FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / help, wie zou mijn sollicitatiebrief na willen kijken?
Janenamaandag 16 april 2007 @ 22:05
'Help' ik heb een onwijs leuke functie gevonden via ons CWI en ben bezig met een sollicitatiebrief maar spellen is niet mijn sterkste kant.
Is hier mischien iemand met een goed gevoel voor taal die de brief zou willen nakijken op taalfouten, stijlfouten en kromme zinnen?
Anderet tips zijn ook van harte welkom!

De persoonlijke gegevens haal ik even weg hoor...die staan in de echte brief natuurlijk gewoon vermeld.

Het gaat om een functie als administratief medewerker voor 10 uur (5 ochtenden van 2 uur) bij een logopedie praktijk.
Het gaat om redelijk simpel administratief werk, telefoon, klantenbestanden, orderinvoer, etc..

Ik wil hem later ook aanpassen voor 2 andere vacatures (1 vergelijkbare voor 8 uur per week en een iets hogere administratieve functie voor 24 uur).

komt ie:


Hardenberg, 16 april 2007


J M
-- ---- -
---- -- ----------

Betreft: sollicitatie naar de functie van administratief medewerkster


Geachte mevrouw V,

Naar aanleiding van uw vacature die ik vond op het vacaturebord bij het Centrum voor werk en inkomen te Hardenberg maak ik mijn interesse kenbaar voor deze leuke en uitdagende functie.

Mijn naam is J M, ik ben 30 jaar en woonachtig in H.
Momenteel ben ik thuisblijfmoeder na 6 jaar werkzaam geweest te zijn in verschillende administratieve funties bij W te H, L te B en L NV (moeten hier puntjes tussen?) te H.
Op dit moment ben ik op zoek naar een leuke administratieve baan die goed te combineren is met het moederschap.
In mijn vorige functies verrichtte ik verschillende werkzaamheden waaronder correspondentie, telefoonbehandeling, postbehandeling, coderen en inboeken van facturen, aanmaken van klantenbestanden, behandelen van problematische betalingen, archiveren en notuleren.

Uw functie spreekt me erg aan om verschillende redenen.
De eerste reden, is dat deze administratieve baan perfect aansluit op mijn opleiding en werkervaring.
Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om in teamverband te kunnen werken, zelfstandig werken is ook geen enkel probleem.
Tenslotte heb ik ruime computerervaring en ben ik ben op alle werkdagen in de ochtenduren beschikbaar.

Ik hoop dat deze E-mail voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek.
Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,

J M
Bijlage: CV (moeten hier puntjes tussen?)
TC03maandag 16 april 2007 @ 22:07
Geen enters doen na elke zin. E-mail is zonder hoofdletter.
Piovanmaandag 16 april 2007 @ 22:08
Thuisblijfmoeder?
miranniemaandag 16 april 2007 @ 22:10
Sowieso kan je dat hele voorstel rondje er wel gewoon uithalen hoor.
Dat stukje dat je elke ochtend beschikbaar bent kan er ook uit.
En in je laatste alinea niet zeggen dat je hoopt op een uitnodiging, staat zo wanhopig.
En helemaal schrijf je Curriculum Vitae (weet niet 100% zeker of dit de juiste spelling is), maar afkortingen zijn in principe niet de bedoeling in een sollicitatie gesprek.

Heb laatst ook de sollicitatie brief voor mijn zus geschreven en daardoor hadden ze de kandidate die ze eigenlijk al voor die functie hadden aangenomen afgezegd, puur op basis van die goede brief dus. (en dit schrijf ik er niet bij om arrogant te doen, maar om aan te geven dat ik wel een beetje weet waar ik mee bezig ben)
Gelukmaandag 16 april 2007 @ 22:15
In een sollicitatiebrief horen een aantal dingen zeker aan bod te komen:
- waarom ben jij zo ontzettend geschikt voor deze functie, beter geschikt dan een andere kandidaat?
- wat spreekt je aan in de functie?
- wat spreekt je aan in het bedrijf, waarom wil je liever hier werken dan elders?
En hier moet je behoorlijk concreet in worden, dus met (controleerbare) voorbeelden.
Het ziet er verder wel oke uit. Ik zou het "combineren met het moederschap" persoonlijk weglaten, dat zou ik meer tijdens het gesprek ter sprake brengen.

Als je wilt gaan notuleren en corresponderen moet de brief taaltechnisch natuurlijk foutloos zijn, dus laat hem maar door veel mensen lezen.
SevenWondersmaandag 16 april 2007 @ 22:15
Je moet niet in je brief schrijven wanneer je wel en niet beschikbaar bent. Ik als werkgever leg dan je brief direct al terzijde als dat mij niet uitkomt.

Verder niet aangeven dat je thuisblijfmoeder bent, dat is geen Nederlands woord en komt heel negatief over. Dat je even niet hebt gewerkt staat wel in je CV. Dit geldt ook voor de opsomming van je werkverleden.


Als je een ruime computer-ervaring hebt (en die is wellicht nodig voor de baan), moet je die benoemen wat je precies voor ervaring hebt en waarom je die kan gebruiken bij het werk.

Als je toch het een en ander opsomt v.w.b. de werkzaamheden die je bij vorige werkgevers hebt uitgevoerd, geef dan ook aan wat je hier het leukst aan vond en wat je verwacht te kunnen doen in de eventuele nieuwe baan.

Kortom, als ik (en ik heb er heel wat gezien) als leidinggevende die brief op mijn bureau had gehad, had ik je niet uitgenodigd.
optifreemaandag 16 april 2007 @ 22:17
Alst
quote:
V
Kerklaan 5
3489 AB Lollerstad


J M
-- ---- -
---- -- ----------


Betreft: sollicitatie naar de functie van administratief medewerkster


Hardenberg, 16 april 2007


Geachte mevrouw V,

Naar aanleiding van uw vacature die ik vond op het vacaturebord bij het Centrum voor werk en inkomen te Hardenberg maak ik mijn interesse kenbaar voor deze leuke en uitdagende functie.

Mijn naam is J M, ik ben 30 jaar en woonachtig in H. Momenteel ben ik een moeder die na zes jaar werkzaam geweest te zijn in verschillende administratieve functies bij W te H, L te B en L NV te H.
Op dit moment ben ik op zoek naar een leuke administratieve baan die goed te combineren is met het moederschap. In mijn vorige functies verrichtte ik verschillende werkzaamheden waaronder correspondentie, telefoonbehandeling, postbehandeling, coderen en inboeken van facturen, aanmaken van klantenbestanden, behandelen van problematische betalingen, archiveren en notuleren.

Uw functie spreekt me erg aan om verschillende redenen. De eerste reden, is dat deze administratieve baan perfect aansluit op mijn opleiding en werkervaring. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om in teamverband te kunnen werken, zelfstandig werken is ook geen enkel probleem.
Tenslotte heb ik ruime computerervaring en ben ik ben op alle werkdagen in de ochtenduren beschikbaar.

Ik hoop dat deze e-mail voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae.

Met vriendelijke groet,


J M


Bijlage: CV
Zowel NV als CV is zonder puntjes, de "bijlage" tekst moet geheel onder aan. Je moet beginnen met het adres van de geadreseerde, nouja je ziet het. Vraag maar als je iets niet snapt.

Qua spelling viel het volgens mij wel mee, maar ik ben der geen held in (dyslectisch en te lui om nu de regels te gaan toepassen )
optifreemaandag 16 april 2007 @ 22:17
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:10 schreef mirannie het volgende:
Sowieso kan je dat hele voorstel rondje er wel gewoon uithalen hoor.
Dat stukje dat je elke ochtend beschikbaar bent kan er ook uit.
En in je laatste alinea niet zeggen dat je hoopt op een uitnodiging, staat zo wanhopig.
En helemaal schrijf je Curriculum Vitae (weet niet 100% zeker of dit de juiste spelling is), maar afkortingen zijn in principe niet de bedoeling in een sollicitatie gesprek.

Heb laatst ook de sollicitatie brief voor mijn zus geschreven en daardoor hadden ze de kandidate die ze eigenlijk al voor die functie hadden aangenomen afgezegd, puur op basis van die goede brief dus. (en dit schrijf ik er niet bij om arrogant te doen, maar om aan te geven dat ik wel een beetje weet waar ik mee bezig ben)
Dit zijn inderdaad ook dingen die belangrijk zijn, ik heb hoofdzakelijk naar de opmaak gekeken
Janenamaandag 16 april 2007 @ 22:18
Bedankt voor de tips alvast!

heb cv en email vast aangepast (ik dacht al dat email zonder hoofdletter was maar op de vacature stond het geschreven als 'E-mail'.

Er word specifiek gevraagd om iemand die sochtends beschikbaar is, dus ik twijfel of het eruit kan...
aan de andere kant zou ik ook niet solliciteren als ik niet in de ochtenden zou kunnen natuurlijk.
JoeDankmaandag 16 april 2007 @ 22:21
Het is het CWI, dus zou ik er in ieder geval Centrum voor Werk en Inkomen van maken (wel zo netjes). De rest nog niet gelezen.
Janenamaandag 16 april 2007 @ 22:21
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:15 schreef Geluk het volgende:
In een sollicitatiebrief horen een aantal dingen zeker aan bod te komen:
- waarom ben jij zo ontzettend geschikt voor deze functie, beter geschikt dan een andere kandidaat?
- wat spreekt je aan in de functie?
- wat spreekt je aan in het bedrijf, waarom wil je liever hier werken dan elders?
En hier moet je behoorlijk concreet in worden, dus met (controleerbare) voorbeelden.
Het ziet er verder wel oke uit. Ik zou het "combineren met het moederschap" persoonlijk weglaten, dat zou ik meer tijdens het gesprek ter sprake brengen.

Als je wilt gaan notuleren en corresponderen moet de brief taaltechnisch natuurlijk foutloos zijn, dus laat hem maar door veel mensen lezen.
notuleren behoort (gelukkig) niet tot de werkzaamheden,

Ik zal nog wat brainstormen over mijn motivatie...
werken voor een klein bedrijf (non p[rofit) heeeft echt mijn voorkeur, dat mischien uitbouwen?
optifreemaandag 16 april 2007 @ 22:25
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:18 schreef Janena het volgende:
Bedankt voor de tips alvast!

heb cv en email vast aangepast (ik dacht al dat email zonder hoofdletter was maar op de vacature stond het geschreven als 'E-mail'.

Er word specifiek gevraagd om iemand die sochtends beschikbaar is, dus ik twijfel of het eruit kan...
aan de andere kant zou ik ook niet solliciteren als ik niet in de ochtenden zou kunnen natuurlijk.
Dan moet je gewoon benadrukken dat je 's ochtends kunt en niet gelijk over kinderen beginnen
DonJamesmaandag 16 april 2007 @ 22:25
De tweede zin van de tweede alinea klopt niet (momenteel ben ik een moeder...). Je bent na 6 jaar werkzaam geweest als.. ja, wat eigenlijk? Daar moet dus nog wat achter.
De woorden : de eerste reden" zou ik ook weg laten of iets anders voor verzinnen, het impliceert namelijk een opsomming (tweede reden, derde reden) maar die komt niet.
Succes met de sollicitatie verder!
optifreemaandag 16 april 2007 @ 22:26
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:21 schreef JoeDank het volgende:
Het is het CWI, dus zou ik er in ieder geval Centrum voor Werk en Inkomen van maken (wel zo netjes). De rest nog niet gelezen.
Inderdaad, de eerste keer uitschrijven, de daaropvolgende mag het afgekort dus:
quote:
bla bla bla Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) blablablabla yadi yadi yadi CWI enzo ging het door.
miranniemaandag 16 april 2007 @ 22:28
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:18 schreef Janena het volgende:
Bedankt voor de tips alvast!

heb cv en email vast aangepast (ik dacht al dat email zonder hoofdletter was maar op de vacature stond het geschreven als 'E-mail'.

Er word specifiek gevraagd om iemand die sochtends beschikbaar is, dus ik twijfel of het eruit kan...
aan de andere kant zou ik ook niet solliciteren als ik niet in de ochtenden zou kunnen natuurlijk.
Nou ja, als je 's ochtends niet beschikbaar bent, hoef je al niet te solliciteren, dus daar gaan ze al van uit. Dus dat stukje kan er echt uit.
Janenamaandag 16 april 2007 @ 22:29
cwi staat al uitgeschreven in de brief maar bedankt voor je tip!

Moet ik het adres van het bedrijf ook vermelden als de 'brief' verstuurd wordt via email?
Ik zal de opmaak nog wel even nalopen.

Het bedrijf geeft aan te werken met een eigen computersysteem, ik kan natuurlijk aangeven bekend te zijn met de bekende softwareprogamma's maar weet niet of dit nodig is.

ZOu ik de thuisblijfmoeder-zin gewoon kunnen verwijderen?
Hebben jullie tips voor een vervanging hiervan?
Haagshe_Harrymaandag 16 april 2007 @ 22:29
ik zou de brief wat anders opzetten. (Let wel: ik ben it-nerd. Dus mijn woordkeus zal wellicht anders zijn)

Geachte mevrouw V,

Naar aanleiding van uw vacature, die ik vond op het vacaturebord bij het CWI te Hardenberg, maak ik mijn interesse kenbaar voor deze leuke en uitdagende functie.

Zoals te lezen is in mijn bijgevoegd CV ben ik sinds .... thuisblijfmoeder. Hiervoor ben ik 6 jaar werkzaam geweest in verschillende administratieve functies bij diverse bedrijven. Ik heb in deze functies ervaring kunnen opdoen met betrekking tot telefoonbehandeling, postbehandeling en behandeling van problematische betalingen. (Vermeld hier een paar werkzaamheden, niet teveel, maar wel de werkzaamheden die perfect aansluiten.)

Uw functie spreekt me erg aan om verschillende redenen. Zo denk ik dat deze administratieve baan perfect aansluit op mijn opleiding en werkervaring. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen. Ook ben ik goed in staat om zowel in teamverband alsook zelfstandig te kunnen werken. Tenslotte beschik ik over ruime computerervaring.

Momenteel ben ik op zoek naar een leuke administratieve baan die goed te combineren is met het moederschap. Doordat ik deze baan wil combineren met mijn moederschap zal ik in de ochtenduren beschikbaar zijn.

Ik hoop dat deze E-mail voor u aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Ik zal dan graag mijn bijgevoegd curriculum vitae verder toelichten.

Met vriendelijke groet,


Trouwens, ik maakte gebruik van een standaard (mijn standaard) opening en afsluiting van de brief. De kern paste ik altijd op de functie aan. (Gewoon wat dingetjes benadrukken die ook in de vacature terugkomen. Klinkt leuker.... niet liegen, dat merken ze.)
Mijn CV was altijd hetzelfde.

Succes!
miranniemaandag 16 april 2007 @ 22:30
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:25 schreef DonJames het volgende:

De woorden : de eerste reden" zou ik ook weg laten of iets anders voor verzinnen, het impliceert namelijk een opsomming (tweede reden, derde reden) maar die komt niet.
Ook een goede inderdaad.
The_vicemaandag 16 april 2007 @ 22:31
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:21 schreef Janena het volgende:werken voor een klein bedrijf (non p[rofit) heeeft echt mijn voorkeur, dat mischien uitbouwen?
Volgens mij kan je daar best een zinnetje aan wijden, als je een kleine bedrijf (klein team, niet anoniem, directe contacten, zicht op alle bedrijfsprocessen .... vul verder in) inderdaad leuker vind dan een groot bedrijf. Maar niet al te veel uitbouwen.

succes.
JoeDankmaandag 16 april 2007 @ 22:33
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:29 schreef Janena het volgende:
cwi staat al uitgeschreven in de brief maar bedankt voor je tip!
Ik weet niet of je mij verkeerd hebt begrepen maar het ging in mijn post om de hoofdletters.
Janenamaandag 16 april 2007 @ 22:38
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:33 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Ik weet niet of je mij verkeerd hebt begrepen maar het ging in mijn post om de hoofdletters.
Oeps, dat had ik inderdaad even gemist.

Wat geweldig om al verschillende reacties te krijgen hier op het forum, ik ga zo mijn bed opzoeken maar ga het morgen allemaal even rustig doorlezen en aanpassen....
miranniemaandag 16 april 2007 @ 22:39
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:29 schreef Haagshe_Harry het volgende:


Zoals te lezen is in mijn bijgevoegd CV ben ik sinds .... thuisblijfmoeder.
Thuisblijfmoeder lijkt me geen geschikt woord, vind het erg lui overkomen. Zeg dan iets van dat je bewust gekozen hebt de eerste jaren voor je kinderen te zorgen of iets dergelijks.
quote:
Momenteel ben ik op zoek naar een leuke administratieve baan die goed te combineren is met het moederschap. Doordat ik deze baan wil combineren met mijn moederschap zal ik in de ochtenduren beschikbaar zijn.
Dit stuk is totaal niet van belang, gewoon weglaten dus.
quote:
Ik hoop dat deze E-mail voor u aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Ik zal dan graag mijn bijgevoegd curriculum vitae verder toelichten.
Dit komt zo wanhopig over, deze zin vind ik beter:
Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u nog een en ander willen toelichten. Voor een volledig overzicht van mijn ervaring en opleiding, verwijs ik u graag naar mijn bijgevoegde cv.
Blapietmaandag 16 april 2007 @ 22:44
en de belangrijkste tip; ga niet moeilijker doen dan voor de functie nodig is en je zelf waar kan maken. Prima om adviezen en tips en trucs te vragen maar het is wel jóuw brief, en jíj moet hem straks kunnen toelichten op een vergelijkbare wijze als in de brief.
Rekkiemaandag 16 april 2007 @ 22:46
cv is met kleine letters!
Twisted_Logicmaandag 16 april 2007 @ 22:47
Moet de opmaak van een e-mail sollicitatie trouwens anders dan die van een brief.
quote:
Eigen naam
Adres
Woonplaats

Plaats, 16 april 2007

Werkgever naam
t.a.v. (eventueel)
Adres
Woonplaats


Geachte heer/mevrouw,

1e alinia.

2e alinia.

3e alinia.

Met vriendelijke groet,


Eigen naam


Bijlage: curriculum vitae
Dat is zeg maar een normale brief, moet dat ook zo in een email of kan je dat eerste gedeelte met je eigen naam enzo weglaten?
Twisted_Logicmaandag 16 april 2007 @ 22:48
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:46 schreef Rekkie het volgende:
cv is met kleine letters!
Ik zou het sowieso gewoon vol uitschrijven, heb je het in iedergeval goed .
Rekkiemaandag 16 april 2007 @ 22:48
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:48 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

Ik zou het sowieso gewoon vol uitschrijven, heb je het in iedergeval goed .
Ik ook, maar goed dat is niet noodzakelijk
MinderMutsigmaandag 16 april 2007 @ 23:58
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:47 schreef Twisted_Logic het volgende:
Moet de opmaak van een e-mail sollicitatie trouwens anders dan die van een brief.
[..]

Dat is zeg maar een normale brief, moet dat ook zo in een email of kan je dat eerste gedeelte met je eigen naam enzo weglaten?
Ik zou voor een email sollicitatie grotendeels dezelfde indeling aanhouden. Je zou wel de naam en het adres van het bedrijf weg kunnen laten eventueel maar ik vind het in dergelijke correspondentie wel zo prettig als de standaard regels toegepast worden.
Als een email-sollicitatie te 'los' en vriendschappelijk is opgezet zou het voor mij een reden zijn om hem gelijk naar mijn prullebak te verwijzen.
staticdinsdag 17 april 2007 @ 00:17
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:05 schreef Janena het volgende:
en notuleren.
Hoe kun je notuleren als je de taal niet machtig bent? In steno ofzo?
Zelvadinsdag 17 april 2007 @ 01:11
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:05 schreef Janena het volgende:
Naar aanleiding van uw vacature die ik vond op het vacaturebord bij het Centrum voor werk en inkomen te Hardenberg maak ik mijn interesse kenbaar voor deze leuke en uitdagende functie.
Wat kan het het bedrijf in vredesnaam schelen waar je die vacature gevonden hebt? En dat je interesse hebt, is iedereen ook duidelijk. Je stuurt die brief toch niet voor niets?

Dit is gewoon een standaardzin die iedereen gebruikt omdat het zo makkelijk is (maar voornamelijk omdat men lui is), maar helemaal niets boeiends of belangrijks vermeldt. Als je je brief anders begint, val je meteen op. Als ik een sollicatiebrief zou moeten lezen, ben ik na de woorden 'Naar aanleiding van' meteen ál mijn interesse kwijt. Als je dan toch op een dergelijke manier je brief wilt beginnen, maak er dan iets origineels van, bijvoorbeeld:

Vorige week vrijdag was ik in het CWI in Hardenberg. Op het vacaturebord hingen diverse vacatures, één daarvan liet mij niet meer los. Dat is nou echt iets voor mij, dacht ik meteen.

Ik ben...
Thieskedinsdag 17 april 2007 @ 01:17
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 00:17 schreef static het volgende:

[..]

Hoe kun je notuleren als je de taal niet machtig bent? In steno ofzo?
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:21 schreef Janena het volgende:

[..]

notuleren behoort (gelukkig) niet tot de werkzaamheden,

Ik zal nog wat brainstormen over mijn motivatie...
werken voor een klein bedrijf (non p[rofit) heeeft echt mijn voorkeur, dat mischien uitbouwen?
Zelvadinsdag 17 april 2007 @ 01:21
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:21 schreef Janena het volgende:
werken voor een klein bedrijf (non p[rofit) heeeft echt mijn voorkeur, dat mischien uitbouwen?
Ik zou niet hameren op non-profit. Een logopediepraktijk is dat namelijk helemaal niet.
staticdinsdag 17 april 2007 @ 01:24
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 01:17 schreef Thieske het volgende:

[..]


[..]
Waarom dan noemen in een CV?
miranniedinsdag 17 april 2007 @ 08:01
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 01:11 schreef Zelva het volgende:

[..]

maak er dan iets origineels van, bijvoorbeeld:

Vorige week vrijdag was ik in het CWI in Hardenberg. Op het vacaturebord hingen diverse vacatures, één daarvan liet mij niet meer los. Dat is nou echt iets voor mij, dacht ik meteen.

Ik ben...
Veel te informeel, niet doen dus.
Twisted_Logicdinsdag 17 april 2007 @ 08:25
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 01:11 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wat kan het het bedrijf in vredesnaam schelen waar je die vacature gevonden hebt? En dat je interesse hebt, is iedereen ook duidelijk. Je stuurt die brief toch niet voor niets?
Ik denk dat een bedrijf dat wel degelijk kan schelen waar je die facature hebt gezien, zo kan een bedrijf bekijken waarbij de meeste reactie's vandaan komen en in vervolg nog een keer daar adverteren.
miranniedinsdag 17 april 2007 @ 09:36
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 08:25 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

Ik denk dat een bedrijf dat wel degelijk kan schelen waar je die facature hebt gezien, zo kan een bedrijf bekijken waarbij de meeste reactie's vandaan komen en in vervolg nog een keer daar adverteren.
Dit is inderdaad zo! Het hoort gewoon in je brief te staan.
zure_appledinsdag 17 april 2007 @ 14:05
quote:
Hardenberg, 16 april 2007


J M
-- ---- -
---- -- ----------

Betreft: sollicitatie naar de functie van administratief medewerkster


Geachte mevrouw V,

Naar aanleiding van uw vacature die ik vond op het vacaturebord bij het Centrum voor werk en inkomen te Hardenberg maak ik mijn interesse kenbaar voor deze leuke en uitdagende functie.

Mijn naam is J M, ik ben 30 jaar en woonachtig in H.
Momenteel ben ik thuisblijfmoeder na 6 jaar werkzaam geweest te zijn in verschillende administratieve funties bij W te H, L te B en L NV (moeten hier puntjes tussen?) te H.
Op dit moment ben ik op zoek naar een leuke administratieve baan die goed te combineren is met het moederschap.
In mijn vorige functies verrichtte ik verschillende werkzaamheden waaronder correspondentie, telefoonbehandeling, postbehandeling, coderen en inboeken van facturen, aanmaken van klantenbestanden, behandelen van problematische betalingen, archiveren en notuleren.

Uw functie spreekt me erg aan om verschillende redenen.
De eerste reden, is dat deze administratieve baan perfect aansluit op mijn opleiding en werkervaring.
Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om in teamverband te kunnen werken, zelfstandig werken is ook geen enkel probleem.
Tenslotte heb ik ruime computerervaring en ben ik ben op alle werkdagen in de ochtenduren beschikbaar.

Ik hoop dat deze E-mail voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek.
Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,

J M
Bijlage: CV (moeten hier puntjes tussen?)
Dat van thuisblijfmoeder kun je weglaten, vertel je wel bij je sollicitatie. Je bent niet op zoek naar een baan die te combineren is met moederschap, maar naar een baan 'die voldoende ruinmte geeft om je ook elders te ontplooien'. Oftewel parttime.

Je kunt beter verwijzen naar je cv dan heel veel dingen opnoemen. Hou het op een stuk of 3.

'de eerste reden', kun je beter zeggen: allereerst o.i.d.

Laatste alinea ku je beter iets zeggen in de trant van:
graag kom ik e.e.a. in een persoonlijk gesprek toelichten

Verder wel oke.
zure_appledinsdag 17 april 2007 @ 14:11
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 01:11 schreef Zelva het volgende:


Vorige week vrijdag was ik in het CWI in Hardenberg. Op het vacaturebord hingen diverse vacatures, één daarvan liet mij niet meer los. Dat is nou echt iets voor mij, dacht ik meteen.

Ik ben...
Hoe cliche... als ik zo'n brief zou krijgen zou ik hem meteen in de prullenbak flikkeren.

OT: Kijk eens even of die advertentie niet ergens anders staat... je maakt denk ik een betere indruk als je de advertentie uiit de krant ofzo hebt (=moeite doen) dan van een prikbord bij het cwi (=makkelijk)
Zelvadinsdag 17 april 2007 @ 14:38
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:11 schreef zure_apple het volgende:
Hoe cliche... als ik zo'n brief zou krijgen zou ik hem meteen in de prullenbak flikkeren.
Ja natuurlijk, en : ,,Naar aanleiding van uw vacature die ik vond op het vacaturebord bij het Centrum voor werk en inkomen te Hardenberg" vind je minder cliché?

Ik zeg toch ook niet dat je brief zo moet starten, maar als je dan toch te lui bent om je brief eens anders te beginnen dan de grote massa, doe het dan in ieder geval door een andere zinsconstructie te hanteren dan alle andere 'oh-ik-zie-heel-veel-sollicitatiebrieven-zo-beginnen-dat-is-dus-goed-en-dan-doe-ik-het-ook-maar-zo,-lekker-makkelijkmensen'.
quote:
OT: Kijk eens even of die advertentie niet ergens anders staat... je maakt denk ik een betere indruk als je de advertentie uiit de krant ofzo hebt (=moeite doen) dan van een prikbord bij het cwi (=makkelijk)
Ja, advertenties in kranten moet je zo ontzettend veel moeite voor doen, dát geeft ze nou echt een goede indruk.
Zelvadinsdag 17 april 2007 @ 14:42
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 08:01 schreef mirannie het volgende:

[..]

Veel te informeel, niet doen dus.
Informeel is nog altijd beter dan niet origineel en daardoor niet opvallen.
Zelvadinsdag 17 april 2007 @ 14:44
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 09:36 schreef mirannie het volgende:

[..]

Dit is inderdaad zo! Het hoort gewoon in je brief te staan.
Ja, in feite is het zooooo belangrijk dat dat het eerste is wat je sollicitatiebrievenlezer moet meedelen. Daar hangt het nou eenmaal vanaf of je aangenomen wordt of niet.
miranniedinsdag 17 april 2007 @ 15:03
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, in feite is het zooooo belangrijk dat dat het eerste is wat je sollicitatiebrievenlezer moet meedelen. Daar hangt het nou eenmaal vanaf of je aangenomen wordt of niet.
Dat zei ik niet, maar lezen is ook moeilijk.
miranniedinsdag 17 april 2007 @ 15:04
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:42 schreef Zelva het volgende:

[..]

Informeel is nog altijd beter dan niet origineel en daardoor niet opvallen.
Origineel is ok, maar het is een sollicitatie brief, dat hoort gewoon niet informeel.
zure_appledinsdag 17 april 2007 @ 15:23
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, in feite is het zooooo belangrijk dat dat het eerste is wat je sollicitatiebrievenlezer moet meedelen. Daar hangt het nou eenmaal vanaf of je aangenomen wordt of niet.
Nee, maar het is wel de standaard om dat te vermelden. Je kunt moeilijk zeggen: ik las uw advertentie.
zure_appledinsdag 17 april 2007 @ 15:25
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:04 schreef mirannie het volgende:

[..]

Origineel is ok, maar het is een sollicitatie brief, dat hoort gewoon niet informeel.
Inderdaad. Als je het in jip-en-janneke-taal schrijft nemen ze je echt niet serieus hoor. Een zakelijke brief getuigt van beheersing van de Nederlandse taal en ook van een zakelijk karakter.
Twisted_Logicdinsdag 17 april 2007 @ 15:31
Wat ik trouwens in de sollicitatie naar mijn stage heb gedaan was een normale brief en CV en allebij toegevoegd aan de bijlage.
zure_appledinsdag 17 april 2007 @ 15:33
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:31 schreef Twisted_Logic het volgende:
Wat ik trouwens in de sollicitatie naar mijn stage heb gedaan was een normale brief en CV en allebij toegevoegd aan de bijlage.
Ik hoop dat de spelling in je brief en CV beter waren Maar kan inderdaad. Ik las pasgeleden op Fok! dat mensen hun CV op internet hadden staan (website dus). Leuk idee!
Serindedinsdag 17 april 2007 @ 18:01
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:33 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Ik hoop dat de spelling in je brief en CV beter waren Maar kan inderdaad. Ik las pasgeleden op Fok! dat mensen hun CV op internet hadden staan (website dus). Leuk idee!
Leuk idee, maar hou er dan wel rekening mee dat niet iedere medewerker binnen het bedrijf toegang heeft tot internet. Zou toch lullig zijn als degene die het mailtje behandelt (en misschien uitprint voor HRM?) je cv dus niet kan bekijken.
Motionblurwoensdag 18 april 2007 @ 14:55
ik heb helemaal geen zin om me hier in te mengen maar ik vraag me slechts 1 ding af:

hoe heb je in hemelsnaam al administratief werk gedaan en ben je ondanks dat toch slecht in spellen, ik persoonlijk zou het heeeeel vervelend vinden als er spel- en taalfouten in mijn administratie zitten.
Rekkiewoensdag 18 april 2007 @ 14:59
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:55 schreef Motionblur het volgende:
ik heb helemaal geen zin om me hier in te mengen maar ik vraag me slechts 1 ding af:

hoe heb je in hemelsnaam al administratief werk gedaan en ben je ondanks dat toch slecht in spellen, ik persoonlijk zou het heeeeel vervelend vinden als er spel- en taalfouten in mijn administratie zitten.
Boeie of daar spelfouten in zitten...

Administratie is intern en wordt meestal alleen bekeken door een accountant.
Die snap echt wel dat Krediteuren hetzelfde is als Crediteuren of dat er met Televoonkosten hetzelfde wordt bedoelt als Telefoonkosten

Het wordt pas problematisch als brieven moet gaan schrijven/typen!
Motionblurwoensdag 18 april 2007 @ 15:04
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:59 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Boeie of daar spelfouten in zitten...

Administratie is intern en wordt meestal alleen bekeken door een accountant.
Die snap echt wel dat Krediteuren hetzelfde is als Crediteuren of dat er met Televoonkosten hetzelfde wordt bedoelt als Telefoonkosten

Het wordt pas problematisch als brieven moet gaan schrijven/typen!
Kan wel zijn dat dat zo, is het blijft een externe relatie met een accountant en ik vind dat nogal afbreuk doen aan de kwaliteit van het bedrijf
Rekkiewoensdag 18 april 2007 @ 15:07
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:04 schreef Motionblur het volgende:

[..]

Kan wel zijn dat dat zo, is het blijft een externe relatie met een accountant en ik vind dat nogal afbreuk doen aan de kwaliteit van het bedrijf
Zoals gezegd.... boeie

Het doet overigens geen afbreuk aan de kwaliteit, eerder aan het imago...

De kwaliteit van het "product" kan door een spelfout meestal niet wijzigen natuurlijk.
Motionblurwoensdag 18 april 2007 @ 15:26
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:07 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Zoals gezegd.... boeie

Het doet overigens geen afbreuk aan de kwaliteit, eerder aan het imago...

De kwaliteit van het "product" kan door een spelfout meestal niet wijzigen natuurlijk.
ja ok het imago dan dat bedoelde ik ook eigenlijk, my bad
Rekkiewoensdag 18 april 2007 @ 15:29
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:26 schreef Motionblur het volgende:

[..]

ja ok het imago dan dat bedoelde ik ook eigenlijk, my bad
Maar ja dan moet je kijken of het interessant is dat je imago in twijfel wordt getrokken door een instantie wat zelf het stoffigste imago heeft van alle beroepen...
Motionblurwoensdag 18 april 2007 @ 15:32
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:29 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Maar ja dan moet je kijken of het interessant is dat je imago in twijfel wordt getrokken door een instantie wat zelf het stoffigste imago heeft van alle beroepen...
zit wat in maar die mensen hebben net zo goed een mond en een netwerk...je weet nooit waar een roddel/gerucht terecht kan komen
Rekkiewoensdag 18 april 2007 @ 15:34
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:32 schreef Motionblur het volgende:

[..]

zit wat in maar die mensen hebben net zo goed een mond en een netwerk...je weet nooit waar een roddel/gerucht terecht kan komen
True true, al ben ik heel eerlijk van mening dat ze een spelfout niet uitgebreid zullen bespreken, tenslotte zijn ze een soort van vertrouwenspartner van hun klanten/opdrachtgevers!
Motionblurwoensdag 18 april 2007 @ 15:44
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:34 schreef Rekkie het volgende:

[..]

True true, al ben ik heel eerlijk van mening dat ze een spelfout niet uitgebreid zullen bespreken, tenslotte zijn ze een soort van vertrouwenspartner van hun klanten/opdrachtgevers!
dat klopt maar misschien, heeeel mischien is de accountant dermate gefrustreerd dat hij er toch per ongeluk iets over laat ontglippen.

maar goed daar ging t niet om eigenlijk zou jij t fijn vinden als zoiets als dit het imago van je bedrijf zou schaden? ik wel
thefunnywoensdag 18 april 2007 @ 15:47
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:05 schreef Janena het volgende:

In mijn vorige functies verrichtte ik verschillende werkzaamheden waaronder correspondentie, telefoonbehandeling, postbehandeling, coderen en inboeken van facturen, aanmaken van klantenbestanden, behandelen van problematische betalingen, archiveren en notuleren.
Kun je beter zo zeggen: In mijn vorige functies heb ik hoofdzakelijk de volgende werkzaamheden verricht: correspondentie, telefoonbehandeling, postbehandeling, coderen en inboeken van facturen, aanmaken van klantenbestanden, behandelen van problematische betalingen, en het archiveren en notuleren van betalingen(?).
Janenazondag 22 april 2007 @ 23:40
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:55 schreef Motionblur het volgende:
ik heb helemaal geen zin om me hier in te mengen maar ik vraag me slechts 1 ding af:

hoe heb je in hemelsnaam al administratief werk gedaan en ben je ondanks dat toch slecht in spellen, ik persoonlijk zou het heeeeel vervelend vinden als er spel- en taalfouten in mijn administratie zitten.
Zo'n taalkundige ramp ben ik echt niet hoor.
Over het algemeen gaat schrijven me best goed af maar ik wil iedere mogelijke taalfout zien te voorkomen en een leuke goede brief sturen, vandaar mijn oproepje hier op FOK.

Ik ben beter in rekenen/wiskunde/economie dan in taal, niet geheel onbelangrijk op een financiele afdeling.
Ik neem aan dat een accountant liever een taalfout tegenkomt dan een rekenfout.

Maar afijn...ik zet op dit de laatste puntjes op de i...

Ik moet alleen nog wat zien te schrijven over hoe leuk het is om bij een logopediste te werken, ik vidn het moeilijk want eigenlijk maakt het me niet zoveel uit waar ik werk zolang de sfeer goed is.

Van de orginele brief ik trouwens nog maar weinig over...tot nog toe heb ik dit:

Geachte mevrouw V,

Gaarne zou ik in aanmerking komen voor de bij het Centrum voor werk en Inkomen aangeboden functie van administratief medewerker. De baan sluit prima aan op mijn opleiding en werkervaring, ik ben dan ook bijzonder enthousiast over deze leuke en uitdagende functie.

Mijn naam is JM, ik ben 30 jaar en woonachtig in H.
Momenteel ben ik op zoek is naar een nieuwe uitdagende functie op parttime basis na zes jaar werkzaam geweest te zijn in verschillende administratieve functies. In mijn vorige functies verrichtte ik diverse administratieve werkzaamheden waaronder telefoonbehandeling en het aanmaken plus bijhouden van klantenbestanden.

Graag werk ik in een afwisselende omgeving. Een goede, flexibele omgang met collega’s en klanten is voor mij hierbij van groot belang. Ik denk dat de vacante functie een nieuwe uitdaging is die ik, als ik hiertoe de kans zal krijgen, vol enthousiasme en vertrouwen zal aangaan. Ik ben op alle werkdagen beschikbaar in de ochtenduren en beschik over ruime computerervaring.
(NOTE VOOR FOK: HIER VRAGEN ZE OM...WORDT TOT 2 X TOE VERMELD)

Voor nadere informatie met betrekking tot mijn opleiding en werkervaring verwijs ik u naar het bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik in de gelegenheid worden gesteld, het één en ander in een persoonlijk gesprek nader toe te lichten.

In de hoop een spoedige reactie van u te mogen ontvangen verblijf ik.

hoogachtend,
Janenamaandag 23 april 2007 @ 00:01
Het werken bij een bedrijf als het uwe spreekt mij in het bijzonder aan omdat...

help???? (gaat dus om een logopediepraktijk en een administratieve baan)
JoeDankmaandag 23 april 2007 @ 00:12
Logopedie heeft toch te maken met mensen te helpen met hun stemgebruik / beheersing?

Ik zou wat neerzetten over het sociale aspect / functie van die hulp voor de patienten. Enige maatschappelijke betrokkenheid laten zien.

Iets als:

Het werken bij een bedrijf als het uwe spreekt mij in het bijzonder aan vanwege het sociale karakter van de hulp aan de patient.
Janenamaandag 23 april 2007 @ 00:13
In het verleden heb ik voornamelijk bij grotere organisaties gewerkt, het lijkt me fijn om nu bij een kleiner bedrijf aan de slag te gaan omdat het minder anoniem en grootschalig is opgezet.

???

Ik kan echt niks bedenken op logopedie gebied....geen associaties voor mij (behalve dat ik een goede uitspraak heb en geen groot accent maar ja, dat zet je er niet in natuurlijk.)
Janenamaandag 23 april 2007 @ 00:19
quote:
Op maandag 23 april 2007 00:12 schreef JoeDank het volgende:
Logopedie heeft toch te maken met mensen te helpen met hun stemgebruik / beheersing?

Ik zou wat neerzetten over het sociale aspect / functie van die hulp voor de patienten. Enige maatschappelijke betrokkenheid laten zien.

Iets als:

Het werken bij een bedrijf als het uwe spreekt mij in het bijzonder aan vanwege het sociale karakter van de hulp aan de patient.
Goeie, bedankt!

Ik heb me wat ingelezen en logopedisten zijn op een nogal breed vlak aktief...ik was al op zoek naar iets 'algemeens' dus dat sociale karakter' stukje is dan prima!
JoeDankmaandag 23 april 2007 @ 00:26
Als tweede zin zou je misschien dit kunnen gebruiken (om dat stukje 'af' te maken):

"Het gebruik van de stem is immers een belangrijk onderdeel van het dagelijks leven".

Zie maar wat je er mee doet, en alvast succes!
djennekemaandag 23 april 2007 @ 00:27
Even gauw een paar punten:

Je naam, leeftijd en plaats horen sowieso niet in je brief te staan, dat zien ze wel in je cv. Dat je beschikbaar bent op alle werkdagen en ook nog eens computerervaring hebt is fijn, maar het hangt niet met elkaar samen, dus ook niet in een zin noemen.

Niet hopen op een spoedige reactie, hopen is twijfel, en twijfel is niet goed.

Betere onderbouwing waarom je juist daar wilt werken, zoals JoeDank aangaf, is het sociale aspect, het idee bij te dragen aan de maatschappij, blablabla een goede.

Verder zou ik eerder iets schrijven als:

Zoals u in mijn cv kunt lezen, heb ik ruime ervaring in.... blablabla
De functie klinkt niet erg uitdagend (no offence), en als dat ook inderdaad niet het geval is, zou ik dat ook niet vermelden.
JoeDankmaandag 23 april 2007 @ 00:36
quote:
Op maandag 23 april 2007 00:27 schreef djenneke het volgende:
De functie klinkt niet erg uitdagend (no offence), en als dat ook inderdaad niet het geval is, zou ik dat ook niet vermelden.
Daar had ik ook een moeite mee en zou ik ook weghalen (vooral omdat je meerdere keren noemt). Een baan hoeft ook helemaal niet uitdagend te zijn om voor jou aantrekkelijk te zijn.

O ja, ik weet niet of dit een copy-paste is, maar wederom de hoofdletters van CWI

[ Bericht 9% gewijzigd door JoeDank op 23-04-2007 00:43:21 ]
Janenamaandag 23 april 2007 @ 00:46
mmm...naam, leeftijd en woonplaats weggehaald,

motivatie toegevoegd (bedankt voor het aandragen Joedank!)

djenneke, jouw laatste stukje vind ik ook goed!

1 x het woord 'uitdagend' verwijderd..

Resultaat:

Geachte mevrouw V,

Gaarne zou ik in aanmerking komen voor uw aangeboden functie van administratief medewerker, ik vond deze vacature op het prikbord van het Centrum voor Werk en Inkomen. De baan sluit prima aan op mijn opleiding en werkervaring, ik ben dan ook bijzonder enthousiast over deze leuke en uitdagende functie.

Momenteel ben ik op zoek naar een leuke functie op parttime basis na zes jaar werkzaam geweest te zijn in verschillende administratieve functies.
Zoals u in mijn cv kunt lezen, heb ik ruim ervaring opgedaan in het aanmaken van klantenbestanden, het inboeken van gegevens en het voeren van telefoongesprekken.

Graag werk ik in een afwisselende werkomgeving. Een goede, flexibele omgang met collega’s en klanten is voor mij hierbij van groot belang. Ik denk dat de functie een nieuwe uitdaging is die ik, als ik hiertoe de kans zal krijgen, vol enthousiasme en vertrouwen zal aangaan.
In het verleden heb ik voornamelijk bij grotere organisaties gewerkt, het lijkt me fijn om nu bij een kleiner bedrijf aan de slag te gaan omdat er meer directe communicatie plaatsvindt en er een minder anonieme sfeer heerst.
Het werken bij een bedrijf als het uwe spreekt mij in het bijzonder aan vanwege het sociale karakter van uw bedrijf, het gebruik van de stem is immers een belangrijk onderdeel van het dagelijks leven.

Voor nadere informatie met betrekking tot mijn opleiding en werkervaring verwijs ik u naar het bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik in de gelegenheid worden gesteld, het één en ander in een persoonlijk gesprek nader toe te lichten.


hoogachtend,
Janenamaandag 23 april 2007 @ 00:53
Nog even wat anders...

Ik werk hier thuis op een mac en moet mijn bestanden (cv dus) converteren naar een word bestandsstructuur.
Nu is het zo dat de alinea's nog wel eens willen verspringen wanneer iemand mijn cv opent vanaf een pc.
erg vervelend maar helaas niks aan te doen.

Is het nuttig om hier een melding van te doen, evt tussen haakjes achter Bijlage: CV?
Bijvoorbeeld dat het gaat om een geconverteerd bestand?

De brief ga ik via de mail versturen.
JoeDankmaandag 23 april 2007 @ 01:04
Ik ben even aan het heen -en-weer-scrollen tussen de verschillende versies

Maar ik vond je eerste alinea in het vorige stukje sterker (dat prikbord zou ik weglaten). Eerste alinea moet (in mijn ogen) zo kort mogelijk zijn en pats-boem-binnen
.
Verder schrijf je een stukje over de grootte van het bedrijf. Ik hoopte dat je daar al mee zou komen omdat je dat deel vrij onbelicht liet in de vorige versie. Ik zou de suggestie naar een negatief oordeel over je vorige werk vanwege de groottte echter niet laten doorklinken in je tekst (= minder flexibel).

Edit - In de tweede alinea heb je het over je CV en dat doe je op het eind weer. Zou ik niet doen. De vorm in je vorige versie was beter. Djenneke denkt daar anders over

Misschien per PDF versturen ?
Sterker nog, als je dat kan maar ook als je dat niet kan, zou ik het bedrijf zelf opbellen dat je graag wilt solliciteren en vragen of de ontvangst in PDF mogelijk is (of vragen of het Word bestand goed is aangekomen). Heb je direct al een binding en je stem laten horen.

Tis zwoegen, hé

[ Bericht 12% gewijzigd door JoeDank op 23-04-2007 01:27:31 ]
Janenamaandag 23 april 2007 @ 09:19
inderdaag zwoegen....

Ben niet bepaald ervaren in het schrijven van dit soort brieven, maar goed...ik ben nu een heel eind op weg,vanmiddag ga ik hem mailen en dan hopen op een goede uitkomst!

Goeie tip om even te bellen of alles goed te openen is voor hun, doe ik denk ik morgenvroeg even (ze werken er voornamelijk smorgens).

Ik zal vanmiddag de definitieve brief nog wel even laten zien.
Claudia_xmaandag 18 juni 2007 @ 08:59
Hoe is het afgelopen?
Giamaandag 18 juni 2007 @ 12:38
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:18 schreef Janena het volgende:
Er word specifiek gevraagd om iemand die sochtends beschikbaar is, dus ik twijfel of het eruit kan...
aan de andere kant zou ik ook niet solliciteren als ik niet in de ochtenden zou kunnen natuurlijk.
Eruit. Als je niet 's morgens beschikbaar bent, zou je hier toch niet op solliciteren!
Serindemaandag 18 juni 2007 @ 17:15
quote:
Op maandag 18 juni 2007 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Eruit. Als je niet 's morgens beschikbaar bent, zou je hier toch niet op solliciteren!
Ik gok dat TS de brief al lang verstuurd heeft
Giadinsdag 19 juni 2007 @ 13:33
quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:15 schreef Serinde het volgende:

[..]

Ik gok dat TS de brief al lang verstuurd heeft
Ja, had niet naar de datum gekeken.
Twinkle20dinsdag 19 juni 2007 @ 16:07
Laat woordjes als 'ik hoop' weg