Lekker voor die zenuwen dan, dat je er bovenop zit.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:04 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Dit wordt een leuke dag, zit nu al op de zenuwen van een klasgenoot. (En half opzettelijk at that.)
Ach, een afgestorven arm meer of minder.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:10 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Lekker voor die zenuwen dan, dat je er bovenop zit.![]()
zenuw:quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:10 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Lekker voor die zenuwen dan, dat je er bovenop zit.![]()
quote:en zenuw is een onderdeel van het zenuwstelsel en bestaat uit gebundelde uitlopers van zenuwcellen. Zenuwen bevatten twee typen zenuwvezels: snelle en trage vezels. Langs een zenuwvezel worden fysiologische signalen doorgegeven door verandering van de elektrische potentiaal over de celmembraan. Bij snelle vezels gaat dat met grote snelheid (enige meters per seconde), bij langzame vezels wordt de snelheid uitgedrukt in centimeters per seconde. Het mechanisme is overigens bij snelle en bij langzame vezels grotendeels gelijk, maar bij snelle vezels maakt het depolarisatiefront grotere sprongen door de aanwezigheid van een isolerende myelineschede om de vezel, die wordt gevormd door de cellen van Schwann.
Zenuwen geleiden zowel signalen van de hersenen via het ruggenmerg naar de spieren, waardoor de spieren samentrekken, als informatie van de zintuigen naar het ruggenmerg en de hersenen toe. Daarvoor heeft de zenuwcel, die meestal in het centraal zenuwstelsel ligt, uitlopers genaamd axonen en dendrieten. Axonen geleiden van de zenuwcel af, dendrieten er naartoe. Bestaat een zenuw uitsluitend uit vezels die spieren prikkelen tot samentrekken, dan gaat het om een motorische zenuw; in het andere geval spreekt men van een sensorische zenuw of gevoelszenuw. Komen beide voor, dan is het een gemengde zenuw.
De informatieoverdracht tussen zenuwcellen onderling en naar andere cellen gaat via synapsen. Hierbij wordt meestal een chemische stof, een neurotransmitter, overgedragen van de ene cel op de andere. Bekende neurotransmitters zijn acetylcholine, dopamine en serotonine. Er zijn echter ook elektrische synapsen, die een snellere informatieoverdracht mogelijk maken.
ja idd... vroeger.. toen moest je echt nog moeite doen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:53 schreef Suijk het volgende:
Bedankt Sien.
Wat moet een spreekbeurt maken voor kinderen tegenwoordig toch makkelijk zijn, vroeger moest ik naar de bieb, allerlei boekjes lenen, dingen overschrijven, herschrijven, etc. Nu zoek je even wat op google en je hebt alles wat je nodig hebt.
Het is hier bewolktquote:
Ja hier ookquote:
Hehe was het gezellig gisteren ?? iets teveel gedronkenquote:Op vrijdag 13 april 2007 10:12 schreef VoreG het volgende:
M'n hoofd..
Ik dacht ik ga lekker vroeg slapen dan ben ik niet helemaal brak, komen er een paar huisgenote terug uit de stad om 3 uur, die dachten dat het leuk was om nog even South Park te kijken, kortom ik ben toen weer m'n nest uitgetrokken omdat ik South Park moest kijken en nog een biertje mee moest doen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:15 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hehe was het gezellig gisteren ?? iets teveel gedronken
Southparkquote:Op vrijdag 13 april 2007 10:17 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik dacht ik ga lekker vroeg slapen dan ben ik niet helemaal brak, komen er een paar huisgenote terug uit de stad om 3 uur, die dachten dat het leuk was om nog even South Park te kijken, kortom ik ben toen weer m'n nest uitgetrokken omdat ik South Park moest kijken en nog een biertje mee moest doen.
Het was gezellig
quote:Ouders feestbeest treffen 'verkracht' huis aan
Uitgegeven: 13 april 2007 10:32
Laatst gewijzigd: 13 april 2007 10:36
LONDEN - Een 17-jarige Britse heeft vrienden, kennissen en volslagen onbekenden uitgenodigd voor een zogenoemd Skin-feestje, waarbij het de bedoeling was het ouderlijk huis zo efficiënt mogelijk uit te wonen. Het resultaat mocht er zijn, meldden Britse media vrijdag.
De familie kan een maand lang het huis niet bewonen, de sloopschade beloopt een slordige 20.000 pond en dochterlief woont nu in bij vrienden.
"Het huis is verkracht, totaal onteerd. Het maakt me fysiek ziek als ik naar binnen ga. Ik liet het huis in smetteloze staat achter en nu kan ik het niet meer aan om naar binnen te stappen", aldus de moeder van de opstandige tiener na thuiskomst van wat een kort vakantietripje zonder tienerdochter had moeten worden. Het huis wordt nu door professionele schoonmakers gereinigd en opnieuw ingericht, aldus The Times.
Urine
'Vrienden' van Rachel Bell trokken onder meer lampen van het plafond, stalen geld en juwelen, drukten peuken uit op het tapijt, kotsten in wastafels, lieten overal gebruikte condooms slingeren en urineerden als klap op de vuurpijl op de trouwjurk van Rachels moeder. Zeven politieauto's, en een hondenbrigade moesten er aan te pas te komen om het feestje met meer dan tweehonderd gasten te beëindigen.
Ja idd... je eigen dochter.. die denkt dat ze het zelf allemaal beter weet...quote:
Voorlopig geen kinderen voor mij!quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:58 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja idd... je eigen dochter.. die denkt dat ze het zelf allemaal beter weet...
Ondankbaar kind
Maar aangezien dit soorten feestjes een naam heeft.. betekend het ook dat het vaker voorkomt..
allsp.comquote:Op vrijdag 13 april 2007 10:41 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Southpark
Wat was ook weer de website waar je alle afleveringen van Southpark kon kijken?
southparkx.netquote:Op vrijdag 13 april 2007 10:41 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Southpark
Wat was ook weer de website waar je alle afleveringen van Southpark kon kijken?
Super. Mijn wiskunde is pas donderdag. Maar wiskunde is geen groot probleem voor mij.quote:
niet toevalligquote:Op vrijdag 13 april 2007 11:19 schreef RayMania het volgende:
Is het toevallig vrijdag de dertiende?.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:24 schreef sjimz het volgende:
Dat is waar ook, mijn moeder is vandaag jarig.
Dank jequote:Op vrijdag 13 april 2007 11:25 schreef RayMania het volgende:
[..]. Gefeliciteerd.
Hopen op een leuker cadeau dan mijn moeder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |