quote:RKC gered van de ondergang
RKC Waalwijk heeft het financieel zwaar, maar een faillissement is niet meer aan de orde. Het Brabants Dagblad meldt dat twee investeerders de eerstedivisionist hebben gered.
Daarnaast krijgt de club medewerking van de gemeente Waalwijk, die bereid is om de stadionhuur van 2008 over te hevelen naar 2010. De geldschieters staan op hun beurt garant voor de betaling van de stadionhuur in 2009.
De huurschuld had kunnen leiden tot het faillissement van RKC. De Waalwijkers zijn na de degradatie in 2007 en het net mislopen van promotie dit jaar in de problemen gekomen.
De gemeente lijkt van het stadion af te willen en bovendien voetbalt de club binnen enkele jaren op een andere plaats. RKC-voorzitter Ad Passier bevestigt dat er een "link ligt tussen de huurschuld en een mogelijke verplaatsing van het stadion". "Het is geen sinecure, maar het ziet ernaar uit dat het de goede kant uitgaat. We overleggen met meerdere financiers over het stadion", aldus Passier in de regionale krant.
RKC heeft het toen goed gedaan onder Martin Jol en daarna ook nog wel onder Koeman en Koster. Met Mark Wotte werd het begin van het einde binnengehaald, net als al die paniekaankopen toen in de winterstop (Sektaoui enzo).quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:17 schreef JeffreyADO het volgende:
Ik vond RKC altijd zo'n rare ploeg, kan herrineren dat ze moet Adrie Koster een tijdje 1e tm 3e stonden ofzo in 2005?
Dan moet de Graafschap het maar laten zien vanavondquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:33 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dat niet supporters dit topic omhoog moeten kicken op het moment dat het er om gaat en het stadion niet uitverkocht is geeft al aan wat een aanwinst deze club zal zijn voor de eredivisie.
Vanmiddag nog niet...quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:40 schreef Vandalist het volgende:
Zo ver ik weet is het uitverkocht....
Je beoordeling van de selectie van De Graafschap is een assumptie die je doet zonder je in de spelersgroep verdiept te hebben. Wij hebben redelijke en jonge talenten waar bij jullie een hoop draait op mensen vanaf 25. Ook bij ons zit redelijk wat industrie, maar net als bij jullie komt dat er niet uit. Bovendien hebben jullie in jullie provincie al een absolute topclub die een hop sponsoren weg trekt. Daar hebben wij geen last van.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:37 schreef Vandalist het volgende:
Ik ben er vanavond bij in Waalwijk. Ben benieuwd, ik denk dat het nek aan nek is. RKC heeft in potentie wel betere spelers alleen Brood is een pannenkoek die er niks bakt en geen lef heeft waardoor RKC dit seizoen ook kampioen der gelijke spelen is geworden!
Belangrijk is ook het wegvallen van Fredje Benson die erg goed speelde afgelopen twee wedstrijden tegen de GRaafschap.
Ik ben erg benieuwd naar de beargementatie van mensen die zeggen dat RKC niets te zoeken heeft in de eredivisie en de Graafschap wel. Enige wat de Graafschap meer heeft zijn seizoenkaarthouders (en momenteel een betere coach dan). RKC heeft een betere selectie (nu al) en in Waalwijk zit veel meer industrie en potentiele sponsors, daarnaast hebben ze nog een suikeroom met Ben Mandermakers die bij promotie er persoonlijk voor zorgt dat er op zijn kosten nog wel een a twee versterkingen komen.
En tja wanneer men niet inventief is (en dat is de graafschap en RKC de laatste jaren niet echt) is geld toch waarom het allemaal draait uiteindelijk...... die 3000 seizoenkaarthouders kunnen daar niet tegenop.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:54 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Je beoordeling van de selectie van De Graafschap is een assumptie die je doet zonder je in de spelersgroep verdiept te hebben. Wij hebben redelijke en jonge talenten waar bij jullie een hoop draait op mensen vanaf 25. Ook bij ons zit redelijk wat industrie, maar net als bij jullie komt dat er niet uit. Bovendien hebben jullie in jullie provincie al een absolute topclub die een hop sponsoren weg trekt. Daar hebben wij geen last van.
Ik zeg niet dat RKC niet in de eredivise kan, maar het voegt niks toe. Weer een grijze muis.
Weer een club met rotzooi van beter clubs.
Wij hebben met Meijer tenminste nog een echte boer uit de regio in de selectie.
Het vertrek van Marcel Brands is voor RKC de nekslag geweest. Hij heeft in vd Vegt de verkeerde opvolger van zichzelf gehaald. Vd Vegt heeft in zijn eerste 2 seizoenen flink gecashed door de contracten die Brands had afgesloten. Vd Vegt heeft al dat geld verprutst met geariveerde middelmatige spelers (miskopen) die geen fluit meer opleverde. Waar RKC het eerst moest hebben van het inventieve scoutingswerk van jeugdige talenten heeft het sinds het vertrek van Brand op één enkeling na geen fatsoenlijk talent meer binnen weten te halen. Vd Vegt heeft geluk dat Brands destijds er voor gezorgd heeft dat RKC een hele goede jeugdopleiding had waardoor nog enkele jeugdige spelers door zijn gestroomd.quote:RKC heeft het toen goed gedaan onder Martin Jol en daarna ook nog wel onder Koeman en Koster. Met Mark Wotte werd het begin van het einde binnengehaald, net als al die paniekaankopen toen in de winterstop (Sektaoui enzo).
Denk dat promotie voor RKC ook wel noodzakelijk is nu. Nog een jaar eerste divisie zullen ze weer terugmoeten in begroting en dan krijg je zelfde verhaal als RBC, dan ben je voorgoed weg.
Ja te laatquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Heb je ook gezien wanneer die bus vertrok?
Ik denk dat je toch wat beter naar de selectie van RKC zou moeten gaan kijken als jij wilt zeggen dat RKC geen jeugd rond heeft lopen. Benschop, Varela, Snoyl, Pauletta, H Mulder, D Mulder,Mosselveld (waalwijker),Lifondja,v Hout,Gudde, Garcia zijn allemaal jonger dan 25 jaar. Daarnaast heb je inderdaad nog 5 spelers van rond de 25 jaar en vrijwel geen boven de 30 dus ik weet niet waar je het over hebt.quote:Je beoordeling van de selectie van De Graafschap is een assumptie die je doet zonder je in de spelersgroep verdiept te hebben. Wij hebben redelijke en jonge talenten waar bij jullie een hoop draait op mensen vanaf 25. Ook bij ons zit redelijk wat industrie, maar net als bij jullie komt dat er niet uit. Bovendien hebben jullie in jullie provincie al een absolute topclub die een hop sponsoren weg trekt. Daar hebben wij geen last van.
Ik zeg niet dat RKC niet in de eredivise kan, maar het voegt niks toe. Weer een grijze muis.
Weer een club met rotzooi van beter clubs.
Wij hebben met Meijer tenminste nog een echte boer uit de regio in de selectie.
Ik niet, maar dat had je al begrepen. Tis een trainer zonder lef, charisma en inhoud. Met wat grootpraat en zelfoverschatting. Met wat meer lef had RKC ook wat meer gewonnen afgelopen jaar en ook langer mee kunnen doen om het kampioenschap.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:05 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik vind Brood een goede trainer. Staat een goed voetballend elftal nu. Spelers staan op de goeie plaats,er is inzet en er is plaats voor nieuwe talenten. Niks mis mee.
Precies, het leeft erg in Waalwijk.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:17 schreef Acathla het volgende:
RKC leeft toch erg in Waalwijk e.o. en qua sponsoring zijn er een hoop bedrijven die een steentje bij (kunnen) dragen. Die indruk is toch wel achtergebleven na een (korte) tijd stage in W'wijk bij een krantje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |