quote:• Local media reporting that a person is in custody
• AP: 1 dead, 1 wounded in shooting on Virginia Tech campus in Blacksburg
• Student describes situation as "mayhem"; says 2 students jumped from window
• Police are instructing students to stay indoors, away from windows
quote:Op maandag 16 april 2007 17:02 schreef -skippybal- het volgende:
Tof. Iemand loopt rond te knallen in een school en dan doe je het in lockdown![]()
Moet je eerst nog online kijken ook nogquote:A warning posted on the university's web site warned students that there was a gunman on the loose on campus.
The website message advised students that the police were in attendance and to remain indoors until further notice.
quote:Op maandag 16 april 2007 17:07 schreef MikeAtTilburg het volgende:
Moet je eerst nog online kijken ook nogjammer dat hun site plat ligt
quote:Main Content
University Advisory:
Gunman on campus; all classes canceled
04/16/2007, Updated 10:51 a.m.
In addition to an earlier shooting today in West Ambler Johnston, there has been a multiple shooting with multiple victims in Norris Hall. Police and EMS are on the scene.
Police have one shooter in custody and as part of routine police procedure, they continue to search for a second shooter.
All people in university buildings are required to stay inside until further notice.
All entrances to campus are closed.
See more details >
News
Connections to the Virginia Tech News database have been temporarily suspended in order to provide more bandwidth for accessing breaking news regarding today's shooting incidents.
Events
All events for Monday, April 16, have been canceled. See notice above.
Elke gek loopt daar met een wapen op zak.quote:
Gekken, criminelen enz mogen niet eens legaal een wapen aanschaffen, laat staan dragen. Praat geen poep als je niet weet waar je het over hebt.quote:Op maandag 16 april 2007 18:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Elke gek loopt daar met een wapen op zak.
Er zijn anders wel verdomd veel vuurwapens in omloop daar.....quote:Op maandag 16 april 2007 18:15 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Gekken, criminelen enz mogen niet eens legaal een wapen aanschaffen, laat staan dragen. Praat geen poep als je niet weet waar je het over hebt.
Je kunt daar zo makkelijk aan een wapen komen. En ga niet op de man spelen als je een discussie voert.quote:Op maandag 16 april 2007 18:15 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Gekken, criminelen enz mogen niet eens legaal een wapen aanschaffen, laat staan dragen. Praat geen poep als je niet weet waar je het over hebt.
wtfquote:Op maandag 16 april 2007 18:16 schreef MikeAtTilburg het volgende:
ZEKER TWINTIG DODEN
Ik durf te wedden dat ook bij dit geval zal blijken dat het om een illegaal vuurwapen gaat. En zoals duidelijk wordt uit Canada en Zwitserland is er geen direct verband tussen aantal vuurwapens en omloop en slachtoffers.quote:Op maandag 16 april 2007 18:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn anders wel verdomd veel vuurwapens in omloop daar.....
En je kan als 'normaal' persoon wel redelijk te makkelijk aan een wapen komen, straks is het een dolgedraaide student en wat zeg jij dan tegen meneer Tong?
Om een discussie te voeren zou jij ook daadwerkelijk kennis moeten hebben van Amerikaanse wapenwetgeving, als je dat niet hebt mag ik je best aanvallen op dat punt.quote:Op maandag 16 april 2007 18:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je kunt daar zo makkelijk aan een wapen komen. En ga niet op de man spelen als je een discussie voert.
Volgens mij is het toch algemeen bekend dat het aantal moorden per 100.000 inwoners door vuurwapens in Amerika stukken hoger ligt dan bijvoorbeeld Europese landen waar vuurwapens niet aangeschaft kunnen worden?quote:Op maandag 16 april 2007 18:19 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat ook bij dit geval zal blijken dat het om een illegaal vuurwapen gaat. En zoals duidelijk wordt uit Canada en Zwitserland is er geen direct verband tussen aantal vuurwapens en omloop en slachtoffers.
22 volgens CNNquote:
Grasmaaiers zijn nog dodelijker dan wapens. o.Oquote:Op maandag 16 april 2007 18:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij is het toch algemeen bekend dat het aantal moorden per 100.000 inwoners door vuurwapens in Amerika stukken hoger ligt dan bijvoorbeeld Europese landen waar vuurwapens niet aangeschaft kunnen worden?
Er is volgens mij geen enkel Europees land waar geen vuurwapens aangeschaft kunnen worden. Daarnaast zijn er in Zwitserland bijvoorbeeld meer wapens per capita, en aanzienlijk minder moorden. Minder dan Nederland nog. Engeland heeft ongeveer de strengste wapenwetten van de wereld, en toch stevige misdaadcijfers.quote:Op maandag 16 april 2007 18:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij is het toch algemeen bekend dat het aantal moorden per 100.000 inwoners door vuurwapens in Amerika stukken hoger ligt dan bijvoorbeeld Europese landen waar vuurwapens niet aangeschaft kunnen worden?
Dus er komen meer dan 60 mensen per jaar in Nederland om door grasmaaiers? Hebben we het dan over die electrische, hand, gemotoriseerde of over die schildpadjes? ;Qquote:Op maandag 16 april 2007 18:27 schreef pingu_ het volgende:
[..]
Grasmaaiers zijn nog dodelijker dan wapens. o.O
Dunno, kan het onderzoek wel ff opzoeken vanavond ofzo.quote:Op maandag 16 april 2007 18:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus er komen meer dan 60 mensen per jaar in Nederland om door grasmaaiers? Hebben we het dan over die electrische, hand, gemotoriseerde of over die schildpadjes? ;Q
mij ook.. het begon met 1 dode en het zijn er ineens 22. ff afwachten maarquote:Op maandag 16 april 2007 18:30 schreef Droopie het volgende:
Er liggen 19 doden in een zaal, leuk als je weet wat je daar gaat aantreffen.
Over 15 minuten zal je leven nooit meer hetzelfde zijn, nooit meer goed slapen, nachtmerries.
HOpelijk bljift het hierbij, want ze zeggen mij iets te vaak at least.
Nee, dan pak je wel een ander doelwit. Dit lijkt me een gefrustreerd buitenbeentje. Of meerdere, maar dat is nog niet zeker.quote:Op maandag 16 april 2007 18:38 schreef Evil_Jur het volgende:
Zou op zich ook terrorisme kunnen zijn...
Er is geen verband aan te geven maar je haalt wel even Zwitserland aan...quote:Op maandag 16 april 2007 18:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Er is volgens mij geen enkel Europees land waar geen vuurwapens aangeschaft kunnen worden. Daarnaast zijn er in Zwitserland bijvoorbeeld meer wapens per capita, en aanzienlijk minder moorden. Minder dan Nederland nog. Engeland heeft ongeveer de strengste wapenwetten van de wereld, en toch stevige misdaadcijfers.
Er is gewoon geen verband aan te geven, er spelen teveel factoren mee.
Het zou niet de eerste keer zijn trouwens, niet zo lang geleden deed zo iemand dat om bepaalde religieuze redenen. Ben de details even kwijt, maar het bleek in principe een daad van terrorisme te zijn.quote:Op maandag 16 april 2007 18:39 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nee, dan pak je wel een ander doelwit. Dit lijkt me een gefrustreerd buitenbeentje. Of meerdere, maar dat is nog niet zeker.
Ja, om aan te geven dat er geen verband is. Zwitserland: Heel veel wapens, heel weinig moorden. Amerika Veel wapens: Heel veel moorden.quote:Op maandag 16 april 2007 18:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is geen verband aan te geven maar je haalt wel even Zwitserland aan...
Bowling for Columbine zekerquote:documentaires
Beide zijn Azatisch...quote:Op maandag 16 april 2007 18:45 schreef MikeAtTilburg het volgende:
Een van de daders is een jonge Aziatische man..
jammer, ik vind dat echt een waardeloze kutdocumentaire!quote:Op maandag 16 april 2007 18:43 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja, om aan te geven dat er geen verband is. Zwitserland: Heel veel wapens, heel weinig moorden. Amerika Veel wapens: Heel veel moorden.
[..]
Bowling for Columbine zeker
Ze zullen ook wel weer roch geluisterd hebben...quote:Op maandag 16 april 2007 18:47 schreef Strolie75 het volgende:
Speelde de daders Doom?
Zeg niet zo'n domme dingen, weet je wat de ergste was tot vandaag?quote:
Ik hoor nog steeds dat er maar 1 dader blijkt te zijn.quote:Op maandag 16 april 2007 18:45 schreef MikeAtTilburg het volgende:
Een van de daders is een jonge Aziatische man..
Zegt wie?quote:Op maandag 16 april 2007 18:51 schreef Super7fighter het volgende:
Die Aziaten konden zeker niet meer tegen de pesterijen op.
Er was eerder vandaag toch al een schietpartij ofzo en daar is één man bij opgepakt en nu weer een schietpartij toch?quote:Op maandag 16 april 2007 18:51 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik hoor nog steeds dat er maar 1 dader blijkt te zijn.
ik dacht dat er één dood is (zelfmoord?) en dat er één gearresteerd is.quote:Op maandag 16 april 2007 18:51 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik hoor nog steeds dat er maar 1 dader blijkt te zijn.
Als het twee verschillende daders zijn en beiden Aziaat.quote:Op maandag 16 april 2007 18:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er was eerder vandaag toch al een schietpartij ofzo en daar is één man bij opgepakt en nu weer een schietpartij toch?
Wat doet het er toe dat het een Aziaat is?
Het is een universiteit kerel, geen basisschool.quote:Op maandag 16 april 2007 18:52 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
22 doden.
Zwaai je 'ochtends vroeg je kind uit, krijg je het die avond terug in een bodybag, vreselijk.
Ik denk dat het niet zoveel zin heeft om naar etniciteit te gaan lopen vissen, het is in Amerika inmiddels al zo vaak gebeurt, door zo veel verschillende types, dat daar geen logica uit te halen valt. Normaalgesproken overleven de schutters het niet, en keert de publieke opinie zich vaak tegen een bepaalde rockgroep of de gamesindustrie, misschien dat er nu een iets realistischer beeld naar buiten komt. afwachten maar.quote:Op maandag 16 april 2007 18:47 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Beide zijn Azatisch...
meer (lokaal) nieuws:
http://wdbj7.com/Global/story.asp?S=6374823
Nee, maar nu weet ik 't wel! THX!quote:Op maandag 16 april 2007 18:49 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Zeg niet zo'n domme dingen, weet je wat de ergste was tot vandaag?
http://en.wikipedia.org/wiki/Erfurt_massacre
En daarvoor?
http://en.wikipedia.org/wiki/Dunblane_massacre
Waarom zijn nou meteen alle Amerikanen weer maf?quote:
Zou je niet zeggen dat het van FOX is...quote:
Bij wijze van!quote:Op maandag 16 april 2007 18:53 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het is een universiteit kerel, geen basisschool.
Maar het blijft misselijkmakend.
Het ging om de daders en de verwarring omtrent de daders, aangezien 1 dood is en de ander gearresteerd is en beide Aziatisch zijn.quote:Op maandag 16 april 2007 18:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zoveel zin heeft om naar etniciteit te gaan lopen vissen, het is in Amerika inmiddels al zo vaak gebeurt, door zo veel verschillende types, dat daar geen logica uit te halen valt. Normaalgesproken overleven de schutters het niet, en keert de publieke opinie zich vaak tegen een bepaalde rockgroep of de gamesindustrie, misschien dat er nu een iets realistischer beeld naar buiten komt. afwachten maar.
Oh ja, hier kan 't ook gebeuren. Gelukkig niet zo vaak als in Amerika.quote:Op maandag 16 april 2007 18:55 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Waarom zijn nou meteen alle Amerikanen weer maf?
Zoiets kan ook rustig in Nederland gebeuren, herinner je de leraar op het terra college?
Je wil niet weten hoeveel vuurwapens er in Nederland illegaal in omloop zijn.
Ik heb dat ook, rampen zijn iets onvermijdelijks. Dit is zo schokkend omdat een persoon het doet.quote:Op maandag 16 april 2007 18:53 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik werd hier echt even emotioneel vanweet niet waarom, lees wel vaker over rampen met honderd+ doden enzo en dan raakt het me niet echt.. maar dit wel.
De kans dat het hier gebeurt is een stuk kleiner. Alleen al doordat het hier een stuk moeilijker is om aan een wapen te komen.quote:Op maandag 16 april 2007 18:57 schreef Tism het volgende:
[..]
Oh ja, hier kan 't ook gebeuren. Gelukkig niet zo vaak als in Amerika.
quote:BREAKING NEWS
REPORT: GUNMAN ENTERED THE COLLEGE LOOKING FOR HIS GIRLFRIEND
Zucht..quote:BREAKING NEWS
REPORT: Gunman lined up the students and then shot them
quote:Op maandag 16 april 2007 19:00 schreef Version1 het volgende:
FOX: "students lined up and shot, execution style"
![]()
Dat zei ik al. Je denkt steeds 'Ik ben de volgende' The horror.quote:Op maandag 16 april 2007 19:00 schreef Version1 het volgende:
FOX: "students lined up and shot, execution style"
![]()
Even wat guns uit papa's wapenverzameling en hoppa..quote:
ik ben blij dat ik me er niets bij kan voorstellenquote:Op maandag 16 april 2007 19:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat zei ik al. Je denkt steeds 'Ik ben de volgende' The horror.
oh my god...quote:Op maandag 16 april 2007 19:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat zei ik al. Je denkt steeds 'Ik ben de volgende' The horror.
Of de schietpartij in Delft (geloof ik..) waarbij 6 doden vielen.quote:Op maandag 16 april 2007 18:55 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Waarom zijn nou meteen alle Amerikanen weer maf?
Zoiets kan ook rustig in Nederland gebeuren, herinner je de leraar op het terra college?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |