Vorige topicquote:Metalheads Unite!!! Het topic waar metal-liefhebbers samenkomen en over alles wat met de diverse metal soorten te maken heeft praten. Wat voortgekomen is uit een Dynamo Open Air topic is na al die jaren inmiddels al voorbij de 150 delen. Nieuwtjes, aanraders en discussies over NWOBHM, Black Metal en alles er tussenin komen hier voorbij!
Wat apartquote:
Echt een heel vette cd. Er wordt (als ik het me goed herinner) wel veel tijd verspild met atmosferische/kerkelijke crap, maar de liedjes zelf staan als een huis.quote:Op maandag 16 april 2007 19:32 schreef BOKA het volgende:
Nieuwe cd van Marduk (Rom 5:12) is heel erg gaaf; het lijkt totaal niet op wat ze deden op Panzer Division.
Ja, daar doelde ik in het vorige topic op; ik heb hem niet bij het laatste Masterplan optreden gezien.quote:
Ik vind de cd daardoor juist heel veel sfeer hebben, het klinkt ook echt als een geheel.quote:Op maandag 16 april 2007 20:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Echt een heel vette cd. Er wordt (als ik het me goed herinner) wel veel tijd verspild met atmosferische/kerkelijke crap, maar de liedjes zelf staan als een huis.
Ja, die kende ik eigenlijk niet, was ook wel onverwacht goed. (Debauchery niet gezien) Wel wat eentonig soms, vond ik.quote:Op maandag 16 april 2007 21:10 schreef Grauen het volgende:
Daar speelde Swallow the Sun toch ook?
Ja! Annihilator gaat veel te kort worden, ik weet het nu al...quote:Op maandag 16 april 2007 19:56 schreef lifeblind het volgende:
tvp
Hmm, over een paar weken Annihilator in 013, heb d'r zin in! (als support van trivium, wat een schande!)
uit die reactiepagina van de 013 sitequote:Op maandag 16 april 2007 22:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja! Annihilator gaat veel te kort worden, ik weet het nu al...
Een klein uur, niet slecht voor een support-act. Natuurlijk mag je voor Annihilator niet tevreden zijn met zulke korte speeltijd, want stiekem is Annihilator een headliner waardquote:Op maandag 16 april 2007 23:03 schreef lifeblind het volgende:
[..]
uit die reactiepagina van de 013 site
19:45 - 20:15 - Sanctity
20:35 - 21:25 - Annihilator
21:45 - 23:15 - Trivium
Dat wordt dus rond half 10 naar buiten wandelen en in de kroeg gaan zitten me dunkt. Trivium hoef ik echt niet te zien, heb ze al 2 keer onvrijwillig live gezien, nou laat deze keer maar![]()
Ondanks dat ik het een rukband vind, is het eigenlijk wel netjes van Trivium. Uit een interview met Jeff Waters bleek dat ze helemaal niets hoeven te betalen als support act, die lui van Trivium (die tegenwoordig nu eenmaal groter en bekender zijn) willen gewoon graag hun helden mee op toer nemen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:20 schreef Witchfynder het volgende:
50 minuten is niks. Dat spelen wij al. Voor een band als Annihilator is het een schande. Gelukkig voor Trivium noemen zij Annihilator 'special guest' ipv 'support'. Dan was de (Alison) Hell uitgebroken..
StS is een zeer toffe doom band, de sound van ,t album waar Descending Winters op staat staat als een huis.quote:Op maandag 16 april 2007 21:10 schreef Grauen het volgende:
Daar speelde Swallow the Sun toch ook?
Make them Suffer moet je ook horen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:52 schreef Ferdie88 het volgende:
Hammer Smashed Face van Cannibal Corpse is een gigantisch vet nummer. Stom van mezelf dat ik CC nu pas leer kennen
Cleane zang in 1 of 2 nummers maar.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:03 schreef smesjz het volgende:
En qua vocals? Zit er nu ook wat cleane zang doorheen? Miste dat beetje over Damage Done en Character...
En I cum Bloodquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:18 schreef rakotto het volgende:
[..]
Make them Suffer moet je ook horen.
Spine Splitter
Addicted to Vaginal Skin
Fucked with a knife
Luister ook maar naar die.![]()
Ik dacht inderdaad in één of twee nummers, in het nummer 'Misery's Crown' en The Mundane and the Magic', in de laatste zit ook vrouwelijk zang, wat best mooi is..quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:03 schreef smesjz het volgende:
En qua vocals? Zit er nu ook wat cleane zang doorheen? Miste dat beetje over Damage Done en Character...
Ik vind die vrouwelijke zang op UnDo Control (Projector album) ook mooi. Niet overdone. Alleen jammer dat live Mikael zowel de male als female vocals doet (Live Damage DVD).quote:Op woensdag 18 april 2007 00:02 schreef Grauen het volgende:
[..]
Ik dacht inderdaad in één of twee nummers, in het nummer 'Misery's Crown' en The Mundane and the Magic', in de laatste zit ook vrouwelijk zang, wat best mooi is..
Ben benieuwd. CD komt vrijdag uit in .nlquote:Vind het persoonlijk een wel aardig album, lijkt erg op de voorganger (beetje het zelfde) maar Dark Tranquility , persoonlijk vind ik The Mundane an the Magic' erg fijn..
Dit kan ik alleen maar onderschrijven; ik vind het ook een fijn album.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:23 schreef Grauen het volgende:
Overigens voor de liefhebbers van doomdeath (á la Swallow the Sun), het eerste album van Hanging Garden is bijzonder geslaagd. www.myspace.com/findoom
Ik weet niet van wat soort metal je houd. Maar als je van harde metal houd met iig goede screams en grunts zou ik je aanraden om naar metalcore te gaan luisteren. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:40 schreef Soul79 het volgende:
Beetje anti-Trivium stemming hier. Komt dat omdat ze zo mainstream zijn? Kan er niks aan doen, maar ik vind het naar veel maatstaven een goeie band. Zelfs als je er niet van houdt zijn het prima songwriters (ze zullen nog wel eens een MTV-hit scoren denk ik) en prima muzikanten (vooral de twee gitaristen). Het is nogal gelikt, maar ach.
Moet er wel bij zeggen dat Trivium de eerste 'nieuwe' metalband is die ik in tijden hoor. Ik ben 10 jaar geleden na de vroege Pantera en Machine Head afgehaakt. Van Opeth heb ik nog wel wat van meegekregen, maar dingen als nu-metal en Tool en al die subgenres vond ik totaal niet te pruimen.
Doe mij dan maar die laatste van Trivium. Als iemand betere suggesties heeft voor een terugkeer naar de metal na jaren afwezigheid, hoor ik dat graag![]()
Jij was niet zo blij met die alternative golf binnen de metalscene in de jaren negentig?quote:Op woensdag 18 april 2007 15:40 schreef Soul79 het volgende:
Beetje anti-Trivium stemming hier. Komt dat omdat ze zo mainstream zijn? Kan er niks aan doen, maar ik vind het naar veel maatstaven een goeie band. Zelfs als je er niet van houdt zijn het prima songwriters (ze zullen nog wel eens een MTV-hit scoren denk ik) en prima muzikanten (vooral de twee gitaristen). Het is nogal gelikt, maar ach.
Moet er wel bij zeggen dat Trivium de eerste 'nieuwe' metalband is die ik in tijden hoor. Ik ben 10 jaar geleden na de vroege Pantera en Machine Head afgehaakt. Van Opeth heb ik nog wel wat van meegekregen, maar dingen als nu-metal en Tool en al die subgenres vond ik totaal niet te pruimen.
Doe mij dan maar die laatste van Trivium. Als iemand betere suggesties heeft voor een terugkeer naar de metal na jaren afwezigheid, hoor ik dat graag![]()
Lamb of God is ook erg leuk, maar ze hebben geen Sein Reinert op drums.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:16 schreef VeganKid het volgende:
Doe mij maar Lamb Of God in 013 op 21 JuniMet natuurlijk als voorprogramma As I Lay Dying.. dat is pas de shit
![]()
Nou ja, ben nooit een metalfreak geweest in die zin dat ik bladen las of van de allernieuwste bands wist. De meeste metal heb ik met terugwerkende kracht ontdekt, toen ik opgroeide halverwege de jaren '90 had je alleen Pantera en Machine Head die ik leuk vond, later ben ik de ouwe 80s trash gaan waarderen plus wat afsplitsingen als nota bene Cynic (dacht dat die allang verdwenen waren?)quote:Op woensdag 18 april 2007 17:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Jij was niet zo blij met die alternative golf binnen de metalscene in de jaren negentig?
Zou ik juist niet aanraden aan iemand die van ouwere metal houd, mischien komt dat omdat ik de pleurus aan metalcore hebquote:Op woensdag 18 april 2007 17:18 schreef VeganKid het volgende:
[..]
Ik weet niet van wat soort metal je houd. Maar als je van harde metal houd met iig goede screams en grunts zou ik je aanraden om naar metalcore te gaan luisteren. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Mjah, wel wat van gehoord, maar persoonlijk blijf ik Projector ,t gaafst vinden.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:50 schreef smesjz het volgende:
Het nieuwe StS album (Hope) is ook erg tof maar Ghost of Loss rockt ook behoorlijk.
Iemand het nieuwe Dark Tranqullity album (Fiction) al beluisterd? Heeft hoge score op metalstorm, morgen maar eens kijken offie in Nederland al uit is..
Zoals Pro-Pain bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:18 schreef VeganKid het volgende:
[..]
Ik weet niet van wat soort metal je houd. Maar als je van harde metal houd met iig goede screams en grunts zou ik je aanraden om naar metalcore te gaan luisteren. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Nu pas?quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:52 schreef Ferdie88 het volgende:
Hammer Smashed Face van Cannibal Corpse is een gigantisch vet nummer. Stom van mezelf dat ik CC nu pas leer kennen
Heeeeeeeeeeey, toppie!quote:Op donderdag 19 april 2007 22:32 schreef Kipman het volgende:
Verder komen ze aan het eind van het jaar gewoon terug met een headline-tour.
Nu wel; Dying Fetus.quote:Op donderdag 19 april 2007 18:46 schreef Mr-Coffee het volgende:
Nog mensen die 20 mei naar Dying Fetus en Skinless gaan @ De Baroeg??
[...]
Cattle Decapitation is tof. Lekkere herrie ^^quote:Op donderdag 19 april 2007 18:46 schreef Mr-Coffee het volgende:
Nog mensen die 20 mei naar Dying Fetus en Skinless gaan @ De Baroeg??
Ik ben er zekers bij, die 3de band Cattle Decapitation (ofzo) schijnt volgens een maat van me ook behoorlijk leuk te zijn.
Voortaan gewoon in je droom even aan mij gevenquote:Op zaterdag 21 april 2007 09:49 schreef ThE_ED het volgende:
Ik heb serieus van de week gedroomd dat ik 2 CD's van the Haunted kocht en bij thuiskomst verdwaasd dacht van "wtf, waarom koop ik dit?".
Ik ga ook, maar dan voornamelijk voor Municipal Waste.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:44 schreef mjan het volgende:
Nog meer mensen naar The Haunted, Municipal Waste en Wolf, 25 april in de 013?
The haunted is fijn![]()
Ja, waarom zou je dat nou kopen? Bak herrie.quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:49 schreef ThE_ED het volgende:
Ik heb serieus van de week gedroomd dat ik 2 CD's van the Haunted kocht en bij thuiskomst verdwaasd dacht van "wtf, waarom koop ik dit?".
ikkequote:Op maandag 23 april 2007 08:31 schreef Witchfynder het volgende:
Welke mensen hier gaan er nou 2 mei naar Annihilator? (en ene Trivium)
in 013, als voorprogramma van Trivium.quote:Op maandag 23 april 2007 15:53 schreef rakotto het volgende:
Waar speelt Annihilator?
Marduk is het niet meer nu Legion weg is.quote:Op maandag 16 april 2007 19:32 schreef BOKA het volgende:
Nieuwe cd van Marduk (Rom 5:12) is heel erg gaaf; het lijkt totaal niet op wat ze deden op Panzer Division.
Boeiend, Mortuus klinkt fantastisch op deze plaat.quote:Op maandag 23 april 2007 16:20 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Marduk is het niet meer nu Legion weg is.
Ik ben gister naar Mortiis en Deathstars geweest en daar stond Mortiis in het voorprogramma en Deathstars was om te huilen zo saai, er gebeurde niets en alle 16jarige eyeliner gedrochten helemaal uit hun dak gaan, zo'n beetje iedere volwassene ging weg na Mortiis en groot gelijk.quote:Op dinsdag 17 april 2007 04:43 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Wie wil Trivium nou nog als hoofdact zien? Elke metal-liefhebber is al helemaal doodgegooid met die rotzooi. En dat Sanctity gebeuren is al helemaal om van te huilen
Op Plague Angel is ie verschrikkelijk kut, dat was net naar een Death Metal vocalist luisteren op een Black Metal plaat.quote:Op maandag 23 april 2007 16:23 schreef BOKA het volgende:
[..]
Boeiend, Mortuus klinkt fantastisch op deze plaat.
Dat komt alleen omdat de meeste Metalcore Amerikaans is een mallcore, want je moet wel natuurlijk de MTV kindertjes kunnen krijgen om wat te verdienen.quote:Op woensdag 18 april 2007 19:07 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Zou ik juist niet aanraden aan iemand die van ouwere metal houd, mischien komt dat omdat ik de pleurus aan metalcore heb
Tuurlijk is The Haunted fijn want de Björler broertjes zijn briljant.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:44 schreef mjan het volgende:
Nog meer mensen naar The Haunted, Municipal Waste en Wolf, 25 april in de 013?
The haunted is fijn![]()
Whehe, krijg ik net bericht ven zwaremetalen.com dat ik er gratis heen kan.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:22 schreef BOKA het volgende:
[..]
Ik ga ook, maar dan voornamelijk voor Municipal Waste.
Ik denk het toch niet omdat ik rond die tijd nog 10 andere afspraken hebquote:Op maandag 23 april 2007 15:01 schreef Witchfynder het volgende:
Cool
En gaat ThE_ED nog naar ThE_Annihilator?.
Dude, het is Annihilator.quote:Op maandag 23 april 2007 17:39 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik denk het toch niet omdat ik rond die tijd nog 10 andere afspraken heb
Hmm, ff luisteren dan.quote:Op donderdag 26 april 2007 10:14 schreef Tokus het volgende:
ik geloof dat er een speaker in m'n auto kapot gegaan is, toen ik vanochtend de nieuwe Something Wicked trilogie van Iced Earth draaide...
die is iets anders dan de originele, en er kwam een gitaartje waar ik niet op rekende.
Dan luister je toch gewoon naar de Cradle of Filth cover?quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:30 schreef Soul79 het volgende:
Iron Maiden is speelgoedmetal. Ik speelde laatst Hallowed by the name en dat lijkt wel een disconummer met die catchy melodietjes!![]()
CoF heeft mooie covers.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:48 schreef Hills het volgende:
[..]
Dan luister je toch gewoon naar de Cradle of Filth cover?![]()
Gevaarlijke uitspraak.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:30 schreef Soul79 het volgende:
Iron Maiden is speelgoedmetal. Ik speelde laatst Hallowed by the name en dat lijkt wel een disconummer met die catchy melodietjes!![]()
Niks, behalve dat het eigenlijk nogal vloekt met het stoere mannen imago van Iron Maiden.quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gevaarlijke uitspraak.
Wat is er nou weer mis met catchy melodietjes?![]()
Sleepless van Anathema wellicht? No Time to Cry van Sisters of Mercy?quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:32 schreef rakotto het volgende:
[..]
CoF heeft mooie covers.
CoF - Hell Awaits (Slayer)
CoF - Hallowed by the Name (Iron Maiden)
CoF - Black Metal (Venom)
Welke mis ik nog meer?
Ff schopje. Heb nieuwe Dark Tranquillity (Fiction) nu vaak genoeg gehoord en ik vind het een erg fijn album. Het staat als een huis. Maar zelf geef ik nog steeds de voorkeur aan de wat rustigere albums als Haven en Projector.quote:Op woensdag 18 april 2007 19:22 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Mjah, wel wat van gehoord, maar persoonlijk blijf ik Projector ,t gaafst vinden.
Ja echt een cool logo. Maar om dat nou 100 x op je gitaar te hebben zoals Dave heeft. Net behang.quote:Op zondag 29 april 2007 16:20 schreef rakotto het volgende:
Annihilator shirts zijn vet met de bodybuilding/Bowling satan achtige logo.
Ik moet op dit moment keihard lachen maar kan nu niet.quote:Op maandag 30 april 2007 00:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja echt een cool logo. Maar om dat nou 100 x op je gitaar te hebben zoals Dave heeft. Net behang.
Klinkt erg goed!!quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:59 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hier een aanrader voor liefhebbers van goede thrash:
http://www.myspace.com/rumpelstiltskingrinder
wel hardcore invloeden, maar het steekt allemaal prima in elkaar.
NEE!quote:Sounds Like Nightwish, After Forever, Epica
Luister eens naar Tristania en probeer te beweren dat dat power metal is.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:22 schreef Soul79 het volgende:
Gothic metal, of power metal met een zangeres.
Is dat niet gewoon hetzelfde?
Precies, ik hou ook van kaas, maar lang niet van alle soortenquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:54 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Niks mis mee, maakt het alleen maar handiger om muziek te vinden die je leuk vindt. Je moest eens kijken wat je op je dak krijgt als je die Bach uit je onderschrift indeelt bij de romantiek of renaissance.
Die vrouw bij Arch Enemy zingt dan ook niet, maar grunt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:09 schreef Downer het volgende:
[..]
Precies, ik hou ook van kaas, maar lang niet van alle soorten![]()
Als er duidelijke verschillen zijn is het wel zo handig om te weten in welke richting je moet denken.
Sommige mensen blijven nou eenmaal volhouden dat als er een vrouw zingt het gothic is, die raad ik dan meestal Arch Enemy aan![]()
zin·gen2 (ov.ww., ook abs.)quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:20 schreef BOKA het volgende:
[..]
Die vrouw bij Arch Enemy zingt dan ook niet, maar grunt.![]()
Haha okquote:Op woensdag 2 mei 2007 13:20 schreef BOKA het volgende:
[..]
Die vrouw bij Arch Enemy zingt dan ook niet, maar grunt.![]()
Het is heel tof wat ze doet, maar muzikaal...quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:27 schreef Tokus het volgende:
[..]
zin·gen2 (ov.ww., ook abs.)
1 met de stem een muzikale opeenvolging van tonen voortbrengen
wou jij beweren dat ze dat niet doet?
Ik wil best beweren dat ze niet zingt. Zang is een opeenvolging van tonen - je kan geen toonladders grunten.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:27 schreef Tokus het volgende:
zin·gen2 (ov.ww., ook abs.)
1 met de stem een muzikale opeenvolging van tonen voortbrengen
wou jij beweren dat ze dat niet doet?
Nouja het zoekt wel makkelijk naar meer van wat je leuk zou kunnen vinden..quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:04 schreef Soul79 het volgende:
Neuh, het is allebei niks voor mij, maar ik moet altijd zo lachen om die obsessie met genre duiding die metalfans hebben, zeker als ze dat heel serieus gaan nemen.
Welkom in een andere omgeving; het metalheads topic.quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:33 schreef morgane het volgende:
Ik lijk alleen de enige te zijn die Grave Digger écht goed vind, ik ken in mijn omgeving bijna niemand die er überhaupt wel eens van gehoord heeft.
.... Grave Digger? Wie zijn dat?quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:38 schreef morgane het volgende:
haha idd! Als hier niemand ze kent geef ik het op![]()
Helemaal niet, daar is hij sinds het nieuwe album mee gestopt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:32 schreef morgane het volgende:
is de toetsenist, die loopt er altijd zo bij op het podium![]()
Je kende Grave Digger helemaal niet, weet je nog?quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:37 schreef Djaser het volgende:
[..]
Helemaal niet, daar is hij sinds het nieuwe album mee gestopt.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:39 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Je kende Grave Digger helemaal niet, weet je nog?
Maar tussen Bach en de romantiek zit 100 jaar verschil, da's toch wel wat anders dan het verschil tussen pak 'em beet black metal en death metalquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:54 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Niks mis mee, maakt het alleen maar handiger om muziek te vinden die je leuk vindt. Je moest eens kijken wat je op je dak krijgt als je die Bach uit je onderschrift indeelt bij de romantiek of renaissance.
Op een stroming die zelf nog maar pak hem beet 30 jaar bestaat is de tijd tussen black en death metal nog best een verschil. Om het nog maar niet te hebben over het eveneens vrij wezenlijke verschil tussen hoe beide subgenres klinken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:06 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Maar tussen Bach en de romantiek zit 100 jaar verschil, da's toch wel wat anders dan het verschil tussen pak 'em beet black metal en death metal(
Ik heb zo vaak al gezegd dat ze daar vanaf moeten. Je wíl daar toch niet mee vergeleken worden?!quote:
Alle twee kut?quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:42 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Op een stroming die zelf nog maar pak hem beet 30 jaar bestaat is de tijd tussen black en death metal nog best een verschil. Om het nog maar niet te hebben over het eveneens vrij wezenlijke verschil tussen hoe beide subgenres klinken.
Je wilt sowieso niet met een van die geassociëerd worden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik heb zo vaak al gezegd dat ze daar vanaf moeten. Je wíl daar toch niet mee vergeleken worden?!.
quote:Op maandag 23 april 2007 16:20 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Marduk is het niet meer nu Legion weg is.
Black metal =quote:Op maandag 23 april 2007 16:24 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Op Plague Angel is ie verschrikkelijk kut, dat was net naar een Death Metal vocalist luisteren op een Black Metal plaat.
Wtf... Geen idee dat jij naar metal luisterde.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 08:31 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik heb nieuws voor je: 99.9% van de bands ondergaat personeelsveranderingen.
Mortuus > you.
[..]
Black metal =
Death metal =![]()
Black metal met death metal zang =![]()
![]()
quote:De Earthshaker Roadshock tournee welke in Nederland de Waerdse Tempel aan zou doen is afgelast.
Op deze tournee stonden o.a. Finntroll, After Forever en Tarot.
De afgelasting is nog niet officieel bekend gemaakt door een van de bands.
De volgende shows zijn afgelast:
5 mei - Vienna, Oosternijk, Planet Music
6 mei - Padova, Italië, Sottoopra
7 mei - Pratteln, Zwitserland, Z7
8 mei - Essen, Duitsland, Zeche Carl
9 mei - Saarbrücken, Duitsland, Garage
10 mei - London, Engeland, Scala
11 mei - Heerhugowaard, Nederland, Waerdse Tempel
12 mei - Strasbourg, Frankrijk, La Laiterie
13 mei - Paris, Frankrijk, La Locomotive
Eigenlijk zijn die gasten dus ook ontzettende sell outs. Eerst glamrocken en toen harde muziek weer stoer werd kwamen ze met Cowboys from hell.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:28 schreef VaderVanJezus het volgende:
Hehe, ik vind hem echt vreselijk fout maar is wel leuk.
Die hoes is het ergst
[afbeelding]
je hebt redelijk gelijk, behalve dat ze met Cowboys From Hell juist aan de wieg stonden van die hardere jaren 90.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:00 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn die gasten dus ook ontzettende sell outs. Eerst glamrocken en toen harde muziek weer stoer werd kwamen ze met Cowboys from hell.
Alles van Accept, Judas Priest en Motley Crue tot de zwaarste black & deathquote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:08 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wtf... Geen idee dat jij naar metal luisterde.
Maarre, welkom. Tenminste, ik heb je hier nooit eerder gezien.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:52 schreef Soul79 het volgende:
Ik hou mijn mond verder maar, want ik heb nu The Final Countdown van Europe opstaan![]()
![]()
Toch vind ik het hun leukste album.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:28 schreef VaderVanJezus het volgende:
Hehe, ik vind hem echt vreselijk fout maar is wel leuk.
Die hoes is het ergst
[afbeelding]
Hmmm, ik zat nog steeds te twijfelen of ik hier heen moest gaan - ik vind eigenlijk alleen Finntroll leuk.quote:
Als alles zo gaat zoals vermeld word kan ik denk ik naar mijn geld fluitenquote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:45 schreef Hills het volgende:
[..]
Hmmm, ik zat nog steeds te twijfelen of ik hier heen moest gaan - ik vind eigenlijk alleen Finntroll leuk.
Maar goed, dat probleem ook weer opgelost, dus![]()
Ik ga er heen, 2 daagjes met mn tentje. Ik kon eerst ook niemand vinden (arme vriendenquote:Op zondag 6 mei 2007 03:38 schreef Artanis1 het volgende:
* Artanis1 meldt
Is er nog iemand hier van plan om naar Fields of Rock te gaan? Beetje saai om in je eentje te gaan, en kan niemand in mijn directe omgeving vinden. Overigens zal dit mijn eerste concert worden
![]()
watdan ? dikke pit ?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
volgens mij had je beter in Arnhem kunnen zijn gisteren
Ben zelf niet van plan om te gaan kamperen (terug met de trein, of bus indien deze niet meer rijden wanneer 't afgelopen is). Het zou wel leuk zijn om met iemand mee te gaan, though.quote:Op zondag 6 mei 2007 19:56 schreef Ferdie88 het volgende:
[..]
Ik ga er heen, 2 daagjes met mn tentje. Ik kon eerst ook niemand vinden (arme vrienden), tot ik er achterkwam dat een vriend+zn vriendin in ene keer wel gingen.
En gister tijdens het kopen van mn FoR kaartje, dit gekocht tijdens een shoppingspree:
[[url= afbeelding]]http://ex.dakiny.com/HardRock/Maiden/iron/iron.jpg]afbeelding[/url]][/url]
[afbeelding]
En voor het hoesje heb ik deze niet gekocht, tering wat een misbaksel:
[afbeelding]
Was het optreden slecht of boeide de muziek je niet? Ik vond ze een paar maanden terug in Sneek wel goed.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:18 schreef Demon_Hunter het volgende:
tvp ...gisteren trouwens ook vader live gezien in wageningen ... wat een baggervond het niet echt goed sorry
Hmm, nee, wist niet dat er weer een uit was, die van vorig jaar dus.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:00 schreef Tokus het volgende:
de nieuwe?
Ja die nieuwe cdquote:
die komt volgende maand geloof ik.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:01 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Hmm, nee, wist niet dat er weer een uit was, die van vorig jaar dus.
Hmmm, ja ik zag het, ben toch wel benieuwd hoewel het misschien een beetje clichémetal is, maar ik vind het toch wel ok.quote:
Er is een graspoptopicquote:Op maandag 7 mei 2007 17:44 schreef Hansch het volgende:
wie gaan er nog meer naar graspop van fok?
Ik vind 'm wel tof.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:08 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ja die nieuwe cd![]()
Waar is die Doom sound gebleven![]()
Vond ze minder dan in Sneek, maar het is en blijft een enorm vette band!quote:Op maandag 7 mei 2007 12:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Was het optreden slecht of boeide de muziek je niet? Ik vond ze een paar maanden terug in Sneek wel goed.
én Chimaira natuurlijk!quote:Op woensdag 18 april 2007 17:16 schreef VeganKid het volgende:
Doe mij maar Lamb Of God in 013 op 21 JuniMet natuurlijk als voorprogramma As I Lay Dying.. dat is pas de shit
![]()
Even in het goede topic zettenquote:Op maandag 7 mei 2007 13:41 schreef ikheetmartijn het volgende:
Gister 5 nummers afgemixt met onze band Hogtied (eindelijk).
Twee voorproefjes:
Hogtied - Loath
Hogtied - Shortcut to hell
Deze nummers zullen gebruikt gaan worden voor een split met Youngbreeder (christbait, dernrutlidge, blood duster members)
Het is nog niet bekend of we het zelf gaan doen (deadlock records) of een ander label gaan zoeken.
Meer info volgt.
(mjah beetje onder verkeerde topic geplaatst, maar goed)
Je vergeet Stryper.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:20 schreef Tokus het volgende:
he witchfynder met je spijkerjas met Kiss patch!
quote:Op maandag 7 mei 2007 01:57 schreef nuclear-rabbit het volgende:
[..]
kut. Ik had al kaartjes. Metallysee ftw![]()
Xystus support, andere support is nog niet bekend.quote:Het optreden van Fintroll is gecanceld. After Forever blijft wel op het programma. De entreeprijs is nu EUR 14,- in tegenstelling tot de eerdere entreeprijs van EUR 19,-.
Diegene die een ticket heeft gekocht van EUR 19,- krijgt bij binnenkomst EUR 5,- terug.
Yep! Ik dacht: die doe ik weer aan.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:20 schreef Tokus het volgende:
he witchfynder met je spijkerjas met Kiss patch!
De klassieker.quote:
dank uquote:Op maandag 7 mei 2007 22:04 schreef Witchfynder het volgende:
Klinkt best lekker, dat Hogtied..
Productie klinkt ook best ok.
14E voor After Forever.. je bent zwaar fucked.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:24 schreef Hills het volgende:
Pfff, lekker dan. Dus als je alleen voor Finntroll heen zou gaan, kun je dus naar je geld fluiten? Nou ja, minus die EUR 5,- dan. Enig idee overigens waarom Finntroll gecanceld heeft?
tsja, ik weet niet of een spijkerjas mij wel staat, ik ben ook maar een klein ventje.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:35 schreef Hansch het volgende:
ik moet ook nog eens een spijkerjas kopen ik heb ook nog een zooi patches liggen
Waarom niet gewoon naar Wacken? Dat is iets dichterbij.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:03 schreef Hansch het volgende:
Ook nog eens kijken waar ik zon ding kan vinden 8)
'Gewoon bij een cheapass winkel.
Ow trouwens ik wil immortal echt zo graag zien live.
Ik denk dat ik naar noorwegen naar Hole In The Sky Festival ga
www.holeinthesky.no
Ben ik ook van plan idd, leuke backpatch van Anthrax' "State of Euphoria" erop als ik die nog kan vinden en ik heb een leuk jack om naar concerten aan te doen enzo.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:03 schreef Hansch het volgende:
Ook nog eens kijken waar ik zon ding kan vinden 8)
'Gewoon bij een cheapass winkel.
Lol, nah ik wel wel iets "leuks".quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:06 schreef Hansch het volgende:
Moet het staan dan? 8)
Ik bedoel ik kijk totaal niet naar wat ik aan heb, als het maar zwart of vies is
Maar waar kun je online nou fatsoendelijke patches vinden?
GROTE ZAALquote:Op dinsdag 8 mei 2007 05:44 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
14E voor After Forever.. je bent zwaar fucked.
Hehe, daarom wil ik als ik het doe er wel 1 vinden die een beetje staat..quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:16 schreef Hills het volgende:
Rugzak mag, maar spijkerjasjes?? Dat was in de jaren '80 nog nét cool, maar in de jaren '90 al niet meer. Brrrrr.
Retro.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:16 schreef Hills het volgende:
Rugzak mag, maar spijkerjasjes?? Dat was in de jaren '80 nog nét cool, maar in de jaren '90 al niet meer. Brrrrr.
Ah kijk, de metal modepolitie is gearriveerd.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:16 schreef Hills het volgende:
Nieuwe Municipal Waste ook al uitgelekt, btw. Is er überhaupt nog wel een nog niet gereleased album dat NIET uitlekt, tegenwoordig?
De anti- dickies en -overzeas leaguequote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Retro.
Om af te zetten tegen de streepjesshirtjes en enooooooooooooooorme broeken.
wat jij bedoelt zijn studs.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:04 schreef OFfSprngr het volgende:
Het blijft gay (enorm gay).
zegt de gast die ook van gothic houdt, waarbij men er nou ook niet echt 100% heterosexueel uitziet...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:04 schreef OFfSprngr het volgende:
LOL. Can't argue with that.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Retro.
Om af te zetten tegen de streepjesshirtjes en enooooooooooooooorme broeken.
Ze dragen het in Göteborg ook, hoor.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:04 schreef OFfSprngr het volgende:
Thrash metal. Tsssk.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:14 schreef MasthaX het volgende:
metalcore![]()
hardcore
trivium![]()
Hardrock![]()
Heavy metal![]()
(echte) Trash metal![]()
Death metal![]()
Black metal![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mooie opsommingquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:14 schreef MasthaX het volgende:
metalcore![]()
hardcore
trivium![]()
Hardrock![]()
Heavy metal![]()
(echte) Trash metal![]()
Death metal![]()
Black metal![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ben ik het niet met eensquote:
Jeej, hokjespraat.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:14 schreef MasthaX het volgende:
metalcore![]()
hardcore
trivium![]()
Hardrock![]()
Heavy metal![]()
(echte) Trash metal![]()
Death metal![]()
Black metal![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:51 schreef Hansch het volgende:
goeie muziek punt.
Hoewel ik liever black metal draai
Ja idd. En boos op de wereld!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:01 schreef Hansch het volgende:
Volgens mij omdat hij ze zelf wel wilt dragen maar bang is wat "de rest" er van vindt
Daarom kraakt hij het ook maar af![]()
quote:Op woensdag 9 mei 2007 07:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja idd. En boos op de wereld!
Hm, de perfecte Trivium-fan eigenlijk..
En godver ik had net zo'n zin om daarheen te gaanquote:SAT 26 MAY HOF TER LO - ANTWERP
"EXCESS OF EVIL"
MARDUK
ENSLAVED
KEEP OF KALESSIN
MELECHESH
GOATWHORE / PANTHENEON 1
cancelled / afgelast
this complete tour is cancelled
metalysee made a big mess of it, and now complete tour is cancelled
sold tickets will be paid back atpresale poit where you bought them. gekochte tickets worden terug betaald bij het adres waar je ze gekocht hebt
DOORS OPEN 17.30 BEGIN 18.00
Ik bedoel trash ja dus geen metallica, trivium(metallica en maiden riffs). Ik bedoel dus: Slayer, Destruction, Kreator en dat soort.quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:35 schreef BOKA het volgende:
[..]
Jeej, hokjespraat.
metalcore
hardcore![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
trivium![]()
Hardrock![]()
Heavy metal![]()
(echte) Trash metalbedoel je niet thrashmetal?
![]()
Death metal![]()
Black metal.![]()
Ik zit me er gvd ookal maanden op te verheugenquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:09 schreef Hansch het volgende:
Leuk..
[..]
En godver ik had net zo'n zin om daarheen te gaan![]()
![]()
![]()
gefeliciteerd, dan nog moet er een h tussen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:10 schreef MasthaX het volgende:
[..]
Ik bedoel trash ja dus geen metallica, trivium(metallica en maiden riffs). Ik bedoel dus: Slayer, Destruction, Kreator en dat soort.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:10 schreef MasthaX het volgende:
[..]
Ik bedoel thrash ja dus geen metallica, trivium(metallica en maiden riffs). Ik bedoel dus: Slayer, Destruction, Kreator en dat soort.
Oude metallica is trash.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:10 schreef MasthaX het volgende:
[..]
Ik bedoel trash ja dus geen metallica, trivium(metallica en maiden riffs). Ik bedoel dus: Slayer, Destruction, Kreator en dat soort.
En doom, ik luister het niet maar ik ga op WOA welleens bij Swallow the sun kijken, ik heb er dus geen ervaringen mee.
Ooit, ja ooit was Metallica ook echte trash en wel 100x beter dan de meeste andere troep.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:10 schreef MasthaX het volgende:
[..]
Je doet het expres hèquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:36 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ooit, ja ooit was Metallica ook echte trash en wel 100x beter dan de meeste andere troep.
ik zeg niksquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:59 schreef Djaser het volgende:
Nee niet nog een keer! Kan nou niemand hier fatsoenlijk spellen?
1000x eens. Dat wat Metallica ooit was heeft niemand meer kunnen evenaren. Met name Master of Puppets en And Justice For All (daarvoor zaten ze nog te veel te jatten van hun helden, zij het op een briljante manier).quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:36 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ooit, ja ooit was Metallica ook echte trash en wel 100x beter dan de meeste andere troep.
Dat ze er van af zijn gestapt kan ik ze niet kwalijk nemen, wel welke richting ze daarna op zijn gegaan, maar goed dat is al zo vaak gezegd.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:43 schreef ThE_ED het volgende:
THrash Metal niet Trash Metal
Pfff, blij dat ik hier geen metalboer in de buurt heb; zou zeer slecht voor mijn portomonnee zijn. Ik beperk me maar tot online bestellen zodra mijn loon gestort is.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:05 schreef Hansch het volgende:
Ik ga zo inkopen doen bij de dichtsbijzijnde metalboer
ik ben benieuwd of ik me inkanhouden
Maar dan wel Manowar luisteren.quote:
Nee, van die spijker jasjes en leren jasjes en al dat soort bullshit.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:10 schreef ThE_ED het volgende:
wat jij bedoelt zijn studs.
Ik zou zeggen zuig mn piemel wilt het niet dat ik dan je punt bevestig..quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:11 schreef Tokus het volgende:
zegt de gast die ook van gothic houdt, waarbij men er nou ook niet echt 100% heterosexueel uitziet...
Ik zet mijn geld op ja.quote:
Je hebt gelijk, het is altijd een goed idee om tegen mensen te gaan etteren dat ze kut muziek luisteren.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het niveau is weer hoog
Al moet ik Offspring gelijk geven wat betreft Manowar
Heb 'm al hier in de kast liggen, erg goede plaat inderdaad.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:23 schreef Hansch het volgende:
Nieuwe van Marduk is geniaal trouwens
Iemand Mayhem - Ordo Ad Chao al gehoord? Wat is dat een duistere plaat zeg
goh, best veel mensen die dat doenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:35 schreef Hansch het volgende:
ik moet ook nog eens een spijkerjas kopen ik heb ook nog een zooi patches liggen
Metallysee maakte er 'n zooi van, zelfde redenen als bij Marduk.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:24 schreef Hills het volgende:
Pfff, lekker dan. Dus als je alleen voor Finntroll heen zou gaan, kun je dus naar je geld fluiten? Nou ja, minus die EUR 5,- dan. Enig idee overigens waarom Finntroll gecanceld heeft?
Valt wel mee toch? After Forever is best geinige muziekquote:Op dinsdag 8 mei 2007 05:44 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
14E voor After Forever.. je bent zwaar fucked.
Ik bedoel alleen de band. Ik hou niet zo van dat etteren.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:12 schreef Djaser het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is altijd een goed idee om tegen mensen te gaan etteren dat ze kut muziek luisteren.
10 euro stuk.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:24 schreef OFfSprngr het volgende:
Hoe duur?
Ben wel geinterreseerd in die van Nargaroth, Abbysic Hate en Emperor.
5Equote:
Yup, al vind ik persoonlijk zelfs Justice al minder. Maar zo'n stuk als Orion... dat maakt 95% van alle metal ervoor en erna volkomen overbodig. Dat stuk is zelfs harmonisch bijzonder, met die variaties in het 2e deel.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
1000x eens. Dat wat Metallica ooit was heeft niemand meer kunnen evenaren. Met name Master of Puppets en And Justice For All (daarvoor zaten ze nog te veel te jatten van hun helden, zij het op een briljante manier).
Geen enkele band was:
- Strak en agressief
- melodieus
- tijdloos
- van de straat, down to earth
- cool
om vervolgens zónder MTV meer dan 1 miljoen cd's te verkopen. Dan hebben we het nog altijd over de pre-black albumperiode.
Met welke eerdere cd is hij te vergelijken?quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:33 schreef Tokus het volgende:
over een kleine 3 maanden komt de nieuwe Gorefest cd uit, Road to Ruin. Heb 'm vanavond gehoord, en het is wel even lekker bruut.
Cool. La Muerte schopte zwaar kont.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:33 schreef Tokus het volgende:
over een kleine 3 maanden komt de nieuwe Gorefest cd uit, Road to Ruin. Heb 'm vanavond gehoord, en het is wel even lekker bruut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |