Een zeer vervelende manier van discussieren, bij voorbaat dingen belachelijk maken.quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:51 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Jij wilt serieus ontkennen dat het iets om handen hebben en ontspanning niet de hoofdredenen zijn?
Onee wacht, het is omdat de smaak zo lekker is
Ja, maar smaken verschillen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:47 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat de feitelijke smaak van tabaksproducten nou lekkerder is dan andere lekkernijen.
Ja, ik vond mijn eerste sigaret (nou ja, eigenlijk was het halfzware Van Nelle shag) lekker.quote:Zoals ik al zei is het eerder de verzadiging van de verslaving die als lekker wordt ervaard dan de smaak zelf. Of vond jij je allereerste sigaret lekker smaken?
En die berscherming is er als de overheid het verbiedquote:Op vrijdag 20 april 2007 17:48 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geldt was het vanaf het allereerste tabaksprodukt al duidelijk geweest wat de gevolgen zijn voor de gezondheid en waren er nu helemaal geen tabaksprodukten geweest.
Dus tja dat mag van mij wel achteraf gecorrigeerd worden nu het wel bekend is.
Vooral omdat jongeren (vanaf een jaar of 8 al tegenwoordig) beschermd dienen te worden. Omdat die niet zelf een volwassen afweging kunnen maken of het verstandig is of niet om aan roken te beginnen.. eenmaal begonnen worden ze slachtoffer van de verslavende stoffen en roken ze hun hele leven.
Aangezien een leeftijdslimiet niet helpt omdat die kids toch wel aan sigaretten komen, vind ik dat er maar een totaal verbod moet komen op de produktie. Zie er niks ergs aan om een verslavend prdukt met 4000 schadelijke stoffen te verbieden.
Echt niet he, niemand wil van binnen echt stoppen. Als je echt wilt stoppen dan stop je gewoon zoals vele mensen gewoon deden en nog steeds doen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:05 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik vind overigens dat roken een zwaktebod is. Bijna iedereen wil diep van binnen eigenlijk stoppen. Maar hun hersenen zijn beinvloed door de verslaving. Zo goed als elke roker gedraagt zich hetzelfde in een discussie over roken; Vol drogredeneringen, er om heen lullen en uiteindelijk gefrustreerd op de man spelen. Dit zijn tekenen van onmacht en zwakte, wetend dat je gelijk hebt maar niet bij machte zijn er iets aan te doen.
Zodra die mensen dan uiteindelijk toch een keer gestopt zijn, geven ze ineens wel toe dat het een zwakte was, puur een verslaving en dat het eigenlijk best vies is
En daarom mag van mij de overheid in dit geval wel de burger wel tegen zichzelf beschermen, want blijkbaar is de sigaret sterker dan de mens.
Exactly, maar wat ik wel jammer vind is dat als de horeca rookvrij is je dan weer wat anders krijgt. De mensen besteden hun tijd nu aan het kopen en roken van sigaretten. Maar dan ? Krijg je dan meer gekloot in uitgaansgelegenheden of meer ruzies en andere onzin omdat mensen opgefokter zijn ?quote:Op woensdag 18 april 2007 10:53 schreef Fostar82 het volgende:
[..]
Das natuurlijk onzin... Het gaat hier ff niet om de marktwerking. Er zijn vast talloze niet-rokers welke liever naar een niet-rook club zouden gaan. Ik wel in elk geval. Na een nachtje stappen ruik je helemaal naar rook, en zelfs als je al zin hebt om te douchen voordat je je bed in duikt, ruikt de volgende morgen je kamer en je bed erna yeeggg.
Het probleem is dat iedereen wel rokende (lees verslaafde) vrienden heeft welke je dan niet zou zien. En uitgaan doe je toch met je vrienden.
Nee, het is de verslaving. Mensen beginnen met roken vaak op jonge leeftijd om erbij te horen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:51 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Jij wilt serieus ontkennen dat het iets om handen hebben en ontspanning niet de hoofdredenen zijn?
Onee wacht, het is omdat de smaak zo lekker is
Die zouden kunnen weigeren om te komen cateren op plekken waar gerookt wordt.quote:Op zaterdag 21 april 2007 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
HOe zit het eigenlijk met de thuis catering en rokers, mag je dan nog wel thuis roken als je die mensen inhuurt. Want een rookvrije werkplek kan bij iemand thuis niet gegearandeerd worden.
Er zijn zat mensen die alleen roken tijdens het uitgaan.quote:
quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:20 schreef Hertog_Martin het volgende:
Je vind het lekker omdat de stoffen je verslaving verzadigt, je bent gewoon slachtoffer van een miljarden-industrie die je expres verslaafd maakt en je zover heeft gekregen dat je vrijwillig zeer schadelijke stoffen als teer, nicotine, koolmonoxide, butaan, methaan, aceton etc etc tot je neemt en die gewoonte nog verdedigt ook.
Maar goed, één ding heb ik zeker ondervonden, en dat is dat argumenten tegen roken er niet toe doen bij rokers, de verslaving is sterker dan reden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |