Het verbaast me dat je jezelf een Jehovah's getuige noemt. Ik dacht dat jullie dat als scheldwoord zagen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:00 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Wij willen zoveel mogelijk ons best doen om de bijbel te laten spreken in plaats van dogma's aan te hangen zoals zoveel kerken al honderden/duizenden jaren doen. Men kan dan tot verrassende inzichten komen met betrekking tot de ''drie-eenheid'', de ''hel'', het feit dat God een naam heeft, de ''onsterfelijke'' ziel en het gebruik van het ''kruis'', om eens wat zaken te noemen.
Mensen die echt de bijbel gaan bestuderen zijn nog al eens ''geschokt'' als ze zien wat de bijbel echt blijkt te leren. Ook zijn wij zo goed als de enige groep die daadwerkelijk georganiseerd over de hele wereld het goede nieuws predikt tot alle mensen uit alle talen, ''rassen'', rangen en standen, zoals Jezus gebood.
Nee hoor. Wij noemen ons ''Jehovah's Getuigen''.quote:Op zondag 22 april 2007 01:06 schreef Kees22 het volgende:
Het verbaast me dat je jezelf een Jehovah's getuige noemt. Ik dacht dat jullie dat als scheldwoord zagen.
Ik vind het gewoon leuk om erover te praten en inderdaad, veel mensen die hier met vragen zitten tref ik niet aan de deur. Er leven nogal wat vooroordelen en die wil ik zeker wegnemen. Verder zijn tallozen gewoon vele, vele jaren lang totaal verkeerd geinformeerd door de kerken. Het is onze taak om mensen wereldwijd te laten zien wat de bijbel wel leert.quote:Het verklaart de 144.000. Ik wist niet dat alle andere mensen gewoon dood gaan en dood blijven. Misschien zou ik dat ook wel willen.
Het verbaast me ook, dat je op een forum als FOK zit. Of is dit een manier om het goede nieuws te prediken?
Die kerken zijn vast geïnspireerd door Exodus 15:3quote:Op zondag 22 april 2007 01:52 schreef STORMSEEKER het volgende:
Daarbij komt nog dat wij WEL prediken zoals Jezus dat geboden heeft en ons tegelijkertijd niet mengen in oorlogen zoals het gros van de kerken wel structureel doet.
Wat denk je? Komt Abraham in de hemel?quote:Op zondag 22 april 2007 01:52 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon leuk om erover te praten en inderdaad, veel mensen die hier met vragen zitten tref ik niet aan de deur. Er leven nogal wat vooroordelen en die wil ik zeker wegnemen. Verder zijn tallozen gewoon vele, vele jaren lang totaal verkeerd geinformeerd door de kerken. Het is onze taak om mensen wereldwijd te laten zien wat de bijbel wel leert.
Ik denk van niet. Hij was een vriend van God en een zeer geliefd man bij God, maar hij heeft een aardse hoop omdat niemand voor Jezus naar de hemel kon zijn gegaan. Jezus is de eerste die naar de hemel opgestegen is en pas door zijn dood is het voor de leden van de 144.000 mogelijk geworden om een hemelse opstanding te verkrijgen.quote:Op zondag 22 april 2007 18:45 schreef Zombine het volgende:
Wat denk je? Komt Abraham in de hemel?
quote:Joh 3:13
13 Bovendien is geen mens tot in de hemel opgestegen, dan hij die uit de hemel is neergedaald, de Zoon des mensen.
Hand 2
34 David immers is niet naar de hemelen opgestegen, maar hij zegt zelf: 'Jehovah heeft tot mijn Heer gezegd: ,,Zit aan mijn rechterhand,
Geen mens is voor Jezus naar de hemel gegaan en Jezus belooft zijn discipelen (die dus wel deel zullen uitmaken van de 144.000) dat zij naar dezelfde plaats als Jezus zullen gaan, waar Jezus reeds hun plaats bereid heeft.quote:Joh 14:2
2 In het huis van mijn Vader zijn vele woningen. Anders zou ik het U hebben gezegd, want ik ga heen om een plaats voor U te bereiden. 3 En wanneer ik heenga en een plaats voor U bereid, kom ik terug en zal U thuis bij mij ontvangen, opdat ook GIJ moogt zijn waar ik ben.
1 Kor 15
20 Maar nu is Christus uit de doden opgewekt, de eersteling van hen die ontslapen zijn.
Of niet en hebben we allemaal pech, zijn we gewoon wormenvoer..quote:Op maandag 23 april 2007 08:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Maar ieder zijn of haar geloof natuurlijk. Uiteindelijk komen we er na onze dood vanzelf achter.
Het stoffelijk lichaam is sowieso wormenvoer, daar bestaat geen twijfel over. Een lichaam is slechts een stuk gereedschap dat in bruikleen is, net zoals al het aardse. Vraag is hoe je omgaat met hetgeen je in bruikleen hebt gehad en of je daar dankbaar genoeg voor bent.quote:Op maandag 23 april 2007 08:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Of niet en hebben we allemaal pech, zijn we gewoon wormenvoer..
Ook mooi, the circle of life.
En de vraag is natuurlijk wat jij onder dankbaarheid schaart en hoe je die appreciatie dan uit zou moeten drukken. Maar dat kan ik dan wel eigenlijk weer radenquote:Op maandag 23 april 2007 09:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het stoffelijk lichaam is sowieso wormenvoer, daar bestaat geen twijfel over. Een lichaam is slechts een stuk gereedschap dat in bruikleen is, net zoals al het aardse. Vraag is hoe je omgaat met hetgeen je in bruikleen hebt gehad en of je daar dankbaar genoeg voor bent.
Hoe had je dat in gedachten dan? Aan wie zou een ongelovige dankbaar moeten zijn? Denk je uberhaupt dat ongelovigen dankbaar zijn voor hun leven? Ze zijn immers geboren door 'toeval' en de rest van hun leven is een aaneenschakeling van toevalligheden en automatismen.quote:Op maandag 23 april 2007 09:31 schreef Haushofer het volgende:
Ik ben altijd een beetje vies van mensen die menen dat als je niet religieus bent, je niet " dankbaar" voor het leven bent, of niet genoeg waardering ervoor zou hebben.
het dankbaar gedeelte ben ik met je eens al vatte je het iets letterlijker op dan Haus het bedoelde, maar waarom zou een ongelovige zijn/haar leven niet waarderen ?quote:Op maandag 23 april 2007 09:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
laat staan dat ze het zouden waarderen.
Nouja, letterlijk naar de wormen gaan we niet, het zijn niet de wormen die lijken verwerkenquote:Op maandag 23 april 2007 09:19 schreef Autodidact het volgende:
Wat weet 'ie toch veel over het leven hè...
Hij die jou uit het niets heeft geschapen, kan jou ook weer uit je botten opwekken.quote:Op maandag 23 april 2007 08:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Of niet en hebben we allemaal pech, zijn we gewoon wormenvoer..
Ook mooi, the circle of life.
quote:Op maandag 23 april 2007 09:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij die jou uit het niets heeft geschapen, kan jou ook weer uit je botten opwekkn.![]()
quote:Durf kritisch te zijn!
quote:
quote:'Er zijn vele mensen die fouten vinden in perfecte woorden, als de fout in hun eigen gebrekkige waarneming bestaat.'
Ik weet niet waar je het uit citeert, dat iemand je uit je botten kan opwekken, maar het ziet eruit als een weinig kritiekvolle copypaste.quote:Op maandag 23 april 2007 10:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij claimt/denkt dat ik het niet durf?
Dus essentie van je reactie komt al voort uit onwetendheid waarvan/door ik reageer, maar goed Yvonne heeft gelijk.quote:Op maandag 23 april 2007 10:09 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het uit citeert, dat iemand je uit je botten kan opwekken, maar het ziet eruit als een weinig kritiekvolle copypaste.
Je bedoelt toch erfzonde?quote:Op maandag 23 april 2007 10:10 schreef yvonne het volgende:
Wu dwaluh af
Ik ben grootgebracht met Hemel, Hel en Vagevuur, en de doodzonde en een zwarte ziel
Beat that!
Leg het dan 's uit...quote:Op maandag 23 april 2007 10:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus essentie van je reactie komt al voort uit onwetendheid waarvan/door ik reageer, maar goed Yvonne heeft gelijk.
Omdat voor iemand die niet gelooft het leven vanzelfsprekend is. Bij 'toeval' word je geboren en ooit ga je dood. Maar misschien begrijp ik het niet goed. Leg jij anders eens uit wat jij nu precies waardeert aan je leven?quote:Op maandag 23 april 2007 09:49 schreef osho het volgende:
[..]
... maar waarom zou een ongelovige zijn/haar leven niet waarderen ?
mwah...je zou ook kunnen argumenteren dat je het leven niet op waarde schat als je het als een soort voorproefje ziet alvorens je aan het eeuwige leven begint...en dat echte waardering blijkt uit het feit dat je het hier en nu serieus neemtquote:Op maandag 23 april 2007 10:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Omdat voor iemand die niet gelooft het leven vanzelfsprekend is. Bij 'toeval' word je geboren en ooit ga je dood. Maar misschien begrijp ik het niet goed. Leg jij anders eens uit wat jij nu precies waardeert aan je leven?
Ik ben immers van mening dat waardering inherent is aan dankbaarheid.
Kun je wat concreter zijn? Wat waardeer jij precies aan je leven? Waar ben jij dankbaar voor en wie ben je dankbaar?quote:Op maandag 23 april 2007 10:19 schreef Abbadon het volgende:
[..]
mwah...je zou ook kunnen argumenteren dat je het leven niet op waarde schat als je het als een soort voorproefje ziet alvorens je aan het eeuwige leven begint...en dat echte waardering blijkt uit het feit dat je het hier en nu serieus neemt
Dankbaar ben ik niet, dat zou betekenen dat je iemand dankbaar bent. Hooguit mijn ouders, die hebben mij op deze wereld gezet, en ervoor gezorgd dat ik er wat van kan maken.quote:Op maandag 23 april 2007 10:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Kun je wat concreter zijn? Wat waardeer jij precies aan je leven? Waar ben jij dankbaar voor en wie ben je dankbaar?
waarom trek jij waardering gelijk aan dankbaarheid? het is best mogelijk een mooie zomerdag te waarderen, zonder de zon te aanbidden...het is best mogelijk om blij te zijn dat je leeft, zonder daar een godsfiguur bij te betrekken...quote:Op maandag 23 april 2007 10:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kun je wat concreter zijn? Wat waardeer jij precies aan je leven? Waar ben jij dankbaar voor en wie ben je dankbaar?
Een mooie zomerdag is niet vanzelfsprekend. Zelfs het bestaan van de zon is niet vanzelfsprekend. Zonder zon immers geen leven, laat staan een mooie zomerdag. Een gebeurtenis is nooit iets dat opzichzelf staat en kan nooit spontaan ontstaan. Wetenschappelijk is dat onmogelijk. Het is maar net hoever je daarin wilt gaan.quote:Op maandag 23 april 2007 10:34 schreef Abbadon het volgende:
[..]
waarom trek jij waardering gelijk aan dankbaarheid? het is best mogelijk een mooie zomerdag te waarderen, zonder de zon te aanbidden...het is best mogelijk om blij te zijn dat je leeft, zonder daar een godsfiguur bij te betrekken...
da's causaliteit, maar dat impliceert nog steeds geen godsfiguur...quote:Op maandag 23 april 2007 10:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Een mooie zomerdag is niet vanzelfsprekend. Zelfs het bestaan van de zon is niet vanzelfsprekend. Zonder zon immers geen leven, laat staan een mooie zomerdag. Een gebeurtenis is nooit iets dat opzichzelf staat en kan nooit spontaan ontstaan. Wetenschappelijk is dat onmogelijk. Het is maar net hoever je daarin wilt gaan.
Moet je dan de zon dankbaar zijn? Die schijnt ook maar, 150 miljoen km verderop, zonder enig besef dat ie ons lekker verwarmt.quote:Op maandag 23 april 2007 10:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Een mooie zomerdag is niet vanzelfsprekend. Zelfs het bestaan van de zon is niet vanzelfsprekend. Zonder zon immers geen leven, laat staan een mooie zomerdag. Een gebeurtenis is nooit iets dat opzichzelf staat en kan nooit spontaan ontstaan. Wetenschappelijk is dat onmogelijk. Het is maar net hoever je daarin wilt gaan.
ehm.. die 144.000 uit Openbaringen zijn toch de genen die op de laatste dag alsnog de hemel kunnen binnengaan, dus los van wie er voor hen het Koninkrijk al betreden hebben?quote:Op zondag 22 april 2007 21:27 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Hij was een vriend van God en een zeer geliefd man bij God, maar hij heeft een aardse hoop omdat niemand voor Jezus naar de hemel kon zijn gegaan. Jezus is de eerste die naar de hemel opgestegen is en pas door zijn dood is het voor de leden van de 144.000 mogelijk geworden om een hemelse opstanding te verkrijgen.
[..]
[..]
Geen mens is voor Jezus naar de hemel gegaan en Jezus belooft zijn discipelen (die dus wel deel zullen uitmaken van de 144.000) dat zij naar dezelfde plaats als Jezus zullen gaan, waar Jezus reeds hun plaats bereid heeft.
En Jezus is dus als eerste dode tot hemels leven opgewekt.
Dus dat is mijn antwoord![]()
![]()
quote:Op maandag 23 april 2007 10:10 schreef yvonne het volgende:
Wu dwaluh af
Ik ben grootgebracht met Hemel, Hel en Vagevuur, en de doodzonde en een zwarte ziel
Beat that!
Dat bedoel ik. Maar wie hebben jouw ouders op de wereld gezet en wie heeft hun op de wereld gezet, enz? Het is niet alsof het bestaan van jouw ouders en hun ouders vanzelfsprekend zijn.quote:Op maandag 23 april 2007 10:33 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dankbaar ben ik niet, dat zou betekenen dat je iemand dankbaar bent. Hooguit mijn ouders, die hebben mij op deze wereld gezet, en ervoor gezorgd dat ik er wat van kan maken.
Komt bij mij over alsof je al deze zaken vanzelfsprekend vindt. Wat als je morgen ernstig ziek bent? Dan vallen deze wensen in duigen. Kijk je dan anders tegen het leven aan?quote:Wat waardeer ik aan het leven? Ik vind het wel tof, zo'n beetje fokken, muziek luisteren, straks buiten in het zonnetje zitten, goed boek lezen, later misschien kinderen maken, hoop geld verdienen, leuke dingen doen, tot ik 80 ben en doodga.
Mijn ouders zijn door hun ouders op de wereld gezet. Die genealogie kunnen we afgaan totaan de fossielen. Is dat wat je bedoelt?quote:Op maandag 23 april 2007 10:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Maar wie hebben jouw ouders op de wereld gezet en wie heeft hun op de wereld gezet, enz? Het is niet alsof het bestaan van jouw ouders en hun ouders vanzelfsprekend zijn.
Causaliteit of niet, je bent het blijkbaar met me eens dat alles een reden heeft? Zonder oorzaak geen gevolg. Hoever ben jij bereid terug te gaan? Stuit jij niet op een gegeven moment tegen een immense muur?quote:Op maandag 23 april 2007 10:42 schreef Abbadon het volgende:
[..]
da's causaliteit, maar dat impliceert nog steeds geen godsfiguur...
de rest is interpretatie en geloof, maar geen feiten...
Natuurlijk moet je de zon niet dankbaar zijn. Hoe is de zon immers ontstaan? Uit het niets?quote:Op maandag 23 april 2007 10:43 schreef Rasing het volgende:
[..]
Moet je dan de zon dankbaar zijn? Die schijnt ook maar, 150 miljoen km verderop, zonder enig besef dat ie ons lekker verwarmt.
een oorzaak is niet hetzelfde als een reden....en dat is het punt waar we van mening verschillenquote:Op maandag 23 april 2007 10:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Causaliteit of niet, je bent het blijkbaar met me eens dat alles een reden heeft? Zonder oorzaak geen gevolg. Hoever ben jij bereid terug te gaan? Stuit jij niet op een gegeven moment tegen een immense muur?
Wat versta jij wel onder feiten? Is een feit slechts een waarneming?
Maar ik zie er aan het begin van als die generaties geen god staan. Mijn ouders en hun ouders zijn een gevolg van evolutie, zonder doel, zonder plan.quote:Op maandag 23 april 2007 10:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat bedoel ik. Maar wie hebben jouw ouders op de wereld gezet en wie heeft hun op de wereld gezet, enz? Het is niet alsof het bestaan van jouw ouders en hun ouders vanzelfsprekend zijn.
Dan vind ik het leven kut. Maar daar kun je aan wennen, ik denk dat je leven altijd wel kunt waarderen, hoe ziek of beperkt je ook bent. Dan maar geen Fok meer, dan maar geen verre vakanties meer, je zult altijd nog wel wat kunnen waar je voldoening uit haalt.quote:Komt bij mij over alsof je al deze zaken vanzelfsprekend vindt. Wat als je morgen ernstig ziek bent? Dan vallen deze wensen in duigen. Kijk je dan anders tegen het leven aan?
Kun je dit uitleggen? Een oorzaak is imo een gebeurtenis en een reden is de motivatie van die gebeurtenis. Hoe zie jij dit dan?quote:Op maandag 23 april 2007 10:53 schreef Abbadon het volgende:
[..]
een oorzaak is niet hetzelfde als een reden....en dat is het punt waar we van mening verschillen
een oorzaak is een causaal verband...het ene gebeurt, en als gevolg daarvan gebeurt het andere...quote:Op maandag 23 april 2007 10:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kun je dit uitleggen? Een oorzaak is imo een gebeurtenis en een reden is de motivatie van die gebeurtenis. Hoe zie jij dit dan?
Kan iets bestaan uit het niets?quote:Op maandag 23 april 2007 10:53 schreef Rasing het volgende:
[..]
Maar ik zie er aan het begin van als die generaties geen god staan. Mijn ouders en hun ouders zijn een gevolg van evolutie, zonder doel, zonder plan.
Ik had het over en ernstige ziekte, geen gebroken arm ofzo.quote:[..]
Dan vind ik het leven kut. Maar daar kun je aan wennen, ik denk dat je leven altijd wel kunt waarderen, hoe ziek of beperkt je ook bent. Dan maar geen Fok meer, dan maar geen verre vakanties meer, je zult altijd nog wel wat kunnen waar je voldoening uit haalt.
Alles gebeurt met een reden en dus ook een ernstige ziekte. Ik zal mijn leven daaraan moeten aanpassen, maar dit zou geen gevolgen voor mijn waardering moeten hebben. Maar dat is 1 van de zwaardere beproevingen en ik hoop dat ik deze niet zal hoeven ondergaan. Daarom probeer ik zo vaak mogelijk dankbaar te zijn voor mijn gezondheid.quote:Hoe gaat dat met jou dan als je ineens ziek wordt? Wat is het verschil? Ook jij zult toch een nieuw evenwicht in je leven vinden waar je mee verder kunt leven? Met of zonder God?
Ja, maar dat is een andere discussie. Er is vast een abiogenese-topic.quote:Op maandag 23 april 2007 11:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Kan iets bestaan uit het niets?
Als het je maar beperkt in je mogelijkheden. Een ernstige ziekte doet dat meer dan een gebroken arm, maar het principe is hetzelfde.quote:Ik had het over en ernstige ziekte, geen gebroken arm ofzo.
Dus je bent dankbaar uit angst voor een ernstige ziekte?quote:Alles gebeurt met een reden en dus ook een ernstige ziekte. Ik zal mijn leven daaraan moeten aanpassen, maar dit zou geen gevolgen voor mijn waardering moeten hebben. Maar dat is 1 van de zwaardere beproevingen en ik hoop dat ik deze niet zal hoeven ondergaan. Daarom probeer ik zo vaak mogelijk dankbaar te zijn voor mijn gezondheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |