abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48488834
Grappig!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48500697
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou ja, in de Bijbel gissen mensen ook naar het oordeel, alleen claimen ze daar dat het door God geïnspireerd is.
mooie gedachte
pi_48501382
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
....
Overigens vind ik het wel een sterk punt, dat Allah mensen op hun eigen daden afrekent. Dus er is helemaal geen reden om ongelovigen of verkeerd-gelovigen te pesten of vermoorden. Allah kan dat heel goed zelf regelen!
Dat is ook wat ik altijd zeg. Waarom je drukmaken over zaken die toch zullen worden afgehandeld?
pi_48501797
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik altijd zeg. Waarom je drukmaken over zaken die toch zullen worden afgehandeld?
Waarom je drukmaken om de bouw van moskees, vijf keer bidden per dag, halal voedsel, de hadj, de sluier en de ramadam als anderen stellen dat je kerken, stupas of tempels moet bouwen, wel varkens maar geen rundvlees mag eten, je op pelgrimage naar Udaipur en niet naar Mekka moet gaan, niet hoeft te bidden, maar moet mediteren en geen sluier maar een tulband of keppel moet dragen?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_48502708
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:13 schreef onemangang het volgende:

[..]

Waarom je drukmaken om de bouw van moskees, vijf keer bidden per dag, halal voedsel, de hadj, de sluier en de ramadam als anderen stellen dat je kerken, stupas of tempels moet bouwen, wel varkens maar geen rundvlees mag eten, je op pelgrimage naar Udaipur en niet naar Mekka moet gaan, niet hoeft te bidden, maar moet mediteren en geen sluier maar een tulband of keppel moet dragen?
Omdat dat betrekking heeft op mij en niemand anders. En iets dat betrekking heeft op mij, heeft mijn volledige aandacht en ik zal me er dus ook druk om maken als dat nodig is.

Maar ik dacht dat het ging om je drukmaken over wat anderen doen en denken
  vrijdag 20 april 2007 @ 01:37:26 #46
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_48526446
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:55 schreef Kees22 het volgende:
Ik wilde iets vragen over dat vette "onbepaalde tijd" maar in mijn vertaling staat "nimmer", dus mijn vraag vervalt. De eerste formulering suggereert, dat er een einde aan het dood-zijn is.
Nou, het is tot onbepaalde tijd omdat mensen in het herstelde paradijs op aarde, waar de bijbel over spreekt, weer tot leven gewekt kunnen worden. De tijd totdat dat gebeurt is nog onbepaald.
quote:
Het tweede vet suggereert een mogelijke opstanding, maar die zou dan maar voor 144.000 mensen gelden.
Nee, niet waar. Er is wel een opstanding, maar niet alleen voor de 144.000. Alleen de 144.000 krijgen een hemelse opstanding, maar de rest komt terug op aarde.

Joh 5:28
28 Verwondert U hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen 29 en te voorschijn zullen komen,
quote:
Verder dacht ik altijd dat sjoel een soor bijeenkomst was van joden.
Nee.

Ps. 89:48 „Welke fysiek sterke man leeft er die de dood niet zal zien? Kan hij zijn ziel ontkoming verschaffen uit de hand van Sjeool?”

Ps. 9:17 „De goddelozen zullen naar Sjeool terugkeren, ja, alle natiën die God vergeten.”

Sjeool is Hebreeuwse equivalent van het Griekse Hades en betekent niets anders dan het graf, de plaats waar elke dode heengaat [begraven in de aarde].
quote:
Merkwaardige uitleg heb je. Hoe kom je daaraan? Zelf bedacht?
Ze is consistent met de bijbel.

[ Bericht 1% gewijzigd door STORMSEEKER op 20-04-2007 01:42:36 ]
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_48526563
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 01:37 schreef STORMSEEKER het volgende:

Ze is consistent met de bijbel.
Ja, dat heb je wel laten zien. Maar dat beantwoordt mijn vraag niet. Want ik ben nog nooit zo'n verklaring tegengekomen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 20 april 2007 @ 09:47:13 #48
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_48530217
Ik ben een Jehovah's Getuige, wij werken erg veel met de bijbel en zien het vergaren van kennis ervan als bijzonder belangrijk. Ik weet wat een ieder van ons weet. Beantwoordt dit je vraag?
  vrijdag 20 april 2007 @ 10:00:19 #49
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_48530694
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 01:49 schreef Kees22 het volgende:
[...] ik ben nog nooit zo'n verklaring tegengekomen.
Wij willen zoveel mogelijk ons best doen om de bijbel te laten spreken in plaats van dogma's aan te hangen zoals zoveel kerken al honderden/duizenden jaren doen. Men kan dan tot verrassende inzichten komen met betrekking tot de ''drie-eenheid'', de ''hel'', het feit dat God een naam heeft, de ''onsterfelijke'' ziel en het gebruik van het ''kruis'', om eens wat zaken te noemen.

Mensen die echt de bijbel gaan bestuderen zijn nog al eens ''geschokt'' als ze zien wat de bijbel echt blijkt te leren. Ook zijn wij zo goed als de enige groep die daadwerkelijk georganiseerd over de hele wereld het goede nieuws predikt tot alle mensen uit alle talen, ''rassen'', rangen en standen, zoals Jezus gebood.
  zondag 22 april 2007 @ 00:48:58 #50
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_48587418
quote:
Op donderdag 19 april 2007 00:12 schreef onemangang het volgende:

[..]

De bijbel spreekt zich over de hel -zoals op zoveel punten- op meerdere plekken tegen. het is dus incorrect te zeggen 'de bijbel leert...', want de bijbel leert zowel dat er wel een hel is, als dat er geen hel is, als dat bijna iedereen naar de hel gaat, als dat bijna iedereen naar de hemel gaat als dat alleen volgelingen van Christus naar de hemal gaan als dat mensen gewoon dood gaan en niet eens naar een hemel gaan als dat de voorwaarden om in de hemel te komen praktisch onmogelijk zijn.

Kortom, er valt gewoon geen zinnig woord over te zeggen, de vele schrijvers van de bijbel zogen ook maar wat uit hun duim.
Sorry, mag ik lachen om die links? Iemand heeft iets niet helemaal begrepen!
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_48587791
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 10:00 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Wij willen zoveel mogelijk ons best doen om de bijbel te laten spreken in plaats van dogma's aan te hangen zoals zoveel kerken al honderden/duizenden jaren doen. Men kan dan tot verrassende inzichten komen met betrekking tot de ''drie-eenheid'', de ''hel'', het feit dat God een naam heeft, de ''onsterfelijke'' ziel en het gebruik van het ''kruis'', om eens wat zaken te noemen.

Mensen die echt de bijbel gaan bestuderen zijn nog al eens ''geschokt'' als ze zien wat de bijbel echt blijkt te leren. Ook zijn wij zo goed als de enige groep die daadwerkelijk georganiseerd over de hele wereld het goede nieuws predikt tot alle mensen uit alle talen, ''rassen'', rangen en standen, zoals Jezus gebood.
Het verbaast me dat je jezelf een Jehovah's getuige noemt. Ik dacht dat jullie dat als scheldwoord zagen.
Het verklaart de 144.000. Ik wist niet dat alle andere mensen gewoon dood gaan en dood blijven. Misschien zou ik dat ook wel willen.
Het verbaast me ook, dat je op een forum als FOK zit. Of is dit een manier om het goede nieuws te prediken?
  zondag 22 april 2007 @ 01:52:43 #52
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_48588651
quote:
Op zondag 22 april 2007 01:06 schreef Kees22 het volgende:
Het verbaast me dat je jezelf een Jehovah's getuige noemt. Ik dacht dat jullie dat als scheldwoord zagen.
Nee hoor. Wij noemen ons ''Jehovah's Getuigen''.
''De Jehovah's'' klinkt dan bijv. weer wel denigrerend.

Jesaja 43:10
10 „GIJ zijt mijn getuigen,” is de uitspraak van Jehovah, „ja, mijn knecht die ik verkozen heb, opdat GIJ [het] weet en geloof in mij hebt, en opdat GIJ begrijpt dat ik Dezelfde ben

Daar komt het vandaan.
quote:
Het verklaart de 144.000. Ik wist niet dat alle andere mensen gewoon dood gaan en dood blijven. Misschien zou ik dat ook wel willen.
Het verbaast me ook, dat je op een forum als FOK zit. Of is dit een manier om het goede nieuws te prediken?
Ik vind het gewoon leuk om erover te praten en inderdaad, veel mensen die hier met vragen zitten tref ik niet aan de deur. Er leven nogal wat vooroordelen en die wil ik zeker wegnemen. Verder zijn tallozen gewoon vele, vele jaren lang totaal verkeerd geinformeerd door de kerken. Het is onze taak om mensen wereldwijd te laten zien wat de bijbel wel leert.

Daarbij komt nog dat wij WEL prediken zoals Jezus dat geboden heeft en ons tegelijkertijd niet mengen in oorlogen zoals het gros van de kerken wel structureel doet.
pi_48590975
quote:
Op zondag 22 april 2007 01:52 schreef STORMSEEKER het volgende:

Daarbij komt nog dat wij WEL prediken zoals Jezus dat geboden heeft en ons tegelijkertijd niet mengen in oorlogen zoals het gros van de kerken wel structureel doet.
Die kerken zijn vast geïnspireerd door Exodus 15:3
  zondag 22 april 2007 @ 15:14:53 #54
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_48599644
Ja, als het nou rechtvaardige oorlogen waren die door God zelf zijn gestart en verordend.., maar dat is totaal niet het geval ,zoals dat vroeger in de tijd van Israel wel was. Jezus was heel duidelijk: niet vechten, geen wapens opnemen, geen naasten uitmoorden. Maar goed, ik ga er te serieus op in
pi_48603565
Ik denk dat je zoiets niet kunt beoordelen op basis van enkel een handeling. Er zijn meestal allerlei verschilende processen aan het werk die een mens laten besluiten om over te gaan tot zo'n daad. Met andere woorden: de vraag is belangrijk in hoeverre deze jongen zelf verantwoordelijk is voor hetgeen hij heeft gedaan.
  zondag 22 april 2007 @ 18:45:12 #56
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_48608034
quote:
Op zondag 22 april 2007 01:52 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon leuk om erover te praten en inderdaad, veel mensen die hier met vragen zitten tref ik niet aan de deur. Er leven nogal wat vooroordelen en die wil ik zeker wegnemen. Verder zijn tallozen gewoon vele, vele jaren lang totaal verkeerd geinformeerd door de kerken. Het is onze taak om mensen wereldwijd te laten zien wat de bijbel wel leert.
Wat denk je? Komt Abraham in de hemel?
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  zondag 22 april 2007 @ 21:27:48 #57
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_48613551
quote:
Op zondag 22 april 2007 18:45 schreef Zombine het volgende:
Wat denk je? Komt Abraham in de hemel?
Ik denk van niet. Hij was een vriend van God en een zeer geliefd man bij God, maar hij heeft een aardse hoop omdat niemand voor Jezus naar de hemel kon zijn gegaan. Jezus is de eerste die naar de hemel opgestegen is en pas door zijn dood is het voor de leden van de 144.000 mogelijk geworden om een hemelse opstanding te verkrijgen.
quote:
Joh 3:13
13 Bovendien is geen mens tot in de hemel opgestegen, dan hij die uit de hemel is neergedaald, de Zoon des mensen.

Hand 2
34 David immers is niet naar de hemelen opgestegen, maar hij zegt zelf: 'Jehovah heeft tot mijn Heer gezegd: ,,Zit aan mijn rechterhand,
quote:
Joh 14:2
2 In het huis van mijn Vader zijn vele woningen. Anders zou ik het U hebben gezegd, want ik ga heen om een plaats voor U te bereiden. 3 En wanneer ik heenga en een plaats voor U bereid, kom ik terug en zal U thuis bij mij ontvangen, opdat ook GIJ moogt zijn waar ik ben.

1 Kor 15
20 Maar nu is Christus uit de doden opgewekt, de eersteling van hen die ontslapen zijn.
Geen mens is voor Jezus naar de hemel gegaan en Jezus belooft zijn discipelen (die dus wel deel zullen uitmaken van de 144.000) dat zij naar dezelfde plaats als Jezus zullen gaan, waar Jezus reeds hun plaats bereid heeft.
En Jezus is dus als eerste dode tot hemels leven opgewekt.

Dus dat is mijn antwoord
  zondag 22 april 2007 @ 22:09:50 #58
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_48615158
Waarom zegt Jezus dan in Matteus 8:11
Ik zeg jullie dat velen uit het oosten en uit het westen zullen komen en met Abraham, Isaak en Jakob zullen aanliggen in het koninkrijk van de hemel.

Dus Abraham is wel onderdeel van de 144000?
pi_48621880
Gelukkig denkt de Islam daar dan heel anders over. Daar is in principe gewoon ruimte in de hemel voor iedereen die in God gelooft. Profeten als Abraham (vzmh) zijn door God gekozen mensen en zitten zeker in de hemel, net zoals de profeten Adam, Mozes, Noah en Mohammed (vzmh).

Maar ieder zijn of haar geloof natuurlijk. Uiteindelijk komen we er na onze dood vanzelf achter.
  Admin maandag 23 april 2007 @ 08:09:16 #60
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_48621905
quote:
Op maandag 23 april 2007 08:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Maar ieder zijn of haar geloof natuurlijk. Uiteindelijk komen we er na onze dood vanzelf achter.
Of niet en hebben we allemaal pech, zijn we gewoon wormenvoer..
Ook mooi, the circle of life.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')