Erg he, als je zo verwend bentquote:Op zondag 15 april 2007 19:59 schreef TrenTs het volgende:
Ze zijn niet goedkoop, maar ik zou nog liever mijn buurvrouw onthoofden dan een zomer zonder AC.
Ja.quote:
Wij hebben bewust gekozen voor mono. Iedere kamer zijn eigen unit!quote:Op zondag 15 april 2007 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb zo'n verrijdbaar ding, maar die staat zelden aan, want je bent altijd aan het kutten met die slang waardoor er weer muggen binnen kunnen komen enzo, en dan uiteraard de herrie die dat ding maakt, dus hij gaat uit als je wil slapen. Mijn trouwe plafond ventilator moet nog maar even dienst doen.
Ik zou wel een split unit willen hebben. Het allerliefst multisplit zodat er 3 slaapkamers koel zijn
Gewoon een aansluitpunt maken en zo'n soort pijpje op het dak zetten, 1 dakpan weg halen, gaatje buren en zo'n ding kopen. Scheelt een hoop gedoe.quote:Op zondag 15 april 2007 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb zo'n verrijdbaar ding, maar die staat zelden aan, want je bent altijd aan het kutten met die slang waardoor er weer muggen binnen kunnen komen enzo, en dan uiteraard de herrie die dat ding maakt, dus hij gaat uit als je wil slapen. Mijn trouwe plafond ventilator moet nog maar even dienst doen.
Ik zou wel een split unit willen hebben. Het allerliefst multisplit zodat er 3 slaapkamers koel zijn
Als je er van af moet, moet je me maar even een pm sturen!quote:Op zondag 15 april 2007 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee, want van zo'n verrijdbaar ding mag de slang niet recht omhoog omdat dan het gecondenseerde water weer net zo hard je airco in loopt.quote:Op zondag 15 april 2007 20:20 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Gewoon een aansluitpunt maken en zo'n soort pijpje op het dak zetten, 1 dakpan weg halen, gaatje buren en zo'n ding kopen. Scheelt een hoop gedoe.![]()
Dit probleem ondervind ik ook.quote:Op zondag 15 april 2007 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
oh.. naja bij ons werkt het iig, en hij doet het inmiddels ook al weer een paar jaar.quote:Op zondag 15 april 2007 20:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, want van zo'n verrijdbaar ding mag de slang niet recht omhoog omdat dan het gecondenseerde water weer net zo hard je airco in loopt.
heb je een link voor dat spul?quote:Op zondag 15 april 2007 17:54 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Gister een gekocht (geen mobiele maar een splitunit), 235 euro, wordt binnenkort op onze slaapkamer geďnstalleerd![]()
Vind ik helemaal niet duur. Is ook nog eens als beste getest door de duitse consumentenbond.
Laat de zomer maar komen![]()
Ligt eraan... je kunt ook (als je zo'n klein klapraampje hebt) hier een stukje hout voor maken en daar die slang aan vast maken. Dan komen er geen muggen en ook weinig warmte binnen.quote:Op zondag 15 april 2007 21:33 schreef Stansfield het volgende:
Zo'n split unit heeft 1 apparaat in de kamer en 1 apparaat buiten de deur hangen??
Ik zit er ook over te denken een airco te kopen maar bij een mobiele airco moet zo'n slang weer uit mijn raam en dan komen er idd weer muggen enz.
Inderdaad. Zo heb ik t vorig jaar ook gedaan. Was veels te heet dus airco meegenomen. 's Avonds om een uurtje of 10 ging die vol aan en als ik ging slapen om 12 ging die weer uit en had ik een heerlijke slaapkamerquote:Op zondag 15 april 2007 18:01 schreef DuchessX het volgende:
Het aantal m3 van het te koelen oppervlak is bepalend. Voor een gemiddelde slaapkamer hoef je je airco echt niet de hele avond aan te zetten als je je kamer om 12 uur 'snachts koel wil hebben. Dan is 1,5 ŕ 2 uur voor je gaat slapen vroeg genoeg.
En hier ben ik het nog steeds niet mee eens!quote:Op maandag 16 april 2007 08:38 schreef Tuvai.net het volgende:
Aanschaf stelt niet veel voor, is een eenmalige investering als je een beetje een fatsoenlijke koopt en er zuinig mee om gaat. Als je echter bekijkt dat een beetje effectieve airco al over de 1500 Watt vreet dan kun je dus dikke stroomrekeningen gaan ontvangen.
Is ook helemaal afhankelijk van wat je verder gebruikt hé.quote:Op maandag 16 april 2007 08:47 schreef it_was_me het volgende:
[..]
En hier ben ik het nog steeds niet mee eens!
Wij hebben hier 3 airco's in huis op 3 slaapkamers. deze hebben wij vorig jaar met de warme periode gebruikt voor het gemak en niet gekeken naar eventuele stroomkosten. Het verbruik is nauwelijks terug te zien op het gehele gebruik.
En ik noteer ook in de zomer wekelijks het stroom en gas verbruik.
Om energie te besparen moet je 2 0ude computers met een CRT monitor weg halen!quote:Op maandag 16 april 2007 08:51 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Is ook helemaal afhankelijk van wat je verder gebruikt hé.
Wij hebben hier thuis 4 computers waarvan 2 vrij ouderwetse met een CRT monitor, ik heb thuis reptielen met de daarbij horende terraria met verwarmingselmenenten en UV lampen. Er word hier thuis veel TV gekeken en we hebben een hoop tuinverlichting en zo. Denk dat we hier thuis met z'n vieren (of vijven als m'n vriendin d'r is) wel op zo'n 6 kW uitkomen.
Weet ik, maar zeg dat eens tegen m'n ouders.quote:Op maandag 16 april 2007 09:12 schreef Dovenwereld het volgende:
[..]
Om energie te besparen moet je 2 0ude computers met een CRT monitor weg halen!
en vervanging door spaarlampen, led (zelfs ook erbij) .
Jij hebt helemaal gelijk! (vind ik)quote:Op maandag 16 april 2007 08:54 schreef zure_apple het volgende:
Maar een airco kan aan de andere kant ook weer stroom besparen:
- Geen ventilator
- Koelkast e.d. hoeven minder hard te werken omdat het koeler is
En verder:
Doordat je beter slaapt neemt je productiviteit toe
Wat ik hier zoal lees is dat de mensen die geen airco zeggen dat het verbruik stervens duur is en de mensen die wel airco hebben zeggen dat het wel meevalt?
Ga morgen naar de mediamarkt en BCC eens ff checkenquote:Op maandag 16 april 2007 10:49 schreef Bob-B het volgende:
Maar is er nu niet ergens al een aanbieding?
geketend in een kooi?quote:Op maandag 16 april 2007 15:58 schreef ikJur het volgende:
ik slaap zomers gewoon in de kelder, daar is t gewoon koud als je in bed ligt
relaxedquote:Op maandag 16 april 2007 17:13 schreef ikJur het volgende:
[..]
met een leren pakje aan, ik mag er alleen uit als papa dat wil
waar heb je die gevonden voor 235?quote:Op zondag 15 april 2007 17:54 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Gister een gekocht (geen mobiele maar een splitunit), 235 euro, wordt binnenkort op onze slaapkamer geďnstalleerd![]()
Vind ik helemaal niet duur. Is ook nog eens als beste getest door de duitse consumentenbond.
Laat de zomer maar komen![]()
Ik denk dat hij dezelfde heeft als die wij hebben. Inderdaad ook in Duitsland gekocht. Het ding hangt bij mijn ouders op de kamer. Er is een binnen en een buitengedeelte. Binnen in de slaapkamer hangt de unit, die wit is, en een afstandsbediening heeft. Er moest wel een gat in de muur geboord worden voor het buitengedeelte. Het nadeel is wel dat je buiten een soort van bak tegen de muur hebt hangen. Nu hangt dat ding bij ons redelijk verborgen, maar het ziet er niet uit als het vol in het zicht hangt.quote:
Ik zou ook wel graag een split-unit willen, maar denk niet dat de gemeente erg blij is als ik zo'n ding aan m'n voorgevel hang (woon nl. midden in het centrum).quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dezelfde heeft als die wij hebben. Inderdaad ook in Duitsland gekocht. Het ding hangt bij mijn ouders op de kamer. Er is een binnen en een buitengedeelte. Binnen in de slaapkamer hangt de unit, die wit is, en een afstandsbediening heeft. Er moest wel een gat in de muur geboord worden voor het buitengedeelte. Het nadeel is wel dat je buiten een soort van bak tegen de muur hebt hangen. Nu hangt dat ding bij ons redelijk verborgen, maar het ziet er niet uit als het vol in het zicht hangt.
Ik zal vanavond als ik er aan denk eens even kijken van welk merk het ding is, en dan vraag ik wel aan mijn moeder wat het gekost heeft. De zoon van vrienden van mijn ouders werkt bij een bedrijf wat ook airco's e.d. installeert, en die jongen heeft het dus bij ons geinstalleerd. Nu weet hij wel wat hij doet, en hij was in 2,5 uur klaar, das dus inclusief gat boren en zo.
Het klopt inderdaad dat ze in Nederland behoorlijk aan de prijs kunnen zijn. Deze was niet zo heel duur en ik zeg je, het is een verademing in de zomer!
Het schijnt dat ze in Duitsland inderdaad een heel stuk goedkoper zijn. Bij ons hangt ie aan de zijgevel, maar aangezien we daar ook tuin hebben maakt het in ons geval niet uit.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:03 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Ik zou ook wel graag een spil-unit willen, maar denk niet dat de gemeente erg blij is als ik zo'n ding aan m'n voorgevel hang (woon nl. midden in het centrum).
Maar is het waar dat ze in Duitsland veel goedkoper zijn? Dan ga ik daar van de week eens shoppen!
kan ik gelijk duitse kippetjes checken![]()
Weet jij misschien enkele ketens daar? Verder dan Saturn en Mediamarkt kom ik niet...quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze in Duitsland inderdaad een heel stuk goedkoper zijn. Bij ons hangt ie aan de zijgevel, maar aangezien we daar ook tuin hebben maakt het in ons geval niet uit.
Zo, ik kwam dit topic toevallig weer tegen. Ik heb net even gekeken, mijn ouders hebben een split-unit van Chigo.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:56 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Weet jij misschien enkele ketens daar? Verder dan Saturn en Mediamarkt kom ik niet...
Ik denk niet dat ik toestemming van de gemeente krijg om zo'n ding aan mn gevel te hangen... (woon midden in centrum). Maar ze zullen daar ook vast wel monoblock airco's hebbenquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zo, ik kwam dit topic toevallig weer tegen. Ik heb net even gekeken, mijn ouders hebben een split-unit van Chigo.
http://img.2dehands.be/f/normal/13192960.gif lijkt er heel veel op, als dat hem niet zelfs is. In Duitsland gekocht. Ik weet geen naam van een winkel, want mijn ouders zijn momenteel niet thuis, maar zodra ze er zijn zal ik het even vragen -als ik er aan denk- en hier plaatsenMaar inderdaad, het ding kostte 200 euro zoiets, en het werkt werkelijk waar als een trein.
Het punt is natuurlijk dat de airco zelf al goedkoper is dan hier in Nederland, maar vergeet niet dat wij ook geen installatiekosten hebben hoeven te betalen, en ga er maar vanuit dat als jij die wel moet betalen, dat dat niet weinig zal zijn.
De winkel waar het ding gekocht is is de Praktiker. Wil je het laten aansluiten hier dan kost je dat nog steeds honderden euro's.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:21 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik toestemming van de gemeente krijg om zo'n ding aan mn gevel te hangen... (woon midden in centrum). Maar ze zullen daar ook vast wel monoblock airco's hebben![]()
Ach so. Der Pratiker. Die ken ik wel, binnenkort eens heenrijden!quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De winkel waar het ding gekocht is is de Praktiker. Wil je het laten aansluiten hier dan kost je dat nog steeds honderden euro's.
Even specificeren; hoe graag wil je je buurvrouw onthoofden?quote:Op zondag 15 april 2007 19:59 schreef TrenTs het volgende:
Ze zijn niet goedkoop, maar ik zou nog liever mijn buurvrouw onthoofden dan een zomer zonder AC.
Ik heb op internet ook mobiele spli-units gezien. Is maar een klein unit buiten die je gewoon aan je kozijn kan hangen bv. Zijn wel prijzig.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:09 schreef Stansfield het volgende:
Het nadeel van zo'n slit unit is dat het beste grote en lelijke dingen zijn en dat ze er dus ook altijd hangen. Ik heb dan liever een mobiele airco die je aan kan zetten als het erg warm is en in de winter op kan ruimen ergens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |