abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48295312
Ik had iets gekocht voor 12 euri in Duitsland, maak ik het bedrag over, en ontvangt diegene maar 7 euro 50.

Er gingen nog 4 euro 50 "Fremde Kosten" vanaf. Wat the fok is dit voor bullshit? Waren we niet 1 Europese gemeenschap?
  vrijdag 13 april 2007 @ 15:44:50 #2
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48295458
Ontfremde kosten zul je bedoelen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_48295511
Het is echt belachelijk, dat hele bankensysteem is compleet digitaal en automatisch, maar die teringpipo's denken 4,50 euri kosten te declareren. Waarom in godsnaam?
pi_48295539
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 15:39 schreef pberends het volgende:
Ik had iets gekocht voor 12 euri in Duitsland, maak ik het bedrag over, en ontvangt diegene maar 7 euro 50.

Er gingen nog 4 euro 50 "Fremde Kosten" vanaf. Wat the fok is dit voor bullshit? Waren we niet 1 Europese gemeenschap?
Sukkel!

Je hebt de verkeerde optie gekozen bij internetbankieren. Juist vanwege de EU kan je binnen de EU gratis overboeken als je een IBAN nummer hebt van degen waar het geld heen gaat.
Vorige week 50 euro naar België overgeboekt zonder kosten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48295617
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 15:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Sukkel!

Je hebt de verkeerde optie gekozen bij internetbankieren. Juist vanwege de EU kan je binnen de EU gratis overboeken als je een IBAN nummer hebt van degen waar het geld heen gaat.

pb toch....moet de EU je handje vasthouden bij het overboeken?
  vrijdag 13 april 2007 @ 15:50:49 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_48295629
quote:

Als ik van mijn opdrachtgever in Italië betaald krijg, verdwijnen er ook met IBAN en BIC code een aantal Euro's aan internationale bankkosten oid. Maar dat is nog geen procent van het factuurbedrag.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_48295640
quote:
EuroBasis SHA
moet je hebben geloof ik.
pi_48295688
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 15:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als ik van mijn opdrachtgever in Italië betaald krijg, verdwijnen er ook met IBAN en BIC code een aantal Euro's aan internationale bankkosten oid. Maar dat is nog geen procent van het factuurbedrag.
ok misschien heeft de begunstigde kosten. Maar als je vanuit NL binnen de EU geld overmaakt mogen ze geen kosten in rekening brengen omdat banken voor alle betalingen in de EU hetzelfde tarief moeten hanteren (en in NL is overmaken van geld tussen banken kosteloos, dus mogen ze ook naar het buitenland geen geld in rekening brengen) maar je moet wel de goede optie kiezen.
  vrijdag 13 april 2007 @ 15:55:05 #9
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_48295758
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 15:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

moet je hebben geloof ik.
Ja. Dan share je de kosten met de ontvanger ja. En dan krijgen ze te weinig geld
Lang leve mij! *O*
pi_48295888
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 15:55 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ja. Dan share je de kosten met de ontvanger ja. En dan krijgen ze te weinig geld
quote:
EuroBasis Particulier

Producttype Tarief Kostenoptie
EuroBasis Particulier ¤ 0* Eventuele kosten in het buitenland voor begunstigde (‘SHA’)
Toeslag Spoed Particulier ¤ 3* Toeslag voor spoedeisende betaling

* Deze tarieven komen overeen met de tarieven zoals die ook voor binnenlandse betaalopdrachten gelden.

Voor de kenmerken van de EuroBasis, zie Producten/EuroBasis.

Toelichting
Deze tariefstelling houdt verband met de invoering van de Europese Verordening voor Buitenlands Betalingsverkeer (EC 2560/2001). Dit houdt in dat de kosten voor een buitenlandse betaalopdracht gelijk moeten zijn aan het tarief dat geldt voor een binnenlandse betaalopdracht. Deze regeling geldt voor alle landen waar Verordening 2560 van kracht is. Aangezien particulieren in Nederland bij de Rabobank gratis hun binnenlandse betaalopdrachten kunnen laten uitvoeren, berekenen wij u dus ook geen kosten voor een EuroBasis.

Kostenoptie 'Kosten in buitenland voor begunstigde ('Shared')
'Bij de EuroBasis wordt de optie SHA (staat voor 'shared') bij de verdeling van de kosten gehanteerd. Dit betekent dat de kosten worden gedeeld tussen de opdrachtgever en de begunstigde in het buitenland; de kosten in het binnenland zijn voor de opdrachtgever en de kosten in het buitenland zijn voor de begunstigde.

Voor u, als opdrachtgever, houdt dat dus in dat u geen kosten betaalt. De begunstigde kan eventueel wel kosten in rekening gebracht krijgen. Mocht dit het geval zijn, dan zijn ze nooit hoger dan de kosten die voor een bijschrijving van een binnenlandse betaalopdracht in rekening worden gebracht. Of een bank kosten in rekening brengt (en de hoogte van dit bedrag) kan per bank/land verschillen. De begunstigde kan deze tarieven opvragen bij zijn/haar bank.

Spoed
De EuroBasis kan ook als Spoedbetaling worden opgegeven. Hiervoor geldt een toeslag van ¤ 3,00.

Juiste gegevens
Het rekeningnummer van de begunstigde is voor een betaling naar het buitenland van groot belang. Bij de EuroBasis moet dit een IBAN (International Bank Account Number) zijn. Omdat het IBAN uniek is, kan de begunstigde snel en (voor beide partijen) op een goedkope wijze over het geld beschikken. Indien u niet over een correct IBAN van de begunstigde beschikt, kunnen wij uw betaling helaas niet als EuroBasis verwerken.

Eisen
Wilt u weten aan welke eisen uw EuroBasis-betaling moet voldoen, kijk dan op Producten/EuroBasis.
Dan betaalt de ontvanger dus niet meer dan hij normaal zou betalen bij het ontvangen van geld. En mijn kosten waren 0 dus ik neem die van de ontvanger ook.
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:04:02 #11
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_48296043
Even een citaat uit je eigen quote:
quote:
De begunstigde kan eventueel wel kosten in rekening gebracht krijgen. Mocht dit het geval zijn, dan zijn ze nooit hoger dan de kosten die voor een bijschrijving van een binnenlandse betaalopdracht in rekening worden gebracht. Of een bank kosten in rekening brengt (en de hoogte van dit bedrag) kan per bank/land verschillen
Lang leve mij! *O*
pi_48296145
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 16:04 schreef Echo99 het volgende:
Even een citaat uit je eigen quote:
[..]
Eveneens uit die quote
quote:
Mocht dit het geval zijn, dan zijn ze nooit hoger dan de kosten die voor een bijschrijving van een binnenlandse betaalopdracht in rekening worden gebracht.
Ze hoeven dus alleen te betalen als ze dat toch al moeten als ze geld ontvangen. En in een land met een beetje fatsoenlijk bankstelsel komt die niet zo snel voor.
pi_48297982
quote:

[..]

Sukkel!

Duh, tuurlijk heb ik een IBAN nummer gebruikt. Maar dan nog gingen er 4,50 euri vanaf. Slaat nergens op.
  vrijdag 13 april 2007 @ 17:28:45 #14
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48298533
Dat je niet wist dat je een IBAN nummer moest hebben.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_48300426
Wat zijn dat voor kutlanden waar je voor overboekingen moet betalen?
pi_48302019
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Duh, tuurlijk heb ik een IBAN nummer gebruikt. Maar dan nog gingen er 4,50 euri vanaf. Slaat nergens op.
Dan heb je de verkeerde optie aangevinkt denk ik. Ik had voor een hoger bedrag naar België helemaal geen kosten.
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:47:34 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_48302413
Ik heb het even nagekeken en bij ING gaat er bij betalingen aan mij vanuit Italië - ongeacht het gestorte bedrag - ¤3,50 aan zgn transferprovisie af.
Op 12,50 is dat idd lullig.

Edit: en op 12 Euro helemaal, uiteraard .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:40:15 #18
30837 r00t3d
Carpe Noctem
pi_48303891
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Kortweg:

- Geef een geldige IBAN en BIC op (controleer hier
- Kies SHARED als kostendelingsoptie
- Maak alleen euro's over

En dan mag de bank niet meer rekenen dan een binnenlandse overboeking. Dus of die Duitse bank rekent ook 4,50 voor duitse overboekingen, of de bovenstaande regels zijn niet goed gevolgd of verwerkt.

Ik heb al tig IBAN-overboekingen naar Duitsland gestuurd en ook ontvangen daarvandaan en dat ging allemaal prima en zonder kosten.
pi_48308597
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 15:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zelfde hier bij geld overmaken naar engeland, zweden, belgie etc. Ze nemen een bepaald percentage.
hoi
pi_48313983
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:40 schreef r00t3d het volgende:

[..]

Kortweg:

- Geef een geldige IBAN en BIC op (controleer hier
- Kies SHARED als kostendelingsoptie
- Maak alleen euro's over

En dan mag de bank niet meer rekenen dan een binnenlandse overboeking. Dus of die Duitse bank rekent ook 4,50 voor duitse overboekingen, of de bovenstaande regels zijn niet goed gevolgd of verwerkt.

Ik heb al tig IBAN-overboekingen naar Duitsland gestuurd en ook ontvangen daarvandaan en dat ging allemaal prima en zonder kosten.
Juist zo zie ik het ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')