In Flames. Geval apart bij mij. Jaaaren geleden een van de eerste bands waar ik gitaarsolo's kon bij waarderen ( Colony
![]()
), later brachten ze ineens ronduit bagger albums uit
![]()
Nummers hadden ineens een zeer voorspelbare structuur en het leek erop dat alles alleen maar 'catchy' moest zijn ipv dat nummer nog echt een ding op zich waren enzo.
Maar goed, Artifacts of the Black Rain is toch wel een van de meest geniale nummers wat ik ooit gehoord, helaas heb ik 't ze nog nooit live zien spelen.
Live wisselt t ook vind ik, heb ze 3 keer live gezien, een keer in de 013 toen met devildriver enzo, was wel gaaf op zich maar al te lang geleden om me nog goed te herinneren (weet wel dat ik toen ineens vantevoren in die hal een camera in mn gezicht geduwd kreeg en werd geinterviewd ineens, waren een of ander nieuwsitempje aan het maken, stond ik daar met mn mond vol eten
![]()
). Graspop 2005 ook live gezien, en man, dat concert was toch een van de betere concerten die ik in mn leven heb gezien (en dat zijn er ondertussen een hoop!). Maar ja, iedere band geeft geweldige concerten op een festival op zaterdagnacht tusse 23:00 en 1:00 zullen we maar zeggen
![]()
Gelukkig bestond de setlist toen ook uit best wel wat oudere nummers.
Vorig jaar op graspop was een zeer trieste zaak. Okee, het weer was kut en ik had een kater van hier tot tokyo, het klikte gwoon niet. En ze speelde zowat alleen maar nieuwe nummers van die laatste 2, 3 platen. En Anders maar lopen zeuren dat het regende enzo, gast, jullie hebbe een nummer over regen! Speel dat dan!
![]()
/rant
Conclusie; ik vind de kwaliteit van de band nogal wisselend (zowel live als op cd)