Belgie haalt de nato standaard wel degenlijkquote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:40 schreef NathraX het volgende:
[..]
België geeft ook belachtelijk weinig geld uit aan zijn defensie. Ze rijden daar bijvoorbeeld nog met Leopard I tanks rond. Ze halen de NAVO standaard dus ook niet. Nederland net wel of net niet. Ik weet het niet precies meer na al die bezuinigingen.
Ik heb cijfers gevonden van een paar jaar geleden. In 1999 gaf België 2,8 miljard dollar uit aan defensie en bedroeg het Belgische BNP 244 miljard dollar. Nederland gaf in datzelfde jaar 7,1 miljard dollar uit aan defensie, terwijl het BNP 365 miljard dollar bedroeg.quote:Op zondag 15 mei 2005 01:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Belgie haalt de nato standaard wel degenlijk
Is dat zo? Ik dacht altijd dat 1,5% van het BNP aan defensie besteed moest worden, wat België niet haalt. Maar hoeveel is het dan wel?quote:Op zondag 15 mei 2005 01:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Belgie haalt de nato standaard wel degenlijk
ehm nee..quote:Op vrijdag 1 februari 2002 12:39 schreef X-Ray het volgende:
oopsquote:Op maandag 17 maart 2008 19:23 schreef sp3c het volgende:
lol, je reageert op een meer dan 6 jaar oude post
Kmarns en Kmar zijn twee heel verschillende dingenquote:Op maandag 17 maart 2008 11:47 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ehm nee..
leger bestond uit +- 650.000 man.
De navo heeft Nederland ook altijd geliefd door haar grote bijdrage van manschappen.
Maar in echt geval van nood is er natuurlijk veel meer reserves te trekken ( ook niet gek, destijd met een bevolking van 12 miljoen man.
en we hebben een handjevol mariniers en commando troepen?
Enig idee hoegroot KMar en KCT is?
is niet niets hoor.
C&H heeft vast nog wel posts uit de middeleeuwenquote:Op maandag 17 maart 2008 23:22 schreef Floripas het volgende:
Ik dacht al, hee, daar is X-Ray!
oeps, die bedoelde ik ookquote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Kmarns en Kmar zijn twee heel verschillende dingen
In een ver verledenquote:Op zondag 15 mei 2005 00:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar dan nog, het BNP van Nederland is ongeveer 1,5 maal zo groot als dat van België. De Nederlandse defensieuitgaven zijn echter ruim 2,5 maal zo hoog als die van België.
Nederland zal de NAVO-standaard dan ook makkelijk halen, zeker de marine en de luchtmacht behoren tot de besten van Europa.
Ik dacht (en hoopte) dat het Nederlandse leger wel iets groter zou zijnquote:In totaal dienen ruim 45000 militairen bij de krijgsmacht. Als de dienstplicht weer opnieuw zou worden ingevoerd zijn nu naar schatting ruim 2,8 miljoen mannen geschikt voor de militaire dienst.
maar toen was er nog de dienstplicht, en de volledige sterkte zal na de bezuinigingen op zo'n ± 65.000 militairen zitten... maar in tijden van oorlogsdreiging zal de het kabinet wel overwegen de opkomstplicht herin te voeren.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |