abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48705888
Haat? Whehe... de slachtoffer-rol is weer snel aangenomen. .
  woensdag 25 april 2007 @ 15:09:03 #202
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48706387
quote:
Op woensdag 25 april 2007 14:48 schreef DennisMoore het volgende:
Haat? Whehe... de slachtoffer-rol is weer snel aangenomen. .
Ok, dan verander ik het naar onverdraagzaamheid. Waar komt dat vandaan? Hoe heb je er als niet roker last van als de in helft van het cafe, gescheiden door een muur en een hal met een deur aan elke kant, wel gerookt mag worden?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_48706530
Ja.

Want die investeringen moeten terugverdiend worden, waarschijnlijk door de bierprijs te verhogen. Daarnaast ben ik geen voorstander van Apartheid. En tenslotte hebben álle werknemers recht op een rookvrije werkplek.

Je kunt dus geen personeelsadvertentie maken met: "Bar-personeel gevraagd voor het rook-gedeelte van ons café".
  woensdag 25 april 2007 @ 15:29:06 #204
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48706898
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:15 schreef DennisMoore het volgende:
Ja.

Want die investeringen moeten terugverdiend worden, waarschijnlijk door de bierprijs te verhogen. Daarnaast ben ik geen voorstander van Apartheid. En tenslotte hebben álle werknemers recht op een rookvrije werkplek.

Je kunt dus geen personeelsadvertentie maken met: "Bar-personeel gevraagd voor het rook-gedeelte van ons café".
En als dan de accijns op sigaretten wordt verhoogd hiervoor? Of als je gewoon twee euro entree betaald voor het rook gedeelte, en de niet rook bar wel vrij toegang is?

En als er in het rookgedeelte geen bar is, maar de rokers hun biertje in het niet rokers gedeelte halen?

Ik ben best bereid concessies te maken en creatief te denken, ik wil niet rokers niet lastig vallen met mijn rook. Maar het lijkt erop dat dat het probleem helemaal niet is, veel niet rokers willen gewoon een verbod, punt. En willen niet meewerken aan andere oplossingen waarbij het resultaat ook is dat niet rokers geen rook hoeven in te ademen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 25 april 2007 @ 15:31:11 #205
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48706974
Oh, enneuhh.. apartheid?

Ik heb het over vrije keuze om in een rookruimte te gaan zitten, of in de niet rook ruimte te gaan zitten.
pi_48707114
Ach, al die krampachtige ingrepen zijn toch helemaal niet nodig.

In 't buitenland blijkt al dat het algehele rookverbod prima werkt. Rokers zullen de eerste maanden nog effe piepen, maar daarna is men eraan gewend.

Daarnaast kan het voor veel (gelegenheids)rokers de doorslaggevende reden zijn om dan maar helemaal te stoppen met roken, en is de maatregel dus ook goed voor de volksgezondheid. Past prima in het pakket maatregelen om roken te ontmoedigen.
  woensdag 25 april 2007 @ 15:41:45 #207
3542 Gia
User under construction
pi_48707347
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

En als dan de accijns op sigaretten wordt verhoogd hiervoor? Of als je gewoon twee euro entree betaald voor het rook gedeelte, en de niet rook bar wel vrij toegang is?

En als er in het rookgedeelte geen bar is, maar de rokers hun biertje in het niet rokers gedeelte halen?

Ik ben best bereid concessies te maken en creatief te denken, ik wil niet rokers niet lastig vallen met mijn rook. Maar het lijkt erop dat dat het probleem helemaal niet is, veel niet rokers willen gewoon een verbod, punt. En willen niet meewerken aan andere oplossingen waarbij het resultaat ook is dat niet rokers geen rook hoeven in te ademen.
En wie betaalt de verbouwingen aan al die cafés? Dit is gewoon niet overal realiseerbaar.
Als ik in Helmond kijk, zou zoiets op het havenplein kunnen, door alle rokers te verbannen naar de serres, alleen moeten de nietrokers dan door de rook naar het nietrokers deel.

Ik zie eigenlijk helemaal het probleem niet om gewoon binnen niet te roken. Toen ik nog rookte kwam ik ook weleens op plekken waar niet gerookt mocht worden. Niet leuk, maar als je er graag genoeg naartoe wilt, moet het niet roken geen probleem zijn.
  woensdag 25 april 2007 @ 15:43:33 #208
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48707427
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:35 schreef DennisMoore het volgende:
Ach, al die krampachtige ingrepen zijn toch helemaal niet nodig.
En als het nou bijdraagt aan het plezier van mensen die wel lekker een sigaretje willen bij hun biertje?

Waarom tellen de gevoelens van rokers compleet niet mee?
quote:
In 't buitenland blijkt al dat het algehele rookverbod prima werkt. Rokers zullen de eerste maanden nog effe piepen, maar daarna is men eraan gewend.
Even iets minder denigrerend aan rokers refereren aub, rokers zijn ook mensen.
quote:
Daarnaast kan het voor veel (gelegenheids)rokers de doorslaggevende reden zijn om dan maar helemaal te stoppen met roken, en is de maatregel dus ook goed voor de volksgezondheid. Past prima in het pakket maatregelen om roken te ontmoedigen.
Je hebt mijn stelling dat niet rokers absoluut niet willen meewerken aan een oplossing perfect bevestigd.

Je hebt alleen mijn vraag nog niet beantwoord, waarom ben je zo intolerant tov rokers?
  woensdag 25 april 2007 @ 15:48:02 #209
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48707598
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:41 schreef Gia het volgende:

[..]

En wie betaalt de verbouwingen aan al die cafés?
Ik herhaal even wat in hierboven al zei:

quote:
Dit is gewoon niet overal realiseerbaar.
Als ik in Helmond kijk, zou zoiets op het havenplein kunnen, door alle rokers te verbannen naar de serres, alleen moeten de nietrokers dan door de rook naar het nietrokers deel.
Dat ben ik met je eens, maar als we nu waar het wel realiseerbaar is het gewoon toestaan? Dus als bar heb je een geheel geisoleerd rookgedeelte zonder personeel, of je hele bar is niet roken.
quote:
Ik zie eigenlijk helemaal het probleem niet om gewoon binnen niet te roken. Toen ik nog rookte kwam ik ook weleens op plekken waar niet gerookt mocht worden. Niet leuk, maar als je er graag genoeg naartoe wilt, moet het niet roken geen probleem zijn.
Het is voor mij gewoon storend als ik niet kan roken bij mijn biertje, wie ben jij om dat voor mij te bepalen?

Ook aan jou de vraag, waarom ben je zo intolerant?
pi_48708057
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:41 schreef Gia het volgende:

[..]

En wie betaalt de verbouwingen aan al die cafés? Dit is gewoon niet overal realiseerbaar.
Dan geeft de overheid hier maar subsidie voor die voortkomt uit accijns diie rokers betalen voor hun sigaretten. Dan merk jij er niets van.
verder ben ik net als mijn voorganger bereid extra te betalen voor een locatie waar ik kan roken.
quote:
Keuze vrijheid noemen we dat. Misschien vindt jij een politiestaat leuk maar ik niet.
Leven en laten leven...

Verder ben ik bereid om aan een oplossing te werken zodat anderen geen last van mijn rook hebben.
Ik blijf dus bij gescheiden kroegen. Of anders rokers en niet rokersdelen binnen 1 kroeg..

Maar ik wil gewoon dat er keuze is..
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_48709104
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:43 schreef Viajero het volgende:

En als het nou bijdraagt aan het plezier van mensen die wel lekker een sigaretje willen bij hun biertje?
Waarom tellen de gevoelens van rokers compleet niet mee?
Ehm... hebben in de horeca óóit de gevoelens van niet-rokers meegeteld? Die moesten maar thuisblijven of hun eigen cafés beginnen. Dat zogenaamde 'dat lossen we samen wel op' heeft nog nooit gewerkt, en was puur bedoeld als vertragingstactiek, een (hihi) rookgordijn. De horeca heeft zich massaal niét gehouden aan het gesloten convenant. Etc etc.

Rokers mogen best hun sigaretje roken. Thuis, of buiten in de open lucht. Niet op plaatsen waar anderen mogelijk last hebben van hun ongezonde hobby. Stel dat ikzelf het prettig zou vinden om autobanden te verbranden bij mijn biertje, of met wierook te lopen zwaaien...
quote:
Even iets minder denigrerend aan rokers refereren aub, rokers zijn ook mensen.
Je piept.
quote:
Je hebt mijn stelling dat niet rokers absoluut niet willen meewerken aan een oplossing perfect bevestigd.
Zie boven. Het zijn juist de rokers die als groep (!) niet willen meewerken!

En tuurlijk, individuele rokers roepen (ook hier op fok) om het hardst dat ze écht hun sigaret zullen uitmaken als iemand er last van heeft, dat ze het zelfs netjes vragen vóórdat ze er eentje opsteken, dat ze bij de bushalte expres een eindje verderop gaan staan, etc etc. Maar in de praktijk komt daar niets van terecht, en kunnen ze lekker in de anonieme rookwolken wegduiken en flink paffen.
quote:
Je hebt alleen mijn vraag nog niet beantwoord, waarom ben je zo intolerant tov rokers?
Onzin, enkele van mijn beste vrienden zijn rokers.
  woensdag 25 april 2007 @ 16:38:04 #212
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48709323
quote:
Op woensdag 25 april 2007 16:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ehm... hebben in de horeca óóit de gevoelens van niet-rokers meegeteld?
Dus moeten nu de gevoelens van rokers niet meer worden meegeteld, als wraak of zo?
quote:
Die moesten maar thuisblijven of hun eigen cafés beginnen.
Dat vind ik nog steeds, als het echt zo'n probleem was dan zouden er al lang gezellige niet rokers cafes zijn.
quote:
Dat zogenaamde 'dat lossen we samen wel op' heeft nog nooit gewerkt, en was puur bedoeld als vertragingstactiek, een (hihi) rookgordijn. De horeca heeft zich massaal niét gehouden aan het gesloten convenant. Etc etc.

Rokers mogen best hun sigaretje roken. Thuis, of buiten in de open lucht. Niet op plaatsen waar anderen mogelijk last hebben van hun ongezonde hobby. Stel dat ikzelf het prettig zou vinden om autobanden te verbranden bij mijn biertje, of met wierook te lopen zwaaien...
[..]

Je piept.
[..]

Zie boven. Het zijn juist de rokers die als groep (!) niet willen meewerken!
Onzin. Ik kom hier met oplossingen aan, en jij blijft alles afwijzen. Daarnaast, het is niet het probleem van de rokers als niet rokers zelf niet een oplossing kunnen vinden. Het word pas een probleem van rokers als er een verbod komt. Dus probeer ik met oplossingen te komen die voor beiden werken, maar dat wijs jij dus duidelijk af.
quote:
En tuurlijk, individuele rokers roepen (ook hier op fok) om het hardst dat ze écht hun sigaret zullen uitmaken als iemand er last van heeft, dat ze het zelfs netjes vragen vóórdat ze er eentje opsteken, dat ze bij de bushalte expres een eindje verderop gaan staan, etc etc. Maar in de praktijk komt daar niets van terecht, en kunnen ze lekker in de anonieme rookwolken wegduiken en flink paffen.
[..]

Onzin, enkele van mijn beste vrienden zijn rokers.
Ik ken jouw vrienden niet, ik reageer alleen op jouw ongevoelige en intolerante uitspraken hier.

Je hebt nog steeds niet beantwoord waarom ik, als ik daar niemand mee lastig val, niet een biertje en een sigaret mag gebruiken in een bar.

En je ontkent dat je intolerant bent, maar al je uitspraken hier zijn intolerant tov rokers, zelfs als ze geen overlast veroorzaken.

Nog een keertje dan. WAAROM?
pi_48712334
Je oplossingen zijn in de praktijk niet haalbaar, of slechts met enorm veel (kostbare) moeite.
En nogmaals, ze blijken niet nodig, zo bewijst de praktijk in diverse buitenlanden.
Verspilde moeite dus, daarom de kwalificatie 'krampachtige ingrepen'.
  woensdag 25 april 2007 @ 18:38:47 #214
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48713014
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:18 schreef DennisMoore het volgende:
Je oplossingen zijn in de praktijk niet haalbaar, of slechts met enorm veel (kostbare) moeite.
En nogmaals, ze blijken niet nodig, zo bewijst de praktijk in diverse buitenlanden.
Verspilde moeite dus, daarom de kwalificatie 'krampachtige ingrepen'.
Dat valt echt wel mee. Het enige dat je hoeft te doen is een vergunning afgeven als een bar een perfect afgesloten rookruimte heeft, en die bar de kosten zelf laten verhalen op de rokers door entreegeld te vragen. Moet je eens kijken hoeveel bars toch die "enorm veel moeite" gaan nemen.

En dat in het buitenland rokers als paria behandeld worden is natuurlijk geen reden om dat hier ook te doen.

Maar goed, anti-rokers zijn grote tegenstanders van persoonlijke vrijheid en verantwoordelijkheid, en ik ben juist een groot voorstander daarvan. En ja, ik ben een roker, maar ik zeg hetzelfde over gebruikersruimtes voor heroine, wat ik niet gebruik. Zolang ik er geen last van heb mag het.

Anti-rokers denken meer in de richting: ook al zie, hoor, voel en ruik ik het niet, als het iets is wat ik zelf niet doe dan moet het verboden worden.

Ok, leuke manier van denken. Ik ben benieuwd wat het volgende slachtoffer wordt als jullie eenmaal je zin hebben over roken. Al enig idee of nog niet echt over nagedacht omdat het nog te leuk is om rokers te pesten?
pi_48713191
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:38 schreef Viajero het volgende:

Dat valt echt wel mee. Het enige dat je hoeft te doen is een vergunning afgeven als een bar een perfect afgesloten rookruimte heeft
Hoeveel ambtenaren en papierwerk hebben we daarvoor nodig?
quote:
en die bar de kosten zelf laten verhalen op de rokers door entreegeld te vragen.
Met een extra kassa? Toegangspoortjes? Een chipcard misschien? Zie jij het gebeuren? .
quote:
Moet je eens kijken hoeveel bars toch die "enorm veel moeite" gaan nemen.
Niet dus. Algeheel rookverbod is commercieel veel interessanter. Gelijke monniken, gelijke kappen. Geen ingewikkelde investeringen met vergunningen en handhaven etc. En de omzet blijkt in 't buitenland juist te stijgen (voormalig rokers gaan meer drinken, en mensen die voorheen horeca moesten mijden, komen nu wél).
quote:
En dat in het buitenland rokers als paria behandeld worden is natuurlijk geen reden om dat hier ook te doen.
Paria, whehe. Slachtofferrol! .
quote:
Maar goed, anti-rokers zijn grote tegenstanders van persoonlijke vrijheid en verantwoordelijkheid,
.
quote:
en ik ben juist een groot voorstander daarvan. En ja, ik ben een roker, maar ik zeg hetzelfde over gebruikersruimtes voor heroine, wat ik niet gebruik. Zolang ik er geen last van heb mag het.
Oja, het argument van de volksgezondheid en het terugdringen van roken, niet onbelangrijk. .
quote:
Anti-rokers denken meer in de richting: ook al zie, hoor, voel en ruik ik het niet, als het iets is wat ik zelf niet doe dan moet het verboden worden.
.
En dit is weer een mooi voorbeeldje waarom je niet met verslaafden in discussie moet gaan. .
quote:
Ok, leuke manier van denken. Ik ben benieuwd wat het volgende slachtoffer wordt als jullie eenmaal je zin hebben over roken. Al enig idee of nog niet echt over nagedacht omdat het nog te leuk is om rokers te pesten?
Hierna de Joden denk ik, of de negerts, daar wordt nog over vergaderd. .
  woensdag 25 april 2007 @ 18:55:06 #216
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48713507
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Hoeveel ambtenaren en papierwerk hebben we daarvoor nodig?
[..]

Met een extra kassa? Toegangspoortjes? Een chipcard misschien? Zie jij het gebeuren? .
[..]

Niet dus. Algeheel rookverbod is commercieel veel interessanter. Gelijke monniken, gelijke kappen. Geen ingewikkelde investeringen met vergunningen en handhaven etc. En de omzet blijkt in 't buitenland juist te stijgen (voormalig rokers gaan meer drinken, en mensen die voorheen horeca moesten mijden, komen nu wél).
[..]

[..]

.
[..]

Oja, het argument van de volksgezondheid en het terugdringen van roken, niet onbelangrijk. .
[..]

.
En dit is weer een mooi voorbeeldje waarom je niet met verslaafden in discussie moet gaan. .
[..]
Inderdaad, als je niet meer met argumenten kan komen moet je de discussie gewoon afbreken en proberen rokers in discrediet te brengen als verslaafden (met de implicatie dat ze niet helder kunnen denken)
quote:
Hierna de Joden denk ik, of de negerts, daar wordt nog over vergaderd. .
je hebt iig wel gevoel voor humor
pi_48714173
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:55 schreef Viajero het volgende:

Inderdaad, als je niet meer met argumenten kan komen moet je de discussie gewoon afbreken en proberen rokers in discrediet te brengen als verslaafden (met de implicatie dat ze niet helder kunnen denken)
Dit is niet het eerste rook-topic hoor... .

Mijn conclusie uit al die voorgaande topics is dat een groot deel van de rokers uiteindelijk de meest absurde argumenten inbrengt, van het niveau "Ja maar auto's zijn ook ongezond en te veel aftershave stinkt ook".

En dan kun je alleen nog maar meewarig hoofdschudden. .

Maar het staat je vrij hoor, om nog even mijn argumenten voor de onhaalbaarheid van je voorstellen (dat stukje over vergunningen en chipcard enzo) te behandelen. Geef dan meteen even je visie op de verantwoordelijkheid voor de volksgezondheid (ik voorspel van het niveau: "Ja maar dan moeten we frikandellen ook verbieden!") en geef aan waarom de situatie in diverse buitenlanden geen goede indicatie zou zijn voor het verloop van het proces in Nederland.

Amuse me.
  woensdag 25 april 2007 @ 20:29:09 #218
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_48717243
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:44 schreef DennisMoore het volgende:

Ik herinner mij nog heel goed de reclame van postbus 51 over die gozer die in een glas pist en de serveert aan een oude vrouw. Maar hij rookt gelukkig niet... Al vele jaren is het officieel standpunt van de overheid dat rokers de grootste aso's zijn die er bestaat.

En dan zeg jij dat rokers zich een slachtoffer rol aanmeten.
pi_48718174
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:29 schreef Monus het volgende:

Al vele jaren is het officieel standpunt van de overheid dat rokers de grootste aso's zijn die er bestaat.
.
quote:
En dan zeg jij dat rokers zich een slachtoffer rol aanmeten.
Ja, ook jouw post bewijst die stelling weer. .
  woensdag 25 april 2007 @ 21:05:45 #220
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_48718680
Je hebt het rellen wel verleerd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')