Corrado staat op Golf II plaat, en Corrado is vooral ZWAAR. Niettemin zijn er niet zoveel meer over, en zoals Opa verteld, gaat meneer er 1 op 1 eenzijdig (en niet zo'n beetje ook) af. Corrado is geen circuit wagen. Wel een bijzondere wagen, en met name met de 2.9 VR6, anders dan de 2.8 VR6, niet eens de Pk's maar trekt ding de straatstenen eruit.quote:Op zaterdag 14 april 2007 10:19 schreef yup het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat Corrado's qua constructie zeer stevig zijn. Dus weinig bodyroll: altijd bruikbaar op het circuit...
Wat ik vooral bedoel is dat de constructie zeer stevig is, staat me iets bij van dat de Corrado veel dikker gelast is ofzo...quote:Op zondag 15 april 2007 01:46 schreef PNG het volgende:
[..]
Corrado staat op Golf II plaat, en Corrado is vooral ZWAAR. Niettemin zijn er niet zoveel meer over, en zoals Opa verteld, gaat meneer er 1 op 1 eenzijdig (en niet zo'n beetje ook) af. Corrado is geen circuit wagen. Wel een bijzondere wagen, en met name met de 2.9 VR6, anders dan de 2.8 VR6, niet eens de Pk's maar trekt ding de straatstenen eruit.
Dat Diesels de nieuwe GTI/GSi's zijn stiekem zij ik hier al 4 jaar geleden. Wel bij chippen worden de bakken vrij frequent aan gort gereden, en Turbo die kapot slaat en via inlaat in stukjes naar binnen slaat komt ook relatief vaak voor. Bekend zijn vooral Renault en de 1.9 TDI. Zegt ook iets dat vooral die DCi en TDi die potentie hebben.
Zelf vorig jaar meegemaakt met een Scenic. Vrij heftig, slaat de auto op hol. Slaat de turbo kapot, slaat vaak seal kapot, en gaat de auto op zijn eigen motorolie vol gas op hol slaan. En dan donderttie letterlijk stilstaand volgas aan gort. Bijzonder om mee te maken. Sleutel uit contact, en ding blaast zichzelf op in 10 seconden.
Ja, wat voor motor dan ook he.quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:49 schreef bluebit het volgende:
[..]
dude, een beetje motor heeft minder dan 2 kg per pk, een beetje auto zit onder de 5kg per pk (dat zijn dus supersport autos). En je bent er trots op dat je met die cijfers 25 seconden weet uit te lopen in een rit van 8 minuten? Volgens mij mag je je eerder gaan schamen dat motors zo verschrikkelijk traag zijn, terwijl ze op papier een stuk sterker behoren te zijn.
overigens is dit al eens geprobeerd in top gear, autocoureur tegen motorcoureur......ze waren even snel over een circuit, de auto kwam de motor voorbij in de bochten, terwijl de motor weer uitliep op de rechte stukken.
Dan was de motor toch in het voordeel aangezien die alleen maar extreem langzaam bochtne kan nemen.quote:Op zondag 15 april 2007 10:38 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ja, wat voor motor dan ook he.Een auto van dik een ton tegen een motor van 10.000 euro ofzo. Als je hetzelfde geld aan de motor als aan de auto uit gaat geven krijg je ook een heel andere race. Bovendien zaten er veel extreem langzame bochten in dat circuit.
Ja, er zijn 2 kleine (10 meter ofzo) onverharde stukjes. Maar is normaal overheen te rijden als het droog isquote:Op zondag 15 april 2007 11:28 schreef Neluhz het volgende:
hey, je komt uit de buurt (wilp :p), ik rij altijd vaak via die route naar school
ik d8 trouwens dat die weg open lag? van de week iig?
quote:Op zondag 15 april 2007 13:08 schreef VjenneKloetn het volgende:
Even link doorsturen van het topic naar de regio politie, hebben ze wat bij te lezen
Dat hebben al die figuren die in dat soort auto's rijden toch niet?quote:Op zondag 15 april 2007 12:35 schreef -Muse- het volgende:
Ander verhaal, en heeft die dude zn school niet afgemaakt ofzo? :S
oh wie post daar ff een link naar dit topci whehequote:Op zaterdag 14 april 2007 20:36 schreef psychionyx het volgende:
Kreeg deze link net via een maat van me via msn:
De bestuurder van de corrado vertelt hier een iets ander verhaal...
[..]![]()
Die link staat er al langquote:Op zondag 15 april 2007 14:53 schreef Robin__ het volgende:
[..]
oh wie post daar ff een link naar dit topci whehe
dat taalgebruik btw.. en zn vriendin heeft een 'wiples'
*spuitelf*
Je mist nog wat onderdeeltjes:quote:Op zondag 15 april 2007 13:46 schreef Opa_vertelt het volgende:
Update:
Foto van de Corrado toen hij nog heel was: (hij had hem pas iets langer dan een maandje)
[afbeelding]
[afbeelding]
Plek waar het ongeluk gebeurde (met hendig sjieke slipsporen):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De Corrado nu (front in puin, auto rondom bekrast):
[afbeelding]
[afbeelding]
(Let niet op de data van het fotoapparaat. Stond niet juist ingesteld)
Die lagen her en der verspreid in het weilandquote:Op zondag 15 april 2007 15:26 schreef Dromer het volgende:
[..]
Je mist nog wat onderdeeltjes:
[afbeelding]
Dat is toch de reden dat vrachtwagens zijn uitgerust met een motorrem? Wat kan je er dan wel tegen doen, lijkt me niet dat ie m door je remmen heen douwt.. of begint de koppeling dan te slippen?quote:Op zondag 15 april 2007 01:46 schreef PNG het volgende:
[..]
Zelf vorig jaar meegemaakt met een Scenic. Vrij heftig, slaat de auto op hol. Slaat de turbo kapot, slaat vaak seal kapot, en gaat de auto op zijn eigen motorolie vol gas op hol slaan. En dan donderttie letterlijk stilstaand volgas aan gort. Bijzonder om mee te maken. Sleutel uit contact, en ding blaast zichzelf op in 10 seconden.
quote:Well obviously I'm not going to ride the bike because I'm a hetrosexual and I don't like wearing rubber trousers
Klopt. Ik heb die link daar neer gezetquote:
Inderdaad zonde van die wagen, vindt het ook best wel een mooie corrado.quote:Op zondag 15 april 2007 16:01 schreef Powerpaultje het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb die link daar neer gezet
Tis jammer van de corrado zeker omdattie hem nog maar een maandje heeft maar als ik een auto net een maandje zou hebben zou ik er echt nog geen gekke dingetjes mee uithalen
Eerst even ding goed onder controle hebben en dan rustig aan eens kijken wat de auto kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |