abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48235494
quote:
Het bedrijf van beoogd staatssecretaris van Financiën Jan Kees de Jager droeg de pensioenpremies van zijn werknemers niet af.

Jan Kees de Jager, bijgenaamd de Nederlandse Bill Gates, is eigenaar van het ICT-bedrijf ISM in Rotterdam. De Jager is behalve succesvol ondernemer en penningmeester van het CDA ook beoogd staatssecretaris van Financiën.

Vier werknemers van een vestiging van zijn bedrijf die worden ontslagen, stonden dinsdag voor de rechter. In die zaak werd duidelijk dat er een jaar lang geen pensioenpremie is afgedragen aan verzekeraar Nationale Nederlanden. De werknemers hebben die premie echter wel betaald en waren niet op de hoogte.
Deze staatssecretaris heeft een valse start gemaakt. Is het dan wel verstandig om er aan te beginnen????

Of is het alleen een probleem als je moslim bent?

Wat mij betreft kan hij het proberen hoor maar het lijkt me wel lastig als je begint met zo'n incident.
  woensdag 11 april 2007 @ 22:23:03 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_48235665
Ik vind het ook vreemd dat ik er niks meer van hoor. Beetje ondergesneeuwd door de dubbele paspoorten? Als je premies niet betaalt krijg je toch boetes en naheffingen en zo?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_48235749
Ach, het CDA. Daar hebben ze Jack de Vries om dit soort dingen te managen.

Bovendien is de pers happiger op PvdA-rellen.
  woensdag 11 april 2007 @ 22:25:33 #4
66444 Lord_Vetinari
pi_48235806
Zijn hier ooit door Wilders vragen over gesteld?
  woensdag 11 april 2007 @ 22:25:54 #5
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_48235821
Witte-boorden-criminaliteit telt toch nooit echt in deze wereld?
pi_48236451
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Deze staatssecretaris heeft een valse start gemaakt. Is het dan wel verstandig om er aan te beginnen????

Of is het alleen een probleem als je moslim bent?

Wat mij betreft kan hij het proberen hoor maar het lijkt me wel lastig als je begint met zo'n incident.
Als staatssecretaris van financiën spelen er geen conflicterende belangen met zijn oude functie. Hij kan zijn werk gewoon doen zonder dat zijn integriteit in het geding is. Bovendien:
quote:
Tot een echte rel kwam het niet; de premies zijn alsnog betaald en De Jager was geen bestuurder van het dochterbedrijf toen de achterstand geconstateerd werd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Kees_de_Jager
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_48236588
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:38 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als staatssecretaris van financiën spelen er geen conflicterende belangen met zijn oude functie. Hij kan zijn werk gewoon doen zonder dat zijn integriteit in het geding is. Bovendien:
Dat is maar de vraag. Het is niet slim om je premies niet te betalen, ben je dan capabel voor financien?
  woensdag 11 april 2007 @ 22:40:52 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_48236612
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:38 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als staatssecretaris van financiën spelen er geen conflicterende belangen met zijn oude functie. Hij kan zijn werk gewoon doen zonder dat zijn integriteit in het geding is.
Voorbeeldfunctie.
quote:
Albayrak kan er ook niks aan doen dat ze Turkse is. Abhoutaleb niet dat hij Marokkaans is. Toch wordt hen dat wel nagedragen. Dan mag je dit De Jager ook nadragen. Bovendien blijft het feit dat de eigenaar van het bedrijf eindverantwoordelijk is voor het voeren van een correcte administratie.
pi_48236640
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:25 schreef PLAE@ het volgende:
Witte-boorden-criminaliteit telt toch nooit echt in deze wereld?
In sommige kringen tel je dan pas mee.

Het is veel erger om 2 paspoorten te hebben blijkbaar
pi_48236645
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag. Het is niet slim om je premies niet te betalen, ben je dan capabel voor financien?
Hij hoefde geen premies te betalen. Hij was immers geen bestuurder.
pi_48236711
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bovendien blijft het feit dat de eigenaar van het bedrijf eindverantwoordelijk is voor het voeren van een correcte administratie.
Nee, dat is de directeur.
pi_48236722
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:41 schreef sizzler het volgende:

[..]

Hij hoefde geen premies te betalen. Hij was immers geen bestuurder.
Het kleeft wel aan hem, er is iets misgegaan bij dat bedrijf. Hij is een risicofactor.
  woensdag 11 april 2007 @ 22:43:34 #13
66444 Lord_Vetinari
pi_48236751
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:42 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nee, dat is de directeur.
Als hij directeur is van het moederbedrijf is hij dat qualitate qua ook van het dochterbedrijf. Net als Elizabeth ook koningin van Australie is.
pi_48236766
Ik vind het ook onzin sizzler, peanuts allemaal.

Maar ja, zolang we zitten te zeiken over staatssecretarissen die moslim zijn en mods het nodig vinden daar topics over open te laten, is er niks mis met spijikers op laag water zoeken
pi_48236808
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Het kleeft wel aan hem, er is iets misgegaan bij dat bedrijf. Hij is een risicofactor.
Onzin. Als aandeelhouder ben ik ook deels eigenaar van Ahold. Kleeft er aan mij dan ook een boekhoudschandaal? Bovendien zijn alle premies inmidels gewoon afgedragen. Alle misstanden zijn rechtgezet. Er is niets meer aan de hand.
  woensdag 11 april 2007 @ 22:45:49 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_48236854
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:44 schreef sizzler het volgende:

[..]

Onzin. Als aandeelhouder ben ik ook deels eigenaar van Ahold. Kleeft er aan mij dan ook een boekhoudschandaal? Bovendien zijn alle premies inmidels gewoon afgedragen. Alle misstanden zijn rechtgezet. Er is niets meer aan de hand.
Onze staatssecretarissen zijn ook gewoon benoemd volgens de wet. je mag twee paspoorten hebben volgens de wet. Dat is dus ook allang rechtgezet. Waarom wordt daar dan wel over doorgeouwehoerd?
pi_48236950
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:44 schreef sizzler het volgende:

[..]

Weet ik. Maar ;volgens de POL-mods is het zinvol om topics te openen over non-issues.
pi_48236955
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als hij directeur is van het moederbedrijf is hij dat qualitate qua ook van het dochterbedrijf. Net als Elizabeth ook koningin van Australie is.
Als je directeur bent van een moederbedrijf dan ben je dat ook van een dochterbedrijf??

Wat zijn de directeuren van het dochterbedrijf dan? Stagiaires???
pi_48237007
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:47 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als je directeur bent van een moederbedrijf dan ben je dat ook van een dochterbedrijf??
Nu sla je wel een flater sizzler. Alsof de directeur van een moederbedrijf die verantwoordlijkheid niet heeft.
  woensdag 11 april 2007 @ 22:49:19 #20
66444 Lord_Vetinari
pi_48237021
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:47 schreef sizzler het volgende:

[..]

Wat zijn de directeuren van het dochterbedrijf dan? Stagiaires???
Managers? Dagelijkse leiding? Er is een verschil tussen de baas zijn en de dagelijkse leiding hebben, hoor.
pi_48237065
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Weet ik. Maar ;volgens de POL-mods is het zinvol om topics te openen over non-issues.
Ok. Ik begrijp de insteek ook wel.
pi_48237095
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:50 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ok. Ik begrijp de insteek ook wel.
pi_48237110
Was jij er nog maar sizzler, zelfs jij deed dat beter
pi_48237203
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Managers? Dagelijkse leiding? Er is een verschil tussen de baas zijn en de dagelijkse leiding hebben, hoor.
Je verwart een dochteronderneming met een gewone afdeling. Een dochteronderneming is een aparte BV met eigen aandelen en een eigen bestuur. In veel gevallen zelfs met een eigen OR. Een aparte BV heeft een eigen directie die verantwoordelijk is voor de BV. De moeder is degene met meer dan de helft in aandelen en is niet verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken.
  woensdag 11 april 2007 @ 22:54:13 #25
66444 Lord_Vetinari
pi_48237245
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:53 schreef sizzler het volgende:

[..]

Je verwart een dochteronderneming met een gewone afdeling. Een dochteronderneming is een aparte BV met eigen aandelen en een eigen bestuur. In veel gevallen zelfs met een eigen OR. Een aparte BV heeft een eigen directie die verantwoordelijk is voor de BV. De moeder is degene met meer dan de helft in aandelen en is niet verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken.
Als dat zo zou zijn zou Ahold niet zoveel problemen hebben gehad met dat boekhoudschandaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')