Ik vind, gebaseerd op je posts, dat jij over het algemeen weinig (calorieën) eet. Op zich niks mis mee, maar zoals Alcarin ook al zegt, ik geloof niet dat je alle voedingsstoffen genoeg binnenkrijgt. Misschien is het een idee om je voeding daar ook eens op te analyseren in plaats van de calorieën?quote:
Fruit en groente is ook niet alles. Ik dacht trouwens dat jij best wel met eten bezig was, maar je hebt geen zin om naar de voedingswaarde te kijken dus. En júist omdat je goed sport. Ik wil je niet aanvallen, maar ik zou er toch eens over nadenken als ik jou was.quote:Op maandag 16 april 2007 22:25 schreef Miss_S het volgende:
ik krijg waarschijnlijk te weinig vetten binnen inderdaad
maar ik heb gewoon niet de zin en tijd om zo met mijn eten bezig te zijn
zolang ik gewoon genoeg fruit en groente eet en goed sport vind ik het best
ik eet gevarieerd alleen afentoe te weinig dus volgens mij gaat het goed hoorquote:Op maandag 16 april 2007 22:28 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Fruit en groente is ook niet alles. Ik dacht trouwens dat jij best wel met eten bezig was, maar je hebt geen zin om naar de voedingswaarde te kijken dus. En júist omdat je goed sport. Ik wil je niet aanvallen, maar ik zou er toch eens over nadenken als ik jou was.
nou dat is niet waar, want je doet wel aan calorieën tellenquote:Op maandag 16 april 2007 22:25 schreef Miss_S het volgende:
ik krijg waarschijnlijk te weinig vetten binnen inderdaad
maar ik heb gewoon niet de zin en tijd om zo met mijn eten bezig te zijn
zolang ik gewoon genoeg fruit en groente eet en goed sport vind ik het best
Eet jij geen avondeten? Dat mis is nog. Verder ziet het er op zich wel goed uit, maar er zijn nog wel wat kleine dingetjes die beter kunnen, zoals de kruidkoek. Maar dat is net hoe streng je voor jezelf bent.quote:Op maandag 16 april 2007 23:02 schreef bubbub het volgende:
[afbeelding]
Zit ik zo een beetje goed?
Ik weet dat ik meer caloriën in moet nemen, over de dag... alleen kan ik er zo niets bijverzinnen. (Avondeten moet nog)
Iemand?
Ik wil rond de 1700/1800 eindigen...
dat is nou goed nieuwsquote:Op dinsdag 17 april 2007 08:26 schreef Plukie86 het volgende:
Jeej!
De weegeschaal zegt hier 64,8, eindelijk onder de 65! Ik bedenk me net dat ik nu al ruim over de helft ben, dus voordat het echt zomer is zou het haalbaar zijn om 62 te kunnen wegen.
Ik voel me al een stuk beter, de hamlapjes zijn van de zijkanten af en mijn buik is een stuk platter. Ook flubberen mijn bovenarmen niet meer zo. Ook mn kont is mooier van vorm door het sporten. Er zit overal nog wel vet, maar wel minder. En mijn kleding zit ook een stuk beter.![]()
Mijn dag kan niet meer stuk!
Stoer, wat voor één ga je kopen? En hoevaak wil je hem dan gebruiken?quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:29 schreef Miss_S het volgende:
ik ga zometeen trouwens eindeijik mijn roeitrainer kopen
de kettler coach, alleen las ik nu ergens dat er 2 versies van zijn dus moet ik daar ff naar vragen maar de eerste versie vond ik al goed genoegquote:Op dinsdag 17 april 2007 08:34 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Stoer, wat voor één ga je kopen? En hoevaak wil je hem dan gebruiken?
quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:52 schreef Tangarine het volgende:
wow, dan zou ik niet meer door m'n kamer kunnen lopen
Wat bedoel je hiermee?quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:46 schreef Tangarine het volgende:
zal wel iets zijn als 'bidden voor en na het eten zodat god je zal helpen het voedsel beter te verteren' en dat soort moralistische Dr Phil onzin*begeeft zich waarschijnlijk op glad ijs*
Bedoel je met het op glas ijs begeven? Dat er vast mensen zijn die hem adoreren en hem geweldig vinden...quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:59 schreef Viking84 het volgende:
o ok
@ Maarten (uit het dieettopic), nav een dr Phil afslankplan:
[..]
Wat bedoel je hiermee?.
gewoon muziekje op en gaanquote:Op dinsdag 17 april 2007 09:00 schreef Plukie86 het volgende:
Is dat niet heel saai, in de garage trainen? Ik heb zo'n ministepper, maar die gebruik ik alleen als er iets leuks op tv is zodat ik wat heb om naar te kijken, anders hou ik het nog geen 10 minuten vol. Soms zoek ik iets leuks op uitzending gemist.nl om naar te kijken.
Hoe doe jij dat?
Ja, ik vind een ministepper maar saai. Zou ik ook niet lang volhouden...quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:14 schreef Miss_S het volgende:
en een ministepper is sowieso een heel ander verhaal
ik zou er nog geen eens aan beginnenquote:Op dinsdag 17 april 2007 10:35 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ja, ik vind een ministepper maar saai. Zou ik ook niet lang volhouden...
Workout is een groot woordquote:Op dinsdag 17 april 2007 10:38 schreef Miss_S het volgende:
ik zou er nog geen eens aan beginnen
het is gewoon zo'n nutteloze workout
Je berekening klopt niet 190+60= 250 en niet 150 (als ik je schema goed begrepen heb)quote:Op maandag 16 april 2007 23:02 schreef bubbub het volgende:
[afbeelding]
Ik weet dat ik meer caloriën in moet nemen, over de dag... alleen kan ik er zo niets bijverzinnen. (Avondeten moet nog)
Iemand?
Gooi er meer fruit bijquote:Op maandag 16 april 2007 23:02 schreef bubbub het volgende:
[afbeelding]
Iemand?
preciesquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:00 schreef Viking84 het volgende:
Als je een week lang 4 keer 40 minuten loopt (zoals ik gedaan heb, atm is het even wat minder) en vervolgens op de stepper gaat staan, merk je pas wat een nutteloos k*tding zo'n stepper is. Je kunt net zo goed niks doen
.
Daar kwam ik achteraf ook achterquote:Op dinsdag 17 april 2007 10:56 schreef voodoolady het volgende:
[..]
Je berekening klopt niet 190+60= 250 en niet 150 (als ik je schema goed begrepen heb)
wat voor sport doe je normaal dan?quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:26 schreef Plukie86 het volgende:
Ik vind sporten ook enorm leuk, maar gewoon in een garage is gewoon saai. Ik heb bij mijn ouders een racefiets, en als ik daar op fietste deed ik zo 40km. Als ik diezelfde racefiets op de tacx zette, kwam ik in de garage nooit verder dan een halfuurtje.
En ik weet best dan een stepper niet een ideale workout is, maar ik gebruik hem wel regelmatig. Op sommige dagen kom ik niet aan sporten toe, en dan is het toch lekker om 45 minuten of een uurtje op dat ding te staan. OK, die calorieteller geloof ik ook niet, maar als het nutteloze workout is, hoe verklaren jullie dan dat ik er toch moet op wordt? Beter dan niks toch?
moet er wel bij zeggen dat onze garage er meer uit ziet als een speel/woonkamer hoorquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:04 schreef Sylvana het volgende:
Sporten in de garage lijkt mij ook niks, of er moet daar ook een tv staanEn het enige apparaat dat ik zal gebruiken is de crosstrainer, rest vind ik niet leuk genoeg om thuis te doen, vind ik zat om in de sportschool te doen. Maar bleh, door jullie gepraat heb ik wel vet zin gekregen om te sporten, maar moet nog tot juni wachten
Loop nu wel zonder krukken, maar dat kan ik ook nog maar kleine stukjes, anders krijg ik weer last van mn hamstring. Over 2 weken mag ik rustig aan gaan beginnen met fietsen, maar dat zal ook in het begin nog niet echt ver worden ofzo.
Een vriend van me neemt dagelijks eiwitshakes, hij traint ook 5x in de week. Daarnaast eet hij zo'n 6x per dag dus zeer regelmatig en enkel gezond en veel eiwitten om de spieren te laten groeien.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:28 schreef Thrilled het volgende:
hey allemaal, ff tijdje niet gepostqua gewicht is er geen verandering, merk wel dat mn spieren flink aan het groeien zijn. Ik kan sowieso ook de gewichten elke week iets zwaarder maken. Cardio is het wat minder.. hier en daar een RPM lesje, maar daar houd het ook mee op. Vanavond wel weer hard gelopen dus dat was weer ff lekker
![]()
Weet iemand hier iets over shakes? Proteïne shakes enzo.. heb hier en daar wat dingetjes erover gehoord en mijn pa heeft die poeders in de kast staan. Alleen ik weet zeker dat ik van hem krijg te horen: Probeer het gewoon joh, kan geen kwaad...
Alleen ik win liever eerst wat informatie in.. in Lifestyle ook al gezocht naar een fitness/bodybuild topic maar misschien overheen gekeken? Wie weet iets?
Wow, dat scheelt wel heel veel! Nu vraag ik me meteen af of mijn hema-10 euro-weegschaal wel goed is. Maar hoe dan ook, al geeft ie 5 kilo te veel of te weinig aan, het verschil tussen datum 1 en datum 2 zal wel kloppenquote:Op dinsdag 17 april 2007 15:21 schreef minilotje het volgende:
Ik sta hier weliswaar niet in het lijstje, maar ik lees enthousiast mee, en ik moet toch even iets kwijt.. Ik stond net bij een apotheek voor de grap op een grote, officiele doktersweegschaal.. Geeft die me toch even zés kilo minder aan dan mijn weegschaal thuis!
Nu heb ik thuis ook wel een heel gammele, goedkope prutweegschaal, maar zes kilo is - zeker wanneer je rond de zestig weegt - toch ineens wel aardig wat! Ik overweeg een chocoladetaart te bakken ter viering! Maar dat is vast geen goed idee. Haal ik straks mijn eigen weegschaal weer in..![]()
Ik had al eerder over hooping gelezen ja, het lijkt me erg leukquote:O, en wie op een lollige manier wil sporten.. Hooping/hoepelen! Ik raad de aanschaf van een grote-mensen-hoepel ten zeerste aan. Zweten en spierpijn op de juiste plekken gegarandeerd, en je raakt er ook nog eens mooi van in balans. Een hoepel kost maar een fractie van wat allerlei apparaten kosten, en dit is wél hartstikke leuk om te doen in de garage! Zeker met een muziekje erbij!![]()
Dat word ik overmorgenquote:Op dinsdag 17 april 2007 19:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik vroeg een 4jarig meisje hoe oud ze dacht dat ik was.....................38
Klinkt allemaal erg lekker! Jammer dat het vaak vrij duur is... (of ik ken gewoon geen goedkope hier in het noordenquote:Op dinsdag 17 april 2007 23:24 schreef conleche het volgende:
[..]
blablabla Japans restaurant blablabla
uit eigen tuin/balkon zijn altijd de lekkerstequote:Op woensdag 18 april 2007 10:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb hopelijk binnenkort frambozen uit eigen tuin.Nou ja, balkon dan...
![]()
Het zal nog niet veel zijn, want ik heb ze net neergezet, maar de zomerframboos doet flink zijn best...![]()
gaat lekker dusquote:Op woensdag 18 april 2007 10:09 schreef Viking84 het volgende:
moeilijke studie-opdrachten. Daar krijg je maar honger van
. Zometeen even een banaan eten. Ik was trouwens ook weer iets lichter vanochtend, maar ik heb de magische 76,9 nog niet weer bereikt
. Maar ik verwacht dat dat niet lang meer zal duren. Als het zo doorgaat als nu, is dat nog voor het weekend
.
En het goedkoopst...quote:Op woensdag 18 april 2007 10:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
uit eigen tuin/balkon zijn altijd de lekkerste
nee hoor. Ik was afgelopen weekend al 76,9, maar dat was maar voor even en ik kwam weer wat aanquote:Op woensdag 18 april 2007 10:10 schreef Miss_S het volgende:
[..]
gaat lekker dus
je bent toch meer afgevallen dan dat in deze lijst staat?
nee zo bedoelde ik het nietquote:Op woensdag 18 april 2007 10:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee hoor. Ik was afgelopen weekend al 76,9, maar dat was maar voor even en ik kwam weer wat aan(het ging toen ineens ook wel heel snel). Nu zit ik dus weer op 77,1, dus de 76,9 is in beeld.
Maar ik maak me er gek genoeg niet zo druk meer om. Ik baal wel als ik niks afval, maar als ik iets afval heb ik ook zoiets van: ja leuk, maar verder niet. Het is leuker om in 1 nacht een halve kilo af te vallen, vind ik dan.
Ik was hem ook ff kwijt, maar zit in sport [Centraal] Bodybuilding topic deel 61quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:28 schreef Thrilled het volgende:
hey allemaal, ff tijdje niet gepostqua gewicht is er geen verandering, merk wel dat mn spieren flink aan het groeien zijn. Ik kan sowieso ook de gewichten elke week iets zwaarder maken. Cardio is het wat minder.. hier en daar een RPM lesje, maar daar houd het ook mee op. Vanavond wel weer hard gelopen dus dat was weer ff lekker
![]()
Weet iemand hier iets over shakes? Proteïne shakes enzo.. heb hier en daar wat dingetjes erover gehoord en mijn pa heeft die poeders in de kast staan. Alleen ik weet zeker dat ik van hem krijg te horen: Probeer het gewoon joh, kan geen kwaad...
Alleen ik win liever eerst wat informatie in.. in Lifestyle ook al gezocht naar een fitness/bodybuild topic maar misschien overheen gekeken? Wie weet iets?
Oh zo. Ja, ik begon met ongeveer 86 kg (bij de diëtiste woog ik 87,5, maar dat was midden op de dag, met kleren, zonder schoenen, andere weegschaal, dus ik trek er dan 1,5 kg van afquote:Op woensdag 18 april 2007 10:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee zo bedoelde ik het niet
ik bedoelde je begin gewicht in dit lijstje
je hebt toch ooit meer gewogen?
had ik het toch goed onthoudenquote:Op woensdag 18 april 2007 10:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh zo. Ja, ik begon met ongeveer 86 kg (bij de diëtiste woog ik 87,5, maar dat was midden op de dag, met kleren, zonder schoenen, andere weegschaal, dus ik trek er dan 1,5 kg van af).
Op één of andere manier was mijn startgewicht uit het lijstje verdwenen toen ik een tijdje niet ge-update had, dus heb ik maar het startgewicht ingevuld dat ik had toen ik weer met het lijstje begon. Eigenlijk ben ik nu dus ongeveer 9 kg afgevallen.
ehm, dat is lastig te zeggen. Ik ben vorig jaar rond deze tijd begonnen bij de diëtist. Daar ben ik tot november 2 kilo afgevallenquote:Op woensdag 18 april 2007 10:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
had ik het toch goed onthouden
en in hoeveel tijd ben nu dan bijna 9kg afgevallen?
maar je bent nu dus ongeveer een jaar bezigquote:Op woensdag 18 april 2007 10:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ehm, dat is lastig te zeggen. Ik ben vorig jaar rond deze tijd begonnen bij de diëtist. Daar ben ik tot november 2 kilo afgevallen![]()
(niet zo'n succes dus
). Dus toen was ik 85,5 (84 dus eigenlijk
). Maar ik tel zelf altijd vanaf eind januari. Toen woog ik 84,4 volgens mijn eigen weegschaal en nu dus 77,1 = 7,3 kg in bijna 3 maanden tijd (en nog een maand stilgestaan dus, toen ik 82,5 woog, dus eigenlijk zelfs in 2 maanden tijd).
ja, een jaar bezig, maar ik was niet zo serieus of misschien wel té serieus in het begin. Ik kreeg te horen wat ik allemaal wel en niet mocht eten en ik zag door de bomen even het bos niet meer. Ik ben niet echt een keukenprinses en ik wist gewoon niet wat ik moest klaarmaken. Dus het ging een tijdje redelijk goed, maar na de zomer ben ik langzaamaan weer slechter gaan eten. Niet zo erg als voorheen (chips en ijs als avondeten), maar wel vaak patat en pizza.quote:Op woensdag 18 april 2007 10:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar je bent nu dus ongeveer een jaar bezig
hoe kwam dat het met de dietist niet werkte?
en toch hoor je dat vaakquote:Op woensdag 18 april 2007 10:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, een jaar bezig, maar ik was niet zo serieus of misschien wel té serieus in het begin. Ik kreeg te horen wat ik allemaal wel en niet mocht eten en ik zag door de bomen even het bos niet meer. Ik ben niet echt een keukenprinses en ik wist gewoon niet wat ik moest klaarmaken. Dus het ging een tijdje redelijk goed, maar na de zomer ben ik langzaamaan weer slechter gaan eten. Niet zo erg als voorheen (chips en ijs als avondeten), maar wel vaak patat en pizza.
De week voordat ik naar de diëtist ging, at ik heel braaf wat zij voorschreef, maar goed, het hielp toch niet. De dag na mijn verjaardag besloot ik dat ik nu echt wilde afvallen en zo geschiedde het. Ik heb de diëtiste gemaild dat ik niet meer zou komen, omdat ik het zelf wilde doen en dat ook zelf meende te kunnen. En dat was ze met me eens. Want ik wist best wel wat wel en niet mocht, maar ik leefde er niet naar. En dat laatste moet je toch echt zelf doen.
Dus ik beschouw mijn periode bij de diëtiste als een soort van valse start en ben pas eind januari écht begonnen.
Ja is ook zo. Alleen zijn die natuurlijk een stuk minder gericht op jouw eigen situatie. Ik drink zelf bijvoorbeeld geen water en om toch water binnen te krijgen, had ik bedacht dat ik siroop ging drinken en ik had dus een fles Lessini Light gekocht. De dietiste zei toen dat daar nog behoorlijk wat calorieen in zaten en raadde een of ander B merk aan waar echt bijna niks in zit. Dat vond ik dan nog wel een aardige tip, maar was niet bepaald rocket science.quote:Op woensdag 18 april 2007 11:03 schreef Miss_S het volgende:
maar tegenwoordig heb je ook op tv genoeg programma's waar je tips van mee kan pikken
neequote:Op woensdag 18 april 2007 11:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
'Tuurlijk is het geen rocket science, alleen komen toch een heleboel mensen niet op het idee om te kijken naar de voedingswaarde van de verschillende producten. Maar zeker als je kijkt naar het aantal mensen met overgewicht in Nederland (zo'n 40%, dacht ik), is even kijken hoeveel kcal er in verschillende producten zit echt geen overbodige luxe...
Precies dus voor die mensen is een dietiste misschien wel een goed idee. Ik kijk over het algemeen wel naar het etiket, maar ik wist niet dat er nog andere merken verkrijgbaar waren (in mijn supermarkt zijn die er namelijk ook niet) dus voor mij bleef het een beetje steken bij deze ene tipquote:Op woensdag 18 april 2007 11:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
'Tuurlijk is het geen rocket science, alleen komen toch een heleboel mensen niet op het idee om te kijken naar de voedingswaarde van de verschillende producten. Maar zeker als je kijkt naar het aantal mensen met overgewicht in Nederland (zo'n 40%, dacht ik), is even kijken hoeveel kcal er in verschillende producten zit echt geen overbodige luxe...
denk je dan echt dat dat 1,1 kilo vet in 2 dagen is?quote:Op woensdag 18 april 2007 11:21 schreef Zeeltje het volgende:
ja maar na 2 dagen al?
bedoel ik drink veel water enz.. zij weinig.. ik let op, zij doet sonja... aaaaaarg niet eerlijk![]()
gewoon door blijven gaan het gaat altijd een tijdje langzamerquote:Op woensdag 18 april 2007 11:27 schreef Zeeltje het volgende:
Nee ik weet dat het eerst vocht is.. maar op een gegeven moment verandert dat.
en ik blijf maar steken
ben in een afvaldip vandaag
Kleine troost, zij heeft dat morgen...quote:Op woensdag 18 april 2007 11:27 schreef Zeeltje het volgende:
Nee ik weet dat het eerst vocht is.. maar op een gegeven moment verandert dat.
en ik blijf maar steken
ben in een afvaldip vandaag![]()
dus beweging krijg je genoegquote:Op woensdag 18 april 2007 11:30 schreef Zeeltje het volgende:
ik doe 2 keer per week in sportschool sporten,
ik doe 2 keer per week een jogprogramma volgen
en ik daarnaast werk ik in een restaurant dat bom vol zit elk weekend en ik loop dus veel heen en weer enz..
3 kilo in vijf weken? Dat is toch niet langzaam. Of eerst drie kilo en toen vijf weken niks? Dat is wel irritant, maar ook afhankelijk van je gewicht. Als je echt nog overgewicht hebt is het wel raar.quote:Op woensdag 18 april 2007 11:36 schreef Zeeltje het volgende:
ik eet als ontbijt: 2 boterham met meestal smeerkaas 48+, jus d'orange, thee
ik eet als tussendoortje: appel, af en toe een sultana
ik eet als lunch: 2 boterham meestal met kalkoenfilet
dan eet ik als tussendoortje: appel
en avond eten is gezond omdat mijn moeder daar heel goed oplet.
we hebben het al een keer over gehad. Misschien kweek ik nu meer spieren enz.. maar dit is al 5 weken zo.. maar ja ben toch 3 kilo afgevallen sinds ik hier ben maar het is wel erg langzaam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |