorbeeld 'het tijdperk van (vul hier alles maar in dat niet de Islam betreft of daaraan relateert); de constatering danwel perceptie van een zeker negatief beeld over westerlingen van moslims, zoals in het geval van de in het artikel bekend gemaakte moord op Turkse christenen in Malatya?
Malatya ligt in het Zuid-Oosten van Turkije. De stad ligt een paar km boven Diyarbakir (de zogenaamde hoofdstaf van Koerdistan volgens de Koerden). 90% van Malatya bestaat uit Koerden. De jongeren die de christenen hebben vermoord waren ook Koerden. Het gaat hier niet om nationalisme maar om islam. De Koerden staan bekend om hun fundamentalistische gevoelens. De moord op Hrant Dink daarentegen was nationalisme. Dat Malatya zogenaamd de bolwerk van nationalisme is, is een fout van de Westerse media.quote:Op donderdag 19 april 2007 13:47 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Die opmerking over de PKK is gelul (maar wel een trucje dat Turken vaker proberen toe te passen), de stad waar de moorden zijn gepleegd staat juist bekend als een bolwerk van Turks nationalisme, niks Koerden dus.![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |