klopt. Ze horen ook thuis in het concentratiekamp en dienen krom te liggen voor de baas. Die megasalarissen voor de top moeten immers ook bij elkaar worden verdiend.quote:Op woensdag 5 september 2007 19:40 schreef Jan237 het volgende:
En het gepeupel blijft maar zeuren. Gepeupel hoort achter hekken met prikkeldraad.
Hè gelukkig, nog een Reve-fan.quote:Op woensdag 5 september 2007 22:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
klopt. Ze horen ook thuis in het concentratiekamp en dienen krom te liggen voor de baas. Die megasalarissen voor de top moeten immers ook bij elkaar worden verdiend.![]()
Openbaarmaking blijkt ook negatieve effecten te hebben; meer vergelijkingen met de markt, enz. Beperkingen, belastingen... het is allemaal gevolgenbestrijding. Zorg er eerst maar eens voor dat al die inefficiënties opgelost worden, die er óók nog in grote getalen zijn. Beloningen kunnen nog stééds vastgesteld worden uit eigenbelang, ondanks remuneratiecommissies, RvC's, enz. Zorg eerst voor een betere corporate governance. Wanneer de beloning uitkomt op een economisch efficiënte waarde, dan zullen ze nog steeds hoog zijn hoor, absoluut, maar dan is het immoreel verkregen deel wel geëlimineerd. Gebeurt dat niet, dan zulln er vanzelf wel weer manieren komen waardoor die plafonds en belastingen omzeild worden (of je gaat er in concurrentiepositie op achteruit).quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:50 schreef JoPiDo het volgende:
als ze hier gaan verplichten dat managers hun salaris openbaar moeten maken én er beperkingen komen op deze beloningen, dan verhuist de top gewoon naar Duitsland of België (of een ander land), verplichtingen en maximalisering verdwenen, bedrijf verdwenen
72 miljoen per per persoon???????????????????????????????????????????????????????quote:Topmannen krijgen 72 miljoen euro pp
LONDEN - De Luxemburgse investeringsfirma CVC Capital Partners heeft recordbonussen van 50 miljoen pond sterling (72 miljoen euro) per persoon uitgedeeld aan vijf topmannen in het bedrijf. Dit schrijft de Britse krant The Sunday Times zondag.
CVC Capital Partners, in Nederland bekend vanwege het lopende bod op de Nederlandse distributeur van chemicaliën Univar, betaalde de topmannen hun extraatje, nadat het fonds een indrukwekkende winstmarge van 40 procent op jaarbasis haalde. Twee van de ontvangers zijn volgens de krant de voorzitter van de raad van commissarissen en het hoofd van het kantoor in Londen. De anderen zijn onbekend.
CVC sloot de afgelopen jaren lucratieve deals, zoals de verkoop van het Britse autoservicebedrijf Kwik-Fit en de verkoopketen van auto-onderdelen Halfords.(ANP
http://www.ad.nl/economie/article1741136.ece
De machtsverhoudingen zijn helemaal zoek. Dat blijkt ook wel uit dit soort excessen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:19 schreef BVO het volgende:
Ze hebben niets te pikken, its none of their fucking business. Als je het toch over pikken hebt, spreek dan de aandeelhouders aan, het is hun geld.
Nou ja, het gaat hier niet om een beursgenoteerd fonds, maar om private equity, waarbij de (veelal institutionele) zich over het algemeen vrijwel niet met de interne koers bemoeien. Echter, in dit geval ser ook sprake van een zekere prestatiegerelateerde salariering, gezien de veertig procent winstmarge die het fonds heeft geboekt, hetgeen wel een buitengewone prestatie genoemd kan worden.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:19 schreef BVO het volgende:
Ze hebben niets te pikken, its none of their fucking business. Als je het toch over pikken hebt, spreek dan de aandeelhouders aan, het is hun geld.
Jij snapt er echt niks van. Misschien moet je eens onderzoek doen naar CVC, dan snap je waarom die mensen zo'n bonus krijgen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De machtsverhoudingen zijn helemaal zoek. Dat blijkt ook wel uit dit soort excessen.
Wat is een buitengewone prestatie?quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat hier niet om een beursgenoteerd fonds, maar om private equity, waarbij de (veelal institutionele) zich over het algemeen vrijwel niet met de interne koers bemoeien. Echter, in dit geval ser ook sprake van een zekere prestatiegerelateerde salariering, gezien de veertig procent winstmarge die het fonds heeft geboekt, hetgeen wel een buitengewone prestatie genoemd kan worden.
Goed punt Draaijer. Als die boetes een algemeen verhaal gaan worden, wordt het verhaal anders.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:49 schreef draaijer het volgende:
Onlangs moesten 2 eind verantwoordelijken van Ahold nav het fraude gedoe een boete betalen van resp. Euro 6 ton en Euro 5 miljoen!! Dat is dan gelijk de tegenprestatie. Onder de leiding van deze gasten kan het goed gaan en of kan het slecht gaan..
Dus JA, ik ben van mening dat ze ook veel mogen verdienen. Hoe kut moet je je voelen als je 5 Mio mag aftikken vanwege fouten van je mensen die jij hebt getekend
Ik denk dat 5 miljoen voor Mr Verhoeven niet zo'n heel groot bedrag is hoor. Zelfde met bijv. Rijkman Groenink, die krijgt een ontslagvergoeding van 3,5mln (als het doorgaat) en heeft ook nog eens 26,5miljoen aan in waarde gestegen opties. Dat is pas raar, die krijgt een dikke vergoeding omdat ie de ABN niet verder heeft uit weten te bouwen...quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:49 schreef draaijer het volgende:
Onlangs moesten 2 eind verantwoordelijken van Ahold nav het fraude gedoe een boete betalen van resp. Euro 6 ton en Euro 5 miljoen!! Dat is dan gelijk de tegenprestatie. Onder de leiding van deze gasten kan het goed gaan en of kan het slecht gaan..
Dus JA, ik ben van mening dat ze ook veel mogen verdienen. Hoe kut moet je je voelen als je 5 Mio mag aftikken vanwege fouten van je mensen die jij hebt getekend
Ik pleit niet tegen het marktmechanisme. Ik zeg alleen dat de verschillen in inkomens zodanig aan het groeien zijn, dat de ratio aan het zoek raken is.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:22 schreef jpjedi het volgende:
Zeg TS.. Ik zal mijn schaapsvel even afgooien.
Waarom zou ik als grootverdiener niet voor de hoogste bieder mogen werken? Mensen in het internationale zakenleven zijn schaars en ik kan morgen op 15 andere bedrijven beginnen als ik dat zou willen Ik heb een aparte spambox voor aanbiedingen van headhunters. Alle grote bedrijven zijn naarstig op zoek naar gekwalificeerde CEOs waar ze maar wat graag voor willen betalen! Het is bijna een ethische keuze war ik ga werken om niet elke 3 maanden te switchen voor weer 25% extra.
Waarom halen ze niemand van school of iemand uit de reguliere arbeidsmarkt als het zo makkelijk is allemaal volgens jou?![]()
En nee Mijn vrouwn en ik zijn geen tweeverdieners om het makkelijk te maken voor je.![]()
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zeg alleen dat de verschillen in inkomens zodanig aan het groeien zijn, dat de ratio aan het zoek raken is. terwijl ik toch al meermaals met bewijs er op ben gewezen dat dit niet zo is en ik dus beter zou moeten weten.
Dat maakt bij EchtGaaf niet uit, die maakt desnoods een #328.372.879.021 van dit draadje om zijn evangelie te verspreiden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 17:37 schreef Fastmatti het volgende:
Is dit topic nog niet vol?
Nee, zo debatteren wij niet. Verkrachting van iemands quote.quote:
De vraag stellen is em beantwoorden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 17:37 schreef Fastmatti het volgende:
Is dit topic nog niet vol?
Als je met "wij" ons tweeën bedoelt, dan heb je feitelijk ongelijk.quote:
Maar dan zie hem niet meer in mijn At-lijstquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 17:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat maakt bij EchtGaaf niet uit, die maakt desnoods een #328.372.879.021 van dit draadje om zijn evangelie te verspreiden.
Ik heb het over een ongeschreven regel. Je mag me overal op wijzen,maar doet het dan op een ordentelijke manier.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 17:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je met "wij" ons tweeën bedoelt, dan heb je feitelijk ongelijk.
En je mag het flauw vinden, ik vind het ergerlijk dat ik je meermaals met bewijs heb gewezen op het feit dat de inkomensverschillen in NL kleiner worden en jij desondanks het tegenovergestelde blijft beweren zonder enige onderbouwing. Ook wel: verkrachting van de feiten.
Is dit een algemeen geaccepteerde regel? Zo ja: hoe meet jij dat?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 17:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb het over een ongeschreven regel.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is dit een algemeen geaccepteerde regel? Zo ja: hoe meet jij dat?
De inkomensongelijkheid is al jaren hetzelfde.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik pleit niet tegen het marktmechanisme. Ik zeg alleen dat de verschillen in inkomens zodanig aan het groeien zijn, dat de ratio aan het zoek raken is.
Laten we het er maar op houden dat het een EchtGaaf regel is en die acht ik zelden tot nooit op mij, mijn omgeving, mijn land, mijn planeet, mijn tijd, enz. van toepassing.quote:
bandbreedte: verschil tussen hoogst betaalde en laagstbetaalde functie binnen een bedrijf is wel degelijk fors gegroeid de laatste decennia.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:06 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De inkomensongelijkheid is al jaren hetzelfde.
Dit is toch inkomensongelijkheidquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
bandbreedte: verschil tussen hoogst betaalde en laagstbetaalde functie binnen ene bedrijf is wel degelijk fors gegroeid de laatste decennia.
Ook in nl.
Er zijn lieden die beweren dat de verschillen niet groter zijn geworden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dit is toch inkomensongelijkheid![]()
Dat zijn de feitenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zijn lieden die beweren dat de verschillen niet groter zijn geworden.![]()
Wat de aandeelhouders dus stof tot nadenken geeft, niets meer, niets minder.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Zelfs ex-ceo-ers als Timmer, Van Lede geven nu aan dat verhouding prestatie -beloning totaal zoek is geraakt. ik heb dus wel een punt denk ik
Ja, gut daar gaat dit topic ook over. En voorwaar maje je hier je gedachten en opinies hebben met dit onverkwikkelijke verschijnsel. Vervelend he, politiek.quote:
Nee, inkomensongelijkheid is op zekere hoogte nodig voor welvaart EN welzijn. Niet te hoog, niet te laag. Waar EchtGaaf naartoe wil is echt veel te laag en leidt niet tot meer welzijn, maar gewoon tot honger voor vrijwel iedereen en daarop volgend zonder meer hogere inkomensverschillen (automatische reflex van te ver doorvoeren van idealen).quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:09 schreef Fastmatti het volgende:
Sowieso is inkomensongelijkheid een complete flauwekulfactor.
Ja, gut daar gaat dit topic ook over.quote:
Heb het zo eens doorgespit maar hij lijkt in een cirkeltje te draaien in dit soort topics.. Ik zie ook mensen als FJD en jij continu maar knippen en plakken (lees: herhalen) maar het blijft neerkomen op dezelfde punten waar hij onnavolgbaar redeneert.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 17:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat maakt bij EchtGaaf niet uit, die maakt desnoods een #328.372.879.021 van dit draadje om zijn evangelie te verspreiden.
Feiten gaan niet samen met opinies. 1 + 1 is niet ergens tussen 0 en 3, afhankelijk van de opinie.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:18 schreef EchtGaaf het volgende:
En voorwaar maje je hier je gedachten en opinies hebben met dit onverkwikkelijke verschijnsel.
Logisch, als er iemand is die meer verdient vind de rest het per definitie teveel.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Zelfs ex-ceo-ers als Timmer, Van Lede geven nu aan dat verhouding prestatie -beloning totaal zoek is geraakt. ik heb dus wel een punt denk ik
Dat journalisten hun blaadjes proberen te vullen zegt niets over het feit of er ook echt een probleem is.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het bereikt de laatste tijd niet voor niets veelvuldig het nieuws. Zou er dan echt niets aan de hand zijn ?![]()
Tja, dat gebeurt wel vaker op Fok! dat mensen zo blijven steken op hun standpunten. Het is mij ook soms zwaar te moede. * zucht* Waar doe ik het eigenlijk voorquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:21 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Heb het zo eens doorgespit maar hij lijkt in een cirkeltje te draaien in dit soort topics.. Ik zie ook mensen als FJD en jij continu maar knippen en plakken (lees: herhalen) maar het blijft neerkomen op dezelfde punten waar hij onnavolgbaar redeneert.
Als iedereen die vind dat het de spuigaten uitloopt met die topsalarissen als communist wordt bestempeld dan zijn het er verrekte veel in dit land. Veel Nederlanders denken er net zo over.quote:Ik vind het vooral verbijsterend dat zulk soort oude communistische denkbeelden nog leven bij mensen terwijl het land juist groot si geworden door de industriële en dienstverlenende reuzen die geleid worden door competente managers.
Markt in de ultieme vorm leidt tot een samenleving met alleen maar winnaars en verliezers.quote:Daarbij zie ik ook een inbreuk op de grondwet in zijn betogen als men het heeft over de keuzevrijheid van mensen.
Ik denk dat EG dat anders ziet, mede gezien z'n verleden op het gebied van vreemde redenaties.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:22 schreef DS4 het volgende:
Feiten gaan niet samen met opinies. 1 + 1 is niet ergens tussen 0 en 3, afhankelijk van de opinie.
Lang leve de politiek.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Feiten gaan niet samen met opinies. 1 + 1 is niet ergens tussen 0 en 3, afhankelijk van de opinie.
In diezelfde ultieme vorm is iedereen daar natuurlijk 100% zelf verantwoordelijk voor en dus is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Markt in de ultieme vorm leidt tot een samenleving met alleen maar winnaars en verliezers.![]()
*mompelt iets over pot & ketel.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, dat gebeurt wel vaker op Fok! dat mensen zo blijven steken op hun standpunten. Het is mij ook soms zwaar te moede.
JA GODVER.. krijg de griep..je spreekt jezelf nog tegen in 1 post.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, dat gebeurt wel vaker op Fok! dat mensen zo blijven steken op hun standpunten. Het is mij ook soms zwaar te moede. * zucht* Waar doe ik het eigenlijk voor
[..]
Als iedereen die vind dat het de spuigaten uitloopt met die topsalarissen als communist wordt bestempeld dan zijn het er verrekte veel in dit land. Veel Nederlanders denken er net zo over.
[..]
Markt in de ultieme vorm leidt tot een samenleving met alleen maar winnaars en verliezers.![]()
Wat een heerlijke drogredeneringquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Het bereikt de laatste tijd niet voor niets veelvuldig het nieuws. Zou er dan echt niets aan de hand zijn ?![]()
Heb ik gezegd dat ik daar niet aan meedoe? Maar jij blijft ook 100% hangen in jouw "gelijk"quote:
Wie heeft er al elf zeiktopics geopend?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat ik daar niet aan meedoet. Maar jij blijft ook 100% hangen in jouw gelijk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |