Volgens jouw ? Volgens Major Don Arias niet. Volgens bijna iedere post van mij in dit topic niet.quote:Op donderdag 13 december 2007 15:56 schreef Terecht het volgende:
[..]
Volgens mij opereerde NORAD de gehele dag autonoom. Niemand coordineerde, dat was juist het probleem. NORAD heeft zelfs procedures geschonden om toch maar zoveeel mogelijk te doen om de gekaapte vluchten tegen te houden.
quote:NORAD’s Major Don Arias confirmed for FTW that there was certainly a “maestro” coordinating the war games on 9/11. In May of 2001, just four months before the attacks, Dick Cheney was placed in charge of implementing the “seamless coordination” of all military exercises and war games pertaining to weapons of mass destruction. He was placed in charge of managing and overseeing these operations as declared by executive order from George Bush.
why did General Ralph “Ed” Eberhart (who commanded NORAD that morning) respond only by saying, “No comment,” when I asked him who was in charge of coordinating the multiple war games running on 9/11? Eberhart had just finished telling the 9/11 Commission that the war game(s)1 had helped NORAD respond quicker that morning because of their “focus”, but then he refused to tell me who was at the center of that focus.
http://www.fromthewildern(...)_wargame.shtml#_edn1
Norad reageerde niet buitensporig traag zoals genoemd in de OP , Het NMC daarentegen..quote:An interim report from the commission's staff revealed a communication failure between FAA headquarters and the Pentagon's National Military Command Center as the attacks unfolded. Poor communication meant the military mistakenly thought American Airlines Flight 11, which crashed into the north tower of the World Trade Center, was headed to Washington, and NMCC was not notified that United Airlines Flight 93, which crashed in Pennsylvania, was hijacked until almost 40 minutes after the FAA confirmed the hijacking, according to a new timeline of the attacks compiled by commission staff.
http://www.govexec.com/dailyfed/0604/062104c1.htm
NSSE preparations, of niet ?quote:Preparations are underway in New York City for the upcoming meeting of the United Nations General Assembly. [US Congress, 4/23/2002] The Secret Service has an additional 100 employees in the city for this event.
Since 1998, the National Security Council has been authorized to designate important upcoming events as NSSEs (see May 22, 1998), which puts the Secret Service in charge of the planning and implementation of security.
http://www.cooperativeres(...)a830ungapreparations
Geen coördinatie ..quote:* Secret Service has the legal authority to take supreme command over all agencies in the United States in time of a national emergency on U.S. soil. Even the Air Force recognizes Secret Service supremacy.
* Secret Service has the highest technological communication systems of any agency in the U.S. - as it should.
* On 9/11 Secret Service had the technology to see FAA radar screens in real time.
* Secret Service was in the decision-making loop as early as 8:15am on 9/11, no later than 8:45am.
* Everything was in place on 9/11 for the Commander in Chief to have full supreme control of the Air Force via the Secret Service communication systems and legal mandate to take supreme command.
* However, Bush was reading about goats in Booker Elementary School. Secret Service was within arms' reach, and they chose to keep him there as the 9/11 plot unfolded. Bush's Secret Service detail was in full communication with Cheney's Secret Service agents in the PEOC (Presidential Emergency Operations Center) as the 9/11 plot unfolded.
* Dick Cheney was the acting Commander in Chief on 9/11 and Secret Service was the supreme command.
http://www.fromthewildern(...)case.shtml#bullmeans
En wat concludeer jij hier nou allemaal uit?quote:Op vrijdag 14 december 2007 20:02 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Volgens jouw ? Volgens Major Don Arias niet. Volgens bijna iedere post van mij in dit topic niet.
Als het gaat om coordinatie tussen FAA en NORAD, de zwakste schakel het NMC.
http://www.cooperativeresearch.org/entity.jsp?entity=don_arias_1
Eerdere posts:
[..]
[..]
Norad reageerde niet buitensporig traag zoals genoemd in de OP , Het NMC daarentegen..
[..]
NSSE preparations, of niet ?
[..]
Geen coördinatie ..![]()
Seniele gekken?
Verder wil ik niet in herhaling vallen.
Lees het topic 's door, dan weet je het.quote:Op vrijdag 14 december 2007 20:32 schreef wormwood het volgende:
[..]
En wat concludeer jij hier nou allemaal uit?
Wat is jouw mening over deze verhalen?
Ik heb het topic al doorgelezen. Weer een zooi vage verdachtmakingen door het kopieren van andere sites. Ik ben wel nu wel eens benieuwd wat je er zelf van denkt.quote:Op zaterdag 15 december 2007 10:10 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Lees het topic 's door, dan weet je het.
Ik heb er weinig zin in, om nogmaals mijn mening te geven over zaken die jij als vage verdachtmakingen ziet.quote:Op zaterdag 15 december 2007 10:36 schreef wormwood het volgende:
[..]
Ik heb het topic al doorgelezen. Weer een zooi vage verdachtmakingen door het kopieren van andere sites. Ik ben wel nu wel eens benieuwd wat je er zelf van denkt.
En als het er wel staat, dan is het mij totaal niet duidelijk of ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus misschien kun je het dan nog even uitleggen.
quote:Op zaterdag 15 december 2007 10:57 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik heb er weinig zin in, om nogmaals mijn mening te geven over zaken die jij als vage verdachtmakingen ziet.
Zeker dat rijtje vind ik behoorlijk vage verdachtmakingen.quote:* Secret Service has the legal authority to take supreme command over all agencies in the United States in time of a national emergency on U.S. soil. Even the Air Force recognizes Secret Service supremacy.
* Secret Service has the highest technological communication systems of any agency in the U.S. - as it should.
* On 9/11 Secret Service had the technology to see FAA radar screens in real time.
* Secret Service was in the decision-making loop as early as 8:15am on 9/11, no later than 8:45am.
* Everything was in place on 9/11 for the Commander in Chief to have full supreme control of the Air Force via the Secret Service communication systems and legal mandate to take supreme command.
* However, Bush was reading about goats in Booker Elementary School. Secret Service was within arms' reach, and they chose to keep him there as the 9/11 plot unfolded. Bush's Secret Service detail was in full communication with Cheney's Secret Service agents in the PEOC (Presidential Emergency Operations Center) as the 9/11 plot unfolded.
* Dick Cheney was the acting Commander in Chief on 9/11 and Secret Service was the supreme command.
Dat jij geen zin hebt om het topic ff goed door te lezen was mij ook al duidelijk.quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:02 schreef wormwood het volgende:
[..]
[..]
Zeker dat rijtje vind ik behoorlijk vage verdachtmakingen.
Er is niks concreets, duidelijks aan. Allemaal "het zou kunnen dat" dingen en dan moet iedereen maar denken dat het ook zo gegaan is en de overheid makkelijk de viegtuigen had kunnen stoppen.
Dat je geen zin hebt om je eigen mening te geven was me al duidelijk want dat doe je vrijwel nooit. Jammer, want zo blijft het alleen maar napraten van anderen.
quote:. In May 2001, Cheney took charge of a counterterrorism task force under his purview. On September 11, he was the highest official involved in a command capacity during the period of the actual attacks. At an as-yet unspecified time after the first plane crash at 8:46 a.m., open phone-lines were established between the White House (where Cheney and Transportation Secretary Mineta were present), the Secret Service, FAA and NORAD (FAA, 5/21/03; Cheney on NBC, 9/16/01). The 9/11 Commission Report presents only short and highly selective passages from transcripts of these conversations. An investigation would if necessary issue subpoenas to obtain these transcripts and examine them towards clarifying the actual sequence of events and command structures for both: the pre-scheduled wargames and the defense response to the unfolding attacks.
http://www.justicefor911.org/iiA2_ChainofCommand_111904.php
Zoals ik al had gezegd, heb ik het topic al doorgelezen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:16 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dat jij geen zin hebt om het topic ff goed door te lezen was mij ook al duidelijk.
En verder heb ik geen trek meer om mee te doen met het maken van persoonlijke opmerkingen.
Ik snap niet dat je zo graag nogmaals mijn mening wil horen, maar best hoor..quote:Op zondag 16 december 2007 11:40 schreef wormwood het volgende:
[..]
Zoals ik al had gezegd, heb ik het topic al doorgelezen.
Ik snap niet goed waarom jij er zo'n probleem van maakt om jouw mening toe te lichten. Lijkt me toch niet teveel gevraagd in een discussie als deze.
Ik ben gewoon benieuwd naar wie wel of niet een complot ziet en wat voor een complot dan.quote:Op zondag 16 december 2007 13:19 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je zo graag nogmaals mijn mening wil horen, maar best hoor..
Mijn mening is dat er cruciale vragen omtrend de wargames en de millitaire reactie op de kapingen op 9-11 onbeantwoord blijven.
Hetzelfde geld voor de rol van het NMCC, Cheney, Rice, Bush etc..
Hoezo hebben die wargames invloed gehad?quote:Op zondag 16 december 2007 14:25 schreef atmosphere2 het volgende:
De war games zijn zeker van invloed geweest op de snelheid van de besluitvorming, denk ik
Ook hier komt weer naar voren dat er weinig was geïnvesteerd in beveiliging omdat er geen geld voor was vrijgemaakt.
Linkje aub. Het was 10 seconden na de eerste oproep al duidelijk voor NORAD dat het niet om een oefening ging:quote:Op zondag 16 december 2007 18:40 schreef atmosphere2 het volgende:
De geluidsopnames laten meerdere keren horen dat men niet weet of het een oefening is of echt plaatsvind, er was dus wel degelijk verwarring over!! vluchten vanuit zee of niet , wargames begonnen of niet, de verwarring was er.
Lijkt mij toch vrij duidelijk en na het antwoord is er imo geen ruimte voor verwarring. Later komt die vraag idd. terug en steeds is het antwoord hetzelfde (en gegeven binnen de paar seconden.) De tapes staan volledig op het internet. Als je ergens een fragment weet waaruit blijkt dat "men niet weet of het een oefening is of echt plaatsvind, er was dus wel degelijk verwarring over!!" dan stel ik het erg op prijs als je dat hier zou plaatsen.quote:08:37:52
BOSTON CENTER: Hi. Boston Center T.M.U. [Traffic Management Unit], we have a problem here. We have a hijacked aircraft headed towards New York, and we need you guys to, we need someone to scramble some F-16s or something up there, help us out.
POWELL: Is this real-world or exercise?
BOSTON CENTER: No, this is not an exercise, not a test.
http://www.vanityfair.com/mp3/politics/083752.mp3
Volgens mij een wat flauwe opmerking op een moeilijk moment, maar dat is moeilijk te bewijzen uiteraard. Zelfs als die persoon dat denkt, is dat nog geen bewijs dat dat enige invloed heeft op de werking van Norad. CNN stond toen al enige tijd op met de melding dat er een vliegtuig is het WTC was gevlogen. Ik denk dat het toen wel duidelijk was dat er wel wat meer gaande was dan enkel een oefening.quote:09:04:50
—Is this explosion part of that that we're lookin' at now on TV?
—Yes.
—Jesus …
—And there's a possible second hijack also—a United Airlines …
—Two planes?…
—Get the fuck out …
—I think this is a damn input, to be honest.
http://www.vanityfair.com/mp3/politics/090450.mp3
Don Arias is een persofficier, zijn taak was om de media in te lichten van een mogelijke hijack. Die "maestro" was Ralph Eberhart, aangezien Cheney niet de leiding had over NORAD. Als je de link volgt:quote:Op vrijdag 14 december 2007 20:02 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Volgens jouw ? Volgens Major Don Arias niet. Volgens bijna iedere post van mij in dit topic niet.
Als het gaat om coordinatie tussen FAA en NORAD, de zwakste schakel het NMC.
http://www.cooperativeresearch.org/entity.jsp?entity=don_arias_1
Eerdere posts:
[..]
De bovenste alinea is al weerlegd in dit topic door Gorgg, dus moet die maestro wel Eberhart zijn.quote:NORAD’s Major Don Arias confirmed for FTW that there was certainly a “maestro” coordinating the war games on 9/11. In May of 2001, just four months before the attacks, Dick Cheney was placed in charge of implementing the “seamless coordination” of all military exercises and war games pertaining to weapons of mass destruction. He was placed in charge of managing and overseeing these operations as declared by executive order from George Bush.
The war games were coordinated by Dick Cheney, Ralph Eberhart, or by both of them.
Slechte communicatie met én vanuit het NMCC als ik het zo lees.quote:[..]
Norad reageerde niet buitensporig traag zoals genoemd in de OP , Het NMC daarentegen..
Met deze 2 quotes kan ik niks. Het is weinig concreet, en mij ontgaat de relevantie mbt tot NORAD, NMCC, FAA en de response op de gekaapte vluchten.quote:
[..]
NSSE preparations, of niet ?
[..]
Geen coördinatie ..![]()
Seniele gekken?
Verder wil ik niet in herhaling vallen.
Waarom zegt Eberhart dat dan niet ? Heb je het nu over de oefeningen of over de echte kapingen?quote:Op maandag 17 december 2007 00:35 schreef Terecht het volgende:
[..]
Don Arias is een persofficier, zijn taak was om de media in te lichten van een mogelijke hijack. Die "maestro" was Ralph Eberhart, aangezien Cheney niet de leiding had over NORAD. Als je de link volgt:
[..]
Met alle respect voor Gorg, maar ik hecht meer waarde aan het commision report, en die hebben het er niet over.quote:De bovenste alinea is al weerlegd in dit topic door Gorgg, dus moet die maestro wel Eberhart zijn.
Mijn vraag is dus, waardoor kwam dat ? Zou Ptech de oorzaak zijn ?quote:Slechte communicatie met én vanuit het NMCC als ik het zo lees.
Het NMCC speelde de centrale rol, dus imo zeer relevant.quote:Met deze 2 quotes kan ik niks. Het is weinig concreet, en mij ontgaat de relevantie mbt tot NORAD, NMCC, FAA en de response op de gekaapte vluchten.
Je ziet overal een onderdeel van een complot achter , ook waar dat niet het geval is .quote:Op zondag 16 december 2007 18:57 schreef wormwood het volgende:
Er was misschien een paar minuten verwarring, niet meteen duidelijk wat er nou aan de hand was. Ik denk dat dat in het begin bij elke kaping wat zal zijn.
Ik hecht er dus geen waarde aan, wat voor een waarde hecht jij er dan aan?
Feit blijft dat ze niet genoeg tijd hadden om die vliegtuigen te onderscheppen en het is zelfs zeer waarschijnlijk dat als de onderscheppings vliegtuigen wel op tijd waren opgestegen, dat ze de gekaapte vliegtuigen niet hadden neergehaald.
Dus tja, we kunnen er lang over doorgaan. Maar ik raak er echt niet van overtuigd dat dit een onderdeel van een complot was ofzo.
Die twee personen voeren aan dat de twijfel of het om een oefening of een real-life situatie was, sterk doorspeelde en dat voor langere tijd. Als 'bewijs' (zo lijkt het toch) komt de documentaire met 2 geluidsfragmenten. Beide gelduisfragmenten zijn binnen de halve minuut van het eerste bericht dat NORAD binnenkreeg. Namelijk om 08:37:52 (het tijdstip dat NORAD voor het eerst er iets van hoorde) en 08:37:56. In beide fragmenten is van verwarring trouwens absoluut geen sprake. De vraag wordt gesteld (logisch) en het antwoord volgt 100% duidelijk onmiddellijk hierachter.quote:Op maandag 17 december 2007 20:33 schreef atmosphere2 het volgende:
[..]
Je ziet overal een onderdeel van een complot achter , ook waar dat niet het geval is .
Een paar minuten verwarring ??? dat is gewoon een onjuiste weergave van hoe het werkelijk was .
Bekijk deze uitzending :
http://www.eenvandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=210&sid=30960&nav=32469,31046,31033,31010,30960,0#
Ik leg juist uit dat ik er geen complot in zie. Er zijn verschillende mensen die menen dat er bij NORAD en op andere plaatsen dingen bewust fout zijn gegaan.quote:Op maandag 17 december 2007 20:33 schreef atmosphere2 het volgende:
Je ziet overal een onderdeel van een complot achter , ook waar dat niet het geval is .
Waarom Eberhart dat niet tegen Michael Kane heeft gezegd weet ik niet, misschien had hij daar helemaal niet de behoefte aan oid. Ik heb het over de oefeningen én de kapingen.quote:Op maandag 17 december 2007 14:13 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Waarom zegt Eberhart dat dan niet ? Heb je het nu over de oefeningen of over de echte kapingen?
Het 9/11 commission report zegt enkel dat Eberhart de 'commander of NORAD' is. Cheney wordt helemaal niet genoemd mbt de wargames als ik het zo even heb gescand.quote:[..]
Met alle respect voor Gorg, maar ik hecht meer waarde aan het commision report, en die hebben het er niet over.
Aangezien ik niet kan copy-pasten uit het 9/11 report is de beste manier ctrl+f "nmcc" en dan de context waarin nmcc wordt genoemd te lezen (of je leest heel hoofdstuk 1). Dan komt naar voren dat de communicatie tussen de FAA en NMCC erg chaotisch was, men dacht dat er contact was als dat niet zo was, men dacht dat er orders waren gegeven wanneer dat niet zo was etc.quote:[..]
Mijn vraag is dus, waardoor kwam dat ? Zou Ptech de oorzaak zijn ?
Maar er is niets concreets te noemen waaruit blijkt dat de SS de communicatie verhinderd heeft, integendeel juist. De Secret Sevice meldde het witte huis dat flight 93 gekaapt was, en de NMCC kreeg die info weer van het witte huis nog voordat de FAA dat deed. (p 42 van 9/11 report)quote:[..]
Het NMCC speelde de centrale rol, dus imo zeer relevant.
De Secret Service was bij machte om de FBI, CIA etc te overrulen, en ja, ook de US Air Force inc Norad, dus imo ook zeer relevant.
Eerder postte ik :quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:33 schreef wormwood het volgende:
[..]
Ik leg juist uit dat ik er geen complot in zie. Er zijn verschillende mensen die menen dat er bij NORAD en op andere plaatsen dingen bewust fout zijn gegaan.
Wat jouw mening daarover is, geen idee. Daar ben je in mijn ogen niet echt duidelijk in.
quote:Verouderde apparatuur en chaos , daar zat het em vooral in.
THX.. interessante draad.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:10 schreef Terecht het volgende:
Als aanvulling op de zeer uitgebreide OP van gorgg:
NORAD response timeline
NORAD response revisited
quote:10:10:31
NASYPANY (to floor): Negative. Negative clearance to shoot.… Goddammit!…
Ho! Stop!quote:
Op dat tijdstip waren alle gekaapte vliegtuigen al gecrashd, daar kwam men 5 minuten na dit 'incident' achter.quote:HUCKABONE: It was our guys [the fighters from Langley].
CITINO: Yup. It was our guys they saw. It was our guys they saw—Center saw.
FOX: New York did the same thing….
CITINO: O.K., Huck. That was cool. We intercepted our own guys.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |