abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48460272
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:25 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, maar de houder in kwestie heeft ook de feitelijke macht over de videocamera en daarmee het bezitsvermoeden aan zijn zijde, en het bezitsvermoeden leidt weer tot een eigendomsvermoeden (3:109 BW jo 3:119 BW).

TS zal, als dit tot een zaak zou komen, het bestaan van de bruikleenovereenkomst moeten bewijzen. Dat bewijs leidt immers tot het bewijs dat haar zwager slechts houder is van de zaak, waarmee het vermoeden van bezit en het daaruitvoortvloeiende eigendomsvermoeden te niet gaan. Vervolgens kan TS revindiceren, althans teruggave van de zaak vorderen.

Het probleem is dat mensen spullen nogal makkelijk uitlenen en er aan voorbij gaan dat een uitleenovereenkomst ook een overeenkomst is waarbij schriftelijke vastlegging geen overbodige luxe is (zeker niet als het gaat om waardevolle spullen), eens te meer omdat het vergaande goederenrechtelijke implicaties kan hebben, zoals hiervoor geillustreerd.
Goh dit heb ik onlangs nog moeten leren voor mijn tentamen privaatrecht...in de colleges werd toen ook al uitgelegt dat het erg moeilijk is om weer terug te krijgen...heb je ook niet toevallig je naam er ergens opgezet/ingekrast? dat maakt het al een stuk makkelijker
pi_48463043
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:58 schreef Motionblur het volgende:

[..]

Goh dit heb ik onlangs nog moeten leren voor mijn tentamen privaatrecht...in de colleges werd toen ook al uitgelegt dat het erg moeilijk is om weer terug te krijgen...heb je ook niet toevallig je naam er ergens opgezet/ingekrast? dat maakt het al een stuk makkelijker
Even langsgaan en alsnog doen
pi_48463364
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:57 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Even langsgaan en alsnog doen
onder het mom van ff lekker koffiedrinken bij je zus: 'zeg mag ik die camera eens ff zien?'
pi_48463412
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:06 schreef Motionblur het volgende:

[..]

onder het mom van ff lekker koffiedrinken bij je zus: 'zeg mag ik die camera eens ff zien?'
En dan een priem van 10 centimeter tevoorschijn trekken
pi_48464126
keihard op dr af rennen, camera in bezit nemen en dan keurig netjes je naam erop krassen, voldaan weglopen met camera:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')