dat was andersom zeker zo, ik mis hem super erg, daarom twijfel ik ook..ofdat ik dat voel omdat ik het zo graag wil..of omdat hij om me heen is, ik weet het niet ik hoop het tweede dat zou ik heel fijn vinden..quote:Op woensdag 11 april 2007 18:53 schreef Netram het volgende:
Grappig dit. Het zou natuurlijk mooi zijn als je een of meer van deze aparte dingen ook door anderen bevestigd kunt krijgen, dat zou al een hoop twijfel schelen.
Je zei dat je oom dol op jou was, was dat andersom ook zo?
me moeder vind het niks dat dat allemaal geld gaat kosten, vind het wel jammer dat zij er zo over denkt, ze weet niet hoe erg ik er eigenlijk mee zit en wat er om me heen gebeurt, ik denk ook niet dat ze het wil weten en niet gelooft, maar ik ben al een hele tijd bezig over dat hiernamaals gedoe enzo, ik geloof daar heilig in..zeker nu mijn oom dood is gegaan..quote:Op woensdag 11 april 2007 18:56 schreef Normalneo het volgende:
heel veel succes..ik merk iig op uit je verhaal dat je hele bizare momenten meemaakt. Naar mijn mening buitengewoon. Misschien/hopelijk heeft iemand in dit stukje van het forum een goed adres voor je. Wat ik wel weet is dat er soms mensen of beurzen zitten die of: tekeningen maken van Engelen om je heen of bijv. voor een euro of 12.50 een foto analyseren. Dit lijken me iig voor jou best wel moeilijke momenten..heel veel succes nogmaals..ik hoop dat je oproep hier goed terecht komt!![]()
Daarom zeg ik ook dat het wel handig zou zijn als een ander jouw ervaringen kan bevestigen. Zo'n buisje met as bijvoorbeeld dat heet wordt, of een kaars die ineens aan is, dat zijn op zich controleerbare feiten.quote:Op woensdag 11 april 2007 18:59 schreef VivOo. het volgende:
[..]
dat was andersom zeker zo, ik mis hem super erg, daarom twijfel ik ook..ofdat ik dat voel omdat ik het zo graag wil..of omdat hij om me heen is, ik weet het niet ik hoop het tweede dat zou ik heel fijn vinden..
het buisje van mijn moeder werd op hetzelfde moment ook gloeiend heet terwijl de ketting(je zou zeggen misschien door de warmte van het lichaam) terwijl de ketting zelf gewoon koud was.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:06 schreef Netram het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat het wel handig zou zijn als een ander jouw ervaringen kan bevestigen. Zo'n buisje met as bijvoorbeeld dat heet wordt, of een kaars die ineens aan is, dat zijn op zich controleerbare feiten.
zelf met m prate bedoel je?quote:Op woensdag 11 april 2007 22:26 schreef Ticker het volgende:
Weet weinig te zeggen.
Mooie verhaal. Probeer er wat mee te doen.
Zoek geen contact via andere, maar probeer contact te maken via jouzelf.
Jij weet wel wanneer je goed bezig bent. Niet stoppen bij 1x. Kan misschien wel 2 weken duren.
Leg papier en pen neer.. zulke dingen bijvoorbeeld.
Nergens voor nodigquote:Op woensdag 11 april 2007 22:36 schreef VivOo. het volgende:
[..]
zelf met m prate bedoel je?
da wil hij misschien wel maar ik nie..vin het allemaal veel te eng worden..
ik word er hysterisch van
Nooit reageren op dat soort mensen.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:38 schreef VivOo. het volgende:
en ik moet eventjes een verhaaltje vertellen over wat ik heb mee gemaakt.
een week gelede bijna..of meer, heeft een jongen mij toegevoegd...lenny? lennert?
weet ik nie maar hij zei dat hij mij kon helpen... hij zat in de zwarte kunste ofzo...
jullie weten wat mijn vraag was..maar hij wou weer weten wie al die spullen hier verplaatst en alles...
die had een hele rare naam..? ninng..? het begon met ninng dat weet ik zeker.
maar op een gegeve moment vroeg hij mij om buiten te kijken.. dat durfde ik niet omdat hij allemaal met die kwade geesten bezig was enzo..ik was bang dat er mij wat zou gebeuren of mijn vriend(die stuent mij hier in.. hij gelooft het niet maar hij steunt me)
nu was het..vorige week precies dat ik hem gevraagt heb te stoppen..hij zei dat hij iets moest afmaken...en dat begon om 0.00 precies..hij zei toen dat ik een mailtje moest sturen wat ik itot vandaag..een week later dus... allemaal heb gemerkt...
nu is het dus zo..ik heb een ketting met het as van me oom erin om me nek nu..sinds dat ik die heb gaat het niet goed op school en met me dieet(ik ben op dieet) maar dat heeft er denk ik niks mee te maken wat dat was voor zijn tijd..zou het kunnen dat het wel zo is?
voor de rest is er niks raars gebeurt..moet ik nu toch een mailtje sturen of niet?
ik durf het niet..maar ik wil jullie mening wel eens horen..
hij maakte me in iedergeval heel erg bang moet ik zeggenquote:Op vrijdag 27 april 2007 10:17 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Nooit reageren op dat soort mensen.
Als hij je echt wil helpen spreekt hij je hier wel aan of stuurt hij je een PM.
Daarbij heb ik het niet zo op mensen die beweren dat ze zich bezig houden met zwarte kunsten ed.
Als het je bang maakt is het sowieso niet goed om je ermee in te laten.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:43 schreef VivOo. het volgende:
[..]
hij maakte me in iedergeval heel erg bang moet ik zeggen
maar wie geloofd daar in eigenlijk hier?
deze punten:zwarte kunsten honden(en katten) kunnen overledenen zien
Wie geloofd dat?
Een linkje hierover heb ik je al een paar posts terug gegevenquote:Op maandag 30 april 2007 23:23 schreef VivOo. het volgende:
maar jullie hadden het over papier en dan je hand laten lijden..
kan iemand mij daar info over geven? of mij daar via mail of msn in begelijden?
ik snap er nie veelvan als ik eerlijk ben..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:21 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Een linkje hierover heb ik je al een paar posts terug gegeven![]()
Waarom?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 02:42 schreef Potter het volgende:
Lees de Bijbel eens,
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 02:42 schreef Potter het volgende:
Lees de Bijbel eens,
Dat vind ik ook.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 02:42 schreef Potter het volgende:
Lees de Bijbel eens,
Sorry hoor reageer meestal niet in TRU, maar moet toch even wat zeggen.. Ik snap dat je gelovig bent, maar om nou meteen iemand anders zijn ideen over leven en dood onderuit te halen vind ik wel erg hypocriet. Wie zegt dat jou Bijbel de waarheid verteld, prima dat je er in gelooft, maar respecteer dan ook iemand die daar heel anders over denkt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat vind ik ook.
De bijbel zegt ook veel dingen over dit soort zaken.
Zo stelt ze dat dood = dood tot de wederkomst en er is niets zoiets als een geest die ondertussen rond blijft dwalen en oude vrouwtjes naar jou stuurt, zijn as gloeiend heet maakt, met beeldjes loopt te vervelen op jouw slaapkamer en met je geheugen loopt te klooien als je onder de douche staat en jou op die manier de stuipen op het lijf jaagt.
Denk je echt dat dat je oom is?
De bijbel zegt dat er naast God nog vele andere spirituele wezens zijn die slechts tot doel hebben mensen voor hun karretje te spannen. Dit zijn demonen, gevallen engelen en andere machten die we niet met het blote oog waar kunnen nemen maar wel invloed hebben op de fysieke wereld. Zij kunnen zich voordoen als overledenen en daardoor mensen voor de gek houden door middel van bijv. mediums. Als je mensen als char op TV ziet zijn zij óf aan het goochelen dmv psychologische truucjes óf in contact met zo'n spiritueel wezen, in ieder geval niet met de overledene. Ik denk dat dit bij jou ook het geval is, ik kan me in ieder geval nauwelijks voorstellen dat je oom zo zou gaan spoken.
Op dit forum zijn er veel mensen die wél geloven in geesten van overledenen etc. Misschien ken je het programma 'a haunting' op discovery channel over spookhuizen? Men probeert daar altijd de geesten te verjagen op een bepaalde manier omdat ze werkelijk fysiek geweld aan beginnen te doen. Na alles geprobeerd te hebben bleek een aantal keer alleen het commanderen om weg te gaan in de naam van Jezus Christus te helpen, ondanks dat allerlei mediums zeiden dat er sprake was van geesten van overledenen ofzo. Voor mij geldt dit als bewijs dat de bijbel in deze gelijk heeft.
Volgens de bijbel is je oom dood, zijn lichaam is weer tot stof verkeerd, maar dit is slechts een tijdelijke dood. Als je oom een goed leven heeft geleid (en jij ook) kun je hem terugzien in de hemel na de wederopstanding en het laatste oordeel. Je oom slaapt nu als het ware. Je kunt je daarom tot Jezus kunnen keren als je het er zo moeilijk mee hebt, Hij zal sowieso voor je klaar staan en het zal je zeker rust brengen.
Ik wilde je dit perspectief niet onthouden omdat ik geloof dat het de waarheid is over dergelijke zaken.
Heel veel sterkte.
Ik laat haar slechts zien wat de bijbel hierover te zeggen heeft, mag dat niet? Ze mag zelf weten wat ze er mee doet, of ze het gelooft of niet. Maar ik vind het niet meer dan eerlijk om dergelijke zaken van alle kanten belicht te krijgen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:29 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Sorry hoor reageer meestal niet in TRU, maar moet toch even wat zeggen.. Ik snap dat je gelovig bent, maar om nou meteen iemand anders zijn ideen over leven en dood onderuit te halen vind ik wel erg hypocriet. Wie zegt dat jou Bijbel de waarheid verteld, prima dat je er in gelooft, maar respecteer dan ook iemand die daar heel anders over denkt.
Ik denk (hoop) zelf altijd dat er iéts is na de dood, maar geloof niet in God/hemel enz. Maar ik weet wel dat er nou eenmaal dingen zijn op deze wereld die we niet kunnen verklaren. Ik denk dat het in het geval van de TS een beetje een combinatie is van dingen die niet makkelijk te verklaren zijn, maar ook dat ze zichzelf soms een beetje gekdraaid. The human mind is a wonderfull thing, maar kan je ook goed verneuken. Zoals ze zelf al zegt, ze heeft een gesprek met iemand die blijkbaar iets afweet van zwarte magie () en durft dan niet uit het raam te kijken..
Ik heb een beetje hetzelfde verhaal, geloof niet perse in geesten etc. Maar had een oma die, net zoals bij de TS, mij heel erg lief was en andersom.. Sinds ze overleden is heb ik toch het idee dat ze me op één of andere manier in de gaten houd. En omdat zij het is ben ik er niet bang voor, mochten er dingen gebeuren die je bang maken dan moet je je bedenken, zou mijn oom dingen doen om mij bang te maken? Nee, dan is er misschien toch wel iets anders aan de hand.. Zolang het een goed gevoel blijft dat hij er nog steeds voor je is dan zou ik me iig nergens druk over maken..
En tja, over die geboortedatum, dat is wel een beetje creepy, maar zie je daar niet dingen in die er eigenlijk niet zijn (dwz het valt op, maar is het wel echt zo opvallend?)
Hm ja las over één woordje in je laatste zin heen en las "omdat het de waarheid is"quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik laat haar slechts zien wat de bijbel hierover te zeggen heeft, mag dat niet? Ze mag zelf weten wat ze er mee doet, of ze het gelooft of niet. Maar ik vind het niet meer dan eerlijk om dergelijke zaken van alle kanten belicht te krijgen.
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat vind ik ook.
De bijbel zegt ook veel dingen over dit soort zaken.
Zo stelt ze dat dood = dood tot de wederkomst en er is niets zoiets als een geest die ondertussen rond blijft dwalen en oude vrouwtjes naar jou stuurt, zijn as gloeiend heet maakt, met beeldjes loopt te vervelen op jouw slaapkamer en met je geheugen loopt te klooien als je onder de douche staat en jou op die manier de stuipen op het lijf jaagt.
Denk je echt dat dat je oom is?
De bijbel zegt dat er naast God nog vele andere spirituele wezens zijn die slechts tot doel hebben mensen voor hun karretje te spannen. Dit zijn demonen, gevallen engelen en andere machten die we niet met het blote oog waar kunnen nemen maar wel invloed hebben op de fysieke wereld. Zij kunnen zich voordoen als overledenen en daardoor mensen voor de gek houden door middel van bijv. mediums. Als je mensen als char op TV ziet zijn zij óf aan het goochelen dmv psychologische truucjes óf in contact met zo'n spiritueel wezen, in ieder geval niet met de overledene. Ik denk dat dit bij jou ook het geval is, ik kan me in ieder geval nauwelijks voorstellen dat je oom zo zou gaan spoken.
Op dit forum zijn er veel mensen die wél geloven in geesten van overledenen etc. Misschien ken je het programma 'a haunting' op discovery channel over spookhuizen? Men probeert daar altijd de geesten te verjagen op een bepaalde manier omdat ze werkelijk fysiek geweld aan beginnen te doen. Na alles geprobeerd te hebben bleek een aantal keer alleen het commanderen om weg te gaan in de naam van Jezus Christus te helpen, ondanks dat allerlei mediums zeiden dat er sprake was van geesten van overledenen ofzo. Voor mij geldt dit als bewijs dat de bijbel in deze gelijk heeft.
Volgens de bijbel is je oom dood, zijn lichaam is weer tot stof verkeerd, maar dit is slechts een tijdelijke dood. Als je oom een goed leven heeft geleid (en jij ook) kun je hem terugzien in de hemel na de wederopstanding en het laatste oordeel. Je oom slaapt nu als het ware. Je kunt je daarom tot Jezus kunnen keren als je het er zo moeilijk mee hebt, Hij zal sowieso voor je klaar staan en het zal je zeker rust brengen.
Ik wilde je dit perspectief niet onthouden omdat ik geloof dat het de waarheid is over dergelijke zaken.
Heel veel sterkte.
Mijn persoonlijke ervaringen hebben me dan ook naar de bijbel geleid, en de post die ik hier heb weggezet is een direct gevolg van het in perspectief plaatsen van dergelijke gebeurtenissen en in een bijbels kader waarbij alles prima logisch wordt als je de bijbel en dergelijke gebeurtenissen nader bestudeert. Het enige wat ik dan ook wilde doen is mijn visie hierop geven, wat zij daarmee wil doen moet ze zelf weten. Ik hoop echter dat ze ook zonder zich tot allerlei selfproclaimed mediums en dergelijke te richten rust en vrede kan vinden.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 00:25 schreef Summers het volgende:
[..]
Dus je gelooft niet in geesten van overledene maar wel in onzichtbare spirituele wezens en andere machten , gevallen engelen enz die tegen je praten , Een god , een onzichtbare macht die inmens groot is en bijvoorbeeld de zee splijt , dat kan wel maar een oom die is overleden en wel voortleeft volgens jou maaaaar het kan echt niet dat hij laat weten dat hij er is aan zijn nicht waar hij een band mee heeft .. .... hoe apart , en daarbij komt ,de bijbel is door MENSEN geschreven en een interpretatie op interpretatie enz ... in alles zit wel een kern van waarheid en niks is 100 % de waarheid .
De wederopstanding en het laatste oordeel zijn dingen die nog moeten gebeuren maar een ervaring die NU gebeurd en die iemand ervaart is daar ondergeschikt aan ?
Luister naar je eigen gevoel, leer van je eigen ervaringen , zou Einstein zo ver gekomen zijn door zich aan de bijbel te houden ? door klakkeloos aan te nemen wat een ander mens denkt en vind ??? Door tevreden te zijn met de uitleg en wetenschap van een ander ? ik dacht het niet.
Zou dat even simpel zijn , iedereen hoeft het boek maar te lezen en zie daar de waarheid .. dan heb je toch aan 1 mens genoeg en niet miljarden . Ik zeg niet dat er geen waarheid is in de bijbel maar de waarheid is overal om je heen , pak eruit wat jouw waarheid is naar aanleiding van je persoonlijke ervaringen , je hebt niemand nodig om je te vertellen wat je wel en niet moet doen , baseer wat je wel en niet moet doen en of geloven en wat waar is en wat niet , op je eigen waarneming, gedachten, mening , gevoelens en boodschappen .
Waarom eigenlijk ? Jij zit met dat overlijden met een groot verlies blijkbaar, en je raakt er maar niet overheen. En dan zoek je naar manieren om dat verlies terug goed te maken. Lijkt mij vooral dat jij niet lijkt te kunnen aanvaarden dat je oom overleden is. Meer niet. Je wil dat hij terug in je leven is en zoekt daarom nogal dubieuze manieren om toch maar te kunnen geloven dat hij er nog altijd (ergens) is ...quote:Op zondag 1 juli 2007 22:38 schreef VivOo. het volgende:
Zijn er misschien ook mensen die t nie afkraken??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |