Gehe, daar draai je het mooi om.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dus ga jij maar je rokende vrienden verplichten om niet te roken. Wat een held![]()
ipv dat je een midden weg zoekt, maar jij denkt alleen maar weer aan jezelf, een echte vriend dus![]()
Je kan ook naar een niet rokers kroeg gaan en je rokende vrienden meenemen, als het echte vrienden zouden zijn zouden ze meegaan. Als ze niet willen zou ik toch mijn conclusies trekkenquote:Op woensdag 18 april 2007 13:13 schreef Fostar82 het volgende:
[..]
Gehe, daar draai je het mooi om.Mijn rokende vrienden moeten juist meer aan hun niet-rokende vrienden denken!
De rokers, roken voor eigen plezier, waarbij niet-rokers daar last van hebben; het stinkt, je bent aan het meeroken en wat nog meer. Niet-rokers roken niet, en vallen daarbij niemand lastig.
Dus lijkt het me logisch dat de rokers lekker buiten, of in een rook-kamer (lekker effectief, krijg je veel meer binnen in korte tijd), een peukje opsteken, waarna ze weer gezellig met hun vrienden verder kunnen hangen/dansen, wat ever.
Dus eigenlijk komt het er op neer dat je te mietig bent om dat van je vrienden te vragen, en dus wil je dat de overheid dat maar voor je doetquote:Op woensdag 18 april 2007 13:13 schreef Fostar82 het volgende:
[..]
Gehe, daar draai je het mooi om.Mijn rokende vrienden moeten juist meer aan hun niet-rokende vrienden denken!
De rokers, roken voor eigen plezier, waarbij niet-rokers daar last van hebben; het stinkt, je bent aan het meeroken en wat nog meer. Niet-rokers roken niet, en vallen daarbij niemand lastig.
Dus lijkt het me logisch dat de rokers lekker buiten, of in een rook-kamer (lekker effectief, krijg je veel meer binnen in korte tijd), een peukje opsteken, waarna ze weer gezellig met hun vrienden verder kunnen hangen/dansen, wat ever.
Nee, hij is niet te mietig. hij is gewoon bang dat ze toch niet zulke goede vrienden blijken te zijn als hij denkt.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:22 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Dus eigenlijk komt het er op neer dat je te mietig bent om dat van je vrienden te vragen, en dus wil je dat de overheid dat maar voor je doet
![]()
Wat een verrassing toch.quote:Stichting Volksgezondheid en Roken (STIVORO) ziet niets in een gefaseerde invoering van rookvrije horeca.
Bier zuipuuuhhh!!!quote:Op woensdag 18 april 2007 12:58 schreef yahtzeehooligan het volgende:
"Ongezond, blabla."
En ondertussen nog steeds naar de kroeg, he?
Gaat erom dat anderen last hebben van jouw rook. Als iemand graag zijn lever verzuipt, heb ik daar geen last van. Mijn lever lijdt niet onder het zuipgedrag van anderen. Mijn longen lijden wel onder het rookgedrag van anderen.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Bier zuipuuuhhh!!!
Nie rokeuh, da's hasaatikke ongezond man! Huey! Geef mijn es 10 bier!
Sommige mensen zijn ook vrij schadelijk voor anderen als ze teveel gezopen hebben.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat erom dat anderen last hebben van jouw rook. Als iemand graag zijn lever verzuipt, heb ik daar geen last van. Mijn lever lijdt niet onder het zuipgedrag van anderen. Mijn longen lijden wel onder het rookgedrag van anderen.
Ik hoop dat rookvrije horeca hééél snel wordt ingevoerd.
Je moet ook meebetalen aan die kapotte lever.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat erom dat anderen last hebben van jouw rook. Als iemand graag zijn lever verzuipt, heb ik daar geen last van. Mijn lever lijdt niet onder het zuipgedrag van anderen. Mijn longen lijden wel onder het rookgedrag van anderen.
Tja, het valt te betwijfelen of je echt schade oploopt door meeroken met anderen. Er zijn net zoveel onderzoeken die zeggen dat meeroken niet schadelijk is als onderzoeken die dat wel beweren. Ligt aan degene die ze wil gebruiken welke hij pakt.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, en van uitlaatgassen ga je ook dood. Dat accepteren we wel fijn.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben een half jaar in Zweden geweest waar ze al enige tijd zo'n verbod hebben. Als voormalig roker schaar ik me vaak achter de groep rokers, maar ik kan me nu wel vinden in zo'n verbod. Het went enorm snel, daar moet je je niet op verkijken. Bovendien, schonere kleertjes (allicht ruikt het frisserquote:Op woensdag 18 april 2007 16:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, en van uitlaatgassen ga je ook dood. Dat accepteren we wel fijn.
Ik vind het hele verbod maar bizar. Als er nou een markt voor was had het allang succesvol geweest.
Maar nee, nu zijn al die mensen, die niet meer mogen roken, extra gestressed. Dát zal een goede sfeer geven man! Verbod
Zoals ook al blijkt uit de uitkomsten van al die opinieonderzoeken over dit onderwerp:quote:Op woensdag 18 april 2007 16:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
En een beetje statisticus kan toveren met getallen.
Over het algemeen wordt er meer aan mij meebetaald dan ik aan anderen hoef mee te betalen, gezien de sloot medicijnen die ik dagelijks slik, dus boeit me dat eerlijk gezegd weinig. Ik vind het belangrijker dat mijn gezondheid niet lijdt onder het gedrag van anderen.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je moet ook meebetalen aan die kapotte lever.
Wat denk je dan van al dat geweld dat ook door drank ontstaat? En van al die afschuwelijke ongelukken die voortkomen uit drankgebruik?
(en dan heb ik het nog niet eens over de dronkenmensen die nukkig worden, omdat ze niet mogen roken)
Daar moet jij ook aan meebetalen.
quote:Op maandag 16 april 2007 12:42 schreef Dwersdriever het volgende:
Goed nieuws voor mensen die zitten te springen om een rookverbod in de horeca.
Ja, dat is de reden, dat mensen er tegen zijn. Dat doen politici immers het liefst, zichzelf zo impopulair mogelijk maken.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:14 schreef LoggedIn het volgende:
Dit is gewoon item nummer zoveel op de lijst van dingen die zo nodig door onze overheid door onze strot geduwd moet worden, omdat ze weten dat de maatschappij er tegen is.
Ik vind dat de overheid ook moet ingrijpen bij het maken van taalfouten op een forum.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:14 schreef LoggedIn het volgende:
enigsinds
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |