abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48228169
Nu gaat dit misschien raar klinken, maar ongeveer tien minuten geleden gebeurde er toch wel iets merkwaardigs. Misschien puur toeval, wie weet. Maargoed, om maar te beginnen;

Ik heb altijd het nummer van Johnny Cash 'Ring of Fire' willen luisteren, alleen het kwam er nooit van. Ik heb wel eens de eerste 6 seconden van het nummer gehoord, maar verder dan dat kwam het niet.
Dus ik ging maar eens het lied "bemachtigen" op de bekende, makkelijke manier.

Nummer was klaar, zette het in de speellijst, aanzetten en luisteren maar. Speelt lekker weg, maar nu komt het vreemde; Ongeveer halverwege ga ik naar de Frontpage van Fok.nl , en wat zie ik?

" Huis van Johnny Cash afgebrand. "

Ondanks dat het waarschijnlijk alles behalve Paranormaal of bovennatuurlijk is, vond ik het toch vreemd en wou ik het even delen.
En als ik het toch deel, dan maar hier in plaats van het Generale forum, waar het toch begraven wordt onder de spam berichten.

Dat is alles
pi_48228219
Wat was de reden om het net NU wèl te willen "bemachtigen"?
Streef ernaar je graf te bestormen met chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand, een totaal opgebruikt lijf, helemaal versleten en gillend: "Whoa, wat een trip! Heb het heerlijk gehad!"
  woensdag 11 april 2007 @ 19:56:41 #3
176380 Hanenwurger
http://www.hanenwurger.org
pi_48228286
In ieder van ons schuilt God. In Johnny was er plaats voor twee...
Wir tanzen Ado Hinkel, Benzino Napoloni, Wir tanzen Schiekelgrueber, Und tanzen mit Maitreya, Mit Totalitarismus, Und mit Demokratie, Wir tanzen mit Fascismus, Und roter Anarchie
Eins, zwei, drei, vier Kammerad, komm tanz mit mir!
pi_48228530
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:55 schreef Pune het volgende:
Wat was de reden om het net NU wèl te willen "bemachtigen"?
Omdat ik het steeds vergat. Daarstraks schoot het me te binnen en, voila.
pi_48228580
Ik heb dat nummer vandaag ook om onbekende reden geluisterd.
  woensdag 11 april 2007 @ 20:02:54 #6
165512 MASD
Music is dead.
pi_48228582
Johnny Cash

Maar ik denk ook idd dat het toeval is
Long live music.
pi_48228616
Gelukkig had je The Doors niet in gedachten , dan had je waarschijnlijk naar je eigen huis kunnen kijken .
Al brandend.
pi_48228641
ik geloof niet in toeval, maar het lijkt mij heel onwaarschijnijk dat dit met elkaar te maken heeft
toch is het opvallend....
pi_48228671
Ik hoop wel eens ergens op als ik Jantje Smit op de radio hoor.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_48228748
Tsja, die kans loop je dat van de tienduizenden FOKkers er toevallig 1tje op dat moment dat nummer opzet.
Zo hee
pi_48228915
Ik heb precies datzelfde met Milli Vanilli... telkens als ik hun nummer hoor brand er ergens een huis van iemand totaal anders af
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_48230082
Inderdaad toevallig. Als je het tussen 12 en 2 vanmiddag hebt geluisterd is het nog toevalliger want toen draaide Claudia de Breij het in haar radioprogramma nadat ze verteld had dat het huis van Johnny Cash was afgebrand.
It's not going to stop 'till you wise up
pi_48230579
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:33 schreef _Magnolia_ het volgende:
Inderdaad toevallig. Als je het tussen 12 en 2 vanmiddag hebt geluisterd is het nog toevalliger want toen draaide Claudia de Breij het in haar radioprogramma nadat ze verteld had dat het huis van Johnny Cash was afgebrand.
Misschien is TS toen wel op het idee gekomen van dit topic.
pi_48230617
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:04 schreef Longmen het volgende:
Ik hoop wel eens ergens op als ik Jantje Smit op de radio hoor.
Er is veel ergere muziek op de wereld dan de nummers van Jan Smit hoor.
  Redactie Frontpage woensdag 11 april 2007 @ 20:58:55 #15
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_48231340
TS, ik voelde al dat er een fan was die dit nummer had gedownload ipv het te kopen. Daarom heb ik het nieuwsbericht op de FP geplaatst.
Nee geintje, ik heb weleens dat ik zomaar een liedje in mijn kop heb. Niet de nieuweste hit van Marco B of Jan S, maar een ouwe klassieker die je weinig hoort. Doe ik de radio aan, is ineens die plaat op de radio!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_48237520
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:58 schreef Djeez het volgende:
TS, ik voelde al dat er een fan was die dit nummer had gedownload ipv het te kopen.
en kan niet ?

iTunes bvb
88mph
pi_48238769
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:58 schreef Djeez het volgende:
Nee geintje, ik heb weleens dat ik zomaar een liedje in mijn kop heb. Niet de nieuweste hit van Marco B of Jan S, maar een ouwe klassieker die je weinig hoort. Doe ik de radio aan, is ineens die plaat op de radio!
Zoiets heb ik ook wel eens gehad inderdaad. In de jaren tachtig had je een Engels bandje genaamd Danny Wilson. Zij hadden een single getiteld 'Mary's prayer'. Ik vond dat toen een prachtig liedje maar het werd helemaal geen hit en het was zeker in Nederland helemaal niet zo bekend. Jaren later werd ik een keer op een donderdagochtend wakker met dat liedje in mijn hoofd. Geen idee waarom, ik had het liedje al jaren niet meer gehoord. Ik zet even later de radio aan en precies op dat moment was dat liedje op de radio en wat bleek, het was opnieuw op single uitgebracht en het was die dag de Tros Paradeplaat, dus het kwam de rest van de dag ook nog eens ieder uur voorbij. Wederom is het totaal geen hit geworden, volgens mij.
  woensdag 11 april 2007 @ 23:32:54 #18
149616 Frau.Pfeffertopf
heeft een eigen cheer smiley!
pi_48238897
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:03 schreef Xlarge het volgende:
Gelukkig had je The Doors niet in gedachten , dan had je waarschijnlijk naar je eigen huis kunnen kijken .
Al brandend.

Ontopic: Johnny Cash is en blijft geweldig * mee swingt *

[ Bericht 15% gewijzigd door Frau.Pfeffertopf op 11-04-2007 23:38:08 ]
pi_48239365
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:03 schreef Xlarge het volgende:
Al brandend.
Ik begrijp hem nog steeds niet.
  donderdag 12 april 2007 @ 07:44:15 #20
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_48243825
Johnny Cash

Enigzins offtopic, anderzijds ontopic: Dan ken je de mythe's rond Gloomy Sunday ook vast wel (wat een prachtig nummer is trouwens, ook in de uitvoeringen van Heather Nova, Sarah McLachlan, Diamanda Galas en Sinead O'Connor)
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 07:57:25 #21
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48243921
Synchronicity is a word that Swiss psychologist Carl Jung used to describe the "temporally coincident occurrences of acausal events."

Het samenvallen van willekeurige gebeurtenissen die een patroon (lijken te) vormen.

Ik denk dat iedereen het wel eens meemaakt. Soms kunnen ze wel heel sterk zijn en dat roep al dan niet terecht een gevoel op dat er *iets meer* aan de hand is.
pi_48258747
Bedankt, dat zal ik onthouden Best interessant.
Ook al gebeurt het overal op de wereld, toch vond ik het wel een bijzonder moment.

Heeft iemand nog anders van dit soort momenten meegemaakt? En het hoeft niet per se met muziek te maken hebben.
pi_48303914
quote:
Op woensdag 11 april 2007 23:44 schreef ernstigezaak het volgende:

[..]

Ik begrijp hem nog steeds niet.
*the Doors , met Light my fire*

hij was wel erg flauw...
pi_48380412
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:41 schreef Xlarge het volgende:

[..]

*the Doors , met Light my fire*