dik schandalig ,quote:
quote:
Tradescantia, geloof ik. Vraag me niet naar de Nederlandse naamquote:Op maandag 4 juni 2007 13:59 schreef Radyhyn het volgende:
Ik weet niet wat dit voor plant is. Hij is erg mooi maar hij staat opeens overal!
[afbeelding]
Tradescantia inderdaad. Oftewel: Vaderplantquote:Op maandag 4 juni 2007 16:51 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Tradescantia, geloof ik. Vraag me niet naar de Nederlandse naam![]()
Grappig. Ik kende hem alleen als eeendagsbloem.quote:Op maandag 4 juni 2007 18:19 schreef Xebber het volgende:
[..]
Tradescantia inderdaad. Oftewel: Vaderplant
Info
daar heb ik ook een paar bossen van staan, mijn mom noemde ze daglelys , eendags bloemen zijn t zeker, ik vind ze wel mooi, en ze komen op de raarste plaatsen uit.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:22 schreef assepoes het volgende:
[..]
Grappig. Ik kende hem alleen als eeendagsbloem.
kijk, weer wat geleerd. misschien dat mijn stokjes te warm stonden, tegen de tijd dat ze naar buiten konden hadden ze al veel bladeren, en die waaide half mei altijd af en om.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:10 schreef Xebber het volgende:
[..]
Knoppen zijn nu een centimeter of 7/8 lang.
Ik had overigens 3 stekken van K-M gehad via de post. Eén daarvan staat bij mijn ouders, en die heeft ook nog geen knoppen.
De andere 2 heb ik gehouden. Bij één daarvan heb ik de scheuten weggehaald toen we het daarover hadden, bij de andere niet. Bij degene waar nu knoppen in zitten heb ik dus de scheuten laten zitten. Zo kan ik dus precies het verschil zien tussen die 2 stokken. De andere is dus ook nog een stuk kleiner, maar groeit ook hard.
die heb ik inderdaad ook ! ze zijn wel mooi en als het te veel worden dan haal ik ze gewoon eruit, heb ik met andere planten nu ook gedaan, bij voorbeeld de distel, die heeft echt een knol aan wortelen zeg !!!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:11 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
daar heb ik ook een paar bossen van staan, mijn mom noemde ze daglelys , eendags bloemen zijn t zeker, ik vind ze wel mooi, en ze komen op de raarste plaatsen uit.
Yep!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:15 schreef Bluezz het volgende:
Lekkere kleurtjes zo op je balkon!
Én ik zie de winde![]()
Jaquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:14 schreef dutch-mamma het volgende:
Yep!![]()
Wist je dat-ie 's morgens blauw begint en 's middags roze-paars eindigt?
Schmoopy, bedankt!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:58 schreef Bluezz het volgende:
Deze komt bij Shmoopy vandaan, die is de oermoeder van onze windes
bij mij staat die in een potquote:Op woensdag 6 juni 2007 07:53 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Schmoopy, bedankt!![]()
Bij deze is de winde herdoopt tot Fok-winde
Winde? ik heb al heermoeskruid, zevenblad en ook winde en nog meer van dat zooitje, die drie zijn echt erg.quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:21 schreef jack4ya het volgende:
Herinneren jullie mijn onkruid nog van een paar posts geleden?
Het lijkt erop dat ie knoppen gaat krijgen![]()
Dus misschien dat we, nou ja ik in ieder geval, wat duidelijk gaan krijgen over wat het nou precies is.
(En toen bleek het monsterlijk onkruid)
EEN slak? joh ik heb er honderden !! zet gewoon biervallen neer en daar verzuipen ze inquote:Op donderdag 7 juni 2007 01:01 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
Winde? ik heb al heermoeskruid, zevenblad en ook winde en nog meer van dat zooitje, die drie zijn echt erg.
en een dikke slak, Rill.. mijn enige bonzai boompje zet ik half mei in in een van de potten buiten, tot nu bij de violen, straks in de schaduw van de Brugmansia, daar krijgt t veel water en mest, enzo. t gaat al 4 jaar goed. ik pak dat bonzaitje [om te snoeien] eruit en eronder zit een dikke naakktslak, paars blauw. met een grote schop heb ik t ding in de container gegooit, ik moest er bijna van kotsen,
tuinieren is leuk . maar die creeps geven me rillingen.![]()
Ha bij mij ook... alleen heb ik het idee dat ik oude bollen ofzo heb. Kan dat? De dahlia heeft wel wat knoppen, maar de gladiolen, fresias en de anemonen (van zo'n kadopakket) laten nog geen knop of aanzet tot knop zien. Of ben ik soms weer te vroeg, maar dat komt omdat het loof al een week of 2/3 staat.quote:Op donderdag 7 juni 2007 07:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn dahlia`s en gladiolen komen opHier en daar begint een verdwaalde tulp zijn neus te laten zien en de hortnesia`s kleuren blauwpaars
Nooit gedacht dat ik tuinieren zo leuk zou vinden
Yuck..ik heb perken en bakken vol hosta.s slakkengevoelig maar bijna nooit een gezien, maar die ene onder mijn bonzai. dat mag niet,quote:Op donderdag 7 juni 2007 01:14 schreef Charisma het volgende:
[..]
EEN slak? joh ik heb er honderden !! zet gewoon biervallen neer en daar verzuipen ze in![]()
sta niet verbaasd dat als je de container weer opent dat ze aan het deksel plakt !!![]()
Ga er maar van uit dat het exit violen is. Ze kunnen niet tegen warm weer. En onder "warm weer" versta ik élk weer vanaf mei-juni... daar kunnen ze echt niet tegen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
Die roosDoet het goed
Mijn dahlia`s laten ook nog geen knoppen zien hoor, maar er begint zich wel een struik te vormen
Voor blauwe hortensia`s heb je een speciale mix die je er in het voor- en najaar bij moet doen. Roestige spijker staat me ook iets van bij, maar ik ben dan bang dat m`n struik het loodje legt
Cosmos van eigen zaai doet het hier ook geweldig, heeft al behoorlijk wat knoppen en bloemen laten zien. Enige wat het hier niet lekker doet zijn de violenDie zijn bruin en geel
Die willen we graag zien.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 01:36 schreef Bluezz het volgende:
Violen gaan best lekker hier
En de nieuwe struikroos gaat ook als een speer
en de kleur is.... PAARS!quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:21 schreef jack4ya het volgende:
Herinneren jullie mijn onkruid nog van een paar posts geleden?
Het lijkt erop dat ie knoppen gaat krijgen![]()
Dus misschien dat we, nou ja ik in ieder geval, wat duidelijk gaan krijgen over wat het nou precies is.
(En toen bleek het monsterlijk onkruid)
na een oogst? ik heb nu pas 3 groene aardbeien in mijn aarbeihangplekken. en een paar bloemetjes. ik heb achterlijke aardbeien dit jaar. niet verwisselen met Aambeien. misschien staan die wel in die pot.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:48 schreef Susanne81 het volgende:
Wie oh wie heeft er verstand van aardbeienplanten?
Ik heb een hangbak met drie planten erin waar erg veel aardbeien in groeien. Aangezien ze allemaal mooi rood zijn, heb ik ze net geplukt. Maar nu is de plant erg kaal...Heb ook niet het idee dat er nieuwe aardbeien op komst zijn. Er zitten in ieder geen bloemetjes meer in. Ik kan me haast niet voorstellen dat het na 1 'oogst' afgelopen is of is dat wel zo?
niet lang, leuk om kinderen te leren om in bijna open kelken te knijpen. vernielen er niks aan, bij ons is dat ieder jaar hobby van die kruimels van neefjes en nichtjesquote:Op zondag 10 juni 2007 22:25 schreef Xebber het volgende:
Hoe lang kan 't duren voor de Brugmansiaknoppen open springen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |