Waarom moet er nou weer een verbod komen. Waarom kun jij er niet mee leven dat een deel van de horeca rookvrij wordt en een ander deel niet. laten we zeggen dat 80% rookvrij wordt en 20% niet. Wat is jou probleem daarmee? Waarom moet jij anderen de keus helaal benemen?quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:05 schreef DennisMoore het volgende:
Rookverbod, nóg simpeler. Zonder dure investeringen met afzuiging etc!.
En mensen die het zonder rook niet gezellig kunnen hebben, junks, blijven maar thuis..
Ik bemoei me er ook weer even tegenaan.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom moet er nou weer een verbod komen. Waarom kun jij er niet mee leven dat een deel van de horeca rookvrij wordt en een ander deel niet. laten we zeggen dat 80% rookvrij wordt en 20% niet. Wat is jou probleem daarmee? Waarom moet jij anderen de keus helaal benemen?
Tja, daar zal een oplossing voor moeten komen. Maar laten we dan beginnen bij de kroegeigenaren die zelf niet roken. Hoeveel procent van de kroegen hebben we dan die rookvrij kunnen?quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:26 schreef Ephemera het volgende:
[..]
Ik bemoei me er ook weer even tegenaan.![]()
Maar in deze oplossing zie ik wel wat.. het probleem is dan wel denk ik; wie bepaalt welke gelegenheid rookvrij wordt?
De horeca-bazen zelf? Dat gaat nooit lukken...
De overheid? Daar kan haast niks anders dan gezeik van komen...
Ik denk daarom dat de meest uitvoerbare oplossing alsnog is om álles rookvrij te maken.
Ik vindt helemaal niet dat jij weg moet blijven. Hoe kom je erbij. Ik vindt alleen dat ik de keuze moet hebben om naar beide te kunnen gaan. Net zoals ik de ene dag zin heb ik Pizza en de andere dag in chinees. Daar is toch niets mis mee?quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:56 schreef Hertog_Martin het volgende:
Het is simpel, wat is nou redelijker?
40% rokers die de ruimte vullen met ongezonde stoffen en die vinden dat iedereen die er last van heeft maar weg moet blijven, ergens anders moet gaan staan etc.
waarom is een scheiding tussen groepen verkeerd. Ik ga bijv ook niet naar hardrock tenten of urban tenten dus die scheiding is er ook al. Waarom dan geen rokers en niet rokers gelegenheden? ik zit er niet mee als er een scheiding zou zijn. Als ik niet rokers wil zien ga ik wel naar het niet rokers cafe en als ik zin heb in een sigaret bij mijn biertje ga ik naar een rokers cafe. Dus wat is nou het probleem?quote:60% die wil dat we ALLEMAAL zonder last te hebben van de ander samen in een ruimte kunnen begeven en er geen scheiding is tussen 2 groepen.
Tja, dat mag straks niet meer in onze regelzieke maatschappij. Jammer maar waar.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Weet je wat redelijk is? Dat de eigenaar van een kroeg zelf mag bepalen wat wel en niet mag in zijn kroeg (en laat achterlijke voorbeelden maar achterwege, het lijkt me duidelijk wat ik bedoel).
Dat moet je lekker zelf weten.quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:05 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik vind overigens dat roken een zwaktebod is.
Dat valt in mijn beleving erg mee.quote:Bijna iedereen wil diep van binnen eigenlijk stoppen.
En dat is niet-rokers zeker totaal vreemd?quote:gefrustreerd op de man spelen.
Ook die mening deel ik niet.quote:Zodra die mensen dan uiteindelijk toch een keer gestopt zijn, geven ze ineens wel toe dat het een zwakte was, puur een verslaving en dat het eigenlijk best vies is
Niet rokers kunnen anders ook genoeg lul redenen boven water halen. Dus whats your point?quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:05 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik vind overigens dat roken een zwaktebod is. Bijna iedereen wil diep van binnen eigenlijk stoppen. Maar hun hersenen zijn beinvloed door de verslaving. Zo goed als elke roker gedraagt zich hetzelfde in een discussie over roken; Vol drogredeneringen, er om heen lullen en uiteindelijk gefrustreerd op de man spelen. Dit zijn tekenen van onmacht en zwakte, wetend dat je gelijk hebt maar niet bij machte zijn er iets aan te doen.
dat het een verslaving is hoef je niet voor te stoppen. dat weet ik ook wel. Maar wel een lekkere verslaving, ten minste vanuit mijn perspectief.quote:Zodra die mensen dan uiteindelijk toch een keer gestopt zijn, geven ze ineens wel toe dat het een zwakte was, puur een verslaving en dat het eigenlijk best vies is
Tja dan is het hek van de dam. geen alcohol meer, geen junkfood, geen gevaarlijke sporten meer. Waar houdt je dan op?quote:En daarom mag van mij de overheid in dit geval wel de burger wel tegen zichzelf beschermen, want blijkbaar is de sigaret sterker dan de mens.
Helemaal waar!quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:05 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik vind overigens dat roken een zwaktebod is. Bijna iedereen wil diep van binnen eigenlijk stoppen. Maar hun hersenen zijn beinvloed door de verslaving. Zo goed als elke roker gedraagt zich hetzelfde in een discussie over roken; Vol drogredeneringen, er om heen lullen en uiteindelijk gefrustreerd op de man spelen. Dit zijn tekenen van onmacht en zwakte, wetend dat je gelijk hebt maar niet bij machte zijn er iets aan te doen.
Zodra die mensen dan uiteindelijk toch een keer gestopt zijn, geven ze ineens wel toe dat het een zwakte was, puur een verslaving en dat het eigenlijk best vies is
En daarom mag van mij de overheid in dit geval wel de burger wel tegen zichzelf beschermen, want blijkbaar is de sigaret sterker dan de mens.
Ik heb het niet alleen over wat mensen me vertellen. Ik spreek ook uit eigen ervaring. En mensenkennis? Ik denk dat ik die mensen inderdaad beter ken dan jij. Volhouden dat mensen niet menen wat ze zeggen, is dat de enige manier waarop je gelijk kan krijgen?quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:12 schreef Hertog_Martin het volgende:
Omdat jij mensen geloofd wanneer ze zeggen dat ze niet willen stoppenDat zeggen ze ook alleen maar omdat ze niet toe willen geven dat ze verslaafd zijn maar niet bij machte zijn er iets tegen te doen. Mensenkennis..
Vertel mij eens waarom het overgrote deel dit niet doet. Ohja, verslaving zeker, eigenlijk zou elke roker het liefst vandaag nog stoppen he?quote:En vertel mij eens waarom zoveel rokers dan een stoppoging wagen
En ik wil uit kunnen gaan waar ik wil, zonder in de stinkrook van anderen te zitten.quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Niet rokers kunnen anders ook genoeg lul redenen boven water halen. Dus whats your point?
Ik speel niet op de man. Ik mag alleen graag mijn keuze vrijheid behouden zien.
't Is puur vergif en nog duur ook. Je kunt er allerlei enge ziektes van krijgen. Bijvoorbeeld hartklachten. En geloof me, een openhartoperatie doet erg veel pijn.quote:dat het een verslaving is hoef je niet voor te stoppen. dat weet ik ook wel. Maar wel een lekkere verslaving, ten minste vanuit mijn perspectief.
Op het sporten na, vind ik inderdaad dat de overheid wel invloed uit mag oefenen. Verzekeringsmaatschappijen lossen het zelf maar op met die gevaarlijke sporten.quote:Tja dan is het hek van de dam. geen alcohol meer, geen junkfood, geen gevaarlijke sporten meer. Waar houdt je dan op?
Zouden ze ookquote:Op vrijdag 20 april 2007 17:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vertel mij eens waarom het overgrote deel dit niet doet. Ohja, verslaving zeker, eigenlijk zou elke roker het liefst vandaag nog stoppen he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |