maar jij gaat dus uit van een al doorgezette bevalling..?quote:Op zondag 15 april 2007 03:09 schreef Prospera het volgende:
[..]
Dieren worden gefokt op bepaalde en vaak uiterlijke kenmerken.
In het geval van paarden op mogelijke spring- of dressuurcapaciteiten.
,
Een gezond paard doet geen 3 dagen over een bevalling.
de KWPN'ers zijn een gewild ras, maar er wordt wel heel selectief gefokt met ze.
Ben wel benieuwd of die fokker zich hier durft te komen![]()
En dat terwijl ze normaal met geen 10 paarden wakker is te krijgenquote:Op zondag 15 april 2007 03:18 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Opvallend, Bolle gaat liggen (slaaphoduing) en bijna meteen zie je Sylvia (stream 1) even recht gaan zitten en naar het scherm kijken. Die meid is echt alert, ze is een kanjer.
quote:Op zondag 15 april 2007 03:23 schreef Sug4r het volgende:
[..]
En dat terwijl ze normaal met geen 10 paarden wakker is te krijgen
Zit er nog een mailactie in?quote:Op zondag 15 april 2007 03:21 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Dat deed JJ echt heel knap, een beetje de tekst aangepast en geweldige muziek eronder gezet. Ik verdenk JJ ervan dat ze dat zelfs met de handleiding van een stofzuiger nog kan. JJ is een kanjer.
Ik moet pissen als een paardquote:Op zondag 15 april 2007 03:26 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Hij was een soort van flauw op hele komische wijze..![]()
Ik bedoelde je mag een gegeven paard niet in de bek kijkenquote:
Hell, ik ga er niet eens aan beginnen...quote:Op zondag 15 april 2007 03:29 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik bedoelde je mag een gegeven paard niet in de bek kijken![]()
Afwachten of de onrust toeneemt. Een enkele keer gaan liggen is nog onvoldoende signaal.quote:Op zondag 15 april 2007 03:28 schreef Carlaa het volgende:
Ik weet niets van paarden, maar als ik dit zo zie kan het nooit lang duren.. of wel?
Ja was wel flauw hequote:Op zondag 15 april 2007 03:26 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Hij was een soort van flauw op hele komische wijze..![]()
Ik bedoelde meer het gezucht en gesteun, en de pulserende flamoes... alsof het veulen al in het geboortekanaal zit.quote:Op zondag 15 april 2007 03:32 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Afwachten of de onrust toeneemt. Een enkele keer gaan liggen is nog onvoldoende signaal.
Wat ik ervan heb gezien de afgelopen twee nachten wel.quote:Op zondag 15 april 2007 03:32 schreef TiNo_Flo het volgende:
[..]
Doet dat paard altijd zo raar 's nachts?
We stellen bijzonder jou ervaringen op prijsquote:Op zondag 15 april 2007 03:32 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Afwachten of de onrust toeneemt. Een enkele keer gaan liggen is nog onvoldoende signaal.
tja wat wilde je doen dan? dierenbevrijdingsfront bellen?quote:Op zondag 15 april 2007 03:33 schreef Prospera het volgende:
Beetje trieste zaak om zo'n zwangere 3 dagen/nachten te laten zweten.
daar zit wat in...blijkbaar bevallen paarden graag in de nacht en dus in het donkerquote:Op zondag 15 april 2007 03:35 schreef Leandra het volgende:
Of ze doen het licht in die stal en buiten eens uit zodat dat paard wel gewoon in alle rust kan bevallen... we hebben nou al 3 nachten gelezen dat dat meestal 's nachts gebeurt, dus er had ook al lang een fatsoenlijke infra-rood camera in de stal kunnen hangen zodat het wel te volgen is en dat beest gewoon op haar gemak is.
ja precies lijkt me niet lekker bevallen in dat scherpe licht. Ze 'bevallen' niet voor niets meestal 's nachts toch?quote:Op zondag 15 april 2007 03:35 schreef Leandra het volgende:
Of ze doen het licht in die stal en buiten eens uit zodat dat paard wel gewoon in alle rust kan bevallen... we hebben nou al 3 nachten gelezen dat dat meestal 's nachts gebeurt, dus er had ook al lang een fatsoenlijke infra-rood camera in de stal kunnen hangen zodat het wel te volgen is en dat beest gewoon op haar gemak is.
Zo gaat het meestal en nu zit het dier iedere keer dat het licht aangaat haar vrucht op te houdenquote:Op zondag 15 april 2007 03:35 schreef Leandra het volgende:
In de slaapkamer zie je ook sterk afgetekende schaduwen. Toch weet je dat er bijna geen licht brandt.quote:Op zondag 15 april 2007 03:39 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het echt bijna asociaal worden tegenover het paard, je ziet in de weerkaatsing op de muur van de stal gewoon dat er een flinke lamp aan is.... het beest zit 24 uur per dag in het licht.
Laten we de dierenbescherming mailenquote:Op zondag 15 april 2007 03:39 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het echt bijna asociaal worden tegenover het paard, je ziet in de weerkaatsing op de muur van de stal gewoon dat er een flinke lamp aan is.... het beest zit 24 uur per dag in het licht.
quote:Op zondag 15 april 2007 03:44 schreef Prospera het volgende:
Aan de DGK_REDACTIE:
Mag het licht uit, want ik moet bevallen![]()
[afbeelding]
Zoals je op stream 4 ziet, is het buiten zelfs lichter dan in de stal.quote:Op zondag 15 april 2007 03:41 schreef Disana het volgende:
[..]
In de slaapkamer zie je ook sterk afgetekende schaduwen. Toch weet je dat er bijna geen licht brandt.
de paardjes zullen best perfect verzorgt zijn...eten,drinken,beweging,stal oke etc.....quote:
De eigenares kijkt op afstand mee, of althans ze kan meekijken en heeft de omstandigheden dus wel gezien. Al is het een mega-fokster, ik hoop toch dat ze aan de bel zou trekken als de omstandigheden niet deugen.quote:Op zondag 15 april 2007 03:47 schreef cindy10 het volgende:
[..]
de paardjes zullen best perfect verzorgt zijn...eten,drinken,beweging,stal oke etc.....
maar hebben ze genoeg ervaring met barende paarden?![]()
In de slaapkamer brandt ook licht (weerkaatsing op het plafond) maar daar hangen iig infra-rood camera's, omdat het inhumaan is om mensen 24 uur per dag in het licht te houden, de bewoners hadden de eerste maanden ook moeite te wennen aan die (minimale) verlichting tijdens het slapen.quote:Op zondag 15 april 2007 03:41 schreef Disana het volgende:
[..]
In de slaapkamer zie je ook sterk afgetekende schaduwen. Toch weet je dat er bijna geen licht brandt.
Alles is uitgebreid doorgesproken met de eigenaresse/fokster. Paarden bevallen als het rustig is (en dus meestal 's-nachts), velen hier verwarren rust met licht-uit. In een fokkerij of manage gaan de lampen ook nooit allemaal uit....quote:Op zondag 15 april 2007 03:47 schreef cindy10 het volgende:
[..]
de paardjes zullen best perfect verzorgt zijn...eten,drinken,beweging,stal oke etc.....
Een camera kan meer opvangen dan wij, dus het is wat mij betreft heel moeilijk beoordelen hoeveel licht daar nu werkelijk brandt. Wel zie ik geen al te scherpe schaduwen in de stal.quote:Op zondag 15 april 2007 03:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de slaapkamer brandt ook licht (weerkaatsing op het plafond) maar daar hangen iig infra-rood camera's, omdat het inhumaan is om mensen 24 uur per dag in het licht te houden, de bewoners hadden de eerste maanden ook moeite te wennen aan die (minimale) verlichting tijdens het slapen.
In de stallen was (naar ik aanneem) 's nacht nooit licht, en nu moet een paard bevallen, wat ze sowieso het liefst in het donker schijnen te doen, en dan wordt de boel ineens zo goed belicht dat alles met een gewone camera te volgen is? Leuk dat we het kunnen zien, maar minimale verlichting (zoals in de slaapkamer) en een goede IR-camera had ik fatsoenlijker gevonden.
de omstandigheden zullen best deugen...quote:Op zondag 15 april 2007 03:49 schreef Disana het volgende:
[..]
De eigenares kijkt op afstand mee, of althans ze kan meekijken en heeft de omstandigheden dus wel gezien. Al is het een mega-fokster, ik hoop toch dat ze aan de bel zou trekken als de omstandigheden niet deugen.
Dat zeg ikquote:Op zondag 15 april 2007 03:47 schreef cindy10 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Laat dat beest zoveel mogelijk haar rust krijgen..quote:Op zondag 15 april 2007 03:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de slaapkamer brandt ook licht (weerkaatsing op het plafond) maar daar hangen iig infra-rood camera's, omdat het inhumaan is om mensen 24 uur per dag in het licht te houden, de bewoners hadden de eerste maanden ook moeite te wennen aan die (minimale) verlichting tijdens het slapen.
In de stallen was (naar ik aanneem) 's nacht nooit licht, en nu moet een paard bevallen, wat ze sowieso het liefst in het donker schijnen te doen, en dan wordt de boel ineens zo goed belicht dat alles met een gewone camera te volgen is? Leuk dat we het kunnen zien, maar minimale verlichting (zoals in de slaapkamer) en een goede IR-camera had ik fatsoenlijker gevonden.
In de stal hangt ook een IR-camera, gisteren zagen we daar nog beelden van.quote:Op zondag 15 april 2007 03:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
oke als jij het zegt...wil niet doen alsof ik paarden expert ben,dat ben ik namelijk totaal niet!quote:Op zondag 15 april 2007 03:51 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Alles is uitgebreid doorgesproken met de eigenaresse/fokster. Paarden bevallen als het rustig is (en dus meestal 's-nachts), velen hier verwarren rust met licht-uit. In een fokkerij of manage gaan de lampen ook nooit allemaal uit....
Die heb ik ook gezien, en die waren van een compleet andere kwaliteit dan van de slaapkamer.... dus het zal wel een minder goede camera zijn, anders hadden ze het licht al lang uit kunnen doen.quote:Op zondag 15 april 2007 03:52 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
In de stal hangt ook een IR-camera, gisteren zagen we daar nog beelden van.
jij vermaakt je wel zie ik... hahahahahaquote:Op zondag 15 april 2007 03:55 schreef PC eend het volgende:
Die extra lamp is ook slecht voor het milieu net zoals die airco, dus ik ga Hier ook ff mailen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |