En komt veel vaker voor en is ook nog veel triester. Wordt altijd gedaan door niet-engelsen. "Give me you're pen"quote:Op zondag 15 april 2007 21:06 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Andersom is anders ook vervelend hoor.
volgens mij maken native engelsen die fout ook ziekelijk vaak. En dan typen ze niet youre, ipv you're, maar echt your.quote:Op zondag 15 april 2007 21:04 schreef NZYM het volgende:
Serieus, mensen die, zoals in YOU ARE, "your" zeggen ipv "you're".
Vandaag
Zag een plaatje van iemand met een tattoo met de text "Papa Your Forever In My Heart"
zOMG TEH NOOBZ!!!!!11!!!einz1!!!!
Klacht: Is duidelijk![]()
Idd, ik sta er echt van te kijken hoe vaak dat fout wordt gedaan, terwijl ik het dan wel goed doe...quote:Op zondag 15 april 2007 21:07 schreef P8 het volgende:
[..]
volgens mij maken native engelsen die fout ook ziekelijk vaak. En dan typen ze niet youre, ipv you're, maar echt your.
kijk maar eens op engelse fora, of praat eens met engels vrienden via msn oid.
Yeah, they scuk!quote:
Dat komt omdat ze daarmee opgegroeid zijn, qua spreken. Dan schrijf je 't ook sneller als 'your' ipv 'you're', net als dat wij 'zo'n' zeggen en schrijven ipv 'zo een'. Sommige mensen maken de fout en schrijven 'zoon'.quote:Op zondag 15 april 2007 21:07 schreef P8 het volgende:
[..]
volgens mij maken native engelsen die fout ook ziekelijk vaak. En dan typen ze niet youre, ipv you're, maar echt your.
kijk maar eens op engelse fora, of praat eens met engels vrienden via msn oid.
`quote:Op zondag 15 april 2007 21:11 schreef SevenWonders het volgende:
Ja, daar erger ik me ook wel is aan :-)
liever "es" dan "is" iddquote:Op zondag 15 april 2007 21:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
`
Eens als "is" schrijven is 100000 keer erger.
LOLLERWTFquote:
Color ipv colourquote:Op zondag 15 april 2007 21:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
Engelsen doen dat ook megavaak
Of zo'n Canadese die zei dat het tounge was ipv tongue.
Dat is inderdaad Brits en Amerikaans.quote:Op zondag 15 april 2007 21:22 schreef Natalie het volgende:
[..]
Color ipv colour
Die 'u' wordt er vaak uitgewipt. Wie weet is het ene Brits-Engels en het andere Amerikaans-Engels?
De versie met u is brits engels, de versie zonder u amerikaans engels.quote:Op zondag 15 april 2007 21:22 schreef Natalie het volgende:
[..]
Color ipv colour
Favorite ipv favourite
Die 'u' wordt er vaak uitgewipt. Wie weet is het ene Brits-Engels en het andere Amerikaans-Engels?
quote:
Nee, let even goed op hoe ik t schrijf:quote:Op zondag 15 april 2007 21:22 schreef Natalie het volgende:
[..]
Color ipv colour
Favorite ipv favourite
Ik ken die verschillen welquote:Op zondag 15 april 2007 21:34 schreef tslh het volgende:
De meeste mensen beheersen de Nederlandse taal al nauwelijks: je stelt wel hoge eisen als je verwacht dat ze dan wel engels goed kunnen lezen/schrijven![]()
Wie kent er tegenwoordig nog het verschil tussen:
jou/jouw
hen/hun
kunnen/kennen
etc. etc.
Of mensen die denken 'konden' de verleden tijd is van 'kennen'.quote:Op zondag 15 april 2007 21:34 schreef tslh het volgende:
De meeste mensen beheersen de Nederlandse taal al nauwelijks: je stelt wel hoge eisen als je verwacht dat ze dan wel engels goed kunnen lezen/schrijven![]()
Wie kent er tegenwoordig nog het verschil tussen:
jou/jouw
hen/hun
kunnen/kennen
etc. etc.
Ik snap je nu.quote:Op zondag 15 april 2007 21:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Nee, let even goed op hoe ik t schrijf:
Het is: Tongue
Zij zegt Tounge, (dus uitgesproken Tounsj)??
Color is Am Engels
Colour normaal Engels
?quote:Op zondag 15 april 2007 21:45 schreef pingu_ het volgende:
Presentation vs. presentation, laboratory vs. laboratory en nog wat andere woorden.
quote:
quote:Op zondag 15 april 2007 23:00 schreef P8 het volgende:
[..]
[afbeelding]
er staan wel meer fouten in deze foto
wtf, dat ik die dude niet heb gezienquote:Op zondag 15 april 2007 23:00 schreef P8 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Waar is het partyflock logo heenquote:Op zondag 15 april 2007 23:00 schreef P8 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Photoshop skillz jeweets!quote:
quote:Op zondag 15 april 2007 23:00 schreef P8 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Echt te triest voor woorden, al gaat dat voor de hele dens sien op natuurlijkquote:Op zondag 15 april 2007 23:00 schreef P8 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Rossquote:Op maandag 16 april 2007 11:18 schreef -Muse- het volgende:
Dit topic doet mij meteen aan Ross denken
"Oh-oh-oh, and by the way, Y-O-U-apostrophe-R-E means 'you are,' Y-O-U-R means 'your!'
Eeeehmmm, nee?quote:Op maandag 16 april 2007 12:51 schreef -Muse- het volgende:
vEEL Amerikanen zeggen ook "Aks" ipv "Ask"
hmm ik hoor em ook aardig vaak.quote:Op maandag 16 april 2007 12:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeehmmm, nee?
Echt nog nooit gehoord...
daar ben ik het mee is?quote:Op maandag 16 april 2007 12:57 schreef Tuvai.net het volgende:
Pff, en dan hebben ze het over Amerikanen...
Ik zie alleen hier op Fok! nog té vaak dat mensen alleen al 'eens' en 'is' en 'jouw' en 'jou' omdraaien. Moeilijk hé?
Dus is het niet waar?quote:Op maandag 16 april 2007 12:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeehmmm, nee?
Echt nog nooit gehoord...
Dat heb ik nou nog nooit gehoordquote:Op maandag 16 april 2007 12:51 schreef -Muse- het volgende:
Dat slaat dan weer nerges op ouwequote:Op maandag 16 april 2007 12:51 schreef -Muse- het volgende:
Moet je eens zo'n discovery channel programma kijken over die Amerikaanse prostituees, dan kom het je vaak zat tegen.quote:
quote:Op maandag 16 april 2007 13:00 schreef P8 het volgende:
[..]
daar ben ik het mee is?
Dat eens een benarde situatie?
Kap is daarmee ja!quote:Op maandag 16 april 2007 13:00 schreef P8 het volgende:
[..]
daar ben ik het mee is?
Dat eens een benarde situatie?
You're <--> Your is een serieuze zaak.quote:
maar dit gaat om de uitspraakquote:Op maandag 16 april 2007 13:34 schreef NZYM het volgende:
Aks <--> Ask kan gewoon een typfoutje zijn ouwe .. (zoals in OLOLOL!!!!11!!!! en ZOMG!!!!!!!!!)![]()
Tuurlijk, native Nederlands sprekenden maken toch ook aan de lopende band fouten? Zie TTKquote:Op maandag 16 april 2007 13:47 schreef Viking84 het volgende:
Nou, native speakers maken echt meer fouten in het Engels dan mensen die pas op latere leeftijd Engels hebben geleerd. Ik zie die your / you're - fout zelfs in computerspellen.
en mensen die posten in het subforum De Gouden Kooi en dan Brain typen ipv Brianquote:Op maandag 16 april 2007 13:57 schreef MrDrako het volgende:
Of bij probeer software, dat is een "Trial" periode, en mensen die dan trail typen, dat is ook zoiets doms en komt zo vaak voor...
eitjequote:Op dinsdag 17 april 2007 07:55 schreef StefanP het volgende:
Kent TS het verschil tussen 'who' en 'whom'? Tussen de komma en puntkomma? Tussen 'affect' en 'effect'? Tussen 'lose' en 'loose'? Stationary en stationery? Past en passed? Dependent en dependant? Loath en loathe? Tussen like en as? Historical en historic? Illicit en elicit? Heeft TS geen woordenboek nodig voor woorden als 'callipygian', 'Brobdingnagian' en 'concomitant'?
Dacht ik al.![]()
Ik slaag niet voor Engels als jij het tentamen zou makenquote:Op dinsdag 17 april 2007 07:55 schreef StefanP het volgende:
Kent TS het verschil tussen 'who' en 'whom'? Tussen de komma en puntkomma? Tussen 'affect' en 'effect'? Tussen 'lose' en 'loose'? Stationary en stationery? Past en passed? Dependent en dependant? Loath en loathe? Tussen like en as? Historical en historic? Illicit en elicit? Heeft TS geen woordenboek nodig voor woorden als 'callipygian', 'Brobdingnagian' en 'concomitant'?
Dacht ik al.![]()
die vent erachter was me niet eens opgevallen!!!quote:Op zondag 15 april 2007 23:00 schreef P8 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Wat dacht je van die kerel aan de rechterkant~!!:quote:Op zondag 15 april 2007 23:00 schreef P8 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Kan toch niet, dat logootje kan toch nooit zo mooi weggeshopt zijn. Blijkbaar een andere foto zonder logo.quote:
kan welquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:34 schreef M180 het volgende:
[..]
Kan toch niet, dat logootje kan toch nooit zo mooi weggeshopt zijn. Blijkbaar een andere foto zonder logo.
Nee, dat zeggen ze pas over duizend jaar. Als in "Aks me about xmas."quote:Op maandag 16 april 2007 12:51 schreef -Muse- het volgende:
Sommige onopgeleide Amerikanen zeggen ook "Aks" ipv "Ask"
Truequote:Op dinsdag 17 april 2007 23:04 schreef Leshy het volgende:
[..]
Nee, dat zeggen ze pas over duizend jaar. Als in "Aks me about xmas."
Correcte Engelse vertaling:quote:Op zondag 15 april 2007 21:04 schreef NZYM het volgende:
zOMG TEH NOOBZ!!!!!11!!!einz1!!!!
"Oh my God, the new beings" tochquote:Op woensdag 18 april 2007 06:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Correcte Engelse vertaling:
"Oh my God, the newbies!"
Futuramaquote:Op dinsdag 17 april 2007 23:04 schreef Leshy het volgende:
[..]
Nee, dat zeggen ze pas over duizend jaar. Als in "Aks me about xmas."
Jah idd, Newbie is ontstaan uit New Being. Maarjah, NIEMAND zegt New Beingquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |