http://www.ad.nl/binnenland/article1284502.ecequote:Op maandag 16 april 2007 23:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Bron : AD
dat is sowieso geen bron
je moet het kunnen nakijken
dat moet de TS doen en niet jijquote:Op maandag 16 april 2007 23:15 schreef rutger05 het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/binnenland/article1284502.ece
Dan doe ik het maar. Ik zie overigens dat 1 user zijn reactie opeens heeft ingetrokken. Was ook niet zo fris om te beweren dat het meisje het over zichzelf had uitgeroepen door de jongens uit te nodigen in haar kamer.quote:
De rechter doet daarover een uitspraakquote:Op maandag 16 april 2007 23:16 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dan doe ik het maar. Ik zie overigens dat 1 user zijn reactie opeens heeft ingetrokken. Was ook niet zo fris om te beweren dat het meisje het over zichzelf had uitgeroepen door de jongens uit te nodigen in haar kamer.
Kom op zeg. Hoe vaak wil een kind niet graag haar slaapkamer laten zien, omdat het kind daar trots op is? Zie ook mijn eerdere reactie.quote:Op maandag 16 april 2007 23:17 schreef Hertog_Martin het volgende:
Sorry hoor, ik ben fel tegen op verkrachters. Maar dat ze een groep jongens uitnodigt in haar slaapkamer die ze eigenlijk niet kent...![]()
En dan moeten wij geloven dat ze alleen wilde knikkeren?
Als je dat nou eens wat vaker zou doenquote:Op maandag 16 april 2007 23:17 schreef Meki het volgende:
ik bemoei me er niet mee. omdat ik niet over alle informatie bezit
eenzijdige blik.quote:Op maandag 16 april 2007 23:18 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Kom op zeg. Hoe vaak wil een kind niet graag haar slaapkamer laten zien, omdat het kind daar trots op is? Zie ook mijn eerdere reactie.
Tjaahquote:Op maandag 16 april 2007 23:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als je dat nou eens wat vaker zou doen![]()
Kleine kinderen zijn zo ja. 7-jarige meisjes laten vol trots hun kamer zien vol met ponyposters.quote:Op maandag 16 april 2007 23:18 schreef rutger05 het volgende:
Kom op zeg. Hoe vaak wil een kind niet graag haar slaapkamer laten zien, omdat het kind daar trots op is? Zie ook mijn eerdere reactie.
Ja, het is heel normaal dat een 13-jarige een groep van 8 oudere jongens die ze niet kent d'r kamer in vraagt..quote:Op maandag 16 april 2007 23:18 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ze preekt ongetwijfeld de waarheid, maar heeft ze zelf gezegd dat ze nee zei of niet wilde?quote:Op maandag 16 april 2007 23:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Een jong kind dat uit onverstand een groep jongens, tegen wie ze hoogstwaarschijnlijk hoog tegen opgekeken heeft, in het huis van haar ouder uitnodigde toen haar ouders van huis waren. Een jong kind dat graag haar slaapkamer, haar eigen plekje wil laten zien, zoals wel veel meer jonge kinderen doen. Een jong kind van wiens naieve vertrouwen gruwelijk misbruik is gemaakt.
Altijd weer die walgelijke smoesjes 'ze droeg een kort rokje', 'ze had hoerige make-up', 'ze liet me haar slaapkamer zien' etc. Altijd is het de schuld van het slachtoffer zelf volgens bepaalde personen.
Nogmaals je maakt mij niet wijs dat het dertienjarige meisje vrijwillig seks heeft gehad met deze hufters, waarvan twee vijftienjarigen, 4 zeventienjarigen (en dus bijna voor de wet volwassen) en 1 meerderjarige. Iedereen met een beetje gezond verstand zal dat beseffen. Ja, ik ga er vanuit dat het jonge kind (dertien jaar!), het slachtoffer, de waarheid spreekt. Ik zou ook wel eens willen weten wat deze daders nog meer op hun geweten hebben. Ze zullen wel niet altijd gepakt zijn, maar ik vermoed dat veel van hen al een strafblad hadden.
Tja, een 'nee' kan natuurlijk ook non-verbaal tot uiting worden gebracht. Als iemand, in dit geval een jong kind, een dergelijke traumatische ervaring ondergaat, dan is deze persoon soms niet in staat om verbaal adequaat te reageren door de shock van het ondergaan van deze traumatische ervaring.quote:Op maandag 16 april 2007 23:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ze preekt ongetwijfeld de waarheid, maar heeft ze zelf gezegd dat ze nee zei of niet wilde?
Ik vind de straf overigens veel te laag, zeker voor die meerderjarige.
Nee, ik bedoel natuurlijk: gaf ze expliciet toestemming? Ik kan het me niet voorstellen, maar het kan natuurlijk wel, ik was er niet bij.quote:Op maandag 16 april 2007 23:43 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Tja, een 'nee' kan natuurlijk ook non-verbaal tot uiting worden gebracht. Als iemand, in dit geval een jong kind, een dergelijke traumatische ervaring ondergaat, dan is deze persoon soms niet in staat om verbaal adequaat te reageren door de shock van het ondergaan van deze traumatische ervaring.
Dat komt ook omdat er helaas verkrachtingen worden verzonnen om de aandacht te trekken. Het punt is, als je iemand pakt op een verkrachting die hij niet heeft gepleegd, dan heb je echt iemands leven helemaal totaal verwoest.quote:In elk geval bedankt voor jouw fatsoenlijke reactie.
Heel erg dat er nog steeds mannen en jongens zijn die vinden dat meisjes en vrouwen zelf hun verkrachting uitlokken. Ook heel erg dat er nog steeds vaak wordt getwijfeld aan het verhaal van het slachtoffer, dan aan dat van de dader als het gaat om verkrachtingen.
Je zet blijkbaar liever jouw vraagtekens bij het verhaal van het slachtoffer dan van de daders.quote:Op maandag 16 april 2007 23:44 schreef gelly het volgende:
Waar zeg ik dat ze het zelf uitlokt ? Ik zet alleen vraagtekens bij het verhaal.
en komt dan met deze reactie van jouw kant:quote:Het slachtoffer kwam de groep tegen in een park, waar de jongens aan het voetballen waren. Ze kende één van hen oppervlakkig. Ze nodigde de jongens uit bij haar thuis en zou hen ook zelf hebben gevraagd naar haar slaapkamer te komen. Vier van de acht jongens hadden daadwerkelijk gemeenschap met het meisje.
quote:Het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n meisje aangifte doet vanwege haar ouders. Waarom ga je er gelijk van uit dat het meisje de waarheid spreekt ? We kennen hier in Nederland een rechtssysteem dat mensen veroordeeld op basis van bewijs, niet op basis van veronderstellingen.
Natuurlijk komt het voor dat er valse aangiften worden gedaan van verkrachtingen, maar dat zijn incidenten. Meestal vallen deze valse aangiften ook door de mand, voordat een rechter er aan te pas komt. Het gaat hier ook niet om een kind dat met een iets ouder vriendje seks heeft, maar om gedwongen seks met een dertienjarige meisje door jongens, waarvan de meerderheid bijna 18 was en waarvan op 1 na alle onbekend voor haar waren.quote:Op maandag 16 april 2007 23:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel natuurlijk: gaf ze expliciet toestemming? Ik kan het me niet voorstellen, maar het kan natuurlijk wel, ik was er niet bij.
Als een dertienjarig meisje met haar vijtienjarige vriendje slaapt, dan wordt die jongen ook niet meteen voor verkrachting in het schavot gegooid.
[..]
Dat komt ook omdat er helaas verkrachtingen worden verzonnen om de aandacht te trekken. Het punt is, als je iemand pakt op een verkrachting die hij niet heeft gepleegd, dan heb je echt iemands leven helemaal totaal verwoest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |