Noord en Midden Europa kent/kende anders een heel eigen gemeenschapszin die niet op tribale leest geschoeid was. Hoe denk je dat de sociale welvaartstaat ontstaan is?quote:Op woensdag 18 april 2007 13:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nou ja, primitief en mafia is natuurlijk wat overdreven. Hou je over een tribale maatschappij. Ik zou dat verwoorden naar een maatschappij waarin de gemeenschap belangrijker is dan een individu.
Nou, gewoon. Verovering, plundering en uitbuiting van zwakkere volken in Zuid-Amerika, Afrika en Azie en de inkomsten die hieruit vloeiden?quote:Op woensdag 18 april 2007 13:54 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
....
Hoe denk je dat de sociale welvaartstaat ontstaan is?
De welvaartsstaat is volgens jou in de 17-19 eeuw ontstaan? Dat je geschiedenis graag interpreteert zoals het je uitkomt dat wist ik (Huiskamervraag: uit welk land kwam het schip Karaboudjan uit Kuifje's Krab met de Gulden Scharen?), maar dit getuigt gewoon van onnozelheid.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nou, gewoon. Verovering, plundering en uitbuiting van zwakkere volken in Zuid-Amerika, Afrika en Azie en de inkomsten die hieruit vloeiden?
Ik wist niet dat Indonesie niet in mid 20e eeuw was verlatenquote:Op woensdag 18 april 2007 14:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
De welvaartsstaat is volgens jou in de 17-19 eeuw ontstaan? Dat je geschiedenis graag interpreteert zoals het je uitkomt dat wist ik (Huiskamervraag: uit welk land kwam het schip Karaboudjan uit Kuifje's Krab met de Gulden Scharen?), maar dit getuigt gewoon van onnozelheid.
Precies ja, toen Nederland totaal bankroet en aan de grond zat met dank aan onze oosterburen. De sociale welvaartstaat is, min of meer met de wederopbouw (Marshall) en Vadertje Drees, daarna opgebouwd. Vanaf 0 cq scratch dus, met een sterke gemeenschapszin.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Indonesie niet in mid 20e eeuw was verlaten
Armenie......je gaat niet door voor de magnetron.quote:Karaboudjan, of ook wel karabucan in het Turks, zal waarschijnlijk komen uit het Noord-oosten van Turkije. Hoe is dat relevant?
Misschien het stukje Turkije dat Armenie nog steeds als onderdeel van een denkbeeldig Groot-Armenie ziet sinds hun verraad aan het Ottomaanse Rijk, maar in werkelijkheid is het gewoon Turks.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Armenie......je gaat niet door voor de magnetron.
Wat een bullshit. NL was na WOII totaal failliet, verarmd, kapot en bankroet. Alle welvaart van nu is NA WOII opgebouwd door middel van handel met de rest van Europa en later de wereld.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nou, gewoon. Verovering, plundering en uitbuiting van zwakkere volken in Zuid-Amerika, Afrika en Azie en de inkomsten die hieruit vloeiden?
Je bedoelt zo'n 50-60%.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:08 schreef Konlewicz het volgende:
[..]
Behalve dan dat 99,9 % van de vrouwenbesnijdenissen in landen met het islamitische geloof gebeurt, zie ik heel goed in dat jij dit verband niet begrijpt.![]()
Nestbevuiling is al net zo'n drogreden als die zg. Bounty-redenering. Het hele punt is gewoon dat moslims slecht tegen interne kritiek kunnen.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
LB, maar wat heeft het met nestbevuilers te maken
Met terechte kritiek is niets mis, echter heb ik dit tot nu toe nog nooit meegemaakt aangezien de huidige 'kritiek' geen kritiek is maar doelbewuste belediging en provocatie. Dat is nogal een verschil.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Nestbevuiling is al net zo'n drogreden als die zg. Bounty-redenering. Het hele punt is gewoon dat moslims slecht tegen interne kritiek kunnen.
Vrijheid van expressie heet dat. Moeilijk hè, om daar mee om te gaan? Het Westen kent nu eenmaal een geschiedenis waarin heilige huisjes onder meer door middel van satire aangepakt werden.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Met terechte kritiek is niets mis, echter heb ik dit tot nu toe nog nooit meegemaakt aangezien de huidige 'kritiek' geen kritiek is maar doelbewuste belediging en provocatie. Dat is nogal een verschil.
Vrijheid van expressie houdt op waar de grens van belediging wordt bereikt. Kan ik dus prima mee omgaanquote:Op woensdag 18 april 2007 16:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Vrijheid van expressie heet dat. Moeilijk hè, om daar mee om te gaan?
Geschiedenis is het juiste woord. Voltooid verleden tijd.quote:Het Westen kent nu eenmaal een geschiedenis waarin heilige huisjes onder meer door middel van satire aangepakt werden.
Blijkbaar dus nietquote:Op woensdag 18 april 2007 16:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Vrijheid van expressie houdt op waar de grens van belediging wordt bereikt. Kan ik dus prima mee omgaan![]()
[..]
En dat bepalen de moslims wel even? Laat me niet lachen man, wat een arrogantie.quote:Geschiedenis is het juiste woord. Voltooid verleden tijd.
Wat jouw mening is zal me weinig boeien.quote:
Moslims wijzen mensen erop dat ze niet oneindig andere kunnen beledigen zonder daar de consequenties van te ondervinden.quote:[..]
En dat bepalen de moslims wel even? Laat me niet lachen man, wat een arrogantie.
De islam was toch een vredelievende godsdienst? Proest. En als je die middeleeuwse denkwijze voort wil zetten dan hadden je ouders daar maar aan moeten denken toen ze besloten hier uit de staatsruif te gaan vreten. Remember, when in Rome, do as the Romans.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Moslims wijzen mensen erop dat ze niet oneindig andere kunnen beledigen zonder daar de consequenties van te ondervinden.
En de legitieme consequenties zijn...?quote:Op woensdag 18 april 2007 16:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Moslims wijzen mensen erop dat ze niet oneindig andere kunnen beledigen zonder daar de consequenties van te ondervinden.
Nee. Moslims bedreigen en gebruiken geweld om de vrijheid van meningsuiting te onderdrukken. En ze vinden dat geweld dus volledig rechtvaardig, allemaal uit naam van hun sprookjesboek.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee, maar jij bepaalt natuurlijk zelf wel even wat terechte kritiek is en wat niet.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Met terechte kritiek is niets mis, echter heb ik dit tot nu toe nog nooit meegemaakt aangezien de huidige 'kritiek' geen kritiek is maar doelbewuste belediging en provocatie. Dat is nogal een verschil.
Naar de rechter, demonstraties, meeting, dialoog. Hoezo? Had je wat anders in gedachten?quote:Op woensdag 18 april 2007 16:39 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En de legitieme consequenties zijn...?
Ja en alle joden zijn gierig, christenen zijn allemaal nazi-aanhangers en atheisten zijn allemaal zonder normen en waarden.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:40 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee. Moslims bedreigen en gebruiken geweld om de vrijheid van meningsuiting te onderdrukken. En ze vinden dat geweld dus volledig rechtvaardig, allemaal uit naam van hun sprookjesboek.
Nee hoor. Ik ging er al vanuit dat je de daad van deze moslims veroordeelde en bereid bent het slachtoffer in bescherming te nemen opdat ze veilig haar vrijheid van meningsuiting kan uitvoeren zonder bang te zijn voor geschifte moslims.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Naar de rechter, demonstraties, meeting, dialoog. Hoezo? Had je wat anders in gedachten?
Tja, en het grappige is dat diezelfde mensen dan wel even voor ons bepalen wat beledigend is en wat de consequenties zijn. Zo kan ik het ook.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat jouw mening is zal me weinig boeien.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |