Foto's komen eraan!quote:Op zondag 22 april 2007 16:06 schreef Neidropje het volgende:
[..]
aah zeer tof ding, heb je zelf ook fototjes? Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt en er ongeveer voor betaald hebt?
En een LP junior?quote:
Bedanktquote:Op zondag 22 april 2007 15:36 schreef Elmo1608 het volgende:
Ik denk dat je toonsoort bedoelt. Bij veel stukken kun je het aan de tekens bij de sleutel zien, bijvoorbeeld ### is Amaj en b is Fmaj. Is het stuk gewoon atonaal opgeschreven dan kun je er het beste op gehoor achter komen door de noot gewoon te zoeken op de lage E snaar. Vaak is het eerste akkoord in een nummer ook de toonsoort, maar dat hoeft niet altijd. Het beste kun je dus gewoon op de E-snaar zoeken en luisteren welke noot "past".
Die londen city wordt het zowiezo niet meer omdat die gast niet reageerde toen. Verder heb ik nu meer het idee dat een combo 10x handiger isquote:
Mijn ervaring is ook dat wanneer er een klein solootje in het begin van het nummer is dat het vaak in een andere toonsoort staat als het eerste nummer, maar dat ligt miss aan de muziek die ik luister.quote:Op zondag 22 april 2007 17:01 schreef -Dries- het volgende:
[..]
BedanktDus bij dit nummer is de toonsoort D?
Ow, ik vergat een link te zetten van het nummer in me post. Daar doelde ik opquote:Op zondag 22 april 2007 18:53 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Mijn ervaring is ook dat wanneer er een klein solootje in het begin van het nummer is dat het vaak in een andere toonsoort staat als het eerste nummer, maar dat ligt miss aan de muziek die ik luister.
dat staat in E toch? de solo gaat iig over E.quote:Op zondag 22 april 2007 19:00 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ow, ik vergat een link te zetten van het nummer in me post. Daar doelde ik op
Jij zou het beter weten dan mijquote:Op zondag 22 april 2007 20:17 schreef punkjunk het volgende:
[..]
dat staat in E toch? de solo gaat iig over E.
ja het lukt altijd wel om een solo uit te zoeken maar de theorie erachter blijft toch altijd een beejte twijfelen altijdquote:
Ja de positie is iig in E.quote:Op zondag 22 april 2007 21:13 schreef -Dries- het volgende:
Maar goed, dat nummer wat ik dus postte is in E zeg jij? Lijkt me vaag, want er zit niet eens een E akkoord in.
Een tweede hands marshall cab is iets van 200-300 euro, had syvagator (what ever) er niet nog één te koop?"quote:Op zondag 22 april 2007 21:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik ben er uit, geen combo geen gewone stack, maar een top met een 2x12 cab. Weet iemand toevallig wat zo'n 2x12 ongeveer kost? Voor een beetje fatsoenlijk ding dan.
Svyatogor (Russian: Святого́р) is the name of a Russian mythical bogatyr (knight/hero) from bylinas. His name is a derivation from the words "sacred mountain." Svyatogor's tale, Ilya Muromets and Svyatogor, is a part of the Ilya Muromets cycle.quote:Op zondag 22 april 2007 21:30 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja de positie is iig in E.
[..]
Een tweede hands marshall cab is iets van 200-300 euro, had syvagator (what ever) er niet nog één te koop?"
En dan als top een peavey tubeking?
Volgende week is die binnen bij feedback dus eens kijken of die bevalt. Maar heb er wel vertrouwen inquote:Op zondag 22 april 2007 21:30 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja de positie is iig in E.
[..]
Een tweede hands marshall cab is iets van 200-300 euro, had syvagator (what ever) er niet nog één te koop?"
En dan als top een peavey tubeking?
Ja Peavey is zeker spul waar je op kunt vertrouwenquote:Op zondag 22 april 2007 21:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Volgende week is die binnen bij feedback dus eens kijken of die bevalt. Maar heb er wel vertrouwen in
Ik heb geen idee wat voor speakers er tegenwoordig in die combo's zitten, en verder ook echt totaal geen verstand van speakersquote:Op zondag 22 april 2007 22:02 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja Peavey is zeker spul waar je op kunt vertrouwen![]()
Ok je bedoeld het anders maar je had toch al op de combo gespeeld? Dan zal het alleen maar beter worden denk ik als je een stel goede speakers er in hebt, want volgens mij hebben die Peavey combos tegewoordig geen BlackWiddow speakers meer toch?
[/sub]morgne me eerste tentamen, ben stik zenuwachtig[/sub]
Nou ik had het toevallig laatst met me neef over peavey versterkers. Hij speelt dan wel bass maar hij had zen ouwe peavey bass combo verkocht voor zo veel euro meer als de gewone versie omdat er Black Widdows inzaten. Hij vertelde me dat Black Widdows de beste speakers van peavey zijnquote:Op zondag 22 april 2007 22:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat voor speakers er tegenwoordig in die combo's zitten, en verder ook echt totaal geen verstand van speakers
Dus graag wat tips op dat gebied!
Een nummer waar je de akkoorden van weet, kun je ook uitzoeken door te kijken in vanuit toonladder deze afkomstig zijn.quote:Op zondag 22 april 2007 21:13 schreef -Dries- het volgende:
Maar goed, dat nummer wat ik dus postte is in E zeg jij? Lijkt me vaag, want er zit niet eens een E akkoord in.
Ja ik dus.quote:Op zondag 22 april 2007 12:51 schreef punkjunk het volgende:
Er is hier toch iemand die een Engl Thunder 50 heeft? Namelijk over die footswtich, zit die er bij? Nee toch? Wat een afzetters!
Da's mijn oude band.quote:Op maandag 23 april 2007 00:12 schreef ibaneX het volgende:
van wie was deze bank ook alweer? http://www.fcgserver.nl/~simple-assumption/brave&happy/home.htm
Wat een relaxte muziek luistert lekker weg
Ik heb nog ergens een Marauder liggen als het goed is, zal het nog even navragen, misschien verkocht, maar die kans is erg klein. Zit alleen wel een andere hals op omdat de vorige eigenaar die gebroken hadquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:33 schreef punkjunk het volgende:
Ik zag op gitaar.net een topic over een Gibson Marauder. Was niet in originele staat maar zag er echt onwijs bruut uit! TV-yellow, zwaar gebruikt, 2 humbuckers (dus niet het originele HS) en zon prachtige flying-v headstock en een prachtige Maple hals!
Ze zien er echt uit als een prachtige gitaar waar wat mee te doen is. Ze zien er ook nog es bruut uit dus wat wil je nog meer. Ze zijn tevens ook goed betaalbaar
.
Had er eigelijk nog nooit van gehoordkan em ook niet terug vinden op de Gibson site, komt dit omdat ie niet echt populair is ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |