abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48463302
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:59 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Boeie of daar spelfouten in zitten...

Administratie is intern en wordt meestal alleen bekeken door een accountant.
Die snap echt wel dat Krediteuren hetzelfde is als Crediteuren of dat er met Televoonkosten hetzelfde wordt bedoelt als Telefoonkosten

Het wordt pas problematisch als brieven moet gaan schrijven/typen!
Kan wel zijn dat dat zo, is het blijft een externe relatie met een accountant en ik vind dat nogal afbreuk doen aan de kwaliteit van het bedrijf
pi_48463430
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:04 schreef Motionblur het volgende:

[..]

Kan wel zijn dat dat zo, is het blijft een externe relatie met een accountant en ik vind dat nogal afbreuk doen aan de kwaliteit van het bedrijf
Zoals gezegd.... boeie

Het doet overigens geen afbreuk aan de kwaliteit, eerder aan het imago...

De kwaliteit van het "product" kan door een spelfout meestal niet wijzigen natuurlijk.
pi_48464042
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:07 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Zoals gezegd.... boeie

Het doet overigens geen afbreuk aan de kwaliteit, eerder aan het imago...

De kwaliteit van het "product" kan door een spelfout meestal niet wijzigen natuurlijk.
ja ok het imago dan dat bedoelde ik ook eigenlijk, my bad
pi_48464182
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:26 schreef Motionblur het volgende:

[..]

ja ok het imago dan dat bedoelde ik ook eigenlijk, my bad
Maar ja dan moet je kijken of het interessant is dat je imago in twijfel wordt getrokken door een instantie wat zelf het stoffigste imago heeft van alle beroepen...
pi_48464266
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:29 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Maar ja dan moet je kijken of het interessant is dat je imago in twijfel wordt getrokken door een instantie wat zelf het stoffigste imago heeft van alle beroepen...
zit wat in maar die mensen hebben net zo goed een mond en een netwerk...je weet nooit waar een roddel/gerucht terecht kan komen
pi_48464349
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:32 schreef Motionblur het volgende:

[..]

zit wat in maar die mensen hebben net zo goed een mond en een netwerk...je weet nooit waar een roddel/gerucht terecht kan komen
True true, al ben ik heel eerlijk van mening dat ze een spelfout niet uitgebreid zullen bespreken, tenslotte zijn ze een soort van vertrouwenspartner van hun klanten/opdrachtgevers!
pi_48464783
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:34 schreef Rekkie het volgende:

[..]

True true, al ben ik heel eerlijk van mening dat ze een spelfout niet uitgebreid zullen bespreken, tenslotte zijn ze een soort van vertrouwenspartner van hun klanten/opdrachtgevers!
dat klopt maar misschien, heeeel mischien is de accountant dermate gefrustreerd dat hij er toch per ongeluk iets over laat ontglippen.

maar goed daar ging t niet om eigenlijk zou jij t fijn vinden als zoiets als dit het imago van je bedrijf zou schaden? ik wel
pi_48464946
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:05 schreef Janena het volgende:

In mijn vorige functies verrichtte ik verschillende werkzaamheden waaronder correspondentie, telefoonbehandeling, postbehandeling, coderen en inboeken van facturen, aanmaken van klantenbestanden, behandelen van problematische betalingen, archiveren en notuleren.
Kun je beter zo zeggen: In mijn vorige functies heb ik hoofdzakelijk de volgende werkzaamheden verricht: correspondentie, telefoonbehandeling, postbehandeling, coderen en inboeken van facturen, aanmaken van klantenbestanden, behandelen van problematische betalingen, en het archiveren en notuleren van betalingen(?).
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  zondag 22 april 2007 @ 23:40:47 #59
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_48618304
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:55 schreef Motionblur het volgende:
ik heb helemaal geen zin om me hier in te mengen maar ik vraag me slechts 1 ding af:

hoe heb je in hemelsnaam al administratief werk gedaan en ben je ondanks dat toch slecht in spellen, ik persoonlijk zou het heeeeel vervelend vinden als er spel- en taalfouten in mijn administratie zitten.
Zo'n taalkundige ramp ben ik echt niet hoor.
Over het algemeen gaat schrijven me best goed af maar ik wil iedere mogelijke taalfout zien te voorkomen en een leuke goede brief sturen, vandaar mijn oproepje hier op FOK.

Ik ben beter in rekenen/wiskunde/economie dan in taal, niet geheel onbelangrijk op een financiele afdeling.
Ik neem aan dat een accountant liever een taalfout tegenkomt dan een rekenfout.

Maar afijn...ik zet op dit de laatste puntjes op de i...

Ik moet alleen nog wat zien te schrijven over hoe leuk het is om bij een logopediste te werken, ik vidn het moeilijk want eigenlijk maakt het me niet zoveel uit waar ik werk zolang de sfeer goed is.

Van de orginele brief ik trouwens nog maar weinig over...tot nog toe heb ik dit:

Geachte mevrouw V,

Gaarne zou ik in aanmerking komen voor de bij het Centrum voor werk en Inkomen aangeboden functie van administratief medewerker. De baan sluit prima aan op mijn opleiding en werkervaring, ik ben dan ook bijzonder enthousiast over deze leuke en uitdagende functie.

Mijn naam is JM, ik ben 30 jaar en woonachtig in H.
Momenteel ben ik op zoek is naar een nieuwe uitdagende functie op parttime basis na zes jaar werkzaam geweest te zijn in verschillende administratieve functies. In mijn vorige functies verrichtte ik diverse administratieve werkzaamheden waaronder telefoonbehandeling en het aanmaken plus bijhouden van klantenbestanden.

Graag werk ik in een afwisselende omgeving. Een goede, flexibele omgang met collega’s en klanten is voor mij hierbij van groot belang. Ik denk dat de vacante functie een nieuwe uitdaging is die ik, als ik hiertoe de kans zal krijgen, vol enthousiasme en vertrouwen zal aangaan. Ik ben op alle werkdagen beschikbaar in de ochtenduren en beschik over ruime computerervaring.
(NOTE VOOR FOK: HIER VRAGEN ZE OM...WORDT TOT 2 X TOE VERMELD)

Voor nadere informatie met betrekking tot mijn opleiding en werkervaring verwijs ik u naar het bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik in de gelegenheid worden gesteld, het één en ander in een persoonlijk gesprek nader toe te lichten.

In de hoop een spoedige reactie van u te mogen ontvangen verblijf ik.

hoogachtend,
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  maandag 23 april 2007 @ 00:01:29 #60
33350 Janena
pi_48618791
Het werken bij een bedrijf als het uwe spreekt mij in het bijzonder aan omdat...

help???? (gaat dus om een logopediepraktijk en een administratieve baan)
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_48619033
Logopedie heeft toch te maken met mensen te helpen met hun stemgebruik / beheersing?

Ik zou wat neerzetten over het sociale aspect / functie van die hulp voor de patienten. Enige maatschappelijke betrokkenheid laten zien.

Iets als:

Het werken bij een bedrijf als het uwe spreekt mij in het bijzonder aan vanwege het sociale karakter van de hulp aan de patient.
  maandag 23 april 2007 @ 00:13:03 #62
33350 Janena
pi_48619050
In het verleden heb ik voornamelijk bij grotere organisaties gewerkt, het lijkt me fijn om nu bij een kleiner bedrijf aan de slag te gaan omdat het minder anoniem en grootschalig is opgezet.

???

Ik kan echt niks bedenken op logopedie gebied....geen associaties voor mij (behalve dat ik een goede uitspraak heb en geen groot accent maar ja, dat zet je er niet in natuurlijk.)
  maandag 23 april 2007 @ 00:19:39 #63
33350 Janena
pi_48619184
quote:
Op maandag 23 april 2007 00:12 schreef JoeDank het volgende:
Logopedie heeft toch te maken met mensen te helpen met hun stemgebruik / beheersing?

Ik zou wat neerzetten over het sociale aspect / functie van die hulp voor de patienten. Enige maatschappelijke betrokkenheid laten zien.

Iets als:

Het werken bij een bedrijf als het uwe spreekt mij in het bijzonder aan vanwege het sociale karakter van de hulp aan de patient.
Goeie, bedankt!

Ik heb me wat ingelezen en logopedisten zijn op een nogal breed vlak aktief...ik was al op zoek naar iets 'algemeens' dus dat sociale karakter' stukje is dan prima!
pi_48619344
Als tweede zin zou je misschien dit kunnen gebruiken (om dat stukje 'af' te maken):

"Het gebruik van de stem is immers een belangrijk onderdeel van het dagelijks leven".

Zie maar wat je er mee doet, en alvast succes!
pi_48619368
Even gauw een paar punten:

Je naam, leeftijd en plaats horen sowieso niet in je brief te staan, dat zien ze wel in je cv. Dat je beschikbaar bent op alle werkdagen en ook nog eens computerervaring hebt is fijn, maar het hangt niet met elkaar samen, dus ook niet in een zin noemen.

Niet hopen op een spoedige reactie, hopen is twijfel, en twijfel is niet goed.

Betere onderbouwing waarom je juist daar wilt werken, zoals JoeDank aangaf, is het sociale aspect, het idee bij te dragen aan de maatschappij, blablabla een goede.

Verder zou ik eerder iets schrijven als:

Zoals u in mijn cv kunt lezen, heb ik ruime ervaring in.... blablabla
De functie klinkt niet erg uitdagend (no offence), en als dat ook inderdaad niet het geval is, zou ik dat ook niet vermelden.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_48619577
quote:
Op maandag 23 april 2007 00:27 schreef djenneke het volgende:
De functie klinkt niet erg uitdagend (no offence), en als dat ook inderdaad niet het geval is, zou ik dat ook niet vermelden.
Daar had ik ook een moeite mee en zou ik ook weghalen (vooral omdat je meerdere keren noemt). Een baan hoeft ook helemaal niet uitdagend te zijn om voor jou aantrekkelijk te zijn.

O ja, ik weet niet of dit een copy-paste is, maar wederom de hoofdletters van CWI

[ Bericht 9% gewijzigd door JoeDank op 23-04-2007 00:43:21 ]
  maandag 23 april 2007 @ 00:46:05 #67
33350 Janena
pi_48619802
mmm...naam, leeftijd en woonplaats weggehaald,

motivatie toegevoegd (bedankt voor het aandragen Joedank!)

djenneke, jouw laatste stukje vind ik ook goed!

1 x het woord 'uitdagend' verwijderd..

Resultaat:

Geachte mevrouw V,

Gaarne zou ik in aanmerking komen voor uw aangeboden functie van administratief medewerker, ik vond deze vacature op het prikbord van het Centrum voor Werk en Inkomen. De baan sluit prima aan op mijn opleiding en werkervaring, ik ben dan ook bijzonder enthousiast over deze leuke en uitdagende functie.

Momenteel ben ik op zoek naar een leuke functie op parttime basis na zes jaar werkzaam geweest te zijn in verschillende administratieve functies.
Zoals u in mijn cv kunt lezen, heb ik ruim ervaring opgedaan in het aanmaken van klantenbestanden, het inboeken van gegevens en het voeren van telefoongesprekken.

Graag werk ik in een afwisselende werkomgeving. Een goede, flexibele omgang met collega’s en klanten is voor mij hierbij van groot belang. Ik denk dat de functie een nieuwe uitdaging is die ik, als ik hiertoe de kans zal krijgen, vol enthousiasme en vertrouwen zal aangaan.
In het verleden heb ik voornamelijk bij grotere organisaties gewerkt, het lijkt me fijn om nu bij een kleiner bedrijf aan de slag te gaan omdat er meer directe communicatie plaatsvindt en er een minder anonieme sfeer heerst.
Het werken bij een bedrijf als het uwe spreekt mij in het bijzonder aan vanwege het sociale karakter van uw bedrijf, het gebruik van de stem is immers een belangrijk onderdeel van het dagelijks leven.

Voor nadere informatie met betrekking tot mijn opleiding en werkervaring verwijs ik u naar het bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik in de gelegenheid worden gesteld, het één en ander in een persoonlijk gesprek nader toe te lichten.

hoogachtend,
  maandag 23 april 2007 @ 00:53:57 #68
33350 Janena
pi_48619974
Nog even wat anders...

Ik werk hier thuis op een mac en moet mijn bestanden (cv dus) converteren naar een word bestandsstructuur.
Nu is het zo dat de alinea's nog wel eens willen verspringen wanneer iemand mijn cv opent vanaf een pc.
erg vervelend maar helaas niks aan te doen.

Is het nuttig om hier een melding van te doen, evt tussen haakjes achter Bijlage: CV?
Bijvoorbeeld dat het gaat om een geconverteerd bestand?

De brief ga ik via de mail versturen.
pi_48620148
Ik ben even aan het heen -en-weer-scrollen tussen de verschillende versies

Maar ik vond je eerste alinea in het vorige stukje sterker (dat prikbord zou ik weglaten). Eerste alinea moet (in mijn ogen) zo kort mogelijk zijn en pats-boem-binnen
.
Verder schrijf je een stukje over de grootte van het bedrijf. Ik hoopte dat je daar al mee zou komen omdat je dat deel vrij onbelicht liet in de vorige versie. Ik zou de suggestie naar een negatief oordeel over je vorige werk vanwege de groottte echter niet laten doorklinken in je tekst (= minder flexibel).

Edit - In de tweede alinea heb je het over je CV en dat doe je op het eind weer. Zou ik niet doen. De vorm in je vorige versie was beter. Djenneke denkt daar anders over

Misschien per PDF versturen ?
Sterker nog, als je dat kan maar ook als je dat niet kan, zou ik het bedrijf zelf opbellen dat je graag wilt solliciteren en vragen of de ontvangst in PDF mogelijk is (of vragen of het Word bestand goed is aangekomen). Heb je direct al een binding en je stem laten horen.

Tis zwoegen, hé

[ Bericht 12% gewijzigd door JoeDank op 23-04-2007 01:27:31 ]
  maandag 23 april 2007 @ 09:19:53 #70
33350 Janena
pi_48622866
inderdaag zwoegen....

Ben niet bepaald ervaren in het schrijven van dit soort brieven, maar goed...ik ben nu een heel eind op weg,vanmiddag ga ik hem mailen en dan hopen op een goede uitkomst!

Goeie tip om even te bellen of alles goed te openen is voor hun, doe ik denk ik morgenvroeg even (ze werken er voornamelijk smorgens).

Ik zal vanmiddag de definitieve brief nog wel even laten zien.
pi_50567653
Hoe is het afgelopen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 18 juni 2007 @ 12:38:11 #72
3542 Gia
User under construction
pi_50573386
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:18 schreef Janena het volgende:
Er word specifiek gevraagd om iemand die sochtends beschikbaar is, dus ik twijfel of het eruit kan...
aan de andere kant zou ik ook niet solliciteren als ik niet in de ochtenden zou kunnen natuurlijk.
Eruit. Als je niet 's morgens beschikbaar bent, zou je hier toch niet op solliciteren!
pi_50583397
quote:
Op maandag 18 juni 2007 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Eruit. Als je niet 's morgens beschikbaar bent, zou je hier toch niet op solliciteren!
Ik gok dat TS de brief al lang verstuurd heeft
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:33:36 #74
3542 Gia
User under construction
pi_50612232
quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:15 schreef Serinde het volgende:

[..]

Ik gok dat TS de brief al lang verstuurd heeft
Ja, had niet naar de datum gekeken.
pi_50618106
Laat woordjes als 'ik hoop' weg