Ik ben zo godverdomde moe de laatste tijd. Ik betrapte mezelf er gisteren op dat het twee uur was en ik dacht; 'Zo, nu is het wel mooi geweest. Nu ga ik slapen.' Het is nu kwart over een en ik vrees dat ik me over een kwartiertje weer op dezelfde gedachte ga betrappen. Dat is natuurlijk allemaal gelul, allemaal GELUL, want zo hoort het gewoon niet. Godverdegodverredomme.
Ik ben een slachtoffer, maar dan niet in de zin zoals dat woord vroeger werd gebruikt, als in; iets (een beest) of iemand (een mens) dat geslacht werd om de een of andere metafysische kracht op een metafysische manier gelukkig te maken. Nee, ik ben een slachtoffer in de zin dat er mensen zijn die hun lusten op mij botvieren. Vanavond was het een lijvige, stinkende maar toch goed geklede en voor de rest netjes verzorgde dronken, homofiele vijftiger. Ik was bij een optreden (live jazz, fuck yeah) en ik zat aan de bar bier te drinken. Op een gegeven moment had ik daar genoeg van, voor 't moment, en ben ik naar voren gegaan, waar het podium was, om mij eens wat meer in de muziek te verdiepen. Normaal doe ik dat niet. Normaal zit ik aan die bar bier te drinken en denk ik: 'Fuck de muziek. Kankeherrie. Hier! Zuipen godverdomme!'
In ieder geval, er was dus die man. Ik zat daar, rustig naar de muziek te kijken, en toen het nummer voorbij was (Four, Miles Davis) kwam hij op me af en zei hij: 'Jaaaai bent aaaauk aaain moesjiekant.'. Hij was echt laddertje, godverdomme laddertjezat.
'Nee,', zei ik, 'Nee, ja, nee. Geen jazz in ieder geval.'
'Waaat voor aaaaaaaaaaain inshtrumeeeeeeent spieeeeeeeeeel jaaaai?'
'Gitaar.' (En daarna maakte de dronken man een paar onsamenhangde armbewegingen.)
'Daaaaaaaaaat issssssj moaaaaaaaaaaaaaui! Wat voor aain mushiek speeeeeeiiieeeeeel jaai?'
'Flamenco.'
'Aaaaau! Dolores! Doloooooooores! Dollooooooooooores!'
'OK.'
'Doolooores! Dat is zulke mooie muziek! En jij, jij bent ook zo mooi!'
Daarna probeerde hij me te zoenen. Nu ben ik de kwaadste niet. Ik dacht: 'Nou ja, dan heeft die man ook z'n pretje gehad.'
Bah.
bah.
bah.
Wat een kankerleven toch ook.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."