Ja, maar wat is veel... 5 euro voor een dag aan hebben staan?quote:Op zondag 15 april 2007 17:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Veel.
En dat voor die paar dagen per jaar dat het eindelijk eens lekker wam weer is...![]()
Mijn advies: niet kopen zo'n ding.
De aanschaf alleen al kost teveel.quote:Op zondag 15 april 2007 17:49 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Ja, maar wat is veel... 5 euro voor een dag aan hebben staan?
quote:
Die heb ik alquote:Op zondag 15 april 2007 17:49 schreef Sebasser het volgende:
Ik denk dat je meer hebt aan de arko variant, als je zo let op je geld.
Lekker héquote:Op zondag 15 april 2007 17:55 schreef deurbelletje het volgende:
Wat het precies kost heb ik geen flauw idee van en het interesseert me eigenlijk ook niet...
wat ik wel weet.. is dat het HEERLIJK is...
Wij hebben een airco op de slaapkamer... en hebben daardoor gewoon een hele goede nachtrust..
een half uur,.. toch?quote:Op zondag 15 april 2007 17:56 schreef zure_apple het volgende:
Owja, de tarieven die essent vraagt zijn 20cent piektarief en 14 cent daltarief per kwH.
En aangezien ik niet zo goed ben met wattjes e.d.. Als een 2000-watt airco aanstaat, hoe lang duurt het dan voordat je op 1 kwH zit?
een half uurtje. 2000 W op vol vermogen is 2 kiloWatt (kw). 1 kilowattuur (kWh) wordt dus in een half uur verstookt.quote:Op zondag 15 april 2007 17:56 schreef zure_apple het volgende:
Owja, de tarieven die essent vraagt zijn 20cent piektarief en 14 cent daltarief per kwH.
En aangezien ik niet zo goed ben met wattjes e.d.. Als een 2000-watt airco aanstaat, hoe lang duurt het dan voordat je op 1 kwH zit?
quote:Op zondag 15 april 2007 17:56 schreef mazaru het volgende:
Airconditioners raken steeds populairder door de warme zomers. De apparaten hebben een vermogen dat ligt tussen 800 en 1400 Watt. Er zijn twee soorten airconditioners: monomodellen en splitmodellen.
Een monomodel bestaat uit één apparaat dat de warme lucht naar buiten afvoert, via een slang uit een open raam of deur. Monomodellen zijn doorgaans goedkoper (tussen ¤ 300 en ¤ 900) maar ze verbruiken meer energie dan de splitmodellen. Monomodellen werken namelijk bijna continu op vol vermogen. Dat is nodig omdat door de opening waar de slang uithangt, ook een warme luchtstroom naar binnen ontstaat.
Een splitmodel airconditioning heeft twee gedeelten: een binnen- en een buitendeel. Het apparaat schakelt terug naar 30 tot 50 procent van zijn vermogen, wanneer de ingestelde temperatuur is bereikt. Splitmodellen kosten meestal meer dan monomodellen (tussen ¤500 en ¤1800), maar ze verbruiken minder energie.
Een airco staat gemiddeld vijfhonderd uur per jaar aan. De grootste stroomverbruikers gebruiken in die tijd 700 kWh, omgerekend ¤ 154. De zuinigste airco gebruikt voor die periode 400 kWh of ¤ 88. Dat is ongeveer hetzelfde als de jaarlijkse kosten voor verlichting.
http://www.milieucentraal(...)20energieverbruikers
Dan zoek je niet goed.quote:Op zondag 15 april 2007 17:55 schreef Poeke het volgende:
Ik google en kom uit op een airco voor 1200 euro aanschafprijs.. en dat lijkt me een simpele..
Dat is toch zo'n ventilator met een bak koud water/koelelementen?quote:Op zondag 15 april 2007 17:49 schreef Sebasser het volgende:
Ik denk dat je meer hebt aan de arko variant, als je zo let op je geld.
Gordijnen de hele dag dicht of een reflecterende hor werkt ook goed.quote:Op zondag 15 april 2007 18:35 schreef Schuifpui het volgende:
Bij m'n ouders hebben we er een van ¤400, maar het is het zeker waard. Ik zit er aan te denken om er voor mezelf ook een aan te schaffen. Op dit moment heb ik het 36 graden op m'n kamer, en koeler krijg ik het niet. 's Nachts is het vaak nog 30+ met dit weer. Vorig jaar zomer een record temp van 52 graden gevestigd op m'n kamer.![]()
Dus tja, een ventilator zorgt alleen voor wat luchtstroom, maar werkt uiteindelijk alleen maar mee aan de opwarming, dat motortje wordt immers ook gewoon warm. En als je op het zuid-westen zit zoals ik heb je dus de hele middag + avond de zon op je gevel en werkt ramen open zetten ook niet erg goed.
mischien wordt het tijd voor isolatiequote:Op zondag 15 april 2007 18:35 schreef Schuifpui het volgende:
Bij m'n ouders hebben we er een van ¤400, maar het is het zeker waard. Ik zit er aan te denken om er voor mezelf ook een aan te schaffen. Op dit moment heb ik het 36 graden op m'n kamer, en koeler krijg ik het niet. 's Nachts is het vaak nog 30+ met dit weer. Vorig jaar zomer een record temp van 52 graden gevestigd op m'n kamer.![]()
Dus tja, een ventilator zorgt alleen voor wat luchtstroom, maar werkt uiteindelijk alleen maar mee aan de opwarming, dat motortje wordt immers ook gewoon warm. En als je op het zuid-westen zit zoals ik heb je dus de hele middag + avond de zon op je gevel en werkt ramen open zetten ook niet erg goed.
Arko= alle ramen kunnen openquote:Op zondag 15 april 2007 18:30 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Dat is toch zo'n ventilator met een bak koud water/koelelementen?
Daar wordt het alleen maar warmer/benauwder van.
De luchtvochtigheid neemt dan enorm toe en dan zit je binnen notime in een broeierige ruimte die echt niet meer koeler wordt doordat een ventilator alleen lucht verplaatst.
Een echte airco ontvochtigd de luchtdeeltjes juist.
Zou met Arko niet bedoel worden : "Alle Ramen Kunnen Open"quote:Op zondag 15 april 2007 18:30 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Dat is toch zo'n ventilator met een bak koud water/koelelementen?
Daar wordt het alleen maar warmer/benauwder van.
LOL!quote:
Check, zijn al de hele dag dicht.quote:Op zondag 15 april 2007 18:42 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Gordijnen de hele dag dicht of een reflecterende hor werkt ook goed.
Donkere (absorberende) of lichte (reflecterende) gordijnen?quote:
Bij mij ook. Had vorige zomer de ramen afgeplakt met alu-folie, zag er wel erg pauper uit, maar hielp wel iets. Niet heel veel trouwens. Het probleem dat ik heb, is dat de warmte blijft hangen, ook sochtens is het hier nog bloedheet... en dan helpt een airco het best! Eens even wat liquide middelen zoekenquote:
Nette prijs voor een goed-geteste split-unit. Welke is 't en waar heb je 'm vandaan?quote:Op zondag 15 april 2007 17:54 schreef DuchessX het volgende:
Gister een gekocht (geen mobiele maar een splitunit), 235 euro, wordt binnenkort op onze slaapkamer geďnstalleerd![]()
Vind ik helemaal niet duur. Is ook nog eens als beste getest door de duitse consumentenbond.
Laat de zomer maar komen![]()
dat verhaal ken ik al en toch zweten met 21 graden in de slaap kamer nee ik ben dit geneuzel bui ik koop een huis maar een gat van 7 meter diep en maar daar in mijn slaap kamer mmmm dat is lekker koelquote:
Ventilatoren zijn zoooo 20e eeuwquote:Op zondag 15 april 2007 19:07 schreef PeRi het volgende:
Gister een kleine verplaatsbare minikachel/zomerventilator gekocht. Bij de V&D. Normaal ¤ 30,-, gekocht voor ¤ 15,- wegens verbouwingsopruiming.
[afbeelding]
En hij werkt prima.
Hij doet het prima, voor die paar maanden per jaar brengt ie me genoeg koelte. En in de winter, mocht het gaan vriezen, brengt ie me zelfs warmte.quote:
Sstt... laat haar nou in de waanquote:Op zondag 15 april 2007 19:14 schreef veldmuis het volgende:
Ventilatoren brengen geen koelte!
zo een salon geval ... in dewinter warmte verdelen , in de zomer verkoelende lucht stroom... zo gek is dat denk ik nog iet eens als je een hoog plafond hebtquote:
Maar je kunt wel de hele dag een robot nadoen, door te praten door de ventilator. Mocht je dat willen dan.quote:Op zondag 15 april 2007 19:14 schreef veldmuis het volgende:
Ventilatoren brengen geen koelte!
quote:Op zondag 15 april 2007 19:28 schreef BrauN het volgende:
[..]
Maar je kunt wel de hele dag een robot nadoen, door te praten door de ventilator. Mocht je dat willen dan.
Daarmee heb ik matige ervaringen, BrauN.quote:Op zondag 15 april 2007 19:28 schreef BrauN het volgende:
[..]
Maar je kunt wel de hele dag een robot nadoen, door te praten door de ventilator. Mocht je dat willen dan.
quote:Op zondag 15 april 2007 17:55 schreef Poeke het volgende:
Ik google en kom uit op een airco voor 1200 euro aanschafprijs.. en dat lijkt me een simpele..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |