Ik heb het idee dat ze, net als gisternacht, slaapt.quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:53 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Heel kenmerkende houding bij weeen en aanstaande bevalling. Wel is de buik nog opvallend rustig.
[afbeelding]
Het paarden-babietje gaat komen vanacht. Ik voel het.quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:53 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Heel kenmerkende houding bij weeen en aanstaande bevalling. Wel is de buik nog opvallend rustig.
[afbeelding]
Ze lag maar kort zo. Zegt dat iets (over de nabijheid vd bevalling)?quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:53 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[afbeelding]
Laat me raden...Aan jouw vruchtwater?quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:55 schreef StefanPeeters het volgende:
[quote]Op zaterdag 14 april 2007 02:53 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[afbeelding]
[/quote
Het paarden-babietje gaat komen vanacht. Ik voel het.]
Nee, aan mijn sigaret !!quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:55 schreef STAP01 het volgende:
[..]
Laat me raden...Aan jouw vruchtwater?![]()
Jammer hè?quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:56 schreef Ian_Nick het volgende:
Die bevalling is dus niet vannacht?
Lichten uit is wellicht beter. Maar TIEN wil via de cam de eigenaresse mee laten kijjken en later TV opnames maken. Als op dat moment het licht alsnog aan wordt gedaan verstoord het veel meer. De merrie is nu gewend aan het huidige licht-nivo en kennelijk verloopt alles normaal.quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:54 schreef Prospera het volgende:
waarom zijn de lichten aan?
Mogen we toch wel hopen. Jammer trouwens dat er geen stream op Sylvia staat.quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:56 schreef Ian_Nick het volgende:
Laat me raden, jij bent fan van....The Spice Girls!!!!quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:56 schreef APK het volgende:
Huub is een fan vanm Sting!![]()
![]()
Roooooxaaaaneeee.![]()
Ik dacht dat niemand het ooit zou vragen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:58 schreef STAP01 het volgende:
Laat me raden, jij bent fan van....The Spice Girls!!!!
Nou, hoezo off topic! Ze ligt daar toch nu. Waarom denk je dat het vanacht gaat gebeuren?quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:57 schreef StefanPeeters het volgende:
[..]
Nee, aan mijn sigaret !!
(Kan het wel uitleggen, maar dan ga ik zwaar-off-topic. Trust me: vanacht komt ze/he)
Ik zal het je achteraf vertellen. Jij kunt alleen maar de stream bekijken en inschatten, ik kan niet meer, we hebben dezelfde beelden !quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:56 schreef Ian_Nick het volgende:
Top, BSOLquote:Op zaterdag 14 april 2007 02:24 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Samenvatting voor het geval vanacht activiteit rond de mogelijke bevalling gaat komen :
- Als Egina gaat liggen met poten onder het lichaan is er niets aan de hand. Dat is een slaaphouding
- Als Egina op haar zij gaat liggen KAN dan een teken zijn van een aanstaande bevalling. Meestal is het een paar keer loos alarm en dan pas de echte bevalling.
- Bij een zij-ligging stuurt het apparaat op haar rug na 10 seconden een SMS-bericht naar de eigenaresse. Ellen belt dan de redactie, die sturen iemand naar de villa die Sylvia wakker maakt.
- Kenmerken voor een aanstaande bevalling zijn ondermeer schrapen met de voorpoten, likken/masseren van de flanken. Onrustig gedrag hoort daar ook bij.
- Bij een normale bevalling komt eerst een grote vochtblaas (om het geboortekanaal op te rekken) en als eerste zie je de voorpoten. Daartussen ligt het hoofd en vervolgens komt de romp (moeilijkste deel) en de achterpoten.
Heel belangrijk : Het paard doet de bevalling helemaal zelf, niemand moet/mag in de buurt zijn. Dat zou alleen maar de bevalling verstoren.
Na de bevalling likt het paard het veulen droog en gaat met de neus het veulen laten staan. Het veulen staat al heel snel op eigen benen. Binnen 1 uur gaat het veulen drinken.
Op dit moment zie je soms het stimuleren van de flanken
[afbeelding]
Je bent ook zo lekker voorspelbaar...quote:Op zaterdag 14 april 2007 03:00 schreef APK het volgende:
[..]
Ik dacht dat niemand het ooit zou vragen.
Ik geil big time op Baby Spice.![]()
![]()
Ik meende al te merken dat Huub niet helemaal lekker in zijn vel zit. Zou het irriteren van Nicolaas zijn werslag al beginnen te krijgen?quote:de sfeer in de villa is typisch, niet echt prettig te noemen, veel conflicten en iedereen die in de villa komt merkt dat ook. Vaak betekend dat dat er iets aan komt, iedereen is in een soort van defensieve houding gekropen in afwachting van dat wat komen gaat, en dat betekend vaak niet veel goeds,
ne hij stopte die aansteker in ze bek ipv ze peuk, vergissing is menselijkquote:Op zaterdag 14 april 2007 02:59 schreef PietjePuk63 het volgende:
Geeft Huub hiermee een niet zo subtiele hint aan Eric?
[afbeelding]
Ahh the baby boom watchersquote:Op zaterdag 14 april 2007 03:01 schreef Prospera het volgende:
In welk topic zit ik hier ook al weer
quote:Op zaterdag 14 april 2007 03:03 schreef APK het volgende:
Dat paard doet helemaal niks.![]()
Ik wil een veulen in mijn FEBO-topic.![]()
Je hoort zeker geluiden. Let niet op geluid van stampen, in de stal ernaast staat een hengst die duvels goed in de gaten heeft dat hij een buurvrouw heeft ...... Zijn hormonen gieren door de strot en doet nu echt geen dutje.quote:Op zaterdag 14 april 2007 03:01 schreef bunnyma het volgende:
[..]
Top, BSOL![]()
En gaat ze er ook nog geluiden bij maken?
Ikword helemaal nerveus als ik haar zo bezig zie.
De camara houdt haar wel heel goed in de gaten.
En jij bent waarschijnlijk te lelijk om op te geilen.quote:
wat je zegt ben je zelfquote:Op zaterdag 14 april 2007 03:05 schreef APK het volgende:
[..]
En jij bent waarschijnlijk te lelijk om op te geilen.![]()
quote:Op zaterdag 14 april 2007 03:05 schreef APK het volgende:
[..]
Je had een veulen op je PM vannachtquote:Op zaterdag 14 april 2007 03:03 schreef APK het volgende:
Dat paard doet helemaal niks.![]()
Ik wil een veulen in mijn FEBO-topic.![]()
Ik denk het wel ja. Hij merkt ook dat Eric met Nicolaas goed door een deur kan. Hij baalt ervan volgens mij. Maar hij moet niet zo zeuren. Hij snapt nog niet waarom Nicolaas de dingen doet die hij doet.quote:Op zaterdag 14 april 2007 03:03 schreef PietjePuk63 het volgende:
Van Huub's weblog:
[..]
Ik meende al te merken dat Huub niet helemaal lekker in zijn vel zit. Zou het irriteren van Nicolaas zijn werslag al beginnen te krijgen?
Woehahahahaha! gaan we katten?!quote:Op zaterdag 14 april 2007 03:05 schreef APK het volgende:
[..]
Schrijft Huub echt telkens gebeurD??quote:Op zaterdag 14 april 2007 03:03 schreef PietjePuk63 het volgende:
Van Huub's weblog:
[..]
Ik meende al te merken dat Huub niet helemaal lekker in zijn vel zit. Zou het irriteren van Nicolaas zijn werslag al beginnen te krijgen?
Kan er niet geconstateerd worden of ze ontsluiting heeft?quote:Op zaterdag 14 april 2007 03:04 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Je hoort zeker geluiden. Let niet op geluid van stampen, in de stal ernaast staat een hengst die duvels goed in de gaten heeft dat hij een buurvrouw heeft ...... Zijn hormonen gieren door de strot en doet nu echt geen dutje.
En wat heb ik jou aangedaan om dit te verdienen?quote:
De ontsluiting bij een paard gaat heel snel (het is eigenlijk geen ontsluiting zoals bij mensen). Het hele traject tot/met de bevalling is hooguit 10 minuten.quote:Op zaterdag 14 april 2007 03:12 schreef bunnyma het volgende:
[..]
Kan er niet geconstateerd worden of ze ontsluiting heeft?
Hoeveel nachten kan dit duren, trouwens?
Ik begreep uit je eerdere posts dat paarden altijd tijdens de nacht bevallen, is dit vanwege de rust die ze kan hebben.
Ik heb wel bevallingen van kalfjes meegemaakt en dan moesten we altijd "trekken" (touwtje aan de voorpootjes). Dit gebeurt dus niet bij paarden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |