Dat lees ik nu ook.quote:Op zaterdag 14 april 2007 05:27 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Prospera durft kennelijk niet meer te antwoorden ........ Ik lees een bevestiging van mijn vermoeden.
Krijg allebei de hik, ik ga slapen want die doorgefokte KWPN'er kampioenmerrie Bolle brauwt er niks vanquote:
En dus schrijf je aan Morwen : "Zout us op eikel, we hebben hier geen kusjesbrigades meer" ....quote:Op zaterdag 14 april 2007 05:30 schreef Prospera het volgende:
[..]
Nee, het was een 'zeg ik het wel juist edit',
Ik wist niet dat je vol had verlaten, ik was verbaasd ok![]()
Just for the record.....ik zat maar een beetje te kutten, maak je niet zo druk joh.quote:Op zaterdag 14 april 2007 05:37 schreef Prospera het volgende:
[..]
Krijg allebei de hik, ik ga slapen want die doorgefokte KWPN'er kampioenmerrie Bolle brauwt er niks van![]()
Niet voor het een of ander, maar als je alleen maar constructieve bijdrages verwacht, is FOK misschien niet de juiste plaats voor jou.quote:Op zaterdag 14 april 2007 05:39 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
En dus schrijf je aan Morwen : "Zout us op eikel, we hebben hier geen kusjesbrigades meer" ....
Je lijkt wel een excuus-nicht ! De manier waarop je heen en weer zwabbert met je antwoorden is gewoon
Menigeen waardeert het dat Morwen op FOK! vanavond het inzicht en de kennis over de bevalling van een paard en de geboorte van een veulen wilde delen. Ik moet de eerste constructieve bijdrage van jou nog afwachten.
Goedemorgen. volgens mij is ze niet zo rustig meer...quote:Op zaterdag 14 april 2007 06:26 schreef Prospera het volgende:
[afbeelding]
succes voor de ochtendploeg![]()
Het lijkt ogenschijnlijk ietwat onrustig. Toch gaat ze nog gewoon staan, de caps van Prospera laten maar 1 situatie zien. Het masseren van de flank gaat nog wel door. Buiten is het nu bijna daglicht, dat verminderd de kans op een bevalling. Eten en vooral drinken gaat gewoon door, meestal een teken dat het nog rustig is.quote:Op zaterdag 14 april 2007 06:31 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Goedemorgen. volgens mij is ze niet zo rustig meer...
Ja hoor, de kans op een bevalling op dit moment neemt alleen maar af. Het is zo onwaarschijnlijk dat de bevalling bij daglicht zal plaatsvinden. Reken niet eens op 16:00/17:00, denk eerder na 02:00.quote:Op zaterdag 14 april 2007 06:43 schreef ruudpuntenel het volgende:
Wat denkt jij BSOL, ik moet van kwart over zeven tot een uur of vier/vijf van huis, kans dat ik het nog live kan meemaken?
Ok.thanks. Ik ga ook een paar uurtjes naar buiten.quote:Op zaterdag 14 april 2007 06:52 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Ja hoor, de kans op een bevalling op dit moment neemt alleen maar af. Het is zo onwaarschijnlijk dat de bevalling bij daglicht zal plaatsvinden. Reken niet eens op 16:00/17:00, denk eerder na 02:00.
Wat je nu ziet is echt heel gewoon. Zelfs al zou er geen bevalling op komst zijn. Geen enkel paard staat als een standbeeld te slapen, altijd wordt van standbeen gewisseld. En afwisselend liggen en staan. Laat je niet gek maken door het feit dat nu een bevalling gaat komen, Ellen en Sylvia zie je toch ook niet de hele dag in de stijgbeugels.
Pas wel op : Dit is mijn inzicht en geen wetgeving, de natuur heeft z'n eigen loop.
Ja, tot laters. Ik ga vanmiddag ook lekker naar het strand of de boulevard.......quote:Op zaterdag 14 april 2007 07:15 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Ok.thanks. Ik ga ook een paar uurtjes naar buiten.
Tot vanavond allemaal.![]()
Jij ook dank je, neem jij het nu over ? De stal is rustig, de herrie zal moeten komen vanuit de slaapkamers.......quote:Op zaterdag 14 april 2007 07:14 schreef yvonne het volgende:
Dank je nachtploeg, heel boeiend om na te lezen!!
quote:Op zaterdag 14 april 2007 07:14 schreef yvonne het volgende:
Dank je nachtploeg, heel boeiend om na te lezen!!
quote:Op zaterdag 14 april 2007 08:39 schreef Marrije het volgende:
Nicolaas is wakker en maakt Huub ook wakker.
Dat gaat hij een paar keer doen, wil je koffie, hoe wil je je koffie enz. Dan douchen daar. Hij wil Huub moe maken/afmatten. Nu begint hij een gesprek over het stemmen. Maar Huub reageert op zich wel leuk, niet chagerijnig, die heeft wel door dat het bij het spel van Nicolaas hoortquote:Op zaterdag 14 april 2007 08:39 schreef Marrije het volgende:
Nicolaas is wakker en maakt Huub ook wakker.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 08:38 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ik dacht even dat ik de tinaclub aan het lezen was
![]()
![]()
Ok, nou de eerste 2 hebben we gehad, en ja Huub wil koffie met warme melk.quote:Op zaterdag 14 april 2007 08:50 schreef schizolientje het volgende:
[..]
Dat gaat hij een paar keer doen, wil je koffie, hoe wil je je koffie enz. Dan douchen daar. Hij wil Huub moe maken/afmatten. Nu begint hij een gesprek over het stemmen. Maar Huub reageert op zich wel leuk, niet chagerijnig, die heeft wel door dat het bij het spel van Nicolaas hoort
Maar eerst ff douchen, ook nu gebeurdquote:Op zaterdag 14 april 2007 08:58 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ok, nou de eerste 2 hebben we gehad, en ja Huub wil koffie met warme melk.
WTF legt hij nou net op de tafel vanuit de kamer?quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:23 schreef Black_king het volgende:
En weer staat Nicolaas aan het bed van Huub. Koffie? Dan moet je even roepen, hoor...
Ik heb het niet gezien....quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:26 schreef Prosac het volgende:
[..]
WTF legt hij nou net op de tafel vanuit de kamer?
Hoeveel kindertjes uit india hebben ze aan het werk gezet om die kaartjes te schrijven?quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:28 schreef happyme28 het volgende:
Brian kriijgt een mand vol met verjaardagskaarten....
Hoop dat die van mij er tussen zitquote:Op zaterdag 14 april 2007 09:28 schreef happyme28 het volgende:
Brian kriijgt een mand vol met verjaardagskaarten....
Het feit dat hij Eric en Huub nu al sinds zijn komst pest met wakker maken voor koffie e.d. terwijl zij hem maar 1 nacht hebben wakker gehouden, zegt al genoeg. Wel grappig, maar gewoon van hetzelfde niveau, terwijl Nico anders beweert.quote:Maar iets zegt me dat deze jongen niet zo...... geweldig is.
dat was meteen zijn dood.quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:36 schreef kleinzusje het volgende:
Het echte kindje van God werd 33 toch ?
Voor het vogeltje is het vreselijk triest dat er een gouden kooi is. Midden op zijn vliegroute! Voor RatB is het een kans.... goed voorbeeld doet goed volgen? Hoe staat het eigenlijk met die vlieglessen van RatB?quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:27 schreef Prosac het volgende:
aaaah, dood vogeltje
Volgens mij van hetzelfde niveau als zijn andere lessen, waardoor het begrijpelijk is dat ze hem daar niet elke week willen hebbenquote:Op zaterdag 14 april 2007 09:50 schreef Lieve het volgende:
[..]
Voor het vogeltje is het vreselijk triest dat er een gouden kooi is. Midden op zijn vliegroute! Voor RatB is het een kans.... goed voorbeeld doet goed volgen? Hoe staat het eigenlijk met die vlieglessen van RatB?
Ik vind het eerder saai dan grappig. Die man is niet erg creatief.quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:47 schreef Prosac het volgende:
[..]
Het feit dat hij Eric en Huub nu al sinds zijn komst pest met wakker maken voor koffie e.d. terwijl zij hem maar 1 nacht hebben wakker gehouden, zegt al genoeg. Wel grappig, maar gewoon van hetzelfde niveau, terwijl Nico anders beweert.
Maar waarom alleen als Netty er niet is? Die vrouw verdient het na 26 jaar toch ook weleens om een leuke dag te hebben op 14 April? Het hoeft toch niet altijd te blijven steken in de ellende van haar doorgedraaide zoon?quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:55 schreef Black_king het volgende:
Een lieflijk tafereeltje nog....Voor hoelang ? Huub zou vandaag weer veel vordering kunnnen maken in het spel door, als Netty er niet is, de verjaardag van Brian danig te zieken....
Brian heeft gisteren aangegeven dat hij erg gehecht is aan de 14e april....
Brian's not gonna like it, als dat verandert....Zou hij fysiek gaan worden?
Hij is van hetzelfde middelmatige niveau als Jaap. Bij binnenkomst interessant lopen doen, dezelfde enge fout maken (kamp Huub moet weg.... liever in de val van de rat dan bij die sterke Huub) en dan kopieergedrag vertonen, kleinzielig doen en hopen dat je met je kopie en paste zelf ook leuk uit de verf komt. Dan hebben Eric en Sylvia het beter bekeken. Die hebben min of meer hun eigenheid gehouden. Dat maakt het leuk.quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:56 schreef Talitha het volgende:
[..]
Ik vind het eerder saai dan grappig. Die man is niet erg creatief.![]()
Een paard heeft benen, geen potenquote:Op zaterdag 14 april 2007 02:24 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Samenvatting voor het geval vanacht activiteit rond de mogelijke bevalling gaat komen :
- Als Egina gaat liggen met poten onder het lichaan is er niets aan de hand. Dat is een slaaphouding
- Als Egina op haar zij gaat liggen KAN dan een teken zijn van een aanstaande bevalling. Meestal is het een paar keer loos alarm en dan pas de echte bevalling.
- Bij een zij-ligging stuurt het apparaat op haar rug na 10 seconden een SMS-bericht naar de eigenaresse. Ellen belt dan de redactie, die sturen iemand naar de villa die Sylvia wakker maakt.
- Kenmerken voor een aanstaande bevalling zijn ondermeer schrapen met de voorpoten, likken/masseren van de flanken. Onrustig gedrag hoort daar ook bij.
- Bij een normale bevalling komt eerst een grote vochtblaas (om het geboortekanaal op te rekken) en als eerste zie je de voorpoten. Daartussen ligt het hoofd en vervolgens komt de romp (moeilijkste deel) en de achterpoten.
Heel belangrijk : Het paard doet de bevalling helemaal zelf, niemand moet/mag in de buurt zijn. Dat zou alleen maar de bevalling verstoren.
Na de bevalling likt het paard het veulen droog en gaat met de neus het veulen laten staan. Het veulen staat al heel snel op eigen benen. Binnen 1 uur gaat het veulen drinken.
Op dit moment zie je soms het stimuleren van de flanken
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |