abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 april 2007 @ 15:21:02 #1
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_48217706
Als er over politiek wordt gepraat, hou ik wijselijk mijn mond en zoek ik interessantere oorden op.
Ik heb al genoeg figuren tegengekomen die mij hebben trachten te overtuigen van het geweldige nut van politiek en de ingrijpende rol die het op je leven uitoefend.
Ik ontken niet volledig dat politiek een invloed heeft, maar ik hou het liefst zo klein mogelijk.
Over het geweldige nut ervan twijfel ik nog meer. Daarover moet men mij niet overtuigen, maar de politici zelf, aangezien die zich vaak meer bezighouden met profilering, symbooldossiertjes en andere randtoestanden.

Ik weet ondertussen ook welke negatieve invloed de politiek kan uitoefenen op jan met de pet.
Daarom dat politiek mij hoe langer hoe meer koud laat.

Moesten ze hier in Belgie geen stemplicht hebben zou ik die zondagen lekker uitslapen en een terrasje doen.

Zijn hier nog mensen die niets moeten hebben van de politieke poppenkast?
Represent dan in deze topic!
Lijepa li si !
pi_48218517
rprsent.
lollig
pi_48218624
Ik begin van bovengemiddeld geinteresseerd in een noodvaart te schuiven naar het kamp van Hrvat ... vind 't meer en meer 'n circus worden. Probeer het steeds meer te negeren, lekker met m'n eigen leven verder, en m'n directe omgeving tot nut zijn.
  woensdag 11 april 2007 @ 15:46:50 #4
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_48218633
Ik moet er ook nix van hebben. Toen ik nog voor de staat was d8 ik dat moet anders en zo moet ik kiezen etc. Maar omdat er in de politiek geen onwrikbare principes zijn maar het meer een touwtrekken om de m8 is van belangengroepen heb ik het naast me neergegooid. Ik beschouw mezelf nu als anarcho-kapitalist en ga nu ook niet meer stemmen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_48218749
De politieke status is verre van ideaal, dat ben ik volledig eens met de TS

Echter dient er wel snel een alternatief te worden gevonden voor deze gang van zaken, aangezien niets doen uiteindelijk ook geen constructieve oplossing is..

Ik weet niet of er hier ooit een oplossing voor zal komen die blijvend is.. want de geschiedenis heeft al vaak genoeg aangetoond dat dit soort systemen veelal eindigen in dictatuur, chaos en onvrede en onvrijheid.. en dat is al helemaal niet wenselijk

een semi-represent dus
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_48218847
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:21 schreef Hrvat het volgende:
Ik ontken niet volledig dat politiek een invloed heeft, maar ik hou het liefst zo klein mogelijk.
Prima politiek standpunt toch? Als dit je wenselijke situatie is dan lijkt het mij verstandiger om wel politiek betrokken te zijn.

Is het niet een beetje vreemd om in een politiek subforum te vragen naar meer users die niks van politiek moeten hebben?
pi_48219014
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:52 schreef Chewie het volgende:
Is het niet een beetje vreemd om in een politiek subforum te vragen naar meer users die niks van politiek moeten hebben?
Zieltjes winnen?

Maar opzich is het natuurlijk wel interessant om de echt politiek-geinteresseerden hierover te horen.. misschien dat het nut kan worden aangetoond
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_48219346
Ik ga binnenkort De Stad der Zienden van José Saramago eens lezen
pi_48219411
De huidige politiek heb ik niets mee. Geen enkele partij die pleit voor wat ik wil: een minimale overheid. In plaats daarvan is het eigenlijk allemaal een pot nat. Ze willen allemaal dat anderen betalen zodat hun kiezers voordeel kunnen genieten. Ronduit asociaal.

Het zijn belangenverenigingen, niet meer niet minder. Niemand heeft het belang van het individu noch het land voorop staan, enkel hen eigen groep. Het instituut overheid is de manier om anderen te laten betalen voor je eigen plezier. Al die overheidsregels (denk aan kinderbijslag, huursubsidie etc.) zijn voor een bepaalde groep waar de rest voor opdraait, alles onder de noemer sociaal. Iedere partij doet daar aan mee. VVD is net zo erg als de PVDA, PVV net zo erg als de SP. Dus als je kiest is het vlees noch vis dus hou ik me momenteel verre van stemlokalen. Toch zit ik hier iedere dag wel te lezen... dat dan weer wel! Je moet toch ergens je gal spuien
  woensdag 11 april 2007 @ 16:17:06 #10
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_48219882
Hrvat, het lijkt er op alsof je je met 'niet geïnteresseerd' in politiek wilt profileren, alsof je er een statement mee wilt maken, alsof het cool is de politiek te negeren.

Politiek omvat bestuurlijke keuze's en het heeft daarmee invloed op het handelen van anderen. Je kunt het wel of geen fijn idee vinden dat anderen over je heersen, maar die realiteit blijft een feit. Omdat ik de samenleving en de manier waarop deze gevormd is, bestudeer, houd ik me ook bezig met politieke keuze's, of deze nou dom of slim, goed of slecht zijn.
pi_48219919
Wat noem je politiek? Alleen de huidige regering politiek noemen gaat me wat ver. Als je de hele staat en haar instituties politiek noemt dan ben je misschien gewoon een anarchist, maar zelfs anarchisten hebben toch min of meer te maken met wat ik onder politiek versta; daar waar conflict en samenwerking spelen.
  donderdag 12 april 2007 @ 10:49:52 #12
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_48247937
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:49 schreef Boswachtertje het volgende:
De politieke status is verre van ideaal, dat ben ik volledig eens met de TS

Echter dient er wel snel een alternatief te worden gevonden voor deze gang van zaken, aangezien niets doen uiteindelijk ook geen constructieve oplossing is..

Ik weet niet of er hier ooit een oplossing voor zal komen die blijvend is.. want de geschiedenis heeft al vaak genoeg aangetoond dat dit soort systemen veelal eindigen in dictatuur, chaos en onvrede en onvrijheid.. en dat is al helemaal niet wenselijk

een semi-represent dus
Natuurlijk wil ik niet radicaal alles van de politiek omverwerpen. Ik ben geen anarchist of zo, het zou net iets te gemakkelijk zijn om me hiertoe te catalogiseren.

Dit systeem is zoals alle systemen niet onfeilbaar, maar zo slecht is het inderdaad ook weer niet. Veel hangt echter af hoe je een systeem concreet invult.
Net daarover stoor ik me meer en meer, omdat het mij meer en meer op idoolwedstrijd vind lijken.
Lijepa li si !
  donderdag 12 april 2007 @ 11:11:15 #13
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_48248730
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:55 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Zieltjes winnen?

Maar opzich is het natuurlijk wel interessant om de echt politiek-geinteresseerden hierover te horen.. misschien dat het nut kan worden aangetoond
Dit is een voorbeeld waarom ik me soms erger aan discussies over politiek. Vaak worden meningen en discussies omgevormd tot een ondermaatse poging om de ander te ridiculiseren.
Ik heb het dan vooral op het eerste deel van je opmerking, want zeg nu zelf, zo vreemd is het niet dat ik deze topic open in een subforum over politiek. Het zou pas misplaatst zijn als ik het in het subforum 'seksualiteit' zou posten.

Je tweede alinea is dan ook de echte reden waarom ik me hierop glad ijs waag.
Als iemand mij kan uitleggen waarom er zoveel verbitterdheid, profileringdrang en selectieve aandacht voor symbooldossiers nodig is in de invulling van ons politiek systeem, dan is het nu het moment.

Om een voorbeeld te geven waar ik me aan erger, zal ik je nu een recente gebeurtenis uit Belgie aanhalen.
Een tijdje geleden waren alle Vlaamse politici hun meningen aan het rondspuien over het al dan niet verwijderen van de portretten van het koningspaar in de zalen van de gemeentehuizen.
In diezelfde periode was er een wetsvoorstel om de financiele discriminatie bij de aankoop van een eigen woning voor personen waarvan een ouder overleden zijn weg te werken (nu is het zo dat deze personen geen beroep kunnen doen op belastingsvoordelen bij de aankoop van een eigen woning, terwijl anderen dat wel kunnen. Dit is een wet die dateert uit 1919).
Hierover vond je enkel ergens in een uithoekje misschien een beetje informatie of commentaar waarin gezegd werd dat deze problematiek niet als prioritair werd aanzien en dat het een verwaarloosbaar iets was.
Iedere politicus wilde wel overal en uitgebreid hun mening poneren over de portretjes van het koningspaar dat ophangen in gemeentehuizen.

Om maar een voorbeeld te geven over inefficient beleidsvoeren. Symbooldossiers gaan voor op dossiers die invloed hebben op het dagdagelijks leven van de gewone man.

Dat is natuurlijk niet alles wat mij stoort, al is het een grote ergernis. Daarnaast krijg ik het ook op mijn heupen dat er geen ene politicus is hier die het lef heeft om zelf eens toe te geven als hij iets fout doet. Tis altijd de tegenpartij geweest die alles misdoet en zelf is men braver en heiliger dan manneke pis.
Wees reeel denk ik dan, en heb weer genoeg van politiek gehad voor een hele tijd.

Politiek is nodig, als het zich nuttig bezig houdt en met de pootjes op de grond blijft.
Doe eens normaal, denk ik vaker en vaker...

Er zijn nog zo dingen war aan ik me erger, maar de zon schijnt en ik dag verder op een leuke manier.
Lijepa li si !
  donderdag 12 april 2007 @ 11:15:41 #14
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_48248920
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:52 schreef Chewie het volgende:

Prima politiek standpunt toch? Als dit je wenselijke situatie is dan lijkt het mij verstandiger om wel politiek betrokken te zijn.
Betrapt.

Ergens hou ik de politiek wel in de gaten hoor, al is het meer en meer vanop een groeiende afstand...

Er ijn te weinig politici die zichzelf en hun rol durven te relativeren.
Als eerste goede daad, moest ik ooit in de politiek zitten, zou ik mezelf ontslaan!
Lijepa li si !
pi_48255323
Als jij je niet met de politiek bemoeit, dan bemoeit de politiek zich wel met jou.
En die invloed is groter dan je waarschijnlijk denkt. Lijkt me een goede zaak om politiek bewust te zijn.
pi_48255902
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:05 schreef Shakes het volgende:
De huidige politiek heb ik niets mee. Geen enkele partij die pleit voor wat ik wil: een minimale overheid. In plaats daarvan is het eigenlijk allemaal een pot nat. Ze willen allemaal dat anderen betalen zodat hun kiezers voordeel kunnen genieten. Ronduit asociaal.

Het zijn belangenverenigingen, niet meer niet minder. Niemand heeft het belang van het individu noch het land voorop staan, enkel hen eigen groep. Het instituut overheid is de manier om anderen te laten betalen voor je eigen plezier. Al die overheidsregels (denk aan kinderbijslag, huursubsidie etc.) zijn voor een bepaalde groep waar de rest voor opdraait, alles onder de noemer sociaal. Iedere partij doet daar aan mee. VVD is net zo erg als de PVDA, PVV net zo erg als de SP. Dus als je kiest is het vlees noch vis dus hou ik me momenteel verre van stemlokalen. Toch zit ik hier iedere dag wel te lezen... dat dan weer wel! Je moet toch ergens je gal spuien
Uitstekend verwoord

Al denk ik dat PVV eigenlijk de enige partij is die de overheid drastisch kleiner wil maken. Minder ambtenaren, en minder regelgeving, subsidies en belastingen.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  zondag 15 april 2007 @ 04:11:08 #17
167723 sanni
Acima de seu
pi_48340964
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:21 schreef Hrvat het volgende:
Zijn hier nog mensen die niets moeten hebben van de politieke poppenkast?
Represent dan in deze topic!
pi_48340981
Politici zijn, uitzonderingen bevestigen de regel, erg dom. Dat is de reden dat ik er vaak niks mee te maken wil hebben. Het vervelende is echter dat ze zich wel met mij bemoeien, je bent dus bijna gedwongen deel te nemen aan de democratie.
pi_48341127
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:05 schreef Shakes het volgende:

Deed me denken aan die Amerikaanse cartoon. Ik heb 'm voor de gelegenheid even aan de Nederlandse situatie aangepast.

pi_48341252
Of je nu een hekel aan politiek hebt of niet, je ontkomt er niet aan om er aan mee te doen.
De manier waarop "de politiek" werkt is idd bijzonder irritant, dat ben ik met de TS eens.
Termen als poppekast, circus, Haags gedoe, vreemde rituelen, komen als vanzelf op, als je naar een politieke discussie kijkt.

Ook het woordgebruik, het gedraai, de leugens, de afwezigheid van logica en het nastreven van puur eigenbelang (baantjesjagerij) maken het kijken naar een politieke discussie er ook niet leuker op (tenzij je het als een satire op zichzelf opvat)

Wat is de oorzaak? Waarom laten wij dit gebeuren?
Adolf Hitler wist al: "Wat een geluk voor de machthebbers dat demensen zo dom zijn."
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 15 april 2007 @ 08:12:27 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_48341276
Hilter maakte daar een onderschatting. "Wat een geluk voor de machthebbers dat mensen ervanuit gaan dat de machthebbers te vertrouwen zijn en het beste met het volk voorhebben." komt dichter in de buurt
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_48344577
quote:
Op zondag 15 april 2007 05:08 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Deed me denken aan die Amerikaanse cartoon. Ik heb 'm voor de gelegenheid even aan de Nederlandse situatie aangepast.

[afbeelding]
Het plaatje wordt niet getoond in je post om de een of andere reden, dus hier mijn poging.

Zoals op het plaatje werkt het helaas wel. Daarbij alles onder de noemen sociaal, veiligheid of economie gooiend.
pi_48344704
Er niet iets van moeten hebben is een groot woord. Maar alles dat die hypocrieten op het binnenhof en in Europa bekokstoven, zie ik enkel als een richtlijn, zo zien die politici het zelf ook, dus waarom zou ik het niet zo zien?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_48491797
*Meld..Hoewel sommige onderwerpen me wel aantrekken.

En wat gebeurt er eigenlijk als je weigert te stemmen in Belgie? Boete ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')