nope, ik heb twee dagen in huis gezeten met een ziek kind.quote:Op woensdag 19 september 2007 19:13 schreef Ingetje79 het volgende:
Doerak!![]()
Ben je nog naar de DA geweest LWRB?
quote:Op woensdag 19 september 2007 19:21 schreef Rewimo het volgende:
Doerak, de Heintje Davids onder de katten
Ik denk dat dat een anabole steroide injectie zal zijn.quote:Op woensdag 19 september 2007 21:21 schreef lady-wrb het volgende:
er schijnt een soort wonderprik te zijn waar ze verzwakte oude katten tijdelijk mee kunnen laten opleven.
eens kijken of ik zoiets voor doerak kan regelen.
heeft iemand hier er wel eens van gehoord?
quote:Op donderdag 20 september 2007 09:56 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een anabole steroide injectie zal zijn.
Dit stimuleert de eetlust en de aanmaak van rode bloedcellen en behoudt de spiermassa.
quote:Op donderdag 20 september 2007 10:01 schreef Cat22 het volgende:
[..]
![]()
EPO of zoiets. Goed voor wielrenners en oude katten.
Hmm dat denk ik niet want corticosteroiden onderdrukken het immuunsysteem.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:30 schreef Bluezz het volgende:
Of een prednison injectie?
Sterioden onderdrukken onder meer zwelling van het weefsel, doordat ze inderdaad het auto-immuunsysteem verzwakken. (weefsel wat in oorlog is met zichzelf zwelt op). Bij een hernia kan dat een stuk verlichting geven en verdere schade door evt. afknelling van het ruggemerg voorkomen. Het is wel een paardemiddel en je moet er niet te lang mee doorgaan. Maar werken doet het!quote:Op donderdag 20 september 2007 10:31 schreef -moppie- het volgende:
Prednison doet wonderen, tenminste voor Frits (Jack-Russel) die op het moment een lichte hernia heeft!
Is dat echt zo?quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:22 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Als ze nog uitgestrekt ligt is dat wel een teken dat ze zich ontspant.
Katten die zich naar voelen nemen een gespannen houding aan met de pootjes onder het lichaam en een gespannen bolle rug (zoals Joris hier).
Dat is wat ik ook had begrepen: vet = goed. Eiwit (en fosfaten en ander spul) = slecht. Dus mager vlees of vis komt er bij mij niet in. Je schijnt ook goede en slechte eiwitten te hebben. De goede soort wordt makkelijker verwerkt door de nieren dus daar mag je meer van geven. Maar wat nu waar in zit?quote:Op zondag 7 december 2008 21:28 schreef lady-wrb het volgende:
nierdieet is als het goed is calorierijk. vandaar dat ze er maar weinig van nodig hebben.
als ze er wat meer van eet, zou ze volgens mij aan moeten komen. maar dat is dan ook meteen weer meer belastend voor de nieren.
vis is eiwitrijk. dat belast de nieren.
kan ook komen door gebitsproblemen. nierfalen en gebitsproblemen hebben met elkaar te maken.quote:Op maandag 8 december 2008 21:04 schreef Katinkat het volgende:
Gitje krijgt ook zoveel als hij wil eten (alleen de nierdieetbrokjes), hij blijft mager; maar verder oogt hij als een gezonde kat(glimmende vacht, energiek). Wat de laatste maanden opvalt is dat hij af en toe erg uit zijn bek stinkt. Ik heb op internet gevonden dat dat bij de nierproblematiek hoort (althans bij honden is dat zo, dus bij katten mogelijk ook).
Nou ja, achteraf gezien dus 2 dingen. De eerste is dat ze wat gewicht kwijtraakte (maar ze was best stevig..zeg maar dik, dus dat viel niet zo op. Eigenlijk ging ze van dik naar 'gewoon') het 2e is dat ze haar vacht minder goed verzorgde. De vacht zelf werd niet slechter maar ze verzorgde zich minder waardoor ik haar dus moest kammen. Haar vacht is een beetje 'wollig' dus als je daar niks aan doet dan klit dat snel.quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:32 schreef lady-wrb het volgende:
heb je helemaal niets gemerkt aan de kat?
quote:Op donderdag 18 december 2008 16:37 schreef lady-wrb het volgende:
ik kan je uit ervaring zeggen tearsong, er komt een moment dan 'weet' je het gewoon.
ik heb daar ook zo mee geworsteld (is her en der nog wel terug te vinden.
ik heb wat zitten janken van 'wat moet ik nou?' en toen opeens zag ik het.
ze had het opgegeven, ze wilde niet meer. en op dat moment heb ik de beslissing genomen.
verdriet genoeg, maar ik heb er nooit spijt van gehad. het was goed zo.
Lieve poezenbaasjes zijn jullie! Fijn dat Indy nog wel kan genieten van het thuis zijn bij jullie.quote:We verwennen haar en maken het haar zo comfortabel mogelijk. Meer kunnen we niet doen nu.
Da's dus echt precies de favoriete houding van één van mijn katten! Ook rood, maar dan een kater.quote:Op zondag 21 december 2008 18:54 schreef TearSong het volgende:
Indy heet ze![]()
En even 2 foto's uit 'betere tijden'
[ afbeelding ]
Ik geef haar nu water erbij met een pipetje en we gaan vanmiddag langs om onderhuids vocht toegediend te krijgen. (tenminste, dat weet de dierenarts nog niet maar dat is wel mijn plan) Eventueel even kijken of het mogelijk is dat ik dat zelf ga doen als ik zie dat ze het nodig heeft. Ik durf nog niet te ver vooruit te kijken maar elke keer met haar naar de kliniek is ook weer zo wat voor Indy. Die is blij dat ze daar weg mochtquote:Op maandag 22 december 2008 11:11 schreef lady-wrb het volgende:
en water met een spuitje geven? of vocht onderhuids toedienen?
als ze te weinig drinkt zal ze zich heel snel misselijk gaan voelen.
Oh heerlijk, fijn dat et met de eetlust ook nog helemaal prima is, die 100 gram zit er vast weer snel aan.quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:10 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb meteen de daad bij het woord gevoegd en Siets heeft dolgelukkig wat kipdieet weggewerkt. Ze begint nu aan het glazuur van het bordje.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |