Zeer zeker wel blijkbaar, het is ieder jaar beter geworden (toen was ik ook klein trouwens, dus het kan dus door de groei komen). Om de twee jaar ongeveer nam ik toen ik klein was een nieuwe bril, toen zijn er elke keer andere glazen in beland en ik heb altijd even scherp gezien al kreeg ik andere glazen, dus het klopt in ieder geval wel dat het beter werd bij mij.quote:Op donderdag 12 april 2007 23:49 schreef GlaasjeWater het volgende:
[..]
LOL! begonnen met -11... dan heeft je opticien vroeger wel een HEEL erg grove fout gemaakt. Je kunt niet minder bijziend worden, hooguit minder verziend.
Mijn -3,25 is dus al zeer wazig. Volgens mij ben je boven de -8 gewoon bijna blind. Mijn vader had namelijk een collega, die had dan wel -11, maar zonder bril kon hij nix zien. Extreem wazig, om maar een beetje in jouw denkwijze mee te gaan.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:57 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Blind, daarmee kun je het niet vergelijken, eerder met enorm wazig.
Dit is onmogelijk omdat bij bijziende mensen (dus min glazen) het oog van nature eigelijk te lang is, en door de groei alleen maar langer zou moeten worden, en niet gaat inkrimpen. Als kind kun je je oog nog heel erg inspannen (accomoderen met een mooi woord) waardoor je jezelf meer bijziend kunt maken. Dat is dus de fout die de opticien gemaakt heeft, hij heeft je een veel te sterke bril aangemeten.quote:Op vrijdag 13 april 2007 00:01 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
Zeer zeker wel blijkbaar, het is ieder jaar beter geworden (toen was ik ook klein trouwens, dus het kan dus door de groei komen). Om de twee jaar ongeveer nam ik toen ik klein was een nieuwe bril, toen zijn er elke keer andere glazen in beland en ik heb altijd even scherp gezien al kreeg ik andere glazen, dus het klopt in ieder geval wel dat het beter werd bij mij.
Ik heb me er zelf ook nooit in verdiept of het kan, maar ik neem aan van wel, gezien wat er bij mij is gebeurd. Momenteel heb ik overigens lenzen, want het is niet alleen de opticiën die het zei, in het ziekenhuis hebben ze ook eerst gekeken of mijn ogen klaar waren met groeien (vanwege verbetering), zodat ik lenzen kon nemen.
Dat neemt niet weg dat er iets enorm fout is gegaanquote:Op vrijdag 13 april 2007 12:46 schreef ImTheBase het volgende:
Nooit, serieus. En ik zag altijd scherp. Hij heeft zeker geen te sterke aangemeten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |