Hoho, het slachtoffer was ook een buitenlander, als je dat soms bedoelt.quote:Op dinsdag 17 april 2007 00:52 schreef Kees22 het volgende:
Hier is er een verborgen agenda!
Dat heb ik niet uit het bericht gehaald (maar ja: bron is het AD) en dat bedoel ik ook niet.quote:Op dinsdag 17 april 2007 01:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoho, het slachtoffer was ook een buitenlander, als je dat soms bedoelt.
Ik neem positie in tegen verkrachters en ik heb geen dubbele agenda. Wat zou volgens jou mijn dubbele agenda kunnen zijn?quote:Op dinsdag 17 april 2007 01:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me dus af.
In je vorige berichten zijn de meisjes steeds onschuldige lammetjes die we moeten geloven en de jogens de kwaadaardige bokken die streng gestraft moeten worden.
Die stellige positie, zonder de zaak zelf te kennen, wijst op een verborgen agenda.
Dat mag best, en ik hoef die agenda niet te weten. Maar het valt me op.
Dat is het leuke van FOK!: zo voorspelbaar!quote:Op dinsdag 17 april 2007 01:02 schreef Floripas het volgende:
Dat doet me overigens denken aan dat verhaal in...Almelo? Enschede?
Een Antilliaans meisje zou daar door tien Turken zijn verkracht. Eerst werden op Fok de Turken verketterd en verguisd.
Toen bleek dat ze het verzonnen had. En toen werden Antillianen weer verguisd.
Bron? Niet dat het mij wat uitmaakt.quote:Op dinsdag 17 april 2007 01:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoho, het slachtoffer was ook een buitenlander, als je dat soms bedoelt.
Dat IS dus je dubbele agenda: het is nog helemaal niet bewezen dat ze verkrachters zijn. Volgens jou is dat al lang duidelijk en waarschijnlijk. Volgens de rest van de mensheid nog niet.quote:Op dinsdag 17 april 2007 01:03 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik neem positie in tegen verkrachters en ik heb geen dubbele agenda. Wat zou volgens jou mijn dubbele agenda kunnen zijn?
En dat is ook uitgekomen. Het gaat dan om incidenten. Met vele aangiftes van vrouwen/ meisjes die het slachtoffer zijn geworden van seksueel geweld kan niets worden gedaan. Ik heb al eerder geschreven dat het vaak moeilijk is om het bewijs rond te krijgen. Er worden echter ook nog veel vrouwen en meisjes seksueel misbruikt die nooit aangifte doen. Vrouwen en meisjes hebben vaak de schijn tegen en de minste 'aanleiding' wordt al gezien als argument om het seksueel geweld goed te praten of minder erg te vinden. In de publieke opinie is het al snel hun eigen schuld 'omdat zij er om gevraagd zouden hebben', als zij het slachtoffer worden van seksueel geweld.quote:Op dinsdag 17 april 2007 01:02 schreef Floripas het volgende:
Dat doet me overigens denken aan dat verhaal in...Almelo? Enschede?
Een Antilliaans meisje zou daar door tien Turken zijn verkracht. Eerst werden op Fok de Turken verketterd en verguisd.
Toen bleek dat ze het verzonnen had. En toen werden Antillianen weer verguisd.
Dat is wel waar. En het toont weer aan hoeveel de "publieke opinie" waard is.quote:Op dinsdag 17 april 2007 01:11 schreef rutger05 het volgende:
[..]
En dat is ook uitgekomen. Het gaat dan om incidenten. Met vele aangiftes van vrouwen/ meisjes die het slachtoffer zijn geworden van seksueel geweld kan niets worden gedaan. Ik heb al eerder geschreven dat het vaak moeilijk is om het bewijs rond te krijgen. Er worden echter ook nog veel vrouwen en meisjes seksueel misbruikt die nooit aangifte doen. Vrouwen en meisjes hebben vaak de schijn tegen en de minste 'aanleiding' wordt al gezien als argument om het seksueel geweld goed te praten of minder erg te vinden. In de publieke opinie is het al snel hun eigen schuld 'omdat zij er om gevraagd zouden hebben', als zij het slachtoffer worden van seksueel geweld.
Vrouwen lijken soms wel rechteloos te zijn. Ik vind de manier waarop vrouwen worden geportretteerd in de huidige jongerencultuur schrikbarend en weinig goeds belovends voor de toekomst.quote:Op dinsdag 17 april 2007 01:13 schreef Floripas het volgende:
Nee, rutger, dat snap ik, ik sta aan jouw kant, hoor. Ik had het zijdelings over het onderhuids racisme zoals dat in de OP staat.
Mijn opstelling lijkt mij duidelijk door mijn reacties en daarvoor hoef je mijn privacy niet te respecteren. Mijn mening over seksueel misbruik van vrouwen/ meisjes heb ik duidelijk omschreven.quote:Op dinsdag 17 april 2007 01:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is wel waar. En het toont weer aan hoeveel de "publieke opinie" waard is.
Maar jouw eigen opstelling wordt nog niet duidelijker.
Mij best, ik eerbiedig je privacy.
Je hebt niet begrepen waar de andere sprekers/schrijvers het over hadden.quote:Op dinsdag 17 april 2007 01:23 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Vrouwen lijken soms wel rechteloos te zijn. Ik vind de manier waarop vrouwen worden geportretteerd in de huidige jongerencultuur schrikbarend en weinig goeds belovends voor de toekomst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |