Ik heb een keer als afzender opgeschreven "Ben van de Kaart"quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:32 schreef elephtera het volgende:
ik mag dus onder brieven enzo zetten Elephtera [achternaam]?
en hoe zit dat dan met een tentamen of een sollicitaie brief? mag ik daar ook gewoon Jasper weglaten dan?
Ik heet Pieter Francis [achternaam], Pieter is m'n roepnaam maar Francis is dus volgens jou m'n roepnaam?quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:31 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb 2 namen.
Frans Sander *achternaam*
Sander is dus mijn roepnaam. Maar dit staat ook gewoon zo in 'de documenten'.
Neehoor, maar bij MIJ is m'n 2e naam mijn roepnaamquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:40 schreef teh_m0nkey het volgende:
[..]
Ik heet Pieter Francis [achternaam], Pieter is m'n roepnaam maar Francis is dus volgens jou m'n roepnaam?
Okee! Denk al, zou wel humor zijn als dat zo bleek te zijn.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:52 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Neehoor, maar bij MIJ is m'n 2e naam mijn roepnaam [afbeelding]
quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:55 schreef teh_m0nkey het volgende:
[..]
Okee! Denk al, zou wel humor zijn als dat zo bleek te zijn.
omgquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:55 schreef teh_m0nkey het volgende:
[..]
Ik zie Elephtera nooit eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 april 2007 23:02 schreef Furia het volgende:
Ik zie trouwens ook wel eens J. Elephtera Achternaam. Dan kunnen ze gissen naar je eerste letter. Weet niet of dit om deze reden is, maar het komt voor!
Dat heb ik dus ook .. mijn initialen zijn H. A. A. .. maar mijn roepnaam is Rick.quote:Op woensdag 18 april 2007 01:23 schreef Chinless het volgende:
mn nichtje heeft een roepnaam, die los staan van haar doopnamen.
Met boeken van tickets was dus haar roepnaam neer gezet, was onmogelijk.
Koste haar 100 euro om het om te boeken.
iig mag ze dus heten nu zoals ze zelf wil, omdat dr roepnaam toch willekeurig is.
Inderdaad.quote:Op woensdag 18 april 2007 01:41 schreef ReckonN het volgende:
Waarom zou je Elephtera als je roepnaam nemen? Jasper klinkt nog altijd beter.
WAAROM???
Eerder als een bepaalde orde insecten:quote:Op woensdag 18 april 2007 09:37 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Inderdaad.
Elephtera klinkt als een of andere enge ziekte!
nouquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:55 schreef teh_m0nkey het volgende:
[..]
same mindstate herequote:Op woensdag 18 april 2007 09:37 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Inderdaad.
Elephtera klinkt als een of andere enge ziekte!
Nu maak je ons (lees: mij) wel nieuwsgierig naar de roepnaam van je man!quote:Op woensdag 18 april 2007 16:42 schreef Gia het volgende:
De roepnaam van mijn man werd vroeger niet geaccepteerd bij de burgelijke stand, hoewel het nu een vrij vaak voorkomende naam is. Hij moet bij officiele stukken dus altijd opletten dat hij zijn roepnaam weglaat en alleen zijn officiele voornamen gebruikt.
Mijn roepnaam is afgeleid van de eerste doopnaam. (Ik heb er 4) Roepnaam staat ook niet geregistreerd, dus ik kan er van maken wat ik wil.
Dat is bij mij ook zo en ik zet daarom mijn roepnaam altijd tussen haakjes achter mijn officiële voornamen op mijn cv.quote:Op woensdag 18 april 2007 08:26 schreef ThE_ED het volgende:
Mijn roepnaam is niet eens gelijk aan mijn doopnamen die in mijn paspoort staan, je kunt dit bijna overal gewoon zo gebruiken, alleen op heel officiële documenten dan niet, natuurlijk. Zorgt soms wel voor verwarring als iemand mijn officiële naam van mijn cv haalt, en ik me met mijn roepnaam voorstel.
Mohammedquote:Op donderdag 19 april 2007 14:22 schreef Furia het volgende:
[..]
Nu maak je ons (lees: mij) wel nieuwsgierig naar de roepnaam van je man!
Okay, heb even gevraagd of hij er bezwaar tegen had, maar mocht.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:22 schreef Furia het volgende:
[..]
Nu maak je ons (lees: mij) wel nieuwsgierig naar de roepnaam van je man!
Niet iedereen heeft een roepnaam die afgeleid is van een doopnaam. Mijn kinderen hebben ook 4 namen, waarvan de eerste de roepnaam is. Ze zijn met alle vier de namen bekend bij de BS. In geval van de jongste, Dane, gaf dat geen enkel probleem. Hoewel dat toch geen veel voorkomende naam is.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:46 schreef Bigs het volgende:
Je roepnaam is eigenlijk toch nergens geregistreerd? In je paspoort staat ook alleen je officiele voornamen (indien aanwezig, anders maakt het natuurlijk niet uit). Bij het boeken van vliegtickets moet ik inderdaad ook altijd 'martinus' als naam opgeven ipv 'martijn' anders accepteren ze het niet. Maar verder kun je je roepnaam gebruiken zoals je wil. Er zijn genoeg mensen met initialen die niets met hun roepnaam te maken hebben (bijvoorbeeld met als eerder naam 'Gijsbertus' en roepnaam 'Bert'), als het goed is kijkt niemand daar van op.
Waarom niet? Als Willem Jan Hendrik maar weet dat zijn voorletters WJH zijn, is er niks aan de hand. Vindt hij Japie niet leuk, dan kan hij nog altijd zichzelf Bill noemen of zo.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:49 schreef _Flash_ het volgende:
Kan prima, het is alleen niet handig bij buitenlandreizen enzo.
Mijn zusje haar eerste voorletter is ook ongelijk aan de eerste letter van haar roepnaam. Dat is vaak het probleem.
Aan alle aankomend ouders ook het verzoek:
Noem je kind geen "Willem Jan Hendrik, we noemen hem Japie".
Wat belachelijk zeg! Lijkt me een normale naam! Maar goed, dat kan natuurlijk in 1964 (20 jaar voor ik het levenslicht zagquote:Op donderdag 19 april 2007 18:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Okay, heb even gevraagd of hij er bezwaar tegen had, maar mocht.
Eelco.
Werd hier (lees Mierlo) bij de BS in 1964 niet geaccepteerd.
Schijnbaar. Tja, en jonge ouders durven er niet zo goed tegenin te gaan. Mijn man zou zijn aangelopen als Dane niet geaccepteerd werd, maar was gelukkig niet nodig. Ze vonden het juist een prachtige naam.quote:Op donderdag 19 april 2007 18:59 schreef Furia het volgende:
[..]
Wat belachelijk zeg! Lijkt me een normale naam! Maar goed, dat kan natuurlijk in 1964 (20 jaar voor ik het levenslicht zag) heel anders geweest zijn.
Wat _Arual_ zegt. En wat ik ook zei.quote:Op donderdag 19 april 2007 18:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom niet? Als Willem Jan Hendrik maar weet dat zijn voorletters WJH zijn, is er niks aan de hand. Vindt hij Japie niet leuk, dan kan hij nog altijd zichzelf Bill noemen of zo.
Ik wil mijn zoontje de roepnaam Henk geven.. en dan voornamen erbij verzinnen zodat zijn voorletters H.E.N.K. zijnquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:15 schreef Repeat het volgende:
Meerdere namen, snap nog steeds niet dat er ouders zijn die het nodig of tof vinden om dat te doen
Dat is leuk jaquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:40 schreef Bigs het volgende:
[..]
Ik wil mijn zoontje de roepnaam Henk geven.. en dan voornamen erbij verzinnen zodat zijn voorletters H.E.N.K. zijn
Op mijn werk staat bijna alles op mijn 1e doopnaam omdat dat mijn officiële eerste naam is, maar als ik me dan voorstel met een voor Nederlanders eveneens moeilijke roepnaam moet ik het meestal wel een paar keer uitleggen, zeker als ik dan zeg dat ik ook vaak gewoon Ed wordt genoemd.quote:Op donderdag 19 april 2007 19:14 schreef _Arual_ het volgende:
En pasgeleden bij mijn nieuwe baan had ik om van het gedoe af te zijn overal mijn roepnaam gebruikt. Dat moest dus allemaal weer worden aangepast. En vervolgens kreeg ik weer een brief die begon met beste <insert vervelende doopnaam>
Als ik het geld zou hebben zu ik dat ook doen. Het is wel bijzonder vervelend de hele tijd met m'n doopnaam te worden vermeld. Bij m'n huidige opleiding stond zelfs een apart vakje voor roepnaam. Dus ik daar netjes mijn 2e naam invullen, want dat is ook mijn roepnaam. En nog stond ik op elke lijst als Simone (1e en doopnaam).quote:Op woensdag 18 april 2007 08:35 schreef Burbujas het volgende:
Om deze reden heb ik bij de rechtbank mijn namen laten omdraaien. Mijn eerste naam werd ook altijd gebruikt als roepnaam (bij de BD, op mijn diploma's etc), terwijl mijn tweede naam mijn roepnaam is. Nu ik ze heb omgedraaid, heb ik nergens last meer van. Het kostte wel 430 euristelletje bureaucratische oplichters, maar dat had ik ervoor over
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |