FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] Jetta ' 81 met TD met IC
Go0smaandag 16 april 2007 @ 23:43
Beste fokkers,

Ik sta op het punt om een andere motor in m'n Jetta van 81 te plaatsen. De huidige 1600 diesel (motorcode CR) is waarschijnlijk gescheurt. 2 maanden geleden is de kop geperst en gevlakt, maar nog steeds komt er olie bij de KVS.
Kortom, tijd voor vernieuwing

Nu ben ik bezig om een motor van een Golf 2 GTD over te nemen (er is dus nog niks gekocht ).
Ik heb nu een:
Motorcode: CR (1,6 D)
Bakcode: 4S (Golf 2 5-bak)
Pk's: 55 (40kW)
Koppel: 100nM
Overige: scheur

Motorcode: SB (1,6 TD met IC)
Bakcode: 4T
Pk's: 80
Koppel: 155nM
Overige; Intercooler

Even ter vergelijking;
Een Golf 2 GTI 1,8 8v;
Pk's: 115
Koppel: 154nM

Gewicht van een Jetta GLD is 870Kg
Gewicht van een Golf GTI is 930Kg

Topsnelheid/pk's boeien me niet zo, koppel wel

Heb alles al uitgezocht en het geheel is redelijk plug & play Het enige waar ik mee zit is de uitlaat. Nu vroeg ik me af of deze een beetje zelf te maken is. Het maken van bochten zal namelijk nogal wat lastig zijn (zat te denken aan een diameter van 63mm ongeveer en een TDI einddemper).

Wil proberen om de turbo druk en brandstofpomp nog wat aan te passen zodat er tegen de 100pk uitkomt maar in eerste instantie wil ik het draaiend maken

Betreft deze auto


Momenteel inclusief imperial en gele mistlampen


Ik weet het, hij ziet er niet uit (and i'm prout of it ) maar dat was ook juist de bedoeling.

Zijn er nog meer fokkers die (oude) diesel laten laagvliegen
PlarkPlarkmaandag 16 april 2007 @ 23:45
Gaaf,

Ik heb zelf nog een VW bus met een CS (1.6 Diesel) blok,
Hier heb ik al enige tijd een AAZ (1.9 TD) blok liggen,
Welke ik nog passend moet maken, vanwege de uitlaat & motorsteunen,

Uitlaat kun je wel zelf bouwen, maar ik zou eens op Ebay gaan zoeken als ik jou was,
zoeken op motorcode, type of merk/type auto.

Groeten!
osmodinsdag 17 april 2007 @ 09:22
Hele topic niet gelezen, slaap nog half. Maar ben je van plan die Jetta te restaureren? Anders zou ik hem gewoon wegdoen iets anders kopen dat wel al opgelapt uitziet ipv. een nieuwe motor in die Jetta te steken.
Go0sdinsdag 17 april 2007 @ 10:46
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 09:22 schreef osmo het volgende:
Hele topic niet gelezen, slaap nog half. Maar ben je van plan die Jetta te restaureren? Anders zou ik hem gewoon wegdoen iets anders kopen dat wel al opgelapt uitziet ipv. een nieuwe motor in die Jetta te steken.
Auto is vorig jaar helemaal opnieuw gelast; achterwielophanging, wielkasten, wielkastranden etc.
Hij ziet er nu al opgelapt uit, dus zou niet weten waarom ik deze weg moet doen. Dan d'r bij kom je een 4 deurs Jetta diesel niet elke dag tegen. Wil er nu gewoon een rat-look auto van maken die goed van z'n plaats komt.
HPoidinsdag 17 april 2007 @ 10:49
Wat een gore Jetta!
renkiedinsdag 17 april 2007 @ 13:41
63mm op een tdi is veel te groot volgens mij

Voor meer tech info :

www.tdiclub.nl
www.vwforum.nl
MikeyMandinsdag 17 april 2007 @ 14:03
Geinig dit...

Mag dat wel... Vlot blokkie in een afgeragde auto...

Maar als je toch bezig bent; waarom dan niet een wat nieuwer blokkie?
Of wordt dat lastiger kwa ombouw?
dieselrossdinsdag 17 april 2007 @ 19:19
Is de uitlaat van een golf1/jetta 1 TD niet ongeveer gelijk aan die van de golf 2

Maar wel leuk zo'n blok, eigenlijk veel leuker dan die 1900 TD met maar 75 pk

suc6 verder met ombouwen

edit:
Net even Hbase er bij gepakt en de aansluiting is hetzelfde van bijde types uitlaat dus dat zou eventueel wel redelijk moeten gaan passen
Go0sdinsdag 17 april 2007 @ 20:26
Klopt, heb zelf ook al gekeken en de (G)TD is ook in de Golf 1 geleverd. Weet alleen niet de diameter van een TD uitlaat. Zou iemand dit hier weten?

Heb m'n eigen ook verdiept om een 1900TD AAZ te monteren, maar die motoren zijn niet zo sterk als de oude 1600tjes, en de bedoeling blijft toch wel dat ie km'ers gaat maken Cilinderwand is dunner, evenals de cilinderkop. Ook is een veel voorkomende kwaal dat de krukasmoer ofzo eraf loopt en dat de hele bende aan soep gedraait wordt.

Een TDI uit een IV is ook leuk, maar erg veel werk.
Ga vrijdag kijken voor de desbetrekkende motor (SB)
gj81dinsdag 17 april 2007 @ 20:39
Ratlook Jetta is geweldig.

Succes met het maken van je keuze, komt zeker goed.
osmodinsdag 17 april 2007 @ 21:16
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:46 schreef Go0s het volgende:

[..]

Auto is vorig jaar helemaal opnieuw gelast; achterwielophanging, wielkasten, wielkastranden etc.
Hij ziet er nu al opgelapt uit, dus zou niet weten waarom ik deze weg moet doen. Dan d'r bij kom je een 4 deurs Jetta diesel niet elke dag tegen. Wil er nu gewoon een rat-look auto van maken die goed van z'n plaats komt.
Vroeg het gewoon, wist niet dat je specifiek voor de "rat look" ging
Veel geluk met je Jetta!
Go0sdinsdag 17 april 2007 @ 21:33
Ging er ook niet specifiek voor, maar de auto bleek erg rot en zodoende heb ik moeten lassen.

Geluk heb ik nog niet echt gehad met dit kreng Hoop dat er nu verandering in komt
don-diablowoensdag 18 april 2007 @ 10:39
Een vriend van mij heeft ook zo'n oude Jetta inclusief imperial alleen hij heeft ook een conversie gedaan en nu zit er een 1.8 liter blok in. Zal hem binnenkort eens ff vragen hoe het met zn auto is en of die nog meer plannen heeft.
Go0sdonderdag 19 april 2007 @ 23:24
Woohoo, morgenavond de motor ophalen (als het iets is )
Zaterdag vroeg beginnen. Zaterdag middag moet ie erin hangen (waarschijnlijk nog even zonder uitlaat, ic en allerlei andere "kleine" dingen ).
gatewayvrijdag 20 april 2007 @ 08:59
die 1.6 diesel blokkies zijn idd goede blokken (lag ook in mijn Golf II) Nooit problemen mee gehad, ook niet na 430.000 km zonder revisie! (ok hij maakte wel wat meer lawaai)

Maar de rest van de auto was op, dus hup naar de sloop en een Golf III 1.9 D weergekocht )

Suc6 met je ombouw!
Neluhzvrijdag 20 april 2007 @ 13:18
uitlaat zelf maken is redelijk simpel, als je gezond verstand en een buizenbuiger tot je beschikking hebt..
Go0szondag 22 april 2007 @ 10:58
Kleine update:
Vrijdagavond de motor opgehaald en gisteren (zaterdag) om 10:30 begonnen met het uitbouwen van de oude motor. Om 12:00 was dat klaar en kon het inbouwen van de nieuwe motor beginnen

Koppeling van het 1600D blok overgezet, deze was 500km oud.

Er zijn een paar dingen die ik moet doen;
- Plaats voor IC maken
- Uitlaat waarschijnlijk inkorten
- KVS systeem schoonmaken en monteren

Foto's

De oude motor met 4S (5-bak)


De oude motor nog


Het nieuwe blok;


Het resevoir voor de ruitenwisservloeistof heeft ruimte moeten maken voor de luchtfilter;


Hoe de IC komt weet ik nog niet helemaal... misschien dat ik er eentje moet kopen van een MB Sprinter en die voor de radiateur moet plaatsen..


Voor de brandstoffilter moet ik ook nog iets verzinnen


En het blijft nog net allemaal onder de rand


Het grootse/meeste werk zit erop, alhoewel al die detail dingen ook veel tijd in beslag nemen

De versnellingsbak is nu een 4T bak (zelfde verhoudingen als de 4S). Hopelijk komt het een beetje van z'n plaats
pwndzondag 22 april 2007 @ 12:19
Je moet hem wel RDW laten keuren. Doe je dat niet en de Politie gaat ooit nog eens kijken dan heb je teveel KW erin en mag je je auto afstaan aan de technische recherche.
Go0szondag 22 april 2007 @ 12:25
Je mag 40% meer vermogen hebben zonder hem te laten keuren Ik zit er net boven (44%). Zal er toch niet dagelijks mee gaan rijden, maar als de auto goed is laat ik hem misschien wel keuren voor de goede orde
Go0szondag 29 april 2007 @ 23:31
Het liep als een treintje

Vandaag jammergenoeg de keerring uit de bak gereden. Gevolg; een vloeistofkoppeling...
Waarschijnlijk kan ik de koppelingsplaten weg mikken, maargoed.. ze waren ook alweer 500km oud
1299zondag 29 april 2007 @ 23:39
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:25 schreef Go0s het volgende:
Je mag 40% meer vermogen hebben zonder hem te laten keuren Ik zit er net boven (44%). Zal er toch niet dagelijks mee gaan rijden, maar als de auto goed is laat ik hem misschien wel keuren voor de goede orde
Die 40% regeling gaat ergens anders om. Als je motorcode veranderd moet je ten alle tijde een RDW keuring ondergaan.

Als er tijdens die keuring blijkt dat het vermogen met meer dan 40% is toegenomen moet je een aanvullende weggedragstest doen.

Dus in jouw geval moet hij sowieso gekeurt worden. Ik heb zelf een turbo variant van mijn motor in m'n auto zitten. Die heeft exact dezelfde motorcode en hoefde dus niet rdw gekeurd te worden. Ik heb daar zelf contact over gehad met de technische dienst van het RDW.

Ik adviseer je om de auto wel een keuring te laten ondergaan bij het RDW aangezien het vermogen gering is toegenomen volstaat enkel een wijziging van het kenteken. Dat hoeft niet in de papieren te lopen!
Go0szondag 29 april 2007 @ 23:45
Ben ik ook van plan hoor Eerst de auto maar weer laten rijden.
zBusmaandag 30 april 2007 @ 09:02
Waar heb je de intercooler nu weg gestopt?
Go0sdinsdag 1 mei 2007 @ 19:45
Nog nergens. Ga er waarschijnlijk eentje van een MB Sprinter opzetten.
zBusdinsdag 1 mei 2007 @ 23:40
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:45 schreef Go0s het volgende:
Nog nergens. Ga er waarschijnlijk eentje van een MB Sprinter opzetten.
Waar wil je die gaan proppen dan? in de voorbumper net onder het nummerbord?
Go0swoensdag 2 mei 2007 @ 20:24
Voor de radiator. Daar is nog een cm of 6/7 ruimte
T42donderdag 3 mei 2007 @ 16:18
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:43 schreef Go0s het volgende:


Ik weet het, hij ziet er niet uit (and i'm prout of it ) maar dat was ook juist de bedoeling.

Zijn er nog meer fokkers die (oude) diesel laten laagvliegen
heb geen diesel maar well een RAT en ook prout of it

T42donderdag 3 mei 2007 @ 16:20
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 08:59 schreef gateway het volgende:
die 1.6 diesel blokkies zijn idd goede blokken (lag ook in mijn Golf II) Nooit problemen mee gehad, ook niet na 430.000 km zonder revisie! (ok hij maakte wel wat meer lawaai)

Maar de rest van de auto was op, dus hup naar de sloop en een Golf III 1.9 D weergekocht )

Suc6 met je ombouw!
in de auto week van tijdje geleden stond een golf 1 diesel met ruim 8ton op de teller en nog lopen als een zonnetje. eigenaar ging proberen de miljoen te halen dan ging hij iets anders kopen
Go0sdonderdag 3 mei 2007 @ 23:11
Klopt ja... 8 ton OMG
Heb je kever wel eens bekeken op het Keverfestijn in Rosmalen Cool ding! Je had er toen toch een kerstboom op liggen?
T42vrijdag 4 mei 2007 @ 08:29
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 23:11 schreef Go0s het volgende:
Klopt ja... 8 ton OMG
Heb je kever wel eens bekeken op het Keverfestijn in Rosmalen Cool ding! Je had er toen toch een kerstboom op liggen?

met lichtjes
Go0szondag 6 mei 2007 @ 10:50
Sweet deden de lichtjes in de kerstboom het ook?
zure_applezondag 6 mei 2007 @ 12:01
Vergeet niet je auto te keuren bij de RDW anders nemen ze hem in beslag...
Go0szondag 6 mei 2007 @ 22:08
Oh ja... dan zal ik toch eerst bij een misdrijf betrokken moeten zijn en mijn schuld en ze moeten het aan kunnen tonen dat het aan het vermogen lag..
Goed, zoals hierboven staat ga ik dat ook wel doen maar dan moet ie eerst goed en in orde zijn

Vind het gek dat er zoveel mensen hier "zorgen" om maken.. D'r lopen hier toch meer "projecten" die qua vermogen velen malen gekker zijn... Niet dat ik dat erg vind (in tegendeel zelfs ) maar het valt me gewoon op.
zure_applezondag 6 mei 2007 @ 22:50
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:08 schreef Go0s het volgende:
Oh ja... dan zal ik toch eerst bij een misdrijf betrokken moeten zijn en mijn schuld en ze moeten het aan kunnen tonen dat het aan het vermogen lag..
Goed, zoals hierboven staat ga ik dat ook wel doen maar dan moet ie eerst goed en in orde zijn

Vind het gek dat er zoveel mensen hier "zorgen" om maken.. D'r lopen hier toch meer "projecten" die qua vermogen velen malen gekker zijn... Niet dat ik dat erg vind (in tegendeel zelfs ) maar het valt me gewoon op.
Het is ook deels belastingontduiking. Je auto wordt zeer waarschijnlijk zwaarder en dus zou je ook meer belasting moeten betalen.
Go0szondag 6 mei 2007 @ 23:06
Haha, grappig met een 26 jarige auto
zure_applezondag 6 mei 2007 @ 23:37
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:06 schreef Go0s het volgende:
Haha, grappig met een 26 jarige auto
Dan maakt het niet zoveel uit
Maar ik zou desonanks toch maar oppassen
MikeyManzondag 6 mei 2007 @ 23:43
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:50 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Het is ook deels belastingontduiking. Je auto wordt zeer waarschijnlijk zwaarder en dus zou je ook meer belasting moeten betalen.
Man, waarschijnlijk scheelt het geen zak... Ja, de turbo en de IC... Als het 50 kilo is, is het veel...

Dr zit nogsteeds geen drol vermogen in dit ding, dus ik zou me er ook niet te druk over maken...
1299maandag 7 mei 2007 @ 00:14
Nee idd, de kans dat je gepakt wordt zal verwaarloosbaar zijn. Als je er nu echt een serieuse motor in had gehangen had het anders geweest. Maar zoals ik al eerder zei het is enkel een wijziging die op papier zal worden doorgevoerd en dat hoeft niet veel knaken te kosten.
Go0smaandag 7 mei 2007 @ 23:03
Uhm, nee. Dit blok is toch wel een stuk zwaarder hoor. De oude was een van de eerste diesels van VW, dus zat erg weinig op.
Op het nieuwe blok zit ook oliekoeling, zwaardere brandstofpomp en een hoop kleine dingen extra. De auto ligt nu ook niet voor niks 2cm lager bij mother earth

Dat er nog steeds niet veel vermogen in zit klopt. Vergeleken een nieuwe Golf met 105pk (TDI heb ik het dan over) is het peanuts. Maar een Golf TDI weegt ook een kleine 1300kg. Dat is een verschil van 400kg..
Het was niet de bedoeling dat het een muscle car ging worden want dan had ik een andere motor/auto moeten kopen. Nu kan ik lekker met het verkeer mee en heb nog wat gas over En wat ook wel grappig is aan het stoplicht is dat je een GTI bijhoudt (tot op zekere hoogte)
1299dinsdag 8 mei 2007 @ 00:12
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:03 schreef Go0s het volgende:
Uhm, nee. Dit blok is toch wel een stuk zwaarder hoor. De oude was een van de eerste diesels van VW, dus zat erg weinig op.
Op het nieuwe blok zit ook oliekoeling, zwaardere brandstofpomp en een hoop kleine dingen extra. De auto ligt nu ook niet voor niks 2cm lager bij mother earth

Dat er nog steeds niet veel vermogen in zit klopt. Vergeleken een nieuwe Golf met 105pk (TDI heb ik het dan over) is het peanuts. Maar een Golf TDI weegt ook een kleine 1300kg. Dat is een verschil van 400kg..
Het was niet de bedoeling dat het een muscle car ging worden want dan had ik een andere motor/auto moeten kopen. Nu kan ik lekker met het verkeer mee en heb nog wat gas over En wat ook wel grappig is aan het stoplicht is dat je een GTI bijhoudt (tot op zekere hoogte)
Wat voor GTi had je in gedachten dan?
MikeyMandinsdag 8 mei 2007 @ 00:29
Ben ik toch benieuwd wat dat ding nu weegt...

Ik denk dat het hooguit 50 kilo extra is...
Konijndinsdag 8 mei 2007 @ 08:05
Je kunt nu ook al extra vermogen krijgen (+ 10pk) door de Governermod uit te voeren op de brandstofpomp. Is goed te doen en je hebt meteen al extra power.
MouseOverdinsdag 8 mei 2007 @ 08:38
Hij smeekt om een flink blink legergroene verf.
Go0sdinsdag 8 mei 2007 @ 14:19
Een boom-boom-petjes Golf GTI 8V (115pk)

@ Konijn, wat moet ik daar voor doen? Heb me daar namelijk nog niet in verdiept

@ Mouseover; over legengroen heb ik ook zitten denken. Mat en niet te donker, beetje vieze kleur. Maar blijf nu toch nog ff zo een tijdje rondrijden
MouseOverdinsdag 8 mei 2007 @ 15:38
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:19 schreef Go0s het volgende:
Een boom-boom-petjes Golf GTI 8V (115pk)

@ Konijn, wat moet ik daar voor doen? Heb me daar namelijk nog niet in verdiept

@ Mouseover; over legengroen heb ik ook zitten denken. Mat en niet te donker, beetje vieze kleur. Maar blijf nu toch nog ff zo een tijdje rondrijden
Schoolbordverf is ook leuk, en dan strafregels erop krijten
Go0swoensdag 9 mei 2007 @ 22:27
Had de motorkap van m'n oude Golfje 2 al met schoolbordverf voorzien Erg vel hoe mensen opkijken
Go0szondag 20 mei 2007 @ 21:12
Whoei, vandaag 70 probleemloze kilometers afgelegd
Wel begin ik te merken dat de schokbrekers aardige fietspompen beginnen te worden.. Tijd voor een verlagingssetje
PeuRaczondag 20 mei 2007 @ 22:33
Hoe heb je ht met de IC opgelost? Heb je die nog boven de motor liggen, of heb je er al iets voor gevonden om er wel lucht lang te laten gaan?
Go0smaandag 21 mei 2007 @ 20:13
De IC heb ik nog niet gemonteerd gehad. Wil een intercooler van een Sprinter gaan kopen. Deze komt dan voor de radiateur te liggen. Het loopt nu al aardig, maar ergens trekt ie nog valse lucht. Een koude start duurt dus ff omdat er dus lucht in de leidingen komt.

Eind van de week ga ik een verlagingsset ophalen. Auto gaat dan iets van 45mm omlaag. Huidige schokbrekers zijn aardig op
j0rritmaandag 21 mei 2007 @ 20:43
Die Jetta met dat rekje op het dak, geweldig retro!

Hier staat een '81 Jetta te koop voor ¤3500,-. Verlaagd, dikke velgen en eventueel met dakrekje erbij. "Holländer sind auch Seekrank" sticker op de achterruit maakt het geheel af. Nu nog een surfplank erbij en op naar het strand.
Go0smaandag 21 mei 2007 @ 21:30
Hmm, leuk ding idd
Ben alleen niet zo'n fan van de 2-deurs uitvoering maar dat ter zijde Auto ziet er wel beter uit dan de mijne

Die achterlichten vind ik trouwens wel cool
Go0swoensdag 13 juni 2007 @ 13:05
Voor omlaag;
`

Terug de garage in;


Achter ook omlaag;




Moet alleen twee nieuwe toplagers vinden voor de voorste schokbrekers, want deze waren kapot. Ook moet ik nog op zoek naar een intercooler
MikeyManwoensdag 13 juni 2007 @ 13:57
Die MB velgen van die coupé moeten er ook héél snel onder vandaan...

Ook nieuwe schokkers trouwens?
Go0swoensdag 13 juni 2007 @ 14:00
Jep, Sachs dempers en -40 veren (merk weet ik zo niet.. )
HPoiwoensdag 13 juni 2007 @ 14:52
Subtiel imperiaaltje.
Linnie20vdonderdag 14 juni 2007 @ 19:17
Heej Go0s

stoere Jetta hoor


#ANONIEMdonderdag 14 juni 2007 @ 21:51


Jetta!
Go0sdonderdag 14 juni 2007 @ 22:27
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 19:17 schreef Linnie20v het volgende:
Heej Go0s

stoere Jetta hoor
Kevin..? Of linnie.. (vriendin van Kevin...?)?

In ieder geval; 20v Golf 4 airride Wist niet dat jij hier ook rondhing
MikeyMandonderdag 14 juni 2007 @ 23:43
Kan dat ding eigenlijk nog gechipt worden?
Go0svrijdag 15 juni 2007 @ 01:11
Neuh, zit geen chips in volgens mij. Boodschappen haal ik er altijd uit
Brandstofpomp, turbo en nog wat dingen kunnen nog wel opgeschroeft worden. Heb een keer een GTD gezien met 120PK (zelfde motor). Volgens mij was de turbo druk 2bar ofzo. Standaard 0,7/0,8 Maargoed, zover wil ik nu nog niet gaan. Er moeten nog 2 nieuwe toplagers op de schokbrekers, IC erop, uitlijnen, koppeling (alweer) vervangen, bakolie dan ook maar verversen etc. Het probleem is dat ik er ff geen zin in heb en aan m'n Kever wil werken

Alles op z'n tijd
Linnie20vvrijdag 15 juni 2007 @ 11:17
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:27 schreef Go0s het volgende:

[..]

Kevin..? Of linnie.. (vriendin van Kevin...?)?

In ieder geval; 20v Golf 4 airride Wist niet dat jij hier ook rondhing
Linnie he, anders stond er niet Linnie in de naam *duhh* Kevin heeft ook nog een gebruikersnaam geloof ik..
Ik zag bij PTA ineens ergens Go0s staan....ik dacht, die ken ik
Go0smaandag 18 juni 2007 @ 11:27
Haha grappig, zo kom je elkaar weer tegen
Linnie20vmaandag 18 juni 2007 @ 11:47
Gister ook op Budel te vinden ? Kev zag je Jetta staan
Go0smaandag 18 juni 2007 @ 12:50
Was zaterdag en zondag op Budel idd, maar was met de Passat;



Verveelde me tijdens de pauze bij de sprints, dus toen maar ff foto's geschoten
Linnie20vmaandag 18 juni 2007 @ 17:57
Hmmz, ja kan ook zijn dat Kevin dat zei....haha
Hij wees, ik riep gewoon, oke Of het nu Passat of Jetta was

Go0smaandag 18 juni 2007 @ 22:35
Haha, begrijpelijk Is ook niet echt iets waar je op dat moment voor komt met al die coole kevers om je heen
Pumatjewoensdag 20 juni 2007 @ 01:05
quote:
Op zondag 29 april 2007 23:39 schreef 1299 het volgende:

[..]

Die 40% regeling gaat ergens anders om. Als je motorcode veranderd moet je ten alle tijde een RDW keuring ondergaan.

Als er tijdens die keuring blijkt dat het vermogen met meer dan 40% is toegenomen moet je een aanvullende weggedragstest doen.

Dus in jouw geval moet hij sowieso gekeurt worden. Ik heb zelf een turbo variant van mijn motor in m'n auto zitten. Die heeft exact dezelfde motorcode en hoefde dus niet rdw gekeurd te worden. Ik heb daar zelf contact over gehad met de technische dienst van het RDW.

Ik adviseer je om de auto wel een keuring te laten ondergaan bij het RDW aangezien het vermogen gering is toegenomen volstaat enkel een wijziging van het kenteken. Dat hoeft niet in de papieren te lopen!
Lekker boeiend


als je eens een idee had hoeveel auto's blokswaps doen zou je vast wakker liggen.

Ik zelf rijdt al 3 jaar probleemloos rond met een blok met veel meer vermogen zonder enige aangifte dan ook, al genoeg APK's gehad. En zo'n 450 andere forumgenoten ook.. pleur toch op met je rdw


TS succes, een VW snel maken is een uitdaging ik vind rat look tof.
Go0szondag 24 juni 2007 @ 22:52
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 01:05 schreef Pumatje het volgende:

[..]
TS succes, een VW snel maken is een uitdaging ik vind rat look tof.
Ja, lekker handig. Een Honda is van z'n eigen al snel

Intercooler is gekocht en wordt woensdag opgehaald Afkomstig van een MB Sprinter/ VW LT.
MewBiezondag 24 juni 2007 @ 23:41
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 01:05 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Lekker boeiend


als je eens een idee had hoeveel auto's blokswaps doen zou je vast wakker liggen.

Ik zelf rijdt al 3 jaar probleemloos rond met een blok met veel meer vermogen zonder enige aangifte dan ook, al genoeg APK's gehad. En zo'n 450 andere forumgenoten ook.. pleur toch op met je rdw
Tot je een ongeluk krijgt en ze je auto gaan nakijken
Dan zou je willen dat je hem had laten keuren...
1299zondag 24 juni 2007 @ 23:51
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:41 schreef MewBie het volgende:

[..]

Tot je een ongeluk krijgt en ze je auto gaan nakijken
Dan zou je willen dat je hem had laten keuren...
Ja ik ga er niet eens op in. duidelijk een ontwetend jongetje die de gevolgen niet goed in kan/wil schatten
yupmaandag 25 juni 2007 @ 02:00
Voor de intercooler, is een side mounted intercooler geen idee zoals ze bij de meeste VW's zitten? Dus aan de linker of rechtervoorkant van de auto, waar hij dus niks in de weg zit? Of is de ruimte te klein ervoor?
Pumatjemaandag 25 juni 2007 @ 12:11
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:41 schreef MewBie het volgende:

[..]

Tot je een ongeluk krijgt en ze je auto gaan nakijken
Dan zou je willen dat je hem had laten keuren...
ik heb er al een ongeluk mee gekregen , ik had niet eens APK toen dat ongeluk gebeurde..

en nee, gewoon op de weg , bij een rotonde.. Het was zelfs mijn fout

RDW keuring...

werkt je papa bij de politie ?
Go0smaandag 25 juni 2007 @ 17:08
quote:
Op maandag 25 juni 2007 02:00 schreef yup het volgende:
Voor de intercooler, is een side mounted intercooler geen idee zoals ze bij de meeste VW's zitten? Dus aan de linker of rechtervoorkant van de auto, waar hij dus niks in de weg zit? Of is de ruimte te klein ervoor?
Hier is inderdaad erg weinig ruimte voor. Misschien dat van een G60 past, net boven de dynamo, maar deze zijn een stuk kleiner dan een Sprintercooler

IC die op deze foto te zien is komt van een Golf 2 GTD af.


Ook moeilijk te plaatsen zoals je kunt zien.
Intercooler van een Sprinter en/of LT komt voor de radiateur te liggen. Hier is nog zo'n 6cm ruimte, en de desbetreffende IC is rond de 3cm dik
Go0sdonderdag 28 juni 2007 @ 19:55
Okay, ik heb een Intercooler en tegelijkertijd ook een probleem;










Er zijn 100en Golfjes gemaakt met een intercooler van een sprinter, maar bij mij past het niet

De in en uitlaat van de ic moeten precies andersom zitten; links moet boven en rechts moet onder...
Kijken hoe we dit weer gaan oplossen... IC is van aluminium dus niet te lassen (door mij..)

Iemand een ander alternatief qua intercooler?
MikeyMandonderdag 28 juni 2007 @ 22:31
Van een engelse proberen te bemachtigen? Ondersteboven proberen?
Go0sdonderdag 28 juni 2007 @ 23:18
Engelse zal niet anders zijn en als ik hem omdraai is ie hetzelfde
Morgen even op de sloop gaan zoeken naar een anders..
Go0sdinsdag 31 juli 2007 @ 23:00
Auto is nu zijdeglans koningsblauw gerold (Wyzonol kleur)
Ook zijn er nu chrome sierstrips gemonteerd op de zijkanten







To do's;
Lijsten en bumpers netjes zwart maken.
Wiellijsten monteren.
Deurpanelen monteren.
Antenne fatsoeneren.
Mistlampen aansluiten.
Intercooler aansluiten.
280mm G60 remschijven monteren.
don-diablodinsdag 31 juli 2007 @ 23:09
oldschool jetta's zijn cool
MikeyMandinsdag 31 juli 2007 @ 23:44
Ziet er best strak uit... Alleen de motorkap niet echt gelukt ofzo?
Go0sdinsdag 31 juli 2007 @ 23:56
Dak en motorkap zijn voorzien van schoolbordverf in dezelfde kleur. Niet echt een succes geworden zoals je kunt zien. Wordt nog wel een keer wat aan gedaan. Waarschijnlijk gewoon dezelfde lak als de rest
renkiewoensdag 1 augustus 2007 @ 11:07
Ik heb eventueel nog wel een intercooler te koop van een Passat B4 TDI
Deze is gemaakt om aan de zijgekant geplaatst te worden

Als je wilt kan ik wel wat foto's maken en afmetingen checken

Er komt 1 slang van boven op en er gaat 1 slang van onder in een bocht weer weg

[ Bericht 18% gewijzigd door renkie op 01-08-2007 11:15:38 ]
don-diablowoensdag 1 augustus 2007 @ 17:38
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 23:56 schreef Go0s het volgende:
Dak en motorkap zijn voorzien van schoolbordverf in dezelfde kleur. Niet echt een succes geworden zoals je kunt zien. Wordt nog wel een keer wat aan gedaan. Waarschijnlijk gewoon dezelfde lak als de rest
ik moet echt die vriend van mij vragen of die foto's heeft van zijn jetta.. hij heeft ook een schoolbord motorkap en achterklep en dat zorgt altijd weer voor het nodige vertier
Go0smaandag 6 augustus 2007 @ 16:57
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:07 schreef renkie het volgende:
Ik heb eventueel nog wel een intercooler te koop van een Passat B4 TDI
Deze is gemaakt om aan de zijgekant geplaatst te worden

Als je wilt kan ik wel wat foto's maken en afmetingen checken

Er komt 1 slang van boven op en er gaat 1 slang van onder in een bocht weer weg
Er zit momenteel een intercooler van een BMW 3 serie in, alleen dient deze nog aangesloten te worden.
Go0szondag 19 augustus 2007 @ 23:51
Wielranden en spatlappen gemonteerd









Turquaz52dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:22
Vind het wel wat hebben.. al zou ik de achterlicht units vervangen door rode exemplaren!
JK1982woensdag 12 december 2007 @ 01:51
Zo'n Jetta is bij ons eens spontaan in de fik gevlogen
fathankwoensdag 12 december 2007 @ 09:34
Heb je gezien van wanneer dit topic is
JK1982woensdag 12 december 2007 @ 10:43
Ja en?
gatewaywoensdag 12 december 2007 @ 20:09
hoe staat het intussen met de intercooler?
Go0szaterdag 22 december 2007 @ 11:41
Topic is misschien al wat ouder maar de auto is er nog steeds hoor
HIj doet het goed. Met deze kou (-5) moet ik wel 2 a 3x voorgloeien, maar dan is het ook goed.

Intussen de brandstoffilter en wat slanger vervangen omdat er lucht in het brandstof circuit kwam en de filter vol en ranzig was.

Intercooler moet nog steeds aangesloten worden, maar zit niet zo'n haast bij. Ik wil eerst de auto een tijdje rijden en afwachten hoe die het gaat/blijft doen

/edit;
Er zit trouwens sinds noverber weer een jaar APK op. Hiervoor moesten wel 2 wiellagers en de achterremmen opnieuw afgesteld worden. Ik heb maar gelijk alle wiellagers en de complete achterremmen vervangen.





Van het erin persen van die voorwiellages is de lijmtang niet echt vrolijk geworden


En de nieuwe zomervelgen;


Origineel VW Corrado G60 15 inch stalen velgen met 165/50/15 Bridgestone Potenza's

Maar momenteel op origineel 13 inch staal

[ Bericht 46% gewijzigd door Go0s op 22-12-2007 11:49:14 ]