abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 april 2007 @ 00:19:53 #101
46960 StefanP
polemicist
pi_48338143
Trouwens, we horen nu al zeker 5 jaar lang wekelijks berichten over de geneugten van de multicriminele samenleving. Het mag inmiddels zelfs voor de grootste geitewollensok in Friesland wel duidelijk zijn dat de grote steden één voor één vervallen tot open riool. Zelfs de meest verstokte multicul liefhebber wil niet tussen dat import uitschot wonen. Maar toch stemt heel Nederland weer op de SP, de PvDA, GL, CDA en wat dies meer zij. Ja, dan vraag je er ook om. Zak maar lekker weg in het eigenhandig gecreeerde moeras - veel plezier nog met die 'paar' rotte appels, want Nederland vraagt er zelf om.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 15 april 2007 @ 00:32:39 #102
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48338450
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:19 schreef StefanP het volgende:
Trouwens, we horen nu al zeker 5 jaar lang wekelijks berichten over de geneugten van de multicriminele samenleving. Het mag inmiddels zelfs voor de grootste geitewollensok in Friesland wel duidelijk zijn dat de grote steden één voor één vervallen tot open riool. Zelfs de meest verstokte multicul liefhebber wil niet tussen dat import uitschot wonen. Maar toch stemt heel Nederland weer op de SP, de PvDA, GL, CDA en wat dies meer zij. Ja, dan vraag je er ook om. Zak maar lekker weg in het eigenhandig gecreeerde moeras - veel plezier nog met die 'paar' rotte appels, want Nederland vraagt er zelf om.
Ik hoor jou alleen maar klaagzangen posten van de overkant van de grote plas. Ik hoor jou nooit met een oplossing komen.
pi_48338453
Nee, Amerika is geweldig. .
  zondag 15 april 2007 @ 00:33:58 #104
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48338479
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:07 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Nu ga je alleen van de kinderen uit, maar als ook de ouders worden betrokken bij de misstanden van zoon of dochterlief, zou mischien wel stof tot nadenken geven.
Het punt is, je zal maar in zo'n wijk wonen en je kind zien ontsporen, waardoor je kans op deportatie loopt. Wat doe je dan in godsnaam?
Overigens is het bovenmatig straffen voor een familielid zelfs in China afgeschaft.
  zondag 15 april 2007 @ 00:35:57 #105
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_48338529
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:32 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik hoor jou alleen maar klaagzangen posten van de overkant van de grote plas. Ik hoor jou nooit met een oplossing komen.
Je kunt een post op verschillende manieren lezen...

Probeer het nu nog eens, ik zie namelijk wel een suggestie!
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
pi_48338577
Stuur het leger erop af!
  zondag 15 april 2007 @ 00:40:29 #107
117098 Hathor
Effe niet
pi_48338649
quote:

[..]

Lees zijn vorige post nog maar eens dan voor het geval je die gemist hebt, daar noemt ie namelijk wel een eventuele oplossing, en zo gek klinkt het niet eens.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 15 april 2007 @ 00:43:10 #108
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_48338715
Het is mijn ervaring trouwens (als voormalig docent), dat ALS je ouders aanspreekt op het gedrag van hun kind, je meer back-up krijgt van allochtone ouders dan van Nederlandse ouders. Respect voor autoriteit zit meer ingebakken in de Marokkaanse/Turkse/Surinaamse cultuur dan in die van onze polder.

Het grote probleem is de kloof tussen ouders en kind, vooral wat taal betreft (en dan met name bij Turken en Marokkanen), wat tot gevolg heeft dat die kinderen zonder duidelijke kaders opgroeien en groot worden in een manke, gebrekkige straatcultuur. In veel stadswijken gedragen kinderen en jongeren zich als een losgeslagen roedel honden die schijt hebben aan elke norm die hen in het gareel houdt.
Daar is heel moeilijk tegen te vechten, laat staan dat je er effectief beleid tegen ontwikkelt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 15 april 2007 @ 00:44:49 #109
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48338763
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:43 schreef Ringo het volgende:
Daar is heel moeilijk tegen te vechten, laat staan dat je er effectief beleid tegen ontwikkelt.
En spreiden dan?
  zondag 15 april 2007 @ 00:44:57 #110
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_48338767
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:10 schreef Martijn_fijn het volgende:
Zolang de PVDA en Groenlinks daar de grootsten blijven wordt alles met de mantel der liefde bedekt.
of er wordt op zoek gegaan naar een menselijke oplossing, want natuurlijk niet gemakkelijk is
Screw you guys, I'm going home.
  zondag 15 april 2007 @ 00:45:32 #111
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48338787
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Lees zijn vorige post nog maar eens dan voor het geval je die gemist hebt, daar noemt ie namelijk wel een eventuele oplossing, en zo gek klinkt het niet eens.
Ik beschouw het invoeren van een soort sharia met lijfstraffen en familie-eerstraffen en verbanning niet als een serieuze oplossing.
pi_48338790
Ehm... die ouders zijn geen eerste-generatie meer hoor.

Die tijd, en dat excuus hebben we nu wel gehad.
pi_48338821
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Wilders
Ja, want voor jij ook maar van Wilders gehoord had waren dit soort problemen er niet

Of wil jij nu soms beweren dat jouw landgenoten in ons land zo lopen te rellen en de boel te verstieren omdat ze het niet eens zijn met de mening van een democratisch verkozen volksvertegenwoordiger, en dus in feite en stel anti-democratische, fascistische straatterroristjes zijn?

Foei! Hoe durf je Meki! Vieze racist dat je bent!
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 15 april 2007 @ 00:47:06 #114
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_48338825
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:45 schreef DennisMoore het volgende:
Ehm... die ouders zijn geen eerste-generatie meer hoor.

Die tijd, en dat excuus hebben we nu wel gehad.
neen, maar het is wel een generatie die zeer sterk geminacht werd. en dat doet iets met een mens, snap je
Screw you guys, I'm going home.
  zondag 15 april 2007 @ 00:48:04 #115
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48338843
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:46 schreef Seneca het volgende:
Of wil jij nu soms beweren dat jouw landgenoten
Het zijn ook jouw landgenoten.
pi_48338864
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het zijn ook jouw landgenoten.
Dat heb je he, met die dubbele paspoorten

Maar in de OP staat heel duidelijk dat het om vnl Marrokaanse jongeren gaat. Of die ook een Nederlands paspoort hebben, kan ik uit dit topic niet afleiden. Dat Meki een Marrokaans paspoort heeft, dat weet ik wel. Het lijkt me dus redelijk om te veronderstellen dat het hier om Meki's landgenoten gaat.

Bovendien was ik niet degene die insinueerde dat deze jongeren feitelijk niets meer zijn dan terroristen, die geweld zouden gebruiken tegen burgers omdat ze het niet eens zijn met een bepaalde politicus. Dat was Meki. Meki heeft voor zover mij bekend ook een Nederlands paspoort. En omdat iedereen weet dat alleen Nederlanders racistisch kunnen zijn, kan ik niet anders concluderen dat Meki een racist is die het op Marrokanen heeft gemunt.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_48338867
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:03 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Ja maar dat is toch eigenlijk te gek voor woorden!
Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar ik zeg gewoon oppakken, en de kosten verhalen op de ouders.
Of je nou Ali of Pietje heet moet in zijn geheel niet uitmaken, maar laat ze iig merken dat niet alles zo maar kan.
Ik zou in zo'n geval iedereen meenemen voor verhoor en alle gegevens noteren.
De volgende keer als er ergens weer een groep staat weer allemaal meenemen en iedereen die een vorige keer ook bij een groep aanwezig was ( dus alleen al die aanwezigheid is genoeg) meteen ¤ 1000 boete geven.
Als de persoon niet kan betalen dan naar een strafkamp waar ze voor ¤ 1000 kuilen mogen graven en weer dichtgooien.
Audaces fortuna juvat
  zondag 15 april 2007 @ 00:49:36 #118
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_48338873
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik beschouw het invoeren van een soort sharia met lijfstraffen en familie-eerstraffen en verbanning niet als een serieuze oplossing.
Ik beschouw het niet kunnen lezen van een post als vrij dom.
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
  zondag 15 april 2007 @ 00:50:17 #119
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_48338885
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:17 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja, op oplossingen hoef je de komende 3,5 jaar niet te rekenen.
en wat is er de laatste 8 jaar gebeurt?
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  zondag 15 april 2007 @ 00:52:53 #120
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_48338933
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:50 schreef Matty___ het volgende:

[..]

en wat is er de laatste 8 jaar gebeurt?
Ook teveel linkse prut... Met rita en de vvd als enigen die nog iets deden.
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
  Donald Duck held zondag 15 april 2007 @ 00:53:00 #121
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48338937
ik zou het wel weten hoor. een keiharde aanpak van strafkampen met millitair regime en als dat niet werkt, gewoon deportatie naar zandbak van keuze. met dit tuig valt niet anders te handelen, ze hebben aan alles van onze maatschappij de schijt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 15 april 2007 @ 00:54:05 #122
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48338954
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:49 schreef hardstyle_babbels het volgende:

[..]

Ik beschouw het niet kunnen lezen van een post als vrij dom.
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:08 schreef StefanP het volgende:

[..]

*knip* WAKKER WORDEN UTRECHT! Dat soort problemen is niet behandelbaar. Zelfreflectie is dat soort 'mensen' vreemd en je hoeft er niet op te rekenen dat ze hun eigen koters ook maar eens één keer terechtwijzen. Integendeel: je kunt een grote bek krijgen. Hoe haal je het in je hoofd om iets te zeggen over hun Fatima of Mohamed? Die zijn heilig en zouden nooit doen wat jij beschrijft. Rasjiest!!! Dieskriemienasjie!

'Aanspreken' helpt niet en een opvoedingscursus is ook bij voorbaat tot mislukking gedoemd. De enige wijze om nog iets te pogen te redden is met keiharde maatregelen. Ouders letterlijk verantwoordelijk houden voor de daden van hun kinderen - boetes en ook de cel in. Bij herhaling: het land uit. Fysiek straffen mag ook gerust: dat schijnt ook te helpen. Want als dat soort import tuig op -gesubsidieerde, vanzelfsprekend- vakantie naar Tunesie o.i.d. mag, hoor je uit hun eigen mond dat ze daar eventjes niets flikken 'want hier weten ze wel raad met criminaliteit'.

Tijd om ze hier op dezelfde wijze te behandelen. Dat is de enige taal die ze spreken. Al het andere leidt alleen maar tot meer gezichtsverlies voor die domme Nederlanders die de zoveelste knieval maken.
Sharia-mob rule.
  zondag 15 april 2007 @ 00:54:35 #123
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_48338967
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:52 schreef hardstyle_babbels het volgende:

[..]

asielzoeker uitzetten is makkelijker dat die kutkinderen aan te pakken. Ik heb de laatste 8 jaar van het cda en vvd niets gezien op dit vlak...
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  zondag 15 april 2007 @ 00:55:07 #124
117098 Hathor
Effe niet
pi_48338978
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij vind langere gevangenisstraffen en meer bevoegdheden voor de politie om eventueel eerder met harde hand op te treden geen oplossing? Ik vind het op zijn minst een stap in de juiste richting, zoals het nu gaat is het in ieder geval helemaal niks. Aangerichte schade op de ouders verhalen vind ik ook zo slecht nog niet, misschien dat ze dan wat meer geinteresseerd raken in waar zoonlief s'nachts rond 2 uur uithangt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 15 april 2007 @ 00:55:16 #125
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48338981
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:52 schreef hardstyle_babbels het volgende:

[..]

Volgens mij wilden alle partijen jarenlang niks - op de SP en klein-rechts na.
Dus kom niet met je gepruttel.
pi_48338982
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:09 schreef Yildiz het volgende:

Maar kom nou ook eens alsjeblieft met een plan.
Ik zou beginnen met kleine klassen, duidelijke regels, genoeg leraren en weer ouderwets onderwijs inplaats van het nieuwe leren.
Verder zou ik inplaats van bezuinigen juist meer politie willen zien en vrijwel alle jeugdhulp en zorg afschaffen.
Dan nog eens zorgen dat alcohol of drugs niet meer bij jongeren komt en dan gaan we al aardig de goede kant op.
Audaces fortuna juvat
pi_48338987
quote:

[..]

Waarschijnlijk wil StefanP dat we hier in Nederland dezelfde aanpak gebruiken die men in de U.S. toepast op de aldaar bekende streetgangs. Die is immers ook uiterst effectief gebleken
  zondag 15 april 2007 @ 00:56:07 #128
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48338999
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij vind langere gevangenisstraffen en meer bevoegdheden voor de politie om eventueel eerder met harde hand op te treden geen oplossing? Ik vind het op zijn minst een stap in de juiste richting, zoals het nu gaat is het in ieder geval helemaal niks. Aangerichte achade op de ouders verhalen vind ik ook zo slecht nog niet, misschien dat ze dan wat meer geinteresseerd raken in waar zoonlief s'nachts rond 2 uur uithangt.
Nee, hier ben ik het allemaal mee eens. Maar dat is toch van een ander kaliber dan de Saoudi-style straffen die StefanP voorstelt.
  zondag 15 april 2007 @ 00:57:01 #129
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_48339014
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:55 schreef Seneca het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wil StefanP dat we hier in Nederland dezelfde aanpak gebruiken die men in de U.S. toepast op de aldaar bekende streetgangs. Die is immers ook uiterst effectief gebleken
ben ik me eens maar helemaal geen straf is ook geen optie.
pi_48339023
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:22 schreef Perrin het volgende:
Salaris van agenten omhoog, grote wervingscampagne. Als ze mij meer dan 2500 euro per maand netto bieden en ik meer mag doen dan alleen praten als ik ongeschoft word bejegend, teken ik zo voor de politie.
Het salaris is het probleem niet, de politiek wil gewoon minder agenten.
Audaces fortuna juvat
  † In Memoriam † zondag 15 april 2007 @ 00:58:37 #131
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48339050
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:53 schreef __Saviour__ het volgende:
ik zou het wel weten hoor. een keiharde aanpak van strafkampen met millitair regime en als dat niet werkt, gewoon deportatie naar zandbak van keuze. met dit tuig valt niet anders te handelen, ze hebben aan alles van onze maatschappij de schijt.
Het stomste van alles is nog wel dat ze zich, tijdens vakanties, in eigen land ineens wél kunnen gedragen. Dan doen we dus toch iets verkeerd.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_48339057
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:57 schreef Matty___ het volgende:

[..]

ben ik me eens maar helemaal geen straf is ook geen optie.
Deel van het probleem is imho niet het gebrek aan agenten maar het feit dat een te groot deel van de agenten wordt ingezet op administratieve taken, in plaats van op datgene waarvoor ze zijn opgeleid, namelijk orde handhaven.
  Donald Duck held zondag 15 april 2007 @ 00:59:37 #133
46149 __Saviour__
pi_48339068
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, hier ben ik het allemaal mee eens. Maar dat is toch van een ander kaliber dan de Saoudi-style straffen die StefanP voorstelt.
Groot verschil is er toch wel. De sharia straft de onschuldigen. Verkrachtte vrouwen die zweepslagen krijgen vanwege buitenechtelijke sex bijvoorbeeld. Dát is de Saoudische stijl waarover je het hebt. Maar de harde aanpak waar StefanP voor pleit, straft juist het werkelijke tuig dat tot vijand van de samenleving zal verworden als er niet ingegrepen wordt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48339099
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:59 schreef Seneca het volgende:

Deel van het probleem is imho niet het gebrek aan agenten maar het feit dat een te groot deel van de agenten wordt ingezet op administratieve taken, in plaats van op datgene waarvoor ze zijn opgeleid, namelijk orde handhaven.
En de agenten die er zijn handhaven liever geen orde, maar bekeuren liever fietsers. Watjes zijn 't.
pi_48339119
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En de agenten die er zijn handhaven liever geen orde, maar bekeuren liever fietsers. Watjes zijn 't.
Daar hebben die agenten ook echt wat over te zeggen, over hoe hoog hun boetequotum ligt. Je moet je vinger niet naar de politie wijzen, maar naar de overheid!
  zondag 15 april 2007 @ 01:02:46 #136
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_48339134
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:44 schreef Floripas het volgende:
En spreiden dan?
Tja, spreiden. Lekker idee in een land waar men toch al op elkaars lip zit en met de ellebogen moet werken voor elke vierkante meter extra leefruimte.

Het probleem zit veel meer bij de gezinnen zelf, en de opvoeding van kinderen. Nederlandse ouders en autoriteiten zijn in het algemeen veel te toegeeflijk, durven (of kunnen) hun eigen grenzen niet te stellen. Een soort van pedagogische lethargie die ervoor zorgt dat kinderen veel te lang hun eigen gang kunnen gaan, zonder daar op aangesproken te worden. De laat-maar-gaan-mentaliteit zorgt, blijkt nu, voor schofterisering van de samenleving. Hoera.

En dan heb je ook nog eens de taalachterstand bij veel allochtone ouders. Marokkanen willen en kunnen wel opvoeden "met harde hand", maar als je geen Nederlands spreekt, kan je de communicatie met je eigen kind vergeten want dat beweegt zich inmiddels aardig gladjes in die poldertaal -- pa en ma worden met de regelmaat van de klok gemanipuleerd en babylonisch voorgelogen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_48339143
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De sharia straft de onschuldigen.
Natuurlijk niet, het is maar net wat je als strafbaar stelt. Dieven en moordenaars krijgen met sharia wetgeving ook lijfstraffen. Een achterlijk gebruik, met kennelijk nogal wat niet-islamitische voorstanders. Wat op zich wel grappig is.
pi_48339171
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja, spreiden. Lekker idee in een land waar men toch al op elkaars lip zit en met de ellebogen moet werken voor elke vierkante meter extra leefruimte.
Toch kennen we dit soort problemen in groningen niet tot nauwelijks.
  Donald Duck held zondag 15 april 2007 @ 01:05:26 #139
46149 __Saviour__
pi_48339205
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:03 schreef gelly het volgende:
Natuurlijk niet, het is maar net wat je als strafbaar stelt. Dieven en moordenaars krijgen met sharia wetgeving ook lijfstraffen. Een achterlijk gebruik, met kennelijk nogal wat niet-islamitische voorstanders. Wat op zich wel grappig is.
De daadwerkelijke schuldigen krijgen ongetwijfeld ook straf ja. Maar dat neemt absoluut de onrechtvaardige zaken niet weg, zoals het verkrachtingsvoorbeeld wat ik al noemde.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 15 april 2007 @ 01:05:43 #140
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_48339211
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:58 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Het stomste van alles is nog wel dat ze zich, tijdens vakanties, in eigen land ineens wél kunnen gedragen. Dan doen we dus toch iets verkeerd.
Als mensen dat nu eens zouden onthouden wanneer de volgende geitenwollensokken-boehoehoe-ze-hebben-het-zo- zwaar-en-ze-hebben-geen-waardering-voor-ons-omdat-we-ze-discrimineren figuur komt uitleggen dat ze begrip nodig hebben in plaats van de harde hand...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 15 april 2007 @ 01:06:31 #141
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_48339228
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:05 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Als mensen dat nu eens zouden onthouden wanneer de volgende geitenwollensokken-boehoehoe-ze-hebben-het-zo- zwaar-en-ze-hebben-geen-waardering-voor-ons-omdat-we-ze-discrimineren figuur komt uitleggen dat ze begrip nodig hebben in plaats van de harde hand...
Wat lost de harde hand dan op? Hoe wil je die harde hand zichtbaar maken?
Zyggie.
pi_48339245
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:06 schreef Zyggie het volgende:

Wat lost de harde hand dan op? Hoe wil je die harde hand zichtbaar maken?
In een boevenpakje stront ruimen in de binnenstad.
pi_48339248
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:05 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De daadwerkelijke schuldigen krijgen ongetwijfeld ook straf ja. Maar dat neemt absoluut de onrechtvaardige zaken niet weg, zoals het verkrachtingsvoorbeeld wat ik al noemde.
Mijn punt is dat lijfstraffen per definitie achterlijk zijn.
pi_48339263
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

In een boevenpakje stront ruimen in de binnenstad.
Terug naar de middeleeuwen. Wat dacht je van een schavot op het centrale dorpsplein ?
pi_48339277
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:07 schreef gelly het volgende:

Da's een topic op zich waard.
Als een mens bestaat uit lichaam en geest, waarom zou je wel de geest mogen straffen (vrijheidsstraf) maar niet het lichaam?
pi_48339296
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:08 schreef gelly het volgende:

Terug naar de middeleeuwen. Wat dacht je van een schavot op het centrale dorpsplein ?
't Is blijkbaar wel afschrikwekkend he? En het raakt het eergevoel van deze jonge godjes met hun opgeblazen ego's.
  Donald Duck held zondag 15 april 2007 @ 01:09:48 #147
46149 __Saviour__
pi_48339302
quote:
Lijfstraffen in de extreme zin moeten natuurlijk niet. Een keiharde millitair aandoende aanpak van het tuig kan dan weer wel. Dat lijkt haast de enige overgebleven optie te zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48339332
Wie zei ook alweer "Je kunt de mate van beschaving van een samenleving afmeten aan de behandeling van de onbeschaafden" ?
  zondag 15 april 2007 @ 01:11:40 #149
67978 HenryHill
pi_48339339
quote:

[..]

Ik denk anders wel dat, als je mocht kiezen, dat je liever een deuk in een auto van een accountant rijd dan die van een woonwagenkampbewoner.

Ra ra, hoe kan dat.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 15 april 2007 @ 01:11:47 #150
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_48339344
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:11 schreef gelly het volgende:
Wie zei ook alweer "Je kunt de mate van beschaving van een samenleving afmeten aan de behandeling van de onbeschaafden" ?
W. Churchill.
Zyggie.
pi_48339365
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:11 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Ik denk anders wel dat, als je mocht kiezen, dat je liever een deuk in een auto van een accountant rijd dan die van een woonwagenkampbewoner.

Ra ra, hoe kan dat.
  zondag 15 april 2007 @ 01:17:16 #152
46960 StefanP
polemicist
pi_48339439
quote:

[..]

Probleemjeugd Utrecht is onhandelbaar.

Volgens mij staan daar toch echt een paar suggesties... niet dat ik nou alle wijsheid in pacht heb, maar ach, gezien de huidige stand van zaken lijkt me het de moeite waard om eens af te stappen van dat 'zachte heelmeester' gedoe.

Trouwens... hóóg, zei je?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 15 april 2007 @ 01:17:27 #153
67978 HenryHill
pi_48339443
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ging misschien iets te snel

Mijn punt is: mensen raken over het algemeen op wonderbaarlijke wijze gemotiveerd als het risico bestaat dat ze fysiek iets aangedaan wordt, veel meer dan wanneer er alleen met het mondje wordt gedreigd.
pi_48339471
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:17 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Mijn punt is: mensen raken over het algemeen op wonderbaarlijke wijze gemotiveerd als het risico bestaat dat ze fysiek iets aangedaan wordt, veel meer dan wanneer er alleen met het mondje wordt gedreigd.
Gemotiveerd tot wat ?
  † In Memoriam † zondag 15 april 2007 @ 01:19:35 #155
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48339475
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:11 schreef gelly het volgende:
Maar dat gaat weer van het standpunt uit dat buitenlanders hulpeloos zijn of geen eigen verantwoordelijkheid hoeven te nemen, precies datgene waardoor het allemaal fout gegaan is.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  zondag 15 april 2007 @ 01:19:45 #156
67978 HenryHill
pi_48339477
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Gemotiveerd tot wat ?
Tot wat je maar wil.
  zondag 15 april 2007 @ 01:19:54 #157
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339478
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Da's een topic op zich waard.
Als een mens bestaat uit lichaam en geest, waarom zou je wel de geest mogen straffen (vrijheidsstraf) maar niet het lichaam?
Daar is geen "omdat" voor, dat is een basiswaarde van de moderne, beschaafde maatschappij.
  zondag 15 april 2007 @ 01:20:48 #158
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339491
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:17 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Nou en? Je kunt ze toch ook in de portemonnee of in de vrijheid raken?
  zondag 15 april 2007 @ 01:21:24 #159
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339497
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:17 schreef StefanP het volgende:

[..]

Volgens mij staan daar toch echt een paar suggesties... niet dat ik nou alle wijsheid in pacht heb, maar ach, gezien de huidige stand van zaken lijkt me het de moeite waard om eens af te stappen van dat 'zachte heelmeester' gedoe.

Trouwens... hóóg, zei je?
Ik heb je al gemeld dat ik niet zit te wachten op een soort van Shariawetgeving.
  zondag 15 april 2007 @ 01:22:14 #160
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339504
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:11 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Een Amerikaanse advocaat? Brrr...
  zondag 15 april 2007 @ 01:23:27 #161
46960 StefanP
polemicist
pi_48339524
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:58 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat schreef ik ook al, maar daar wordt nooit op gereageerd. Blijkbaar heeft men liever dat heel Nederland naar de klote gaat dan dat er eens maatregelen getroffen worden die wel bewezen zijn te werken. Want die maatregelen, die passen niet in hun politiek correcte straatje. 'Straffen? Ben je gek? Die arme drommels zijn het slachtoffer van een samenleving vol racisten...'
-Mark Steyn
  zondag 15 april 2007 @ 01:24:15 #162
67978 HenryHill
pi_48339528
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:22 schreef Floripas het volgende:

[..]

Een Amerikaanse advocaat? Brrr...
Bij die advocaat weet je in ieder geval zeker dat je (zonder ondersteuning) weer naar je auto terug kunt lopen.
pi_48339534
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:19 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Maar dat gaat weer van het standpunt uit dat buitenlanders hulpeloos zijn of geen eigen verantwoordelijkheid hoeven te nemen, precies datgene waardoor het allemaal fout gegaan is.
Uhm, dat heeft er geen reet mee te maken. Het gaat uit van het standpunt dat je je niet moet verlagen tot de onbeschaafden om de beschaafdheid te redden.

Ik betwijfel overigens ook of de gemiddelde Nederlander wel wil dat de politie harder gaat optreden, want dat optreden blijft dan niet beperkt tot 1 groep. Zero tolerance ? Natuurlijk, dat wil iedereen gelijk invoeren. Totdat je zelf een keer aangepakt wordt, dan moeten ze "boeven vangen".
pi_48339557
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:23 schreef StefanP het volgende:

[..]

'Straffen? Ben je gek? Die arme drommels zijn het slachtoffer van een samenleving vol racisten...'
Maar als ze niet gestraft worden, waarom roep je dan steeds dat er zoveel allochtonen in de bak zitten ?
  zondag 15 april 2007 @ 01:28:49 #165
46960 StefanP
polemicist
pi_48339596
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik heb je al gemeld dat ik niet zit te wachten op een soort van Shariawetgeving.
Inderdaad; jij hebt blijkbaar liever dat je straks in een verrotte, uitgeholde samenleving woont met een groot hek om je woning met een gewapend team beveiligingsagenten bereikbaar middels een druk op de knop. Zoals hier inmiddels het geval is. Maar dan kun je wel zeggen dat je lekker in een multiculturele samenleving woont en dat je die arme drommels nooit onheus bejegend hebt. Want straffen, dat is fout.

-Mark Steyn
  † In Memoriam † zondag 15 april 2007 @ 01:29:47 #166
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48339606
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:24 schreef gelly het volgende:
Uhm, dat heeft er geen reet mee te maken. Het gaat uit van het standpunt dat je je niet moet verlagen tot de onbeschaafden om de beschaafdheid te redden.
Ook goed. Als er maar eens iets gedaan wordt in plaats van de zoveelste praatgroep. Ik vind een harde aanpak prima. Ik heb mijn best op school gedaan, ik werk gewoon voor mijn levensonderhoud en ik val volgens mij niemand lastig. Leven en laten leven. Als iedereen dat eens zou doen is het probleem al voor een groot deel opgelost. Wie niet mee wil doen, moet daar zelf de consequenties van dragen. En ja, gá dan maar stront scheppen in de binnenstad.
  zondag 15 april 2007 @ 01:31:54 #167
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339635
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:23 schreef StefanP het volgende:

[..]

Dat schreef ik ook al, maar daar wordt nooit op gereageerd. Blijkbaar heeft men liever dat heel Nederland naar de klote gaat dan dat er eens maatregelen getroffen worden die wel bewezen zijn te werken. Want die maatregelen, die passen niet in hun politiek correcte straatje. 'Straffen? Ben je gek? Die arme drommels zijn het slachtoffer van een samenleving vol racisten...'
En je stropopt maar door. Ik begin niet over racisme. En ik zeg niet dat je niet gewoon moet straffen.
Ik weiger alleen mijn liberale, westerse waarden over de rechtsstaat weg te flikkeren omdat jij zo nodig op afstand een hekel aan Marokkanen moet hebben.
  zondag 15 april 2007 @ 01:33:13 #168
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339651
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:28 schreef StefanP het volgende:

[..]

Inderdaad; jij hebt blijkbaar liever dat je straks in een verrotte, uitgeholde samenleving woont met een groot hek om je woning met een gewapend team beveiligingsagenten bereikbaar middels een druk op de knop. Zoals hier inmiddels het geval is. Maar dan kun je wel zeggen dat je lekker in een multiculturele samenleving woont en dat je die arme drommels nooit onheus bejegend hebt. Want straffen, dat is fout.

Stropop, stropop, stropop.
En je overdrijft.
  zondag 15 april 2007 @ 01:34:13 #169
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339665
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:29 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ook goed. Als er maar eens iets gedaan wordt in plaats van de zoveelste praatgroep. Ik vind een harde aanpak prima. Ik heb mijn best op school gedaan, ik werk gewoon voor mijn levensonderhoud en ik val volgens mij niemand lastig. Leven en laten leven. Als iedereen dat eens zou doen is het probleem al voor een groot deel opgelost. Wie niet mee wil doen, moet daar zelf de consequenties van dragen. En ja, gá dan maar stront scheppen in de binnenstad.
Ja, dat ben ik met je eens. Harde aanpak van criminaliteit, met behoud van mensenrechten natuurlijk, en dat het voor iedereen geldt.
  zondag 15 april 2007 @ 01:34:15 #170
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_48339667
quote:

[..]

Lal, ik dacht dat je het over Amerika had, met z'n schattige suburbs. Hier is jammer genoeg klikbaar.
Zyggie.
pi_48339670
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:29 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik ben ook zeker voor een harde aanpak, alleen, wat is het resultaat als ze nadien weer terugkeren in dezelfde omgeving ? De allochtonen die het wel goed doen, en dat is gelukkig het grootste deel, vertrekken ook uit de achterstandsbuurten als ze zich dat kunnen veroorloven. Wat je overhoudt is het afvoerputje van de samenleving, zowel autochtoon als allochtoon. Ik denk dat gespreide bouw van diverse woningtypen en klassen in dezelfde wijk een goed plan is.
  zondag 15 april 2007 @ 01:35:10 #172
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339681
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:24 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Bij die advocaat weet je in ieder geval zeker dat je (zonder ondersteuning) weer naar je auto terug kunt lopen.
Wacht maar tot je een jarenlange civiele procedure aan de broek krijgt. En dat is niet eens illegaal, in tegenstelling tot wat die kamper je aandoet.
  zondag 15 april 2007 @ 01:40:23 #173
46960 StefanP
polemicist
pi_48339738
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Stropop, stropop, stropop.
En je overdrijft.
Ach gut, is het 'hóóg'opgeleide meisje aan het einde van haar woordenschat? Stopwoordjes zijn eerder voor de VMBO'ers, dus dat 'hóóg' is blijkbaar relatief...

We zullen zien wie er gelijk heeft en wie niet. Voorlopig heb ik dat, gezien de erbarmelijke staat waarin de grote steden verkeren en de haast waarmee autochtonen wegtrekken van dergelijke riolen-in-wording. Maar blijf lekker denken dat daar een einde aan komt; dat die lieve Marokkaantjes van de ene op de andere dag modelburgers worden met een baan en respect voor de normen, waarden en het bezit van een ander. Een deus ex machina die je van je multicriminele ramp naar het multiculturele walhalla zal helpen. Tuurlijk. Vast.
-Mark Steyn
  zondag 15 april 2007 @ 01:41:31 #174
67978 HenryHill
pi_48339748
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:35 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wacht maar tot je een jarenlange civiele procedure aan de broek krijgt. En dat is niet eens illegaal, in tegenstelling tot wat die kamper je aandoet.
Ja, heel erg allemaal. Maar met rechtzaken dreigen maak je toch echt geen indruk tegenover een achterbuurtpauper. In tegenstelling tot het uitdelen van een paar flinke kletsen.
  zondag 15 april 2007 @ 01:43:56 #175
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339775
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:40 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ach gut, is het 'hóóg'opgeleide meisje aan het einde van haar woordenschat? Stopwoordjes zijn eerder voor de VMBO'ers, dus dat 'hóóg' is blijkbaar relatief...

We zullen zien wie er gelijk heeft en wie niet. Voorlopig heb ik dat, gezien de erbarmelijke staat waarin de grote steden verkeren en de haast waarmee autochtonen wegtrekken van dergelijke riolen-in-wording. Maar blijf lekker denken dat daar een einde aan komt; dat die lieve Marokkaantjes van de ene op de andere dag modelburgers worden met een baan en respect voor de normen, waarden en het bezit van een ander. Een deus ex machina die je van je multicriminele ramp naar het multiculturele walhalla zal helpen. Tuurlijk. Vast.
En downtown SouthCentral Los Angeles is een paradijsje?
Ik ga hier niet zitten toekijken hoe jij hier komt pleiten voor sadistische straffen alleen omdat je een stijve krijgt van Total Recall.
  zondag 15 april 2007 @ 01:44:41 #176
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339785
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:41 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Ja, heel erg allemaal. Maar met rechtzaken dreigen maak je toch echt geen indruk tegenover een achterbuurtpauper. In tegenstelling tot het uitdelen van een paar flinke kletsen.
Dus? Ik vind het een van de verworvenheden van de rechtsstaat dat jij mij die kletsen helemaal niet mag komen geven!
  zondag 15 april 2007 @ 01:48:20 #177
67978 HenryHill
pi_48339832
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dus? Ik vind het een van de verworvenheden van de rechtsstaat dat jij mij die kletsen helemaal niet mag komen geven!
Whehe. Mogen.

Dit hele topic komt voort uit het feit dat die gastjes dingen doen die niet mogen. Maar ze doen het wel. En ze komen er mee weg ook. Dus die "verworvenheden van de rechtsstaat" zijn helemaal geweldig, maar het feit dat het niet mag wil nog niet zeggen dat het dus niet kan gebeuren.
  zondag 15 april 2007 @ 01:49:53 #178
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339855
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:48 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Whehe. Mogen.

Dit hele topic komt voort uit het feit dat die gastjes dingen doen die niet mogen. Maar ze doen het wel. En ze komen er mee weg ook. Dus die "verworvenheden van de rechtsstaat" zijn helemaal geweldig, maar het feit dat het niet mag wil nog niet zeggen dat het dus niet kan gebeuren.
Daar zit 'm de crux. Daar moet je iets aan doen. Dan heb je die hele sharia niet nodig.
  zondag 15 april 2007 @ 02:06:05 #179
67978 HenryHill
pi_48340022
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Daar zit 'm de crux. Daar moet je iets aan doen. Dan heb je die hele sharia niet nodig.
Sharia

Da's wel erg zwaar geschut. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat (buurt)vaders en agenten misschien wat meer fysiek overwicht moeten kunnen gebruiken om die etterbakjes duidelijk te maken waar de regels liggen. Want ferm toespreken werkt misschien bij de normale kinderen die nog onder de indruk zijn van zoiemand, maar de probleemjeugd waar het in dit topic over gaat is daar blijkbaar allang niet meer door onder de indruk.
  zondag 15 april 2007 @ 02:09:18 #180
46960 StefanP
polemicist
pi_48340061
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

En downtown SouthCentral Los Angeles is een paradijsje?
Ik ga hier niet zitten toekijken hoe jij hier komt pleiten voor sadistische straffen alleen omdat je een stijve krijgt van Total Recall.
Nee, jij kijkt liever toe hoe Nederland vervalt van tolerant, fijn en welvarend land naar een natie vol agressief, crimineel en uitkeringstrekkend tuig aan de ene kant, met daartegenover een angstige, rillende groep mensen die gewoon netjes, veilig en normaal wil leven maar wie dat onmogelijk gemaakt wordt door 'hóóg'opgeleide voorstanders -woonachtig in ivoren torentjes, vanzelfsprekend- van die 'prachtige' multicriminele samenleving.

Want het is beter om in een open riool te leven, dan dat er een 'paar' criminelen eens goed op hun flikker krijgen en het land gewoon bewoonbaar blijft. Schaam je je niet? Als het aan jou lag, had iedereen daaronder te lijden. Oh wacht, iedereen heeft eronder te lijden... hulde aan onze politiek correcte elite met hun verheven normen en waarden. Straffen, dat is fout!
-Mark Steyn
  zondag 15 april 2007 @ 04:03:26 #181
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48340924
Ewa swa, die tjappies zijn nix weetje, hun pappies is para en moet geklapt worden walla seriues.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_48340978
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:08 schreef StefanP het volgende:

[..]

*knip* WAKKER WORDEN UTRECHT! Dat soort problemen is niet behandelbaar. Zelfreflectie is dat soort 'mensen' vreemd en je hoeft er niet op te rekenen dat ze hun eigen koters ook maar eens één keer terechtwijzen. Integendeel: je kunt een grote bek krijgen. Hoe haal je het in je hoofd om iets te zeggen over hun Fatima of Mohamed? Die zijn heilig en zouden nooit doen wat jij beschrijft. Rasjiest!!! Dieskriemienasjie!

'Aanspreken' helpt niet en een opvoedingscursus is ook bij voorbaat tot mislukking gedoemd. De enige wijze om nog iets te pogen te redden is met keiharde maatregelen. Ouders letterlijk verantwoordelijk houden voor de daden van hun kinderen - boetes en ook de cel in. Bij herhaling: het land uit. Fysiek straffen mag ook gerust: dat schijnt ook te helpen. Want als dat soort import tuig op -gesubsidieerde, vanzelfsprekend- vakantie naar Tunesie o.i.d. mag, hoor je uit hun eigen mond dat ze daar eventjes niets flikken 'want hier weten ze wel raad met criminaliteit'.

Tijd om ze hier op dezelfde wijze te behandelen. Dat is de enige taal die ze spreken. Al het andere leidt alleen maar tot meer gezichtsverlies voor die domme Nederlanders die de zoveelste knieval maken.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48341379
Tsja, ze hebben geen respect voor agenten, de nl straffen en de samenleving in zijn geheel.
Tock zijn het altijd de de Mohammeds die voor problemen zorgen terwijl de Fatima's gewoon werken naar school gaan en zich normaal gedragen. Fatima wordt wel strak gehouden door haar ouders, Mohammed niet. Daar zit dus de oplossing. Als de ouders Mohammed niet strak kunnen houden moet Mohammed maar eens naar een mooie gestructureerde omgeving met veel lichaamsbeweging, discipline, orde en tucht. En dat 7 dagen per week, 24 uur lang. Mohammed moet ervan overtuigt worden dat hij beter zich kan gedragen anders hangt daar een consequentie aan.
Dat is eens wat anders...
pi_48341459
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Toch kennen we dit soort problemen in groningen niet tot nauwelijks.
Nee gek he? Daar wonen ze amper
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48341477
Maar goed, er is maar 1 oplossing voor dit soort tuig, maar ik zie in dit topic al dat men dan opeens met sharia-vergelijkingen gaat gooien
Alsof er een op de islam gebaseerde wet ingevoerd wordt die oa mensen hun handen afhakt en mensen ter doodveroordeelt als je je bekeert

Maar goed, dit wil links toch al decennia? Dit is toch de prachtige multi-culturele samenleving die zo gewenst was?

Wil je dit soort gasten aanpakken dan is er 1 manier:

Vind je dat 'de shaira invoeren' en wil je het dus niet, prima, dan gaan we toch lekker door op de al decennia succesvolle zachte manier?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 15 april 2007 @ 09:13:12 #186
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48341522
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:23 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ik weet niet of ranselen de oplossing is, ik denk dat mensen dan juist nog geweldadiger worden.
In Singapore werkt het prima.
Hoe controversieel het ook moge wezen, lijfstraffen helpt.
pi_48341584
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik met je eens. Harde aanpak van criminaliteit, met behoud van mensenrechten natuurlijk, en dat het voor iedereen geldt.
En hoe ziet die harde aanpak er dan in jouw ogen uit?

Het punt is dat deze kids 10 - 12 jaar zijn dus minderjarig!
Meer dan een taakstrafje zit er niet in, nou daar liggen ze wakker van.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_48342175
quote:
Op zondag 15 april 2007 08:49 schreef cora4034 het volgende:

Toch zijn het altijd de de Mohammeds die voor problemen zorgen terwijl de Fatima's gewoon werken naar school gaan en zich normaal gedragen. Fatima wordt wel strak gehouden door haar ouders, Mohammed niet. Daar zit dus de oplossing.
Daar heb je weel een heel goed punt te pakken.
Dus opvoedingscursussen en taalcursussen zijn helemaal niet nodig, ze weten donders goed hoe het moet.
Dan blijft de vraag over waarom de jongens niet opgevoed worden zoals wij dat in Nederland willen.
Audaces fortuna juvat
pi_48342258
quote:
Op zondag 15 april 2007 09:13 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik ben bang dat zo'n lijfstraf als voorbeeld wordt gezien door de gestrafte en de rest.
Als zij zien dat mensen iets niet meer doen omdat ze lijfstraffen krijgen dan denken ze waarschijnlijk dat zij dat middel ook kunnen gebruiken.
Audaces fortuna juvat
pi_48342421
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Idd. Mensjes nemen psies zoveel ruimte als ze krijgen, en bij deze prinsjes is dat zoals bekend heel, heel veel ruimte, zowel van de ouders als van de Nl politie, en aan beiden is iets te doen. Daar heb je geen religieuze doctrine of lijfstraffen voor nodig.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_48342570
terugvindrelkoters
pi_48343887
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Idd. Mensjes nemen psies zoveel ruimte als ze krijgen, en bij deze prinsjes is dat zoals bekend heel, heel veel ruimte, zowel van de ouders als van de Nl politie, en aan beiden is iets te doen. Daar heb je geen religieuze doctrine of lijfstraffen voor nodig.
De vraag is wat is er aan te doen dan?
Zo simpel kan het niet wezen, anders was het al enkele jaren geleden uitgevoerd.

btw: Een sharia en lijfstraffen vind ik helemaal niets, en zijn ook in mijn ogen helemaal niet nodig in een land als Nederland.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zondag 15 april 2007 @ 12:32:48 #193
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_48344692
Het gaat er niet om dat er niks tegen kan gebeuren, het gaat erom dat de politieke wil ontbrak om er echt wat tegen te doen, ipv eindeloos rapportjes schrijven en de problemen negeren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_48345923
Dat die jongens zich daar wel durfen te gedragen ligt aan de bewoners daar. Die laten zich niet intimideren door hen en als je daar op de markt bijvoorbeeld jezelf niet weet te gedragen dan krijg je van diegene naast je, ongeacht leeftijd of geslacht, gelijk een draai om je oren. Sociale controle die hier totaal weg is. Neemt niet weg dat de jeugd hier zichzelf verwaarloosd voelt door ons, en ons de schuld geeft van hun eigen bestaan en de kwaliteit daarvan. Neem dat nieuws-item van gisteren, niemand doet wat. Ik zou zo'n klein schoffie dolgraag bij z'n oor pakken en hem afleveren bij zijn moeder, waar hem nog meer staat te wachten. Maar als wij niets aan die ouders laten weten, laten die schoffies hun ouders denken dat ze poeslief zijn..
pi_48346078
quote:
Op zondag 15 april 2007 13:25 schreef Tarabass het volgende:
Dat die jongens zich daar wel durfen te gedragen ligt aan de bewoners daar. Die laten zich niet intimideren door hen en als je daar op de markt bijvoorbeeld jezelf niet weet te gedragen dan krijg je van diegene naast je, ongeacht leeftijd of geslacht, gelijk een draai om je oren. Sociale controle die hier totaal weg is. Neemt niet weg dat de jeugd hier zichzelf verwaarloosd voelt door ons, en ons de schuld geeft van hun eigen bestaan en de kwaliteit daarvan. Neem dat nieuws-item van gisteren, niemand doet wat. Ik zou zo'n klein schoffie dolgraag bij z'n oor pakken en hem afleveren bij zijn moeder, waar hem nog meer staat te wachten. Maar als wij niets aan die ouders laten weten, laten die schoffies hun ouders denken dat ze poeslief zijn..
Als jij zon schoffie een draai rond zn oren geeft, DAN mag de politie hier opeens WEL ingrijpen.
  zondag 15 april 2007 @ 13:43:19 #196
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48346431
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:43 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Kom, kom. Dit valt best goed te praten, het is immers maar "een kleine groep". U weet wel, die kleine groep waar er heel veel van zijn.
Het is ook een stukje culturele verrijking wat de Nederlandse samenleving zo hard nodig heeft. Ze spreken ook een eigen taaltje en hebben de Nederlandse gewoontes om ziektes te gebruiken in scheldwoorden keurig overgenomen en tot kunst verheven.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_48346759
quote:
Op zondag 15 april 2007 09:13 schreef Drugshond het volgende:

[..]

als je vanuit een achtergrond komt waarin dat acceptabel is wel ja, of het hier in Nederland ook zou werken, daar heb ik zo mijn twijfels over, we hebben het gebruik van fysiek geweld bij wijze van straf niet voor niets verboden ..
en dan kom je dus bij het springende punt, moeten wij een stap terug doen in onze eigen ontwikkeling, onze beschaving weer gaan afbreken, onze maatschappij cq manier van straffen gaan aanpassen aan hetgeen wij zien als een lager pijl van beschaving ?
pleased to meet you
pi_48347029
quote:
Op zondag 15 april 2007 13:43 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Het is ook een stukje culturele verrijking wat de Nederlandse samenleving zo hard nodig heeft. Ze spreken ook een eigen taaltje en hebben de Nederlandse gewoontes om ziektes te gebruiken in scheldwoorden keurig overgenomen en tot kunst verheven.
nou, ik vind al dat "gekanker" op Nederland anders behoorlijk geïntegreerd hoor, de gemiddelde autochtoon doet niet anders .. en eigen taaltjes, tja, we hebben ABN en daarnaast een heleboel streektalen, je gaat toch ook niet zeuren over groningers of friezen of ... ?

hoe ging dat leuke levenslied over een kind uit een achterbuurt van toen (toen, je weet, vroeger toen alles nog goed en blank was en zo) ook alweer ..

krijg toch allemaal de colere
val voor mijn part allemaal dood
ik heb geen zin om nog te leren
ik eindig toch wel in de goot
pleased to meet you
pi_48347228
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:55 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

De vraag is wat is er aan te doen dan?
Zo simpel kan het niet wezen, anders was het al enkele jaren geleden uitgevoerd.

btw: Een sharia en lijfstraffen vind ik helemaal niets, en zijn ook in mijn ogen helemaal niet nodig in een land als Nederland.
Ik denk dat de praktijk helaas niet zo makkelijk werkt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 15 april 2007 @ 14:28:36 #200
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48347618
quote:

[..]

Damn Johannesburg is echt triest om te zien zo. complete hoteltorens die leeg blijven, gebroken ruiten, smerige straten... Al helemaal met die foto's van vroeger erbij. Maarja vroeger hadden ze daar wel een smerig apartheidsregime. Het land had nooit gekoloniseerd moeten worden dan had er nooit zo'n stad gestaan en kon die ook niet vervallen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')